Článok zo zahraničných novín (preložené):
... po príchode na maďarsko-slovenské hranice v obci Rajka som bol prekvapený, nevspustili ma do SR, pretože tento hraničný priechod je len pre Slovákov a pre Maďarov. Musel som ísť na diaľničný hraničný priechod, našťastie neplatilo sa zaň z maďarskej strany, lebo diaľnica nie je dokončená. Horšie to bolo na slovenskej strane, tam už bola diaľnica D2, nemal som známku, ... riskoval som po najbližšiu čerpaciu stanicu. Našiel som OMV, oddýchol som si, dotankoval a kúpil som si známku, pretože som chcel ísť ďalej len po západnej diaľnici D2 do ČR.
... šok prišiel preto, že bola noc, Bratislava bola celá rozkopaná, naozaj hlavné cestné ťahy boli v zlom stave, auto mi skákalo aj pri nízkej rýchlosti, dopravné značenie nebolo dobré, bolo neprehľadné. Zisťujem, že D2 cez BA je vo výstavbe, takže som bol vlastne v meste, nie na diaľnici.
... vychádzam z mesta a znovu šok, znížená rýchlosť na 80 km/h, snaha udržať 2 jazdné pruhy je zbytočná, pretože do ľavého sa nedá kamión a naviac, pravidelne bolo posunuté prenosné dopravné značenie, takže ľavý pruh bol nepoužiteľný, išlo sa v pravom - v skutočnosti v odstavnom pruhu. Dôvodom bola asi výmena zvodidiel. Boli tu aj lampy, ale nesvietili. A stále bola zvýraznená 80 km/h ako maximálna rýchlosť. Autá predo mnou išli 60 km/h, za mnou ďalšie auto blikalo ...
... som na diaľnici, som prekvapený, koľko kamiónov prechádza, takmer žiadne osobné autá, diaľnica je v zlom stave, veľa nerovností, prakticky žiadne odpočívadlo nedisponovalo nejakým motelom, všetky boli zrušené, zavreté, len jediná čerpacia stanica Slovnaft bola na úrovni.
... čakal som viac, naozaj viac, v ČR, no bol som prekvapený stavom českej diaľnice D2, ktorá bola snáď ešte z hitlerových panelov.
Autor je chorvátsky cestovateľ. Písal, porovnával stav diaľnic a hlavných ciest v Chorvátsku so stavom ciest v Slovinsku, Maďarsku, Slovensku a Českej republiky.
Zo Slovenska evidentne dobrý pocit nemal.
