Aha takže 45 mil/km na D1 je okej? Lorenc ty si snáď troll. Na D1 je to okej, ale na D3 to okej nie je lebo D3.
No tvoj audit by odhalil maximálne to, že na každom úseku D3 pod Počiatkom bol kartel, alebo inak premrštená cena - tzv. rýchla dostavba napríklad.
Na parametroch už nemáš kde ušetriť, toto má horšie parametre ako budovaná R2ka... žiadne stúpacie pruhy, či návrhová 80ka...povedz kde chceš šetriť ešte?
Mňa zaujima D3 a cena tendrovanych projektov a či by sa dal spraviť nezavislý technicko-ekonomický audit niekde zo zahraničia. Alebo napr. keby mal minister právo veta osloviť akukoľvek firmu ak by mu dala o 1/3 lacnejšiu cenu povedzme môže to zadať tej firme. Napr. nezdal sa tender Bu-Sv, chytí pošle podklady nejakým opatrením firme X a ak splní podmienky pod 30% z ceny najvyššieho uchádzač stavia. Tie zákony vo VO by mali mať určité efektívne nástroje na krízové situácie tohto typu.
Ale vážne si srandista. Takže stámilionové úseky budeme robiť priamim zadaním? To tak trochu podkopáva princíp súťaže, ktorý je najspravodlivejší. Krásny príklad je úsek Budimír - Bídovce, kde Skanska dala svoju cenu a odrovnala tým kartelistov. Cena krásna a nepochybujem, že úsek bude načas a bez dodatkov.
To tvoje priame zadanie po zľave by sa dalo jednoducho zneužiť. Firmy xyz sa dohodnú, aby ponuky boli na úrovni 180% predpokladanej ceny a potom sa priamo osloví firma z, ktorá úsek postaví "len" za 150% ceny. A takto sa rozdelia po úsekoch a všetci sú šťastní.
Regulérna súťaž generuje dostatočné zľavy, je škoda, že poctivých firiem je na Slovensku ako maku. Stačí mať vo vláde schopných ľudí, ktorí nebudú dvíhať aj predpokladané náklady, ako sme boli svedkom za minulej vlády. Lebo aby sa predpokladaná cena úseku zdvihla o 80-120% je naozaj niečo neuveriteľné.