devil napísal:Ale teraz vazne, polsko-slovenske hranice su dost dlhe, a ten prispevok bol prilis vseobecny...su 3 hlavne prechody, komarnik, trstena a cez cechy (svercinovec) kade sa chodi obchadzkou. bol spomenuty balkan a budapest, tam sa chodi vacsinou inakadial a nechapem preco by sa malo neskor chodit cez D3...to je proste nezmysel a nepotvrdili to ani studie pokial viem.
moja vyhrada smeruje ku tomu ako bude D3 vyuzita na PR-SVK premavku.
Moj nazor je ze to bude slabe.
Pre mnohych neznamy, vtedy len 5 rokov stary a na mnohych mapach chybajuci hranicny priechod na ceste II triedy II/487 Skalite-Zwardon, mal v roku 2000 intenzitu dopravy len na urovni 25% hodnoty hranicneho priechodu Trstena (3546 voz./24h), ale uz 56% hodnoty priechodu Vysny Komarnik(1535 voz./24h), ktore su umiestnene na cestach I.triedy, ktore maju lepsie sirkove usporiadanie, su roky pouzivane a bol tam povoleny prejazd kamionovej dopravy.
Devil, uvedte nejake studie, ktore by potvrdili, ze Skalite nedosiahne do 5 rokov od otvorenia poloprofilovej dialnice na useku Svrcinovec - Skalite - statna hranica intenzitu velmi podobnu alebo vyssiu ako ma Trstena. Odhad, ktory zverejnila SSC, bol cez 5000 voz./24h v prvom roku po otvoreni useku.
Najkratsie spojenie do Polska pre obyvatelov BA-kraja,TT-kraja,TN-kraja, casti NR-kraja a casti ZA-kraja vedie prave v trase planovanej dialnice D3. Teda pre priblizne polovicu obyvatelov Slovenska.
Ak navyse uvazime, ze okolo roku 2008 bude dialnica po Zilinu hotova a bude na nu nadvazovat dalsich 7 km zvacsa 4 pruhovej cesty smerom na Polsko, zostava 45 km dlhy usek D3, z ktoreho je v polovicnom profile, vratane mimourovnovych krizovatiek v prevadzke 13 km. Najvaznejsim problemom zostava 15 km dlhy usek D3 Svrcinovec - Skalite - statna hranica, ktory je naprojektovany velkoryso a cena je privysoka. Zrejme nebude vola pouzit na dostavbu tohto useku potrebnych zhruba 8 mld.Sk. Ale pritom sa nic nerobi preto, aby sa naslo ine lacnejsie riesenie. Takze sa to roky ponechava ako voda na mlyn roznym neprajnikom vystavby D3. Navyse nie je Slovensko schopne zabezpecit ani vystavbu 230 metrov dlhej prepojky, medzi S-69 a nasou I/12 a uspesne blokuje spojazdnenie useku S-69 a otvorenie noveho hranicneho priechodu. Existujuca cesta na tomto useku, povodne III.triedy, bola preklasifikovana na cestu II.triedy II/487 a neskor na cestu I.triedy I/12 bez zmien v sirkovom usporiadani cesty a zostala na niektorych miestach ako jednosmerna s nosnostou nevyhovujucou kamionovej doprave.
Poliaci budu mat v roku 2007 trasu Zwardon - Zywiec - Bielsko-Biala, ktora bude vyhovovat kamionovej doprave. Z najproblemovejsieho useku Zwardon - Zywiec v dlzke 29 km, bude podla uzatvorenych zmluv a prebiehajucich tendrov v roku 2007 v prevadzke 14,5 km S-69 a 3 km rekonstruovany usek cesty 69. A je pravdepodobne, ze dalsie useky nezacnu stavat, kym na slovenskej strane bude uzka, miestami jednosmerna cesta.