D2 - všeobecne

Štátna hranica ČR/SR Kúty – Malacky – Bratislava (Rusovce), štátna hranica SR/MR

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod eucitizen » 21. Mar 2008 18:51

No ale najprv je tam 100ka a potom az 80ka tak je to v ramci normy
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Ike » 23. Mar 2008 09:25

Peter Olejár napísal:
Ike napísal:Preco pri Zavode a Malackach znizili rychlost na 80??? ved tam vznikaju dost kolizne situacie... co to za geniusa schvalilo?


prispevok hodny fakt ocenenia


som rad, ze si reagoval k veci :wink:
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Peter Olejár » 23. Mar 2008 12:24

Ike napísal:
Peter Olejár napísal:
Ike napísal:Preco pri Zavode a Malackach znizili rychlost na 80??? ved tam vznikaju dost kolizne situacie... co to za geniusa schvalilo?


prispevok hodny fakt ocenenia


som rad, ze si reagoval k veci :wink:


No to bolo naozaj k veci, pretoze ta rychlost je tam znizovana postupne a ma to svoj vyznam. Ze niekto nevie dat nohu z plynu je jeho problem. howgh
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod i15 » 23. Mar 2008 13:05

a aky je teda vyznam tej znizenej rychlosti? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod eucitizen » 23. Mar 2008 13:08

Peter Olejár napísal:
eucitizen napísal:A ake su tieto poziadavky?


NDS poziadala dialnicnu policiu o znizenie rychlosti, pretoze chce realizovat stavebne prace na odpocivadlach plus nejake dianie k sukromnym investorom v okoli plus rozsirenie priem. parku. Dialnicna policia na zaklade tohto dala poziadavku na dopravny odbor, ten vyhovel a mali sa osadit (ty tvrdis, ze sa tak uz stalo co som ja napriklad este nevedel :D ) znacky so snizenou MPR. Zatial ide na Slovensku o bezpecnost. Zrychlenie na MPR 160 km/h sa aj tak udeje iba na realne 3 usekoch, inak bude rychlost znizena na 110 km/h na usekoch okolo odpocivadiel a samozrejme ze hranicny usek s Ceskom bude spomaleny, o hranicnom s Madarskom som nespotrehol zmenu ale pre pol profil na madarskej strane asi tiez tam ukonceny.

Teraz sa posudzuje kde presne ukoncit MPR 160 km/h pred BA, lebo ukonci sa aj na useku pred a za prip. pruh. okolo MA.


Tu to mas :)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Peter Olejár » 24. Mar 2008 16:36

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9676

tuto nehodu vysetruju 2 timy ludi a sudnych znalcou
a znovu je tu poskodene oplotenie .. posledny navrh od DP znel aby si to NDS poistila proti takymuto pripadom ale co uz no, v tomto state logiku nehladajme
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod joe1024 » 25. Mar 2008 09:30

Teraz narazas na to, ze to oplotenie nevydrzalo ? Co tam chces mat betonove "oplotenie" ?
Netusim - nebol som tam, ale o 3.15 rano s najvyssou pravdepodobnostou nesiel iba 130kou. Mozno to bol mikrospanok. Im to uz ale zivot nevrati.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Peter Olejár » 25. Mar 2008 10:43

joe1024 napísal:Teraz narazas na to, ze to oplotenie nevydrzalo ? Co tam chces mat betonove "oplotenie" ?
Netusim - nebol som tam, ale o 3.15 rano s najvyssou pravdepodobnostou nesiel iba 130kou. Mozno to bol mikrospanok. Im to uz ale zivot nevrati.


