D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Sep 2019 21:10

Jeden vlak. JEDEN. Žasnem.
Inak to o Bratislave mi príde ako blúznenie - stačí sa pozrieť na intenzity ZA-Strážov - ZA-Brodno
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 28. Sep 2019 21:31

vidno ze na zupe sedi sliepka....
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Sep 2019 21:49

Stačí vidieť tie prieťahy okolo súťaže na nového autobusového dopravcu - keď som videl najnovší záznam zo zastupiteľstva...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod lostrail » 29. Sep 2019 11:52

Tak ten o Bratislave bol dobry. Akurat, ze sa nesmejem, ked taketo clanky v pohode vznikaju a nikoho to netrapi.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 12. Okt 2019 11:37

viac krat si sa pytal DrX ale vlastne ta to az do takej miery nezaujima :roll: . ked sa na nieco viac krat pytam tak ma to dost zaujima....a ze ci je tam je 3.000 aut alebo 5.000 je jedno. ked bude prepojena D1-R4-M30-M3 tak budu o nieco vyssie intenzity a za tu cenu to bude uplne adekvatne.

ale ja riešim ZA CA, a tá je dôležitá pre spojenie s ČR

a ja opakujem ze CR nestavia dialnicu ale I/11. a to sme mali aj my, 2+2 v sucasnej trase s malymi odklonmi po oscadnicu. namiesto sa ide popri sucasnej C11,5 stavat megalomanske riesenie na co uz poukazuju aj tu. kysucania len kricia ze chcu dialnicu a je im jedno ako a za kolko. kde su samospravy, kde je VUC ? namiesto toho tu na fore niekto napisal ze ak sa zaberie I/11 predsa nemoze zostat cesta III. tr. ako paralelka. kludne si to pohladaj.

ineko pise:
Predovšetkým vláda Smeru-SD a jej nominanti teda spôsobili, že až v roku 2018 dobehol vyše dvojročný proces EIA a namiesto výstavby sa v roku 2019 diaľnica pri Kysuckom Novom Meste iba začne projektovať (brodno-KM)....Aktuálne obstarávaná aktualizácia dokumentácie za milióny eur nezmení nič na tom, že ide o luxusné riešenie, ktorého realizácia by znamenala plytvanie zdrojmi na úkor iných potrebných ciest. Pravdepodobne opäť skončí v šuplíku, akurát aktuálnemu vedeniu rezortu umožní najbližšie dva roky predstierať, že stavba sa chystá (KM-oscadnica).

a nevediem si dennik. ale vzdy to bol bezny pracovny den, nikdy nie vikend a vzdy to bolo cez den, nikdy nie skoro rano ani neskoro vecer. a nepovedal som ze cesta bola prazdna a tiez som sa posuval ale som cakal len par minut, a ziadne hodinove zdrzania som nazazil. takze zrejme az take bezne nie su ako sa tu snazite dokazat. v mestach na zapadnom Sk to nie je ziadna novinka, a nemyslim BA, staci NR, TT...SA a najnovsie kvoli obchadzkam aj NZ. ale to tam uz pomaly nikto neriesi ale otvorim forum a staznosti - liptovcania, turcania a kysuciania dookola.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 12. Okt 2019 11:45

devil napísal:a ja opakujem ze CR nestavia dialnicu ale I/11. a to sme mali aj my, 2+2 v sucasnej trase s malymi odklonmi po oscadnicu.

A čo je D3? Vo väčšinovej miere rozšírenie I/11 na 2+2. Problém je len križovatka v KNM (tam proste 2+2 nikde nenarveš (priestor) a už vôbec nie medzi domy - tam rozdelil mestskú časť od mesta) a potom je tu defekt pri KM - Oščadnica, kedy chcú aj I/11 aj D3 vedľa seba - to je neprechodné, otázka je, kedy to niekto prizná a projekt opraví.
Takže zase len nesprávne lamentuješ (ako posledných x príspevkov)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 12. Okt 2019 12:31

icefox, netráp sa devilom, múdri pochopí, a hlupákovy nevysvetlíš. Ono kysučania, by určite boli spokojní, aj s hociakým riešením, či už alebo rozšírenie n a 2+2.( Zatial iba čo vymysleli kruháč v Radoli, čo to úplne zabyl, a nakoniec ho museli ajtak zrušiť. ) Ale, na druhej strane, je to dosť vyťažený úsek, kde rozšírenie na 2+2, by pritiahlo ďalšiu dopravu, a za 5 rokov, by sa zasa muselo riešiť. Pozri sa, čo sa deje pred bratislavou, búraju mosty majú problém s rozšírenim....., keby boli pred x rokmi trocha rozmýšlali a neriešili problém á la devil, alebo drx, tak dnes by to bolo podstatné jednoduchšie. Zober si napr. BB-ZV, tam je už roky priprava na tretí pruh, keď nastane čas, tak to bude relatívne jednoduché riešenie. Netvrdím, že projektanti nerobia chyby, kto by nerobil, ale tuná čo sú "projektanti" čo dokážu s prstom na mape vyprojektovať dialnicu cez strečno, a podobné úžasne projekty tu bolo už dosť.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 12. Okt 2019 15:53

keby rozmyslali ako my tak problemy by boli zvacsej casti vyriesene. upustilo by sa z parametra D26,5, dialnice by sa zuzili, mosty skratili aj za cenu vacsich stupani, tunely minimalizovali aj za cenu priblizenia sa obci a tam kde sa da by sa vyuzivali existujuce cesty. naklady by isli dole.