Narazam na nieco uplne ine.
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Nevedko » 26. Mar 2008 10:37

Peter Olejár napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9676

tuto nehodu vysetruju 2 timy ludi a sudnych znalcou
a znovu je tu poskodene oplotenie .. posledny navrh od DP znel aby si to NDS poistila proti takymuto pripadom ale co uz no, v tomto state logiku nehladajme


Opravte ma, ak sa mylim, ale ak pri dopravnej nehode cokolvek poskodim, poskodeny si moze ziadat uhradu skody z mojho PZP. Je teda iba na policii, aby do protokolu zaznacila aj poskodenie dopravneho znacenia alebo zvodidiel a je na NDS aby si uplatnovala nahradu skody. Poistenie potom ma vyznam iba v pripadoch, ked sa nezisti vinnik poskodenia.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod aquila » 26. Mar 2008 10:43

problemom ale je,ze na slovensku je nepoistenych niekolko desiatok tisic ludi. dalej z PZP sa poistovne dost storcuju. a sem tam mozes byt aj ty ten, ktory nieco sposobi, takze poistka ma zmysel.a j ked podla mna len u novych aut. od 4rocneho a starsieho auta su to vyhodene peniaze
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 26. Mar 2008 11:48

Nevedko napísal:
Peter Olejár napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9676

tuto nehodu vysetruju 2 timy ludi a sudnych znalcou
a znovu je tu poskodene oplotenie .. posledny navrh od DP znel aby si to NDS poistila proti takymuto pripadom ale co uz no, v tomto state logiku nehladajme


Opravte ma, ak sa mylim, ale ak pri dopravnej nehode cokolvek poskodim, poskodeny si moze ziadat uhradu skody z mojho PZP. Je teda iba na policii, aby do protokolu zaznacila aj poskodenie dopravneho znacenia alebo zvodidiel a je na NDS aby si uplatnovala nahradu skody. Poistenie potom ma vyznam iba v pripadoch, ked sa nezisti vinnik poskodenia.


T ypojištění jsou 2 - povinné - pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (tzv. povinné ručení) a havarijní pojištění - zjednodušeně pro případy, na které nesměřuje 1. uvedené.

Záleží na pojistných podmínkách, ale když se třab zjistí alokoho coby příčina dopravní nehody, tak pojišťovny nechtějí nic platit a n¨mají obchodní podmínky v tom směru nastavené.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Peter Olejár » 26. Mar 2008 11:54

Nevedko: v podstate plati co napisali aquila a Thomas. ide o prax a hlavne o to ze kym nie je znama presna pricina tak nikto pre NDS neda ani korunu. Maju sancu ze by si to opravili zo svojho a potom mozno nieco dostanu ak sa na nieco dojde ale vo vacsine pripadou poistovne nedaju ani korunu a ak policia ani nedojde na presnu pricinu nehody tak nedaju vobec nic. :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod MK » 14. Máj 2008 10:22

Zaujimalo by ma co sa planuje stavat na D2 pri Rusovciach, nedaleko hranice s Madarskom (cca 3,5 km od hranice). Pocul som ze NDS a MDPT tam nieco planuju. Vdaka!
Ekonom.
MK
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 16. Jan 2006 16:20

Odoslaťod aquila » 14. Máj 2008 10:48

planuje sa vystavba MUK cunovo ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=329
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Nevedko » 14. Máj 2008 12:00

Peter Olejár napísal:Nevedko: v podstate plati co napisali aquila a Thomas. ide o prax a hlavne o to ze kym nie je znama presna pricina tak nikto pre NDS neda ani korunu. Maju sancu ze by si to opravili zo svojho a potom mozno nieco dostanu ak sa na nieco dojde ale vo vacsine pripadou poistovne nedaju ani korunu a ak policia ani nedojde na presnu pricinu nehody tak nedaju vobec nic. :idea:


Ja som reagoval na fakt, ze v uvedenom pripade doslo k dopravnej nehode, vysetruju ju policajti a je zname aj vozidlo, ktore sposobilo skodu na oploteni. Teda vodic tohto vozidla sposobil vedenim motoroveho vozidla skodu tretej strane (majitelovi oplotenia) a je mozne z jeho PZP ziadat o uhradenie skody. Nie je nutne pozadovat plnenie z poistenia majetku, ktore ma/nema uzatvorene majitel oplotenia.

V pripade, ze na vozidlo nebolo uzatvorene PZP, hradi sa skoda z poistneho garancneho fondu Slovenskej kancelarie poistovatelov, ktora zdruzuje poskytovatelov PZP.

Iny pripad by nastal, keby vozidlo prerazilo oplotenie a z miesta nehody by uslo. Vtedy je tazke zistit, kto oplotenie poskodil a nic ine ako eventualne poistenie majetku sa uplatnit neda.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod racto » 16. Jún 2008 18:29

Výstavba križovatky D2 Stupava juh má stať vyše 1 mld. Sk

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10369
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod zoom » 18. Okt 2008 11:18

Ja mám taký pocit, že by väčšia časť D2-ky potrebovala výmenu asfaltu.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Cestár » 18. Okt 2008 16:51

zoom napísal:Ja mám taký pocit, že by väčšia časť D2-ky potrebovala výmenu asfaltu.


Tak to je už omyl. AB kryt bol postupne vymenený od hraníc s ČR až po takmer Malacky, resp. priem. park pri Lozorne. Potom je to po BA "biedne", ale od BA po hranice s Maďarskom je to viac ako lepšie, takže celkový stav je taký, že menšia časť by potrebovala výmenu asfaltu.

To, že pociťovať nerovnosti už na vymenených plochách, to nemá nič spoločné s povrchom, ale s tým, že D2 v tých častiach od BA po Kúty už má po životnosti a potrebovala by radikálnu obnovu, t.j. výmenu podložia a to je dosť drahá záležitosť, pre oba smery, t.j. 4 jazdné pruhy to stojí na 1 km 0,5-1 mld. Sk. A to je trošku iná kávička oproti 20 mil. Sk potrebným na obnovu povrchu. :idea:
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Čumil » 19. Okt 2008 07:42

Cestár napísal:že D2 v tých častiach od BA po Kúty už má po životnosti a potrebovala by radikálnu obnovu, t.j. výmenu podložia a to je dosť drahá záležitosť, pre oba smery, t.j. 4 jazdné pruhy to stojí na 1 km 0,5-1 mld. Sk. :idea:


Nie je to trochu prehnane? Ved na takej rovine sa stavia, pokial viem, nova dialnica za menej penazi
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Cestár » 19. Okt 2008 10:31

Čumil napísal:
Cestár napísal:že D2 v tých častiach od BA po Kúty už má po životnosti a potrebovala by radikálnu obnovu, t.j. výmenu podložia a to je dosť drahá záležitosť, pre oba smery, t.j. 4 jazdné pruhy to stojí na 1 km 0,5-1 mld. Sk. :idea:


Nie je to trochu prehnane? Ved na takej rovine sa stavia, pokial viem, nova dialnica za menej penazi


Nie je to prehnané, nakoľko ty v princípe musíš postaviť novú diaľnicu. Síce bez navážania zeminy, ale staré stavebné materiály musíš niekde odviezť a uskladniť (dajú sa využiť len na recykláciu, čo sa ale pri obnove D nerobí, dajú sa použiť ako novné násypy ale to nikdy nespracuješ všetko). Čokoľvek, čo chceš robiť priamo do diaľničného telesa a následne komplexne zmodernizovať a obnoviť stojí viac ako výstavba niečoho samotného vedľa ... ale v tomto prípade by aj tá výstavba stála viac, lebo D2 je projektovaná na vyššiu NR ako štandard, blízko sú lesy, už aj priem. parky, takže by ťa to stálo viac, než je "repas" D.
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod Cestár » 19. Okt 2008 12:51

ad Čumil and all: 1 km D2, priemerná cena novej stavby aj so všetkými nákladmi naokolo: povolenia, trasovanie, projektová dokumentácia, posúdenie vplyvov na ŽP, reálny čas výstavby 2012-2013, zohľadnenie inflácie v úseku od Kúty po vstup do Bratislavy: 711 mil. SKK bez DPH, ak zohľadníme zavedenie informačného systému (okrem SOS hlások, kt. v zákl. cene už sú), oplotenie atď. vyjde suma dokonca 894 mil. Sk na 1km. Samozrejme návrhová rýchlosť 150 km/h, tomu odpovedajúce MÚK, ale iba na miestach kde sú. Prekládky inž. sietí, prebudovanie žel. nadjazdov, všetky bio-koridory atď.