A čo je D3? Vo väčšinovej miere rozšírenie I/11 na 2+2

http://www.pragoprojekt.cz/cz/aktuality ... --bystrice
I/11 Nebory - Oldřichovice a I/11 Oldřichovice - Bystřice...parameter S24,5/100...dlzka 11 km, cena 2,764 mld. kc pri kurze /25 = 110 mil eur. co je asi 10 mil/km. keby toto bolo namiesto D3 nikto by neprotestoval.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Okt 2019 17:00

Napisem moj osobny nazor.. pri projektovani 1/11 ako polprofilu buducej D3 boli urcite ovela mensie intenzity celkovo dopravy, teda tranzitu, a lokalky.. v SUcasnosti by to terajsia 3tr zrejme nezvladla.. nehovoriac o tom, ze na niektorych meistach ziadna nieje,, a niekde ako v Krasne je most paniatka, kde sa teraz jazdi na semaforoch. Samozrejme vsetko ide urobit,, Dajme si ako priklad samotne KNM.. na jednej strane chceme dostat kolony z mesta prec, na druhej by prejazd mestom bol ako paralelka k rozsirennej 1/11 na D3. CIze okolo sidlisla, okolo domov, obchodov, parku by jazdili vsetky nakladne auta, vsetka doprava mimo D3.. Pre mna to je utopia.. Dalsia vec preco sa stale nestavia je to, ze nejaky debulus vymyslel povodny napad viest cestu cez Radolu podzemnym tunelom popod most,, pritom kazdy vedel, ze to je hovadina,, samotrejme, muselo sa to preprojektovat,, nanovo EIA atd.. Cize treba hlavne podakovat projektantom..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 12. Okt 2019 22:17

devil napísal:keby rozmyslali ako my tak problemy by boli zvacsej casti vyriesene. upustilo by sa z parametra D26,5, dialnice by sa zuzili, mosty skratili aj za cenu vacsich stupani, tunely minimalizovali aj za cenu priblizenia sa obci a tam kde sa da by sa vyuzivali existujuce cesty. naklady by isli dole.

http://www.pragoprojekt.cz/cz/aktuality ... --bystrice
I/11 Nebory - Oldřichovice a I/11 Oldřichovice - Bystřice...parameter S24,5/100...dlzka 11 km, cena 2,764 mld. kc pri kurze /25 = 110 mil eur. co je asi 10 mil/km. keby toto bolo namiesto D3 nikto by neprotestoval.


Prave v CR stavaju D/RC sirsie nez u nas. Povodne RC ako R48, dnes oznacena ako D48 v sirkovom usporiadani R25.5 a D1 v zakladnom sirkovom usporiadani D27.5. Takze zakladna siet D26.5 a R24.5 nie je ziadny luxus ale nieco bezne az podpriemerne oproti CR.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/82/infoletak_d48-rybi-muk-rychaltice.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/28/d47-47092-bohumin-st-hr_1436707998054.pdf

D3 bude od Strazova az po Skalite v kategorii D24.5/100,80. To, ze je na D3 Svrcinovec - Skalite vozovka polprofilu uzsia o 0.5 m sposobuje, ze tam nemozu byt 3 pruhy v stupaniach (2+1). Takze sme usetrili menej ako 5% z ceny a nemoze tam byt 2+1. Bravoooo!
To, ze sa na D3 projektuju nezmysly je nespochybnitelne, naprojektovat to aby to bolo co najdrahsie a tak sa odsuvala realizacia. Preco by naprojektovali pri KM dva kratsie 200-metrove mosty cez Kysucu a kratucky most nad cestou do Radole, ked mozu naprojektovat 2 km estakadu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Okt 2019 22:38

Inak,, keby pohli mudre projektantske Ing tupohlavy trochu sedou mozgovou korou, tak by stacilo v radoli urobit mimourovnovku ponad krizovatku a na par rokov by sa problem poriesil.. lenze neee,, takto sa bude najdolezitejsi usek robit ako posledny,, privadzac co "poriesi" dopravu v KNM len zmeni bodove zavady na "2".
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 12. Okt 2019 22:44

Hlavne ten privádzač bez D3 veľa neporieši. Smutné je, že posledné čo sa bude (možno) staviať je druhá rúra Horelica a potom zase bude 20 rokov nič - KM - Oščadnica je v ideálnom - zaseknutom - stave a kým sa dopapieruje Brodno - KM...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 13. Okt 2019 10:37

tak privadzac poriesi Schaeffler,, ale co som cital, tak na miesto napojenia na 1/11 planuju dat "semafor" dokym sa nepostavi D3.. cize to nepomoze ani prd
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Miro » 13. Okt 2019 12:14

Ešte je otázka, či privádzač bude až po Schaeffler, alebo len po Rudinskú cestu? Aj také som už počul, a to by neporiešilo ani Schaeffler.