Tá diaľnica má hold po životnosti, nespĺňa mnohé predpoklady, ktoré by dneska musela ako D spĺňať.

Obnova podložia znamená:

*uzatvorenie oboch jazdných pruhov jednosmerne, teda obmedzená premávka, ale samozrejme obojsmerná
*sfrézovanie povrchu
*sfrézovanie ďalších vrstiev AB krytu
*použitie trhacích bagrov, demolátorov, zbíjačky, dostať sa až pod betónové vrstvy
*vyviezť tento materiál preč, odhadom 80% uložiť na skládkach, už len toto sú milióny Sk na 1km, dokonca dovolím si tvrdiť, desiatky mil. Sk, lebo dneska uložiť suť z domu 1 kontajnerík = 12-15 tis. Sk
*oprava kanalizácie - výmena potrubí, nové zberače mastných olejov, iných ropných látok
*vyrovnanie a zacelenie betónových a cementových vrstiev, nedajbože by aj tieto bolo potrebné riešiť :o ... preto sa nedá cena presne odhadnúž
*pokládka jednotlivých vrstiev diaľnice
*už pokládka CB krytu
*ZDZ, VDZ, výmena bočných zvodidiel
*... (osvetlenie, pri MÚK ďalšie práce)

Tá cena je min. 217 mil. Sk bez DPH na 1 km (jeden dvojpruh :idea: ) v cenách z r. 2008 (aktualizoval som ja sám aktuálne ceny ocele, stavebných materiálov, infláciu, rast mzdových nákladov atď.). Stavebne ide o predĺženie životnosti ako telesa D o min. 40 rokov. CB kryt by bolo potrebné po 20 r. vymeniť. S oplotením a inými vecami ešte viac nahore. Za 217 mil. Sk bez DPH sa dá obojstranne vymeniť vozovka na D2 v cca. 15-20 km. Tak je dúfam jasné, prečo sa to na SVK nerobí, lebo ak by to bolo lacnejšie, robilo by sa to. Za toľko by si nepostavil novú D vedľa pôvodnej na 1/2 profil. :wink:

Cenu "repasu" deformuje fakt, že stredový pruh môžeš zarátať len raz. Ale tam by boli nevyhnutné zmeny už pri prvom dvojpruhu, lebo tam by sme dali všetky inž. siete, osvetlenie pri MÚK, samozrejme už betónové zvodidlá typu NJ, ideálne 2. alebo až 3. typu (súvislé strojom Gomaco).

Povedzme, že by sa to robilo v r. 2015-2020, dovtedy sa vymenia všetky staré povrchy. Potom už by bolo vhodné zvážiť aj príp. rozšírenie od BA po MA na 3+3 pruhy. :wink:
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod zoom » 19. Okt 2008 18:23

No ja sa po D2 moc nepreháňam, ale čo pozerám fotky, tak vidno starsí typ asfaltu.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Cestár » 20. Okt 2008 21:08

zoom napísal:No ja sa po D2 moc nepreháňam, ale čo pozerám fotky, tak vidno starsí typ asfaltu.


Však to áno, ale nie na väčšine D2, ale na úsekoch medzi BA a MA. :wink:
Cestár
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 308
Založený: 14. Okt 2008 20:19

Odoslaťod expwy » 21. Okt 2008 09:03

Úsek diaľnice D2 Viedenská - hranica SR/Maďarsko dodnes nie je skolaudovaný a od roku 1998 je stále v predčasnom užívaní. Dodnes nie sú vykúpené niektoré pozemky a Úrad verejného zdravotníctva SR (UVZSR) tiež blokuje kolaudáciu kvôli nadmernému hluku, ktorý sa vyskytuje v juhozápadnej časti Petržalky. UVZSR žiada vybudovať protihlukovú stenu pri diaľnici. Iróniou je, že v týchto miestach sa za diaľnicou nachádza železnica a 4-pruhová Panónska cesta, ktorá má vyššie intenzity ako samotná D2.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod mel » 21. Okt 2008 09:04

MH, D2 je ale vyvysena oproti zeleznici a panonskej ... cize zmysel to ma podla mna...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.