Ale sme v zlom vlákne, nemohol by admin túto debatu presunúť do D3?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 13. Okt 2019 13:35

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 13. Okt 2019 16:56

devil napísal:este k tej D3 okolo CA, ministrovi sa mozete podakovat ked podpisal zmluvu s cenou prevysujucou expertizu. nikto by nemohol namietat keby tak neurobil. som si isty ze obchvat KE aj pri nizsej intenzite bude mat lepsiu navratnost.


V CA bude casova uspora oproti spicke casto az 1 h a zaroven skratenie trasy z Polska o 1.7 km, opacne skratenie o 1.5 km oproti aktualnemu stavu, cely obchvat KE bude mat 31 km (krizovatka Budimir-Saca), prelzi trasu oproti oproti trase cez mesto o 6 km, a usetri tak 3-10 minut, viac ako 25 minut som za posledne dni na tych 25 km nevidel. Aktualne je tych 25 km Budimir - Saca 18 minut, po D1 a R2 to bude 14.5 minuty, teda aktualna uspora 3.5 minuty a 6 km navyse. Cas pre nakladne auta po D1 a R2 by mal byt 21 minut, teda v priemere ziadna casova uspora (mimo spicky kratsie cez mesto aj casovo aj vzdialenostou) a 6 km navyse.

V Cadci pre tisice NA denne bude priemerna uspora cez pracovne dni v desiatkach minut na jedno NA, samozrejme vyrazna casova uspora aj pre vozidla, ktore ostanu na starej ceste cez mesto.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 13. Okt 2019 17:24

Mawerick81 napísal:tak privadzac poriesi Schaeffler,, ale co som cital, tak na miesto napojenia na 1/11 planuju dat "semafor" dokym sa nepostavi D3.. cize to nepomoze ani prd


Pretoze NDS odmieta postavit priamu zjazdovu vetvu z privadzaca na I/11 smer ZA, tak bude zase dalsi semafor. Islo by o max. 100 metrov cesty 1 jazdny pruh na klesajucom nasype, ale neda sa.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 13. Okt 2019 18:06

casto je relativny pojem.

obchvat KE je obchvat pre rozne trasy. PO-MI, PO-RV, a RV-MI. najvacsia uspora je na RV-MI, aj takto nedelu vecer asi 10 minut. pre PO-MI 6-7 minut, samozrejme vybral si si saca-budimir kde je uspora 3-4 minuty co je dane tym ze vlastne cela trasa su sucastou "vnutorneho obchvatu". dokopy asi 20 minut, sucasne okolo CA je to teraz uspora asi 5 minut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 13. Okt 2019 18:51

devil nehnevaj sa to si fakt taký manipulátor, alebo len zadubenec?. jasné, že je v CA je teraz úspora 5min, keď je zákaz jazdy kamionov.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 13. Okt 2019 19:56

A ohýbame, ohýbame... Škoda sa vyjadrovať.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 13. Okt 2019 21:58

Jano1 zacal porovnavat v nedelu a vycislil trojminutovu usporu v KE :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 14. Okt 2019 04:39

devil si ako malé decko, "keď jano si kopol, tak si musím aj ja kopnúť. Na druhej strane, zasa musíš uznať, že problém čadce sú NA, a v košiciach zasa OA. Len tak pre srandu som si dal do gugla svrčinovec - horelica = 8km /22 min. dobré nie :D :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 14. Okt 2019 08:16

vy to stale nechapete,, na kysuciach Z I A D N Y problem nieje,, vsak Devil a DRX,, ide len o prasive *** uzemie :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 14. Okt 2019 08:18

naozaj si radsej prestujuj veci lebo ty si mozes kopnut ale odo mna dostanes nakladacku...konktretne v CA 4,5-5 tisic NA. V KE na PR3 cize tam kde sa stretavaju S-J a V-Z 6-7 tisic NA. ale v oboch pripadoch je vacsina OA.

momentalne trva prejazd CA asi 10 minut. kamiony este stale nemozu jazdit ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 14. Okt 2019 08:43

Je tam par rozdielov, ktore by si si zase mohol dostudovat ty.
V Cadci je sice len 4,5 tisic, ale na dvojprudovej ceste a celkovy podiel nakladnej dopravy je cca 30%.
V Kosiciach je 6,5 tisic, pri celkovych 36 tisicoch, co je podiel cca 20%, ale na stvoprudovej ceste.

a teraz uz prejazd Cadcou trva 35 minut. Asi uz vyrazili :-)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.