Stránka 119 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2023 20:10
od devil
Z MT po sahy este bude chybat zopar km...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2023 23:18
od Vlados
devil napísal:
jasné, devilko. všetci tu klamú a dezolát tu môže všetkým nadávať?
to je sice nepekne ale npr. ma viac faktov v prispevkoch ako ty.
no hej. on tu strieľa ako rusák na ukrajine a ty ho hájiš. nie si náhodou bielorus? :wink:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2023 10:04
od devil
fakty treba uznavat, v tom mame vsetci rezervy ale v tom vynikas.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2023 08:34
od devil
ešte by som doplnil myšlienku akého si "menežera", z Budimexu. " príčina nestavania dialnic na slovensku určite nie sú kopce", bohu žiaľ kopce sú hlavným argumentom drx a devila :-)
pan nedostal otazku kolko stoji v priemere kilometer polskej dialnice (ci spevnenie terenu cez mociar je porovnatelne s tunelom) a ani otazku aky objem financii dava polsko. maju zakontrahovanych 1000 km. to je 100-150 km pomerne u nas.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2023 10:03
od Pacho
ved hej, v podstate si len potvrdil myšlienku, že nie kopce sú problémom vo výstavbe dialnic, ale neschopnosť investora, čiže štátu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2023 12:40
od DrX
Ano, a presne preto 100% z usekov, ktore nevieme dostavat 10+rokov, su tunely cez kopce. Pravdepodobnost ciste nahodna...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2023 15:46
od djlaco
Presne tak. Potom to tak vyzerá.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2023 15:15
od Pacho
DrX napísal:Ano, a presne preto 100% z usekov, ktore nevieme dostavat 10+rokov, su tunely cez kopce. Pravdepodobnost ciste nahodna...


presne tak, banda diletantov riadi NDS , a trolovia jej pomáhajú.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2023 18:42
od Xisco
Žijeme v roku 2023, to je tretie tisícročie. Tunely, mosty a iné zložité stavby, celé sídliská, školy sa stavali pred XX rokmi.

V dnešnej dobe nemôže byť problém niečo postaviť. V každej jednej fáze je to podstatne ľahšie - projektovanie - PC, software, rôzne programy,... mechanizácie, stroje od výmyslu sveta,

Čo mali dakedy pred 50-100 rokmi?? Akú výpočtovú techniku? Aké stavebné stroje? Predtým a teraz, to sa nedá porovnať.

Trepať dookola, že tu máme kopce? Inde nemajú? Majú, majú dokonca moria, majú nestabilnejšie podzemnie, vetry, ...

Je to všetko iba o NEschopnosti vlády a štátnych spoločností. Pritom sme v EU a máme robiť všetci rovnako ...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2023 18:50
od devil
Vsetko sa da a vsetko mame. Len teraz to stoji mnohonasobne viac ako vtedy.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2023 09:11
od Xisco
Najviac to stojí peňazí, keď sa nerobí.

D3 sa špekuluje (akože robí, projektuje, počíta, ...) už toľko rokov, že náklady sú raz tak viac.

Nie nadarmo sa hovorí: Najdrahšia je tá dialnica, ktorá nestojí.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2023 10:01
od Miro
Najlepšie sú na tom tí, čo projektujú a počítajú. Čím dlhšie sa bude špekulovať, tým viac zarobia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2023 19:47
od Mawerick81
Matej Fabšík
5 h ·
MINULÝ TÝŽDEŇ MA KVÔLI D3 PRIJAL ŠTÁTNY TAJOMNÍK MINISTERSTVA DOPRAVY IGOR CHOMA.
(trochu dlhší text)
Je dôležité byť po výmene vlády medzi prvými na ministerstve a nenechať aby téma D3 bola prekričaná inými, menej dôležitými projektami. Je tiež dôležité, aby v diskusii zazneli všetky naše obavy a zistenia. To všetko v záujme čo najrýchlejšej dostavby celej D3ky, ale aj kvôli tomu, aby sme tu prežili kým sa postaví.
Teraz sa tvoria vládne plány, teraz sa opäť diskutuje o potrebách Slovenska, zmenách legislatívy, prioritách a je nutné, aby do tých plánov hovorili aj zástupcovia z Kysúc, nielen ministerskí úradníci, ktorí nás už párkrát dostali na vedľajšiu koľaj priorít.
O čom sme hovorili ?
Vzhľadom na to, že SMER nebol na ministerstve od roku 2016, nemal dostatok informácií najmä z regiónu a tak sme si prešli tie najvážnejšie zlyhania za posledné rok a ich dôvody.
Vysvetlil som všetky chyby, ktoré sa robili posledné dva roky pri výpočtoch a ktoré spochybňovali potrebu D3ky.
Vysvetlil som mu chybné čísla o doprave, ktoré zhodou okolností potvrdilo sčítanie dopravy zverejnené v piatok.
Oboznámil som ho o postupe prác v Českej republike a Poľsku, ktoré pravidelne monitorujeme.
Predstavil som mu výpočty nárastu dopravy po roku 2025, keď sa dokončí najdôležitejší úsek v Poľsku.
Reč bola tiež o procese posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktoré bude končiť v januári, ale môže byť veľmi ohrozované rozhodnutiami ministerstva životného prostredia.
prediskutovali sme niektoré technické riešenia a stav projektovej prípravy (15.11. je záverečné prerokovanie v Krásne nad Kysucou).
Oboznámil som ho o činnosti pracovnej skupiny ministra, ktorej som členom a pozval som ho na rokovanie, ktoré bude 30.11. v Žiline.
Zhodli sme na tom, že takmer všetky eurofondy do r.2029, určené na cesty, musia ísť na kysuckú D3. Je to cca 800 miliónov, ktoré nesmieme nechať prepadnúť.
Vysvetlil som mu návrh , ktorý sme diskutovali na pracovnej skupine, a ktorý by vedel urýchliť proces výstavby aj o viac ako pol roka. Jedná sa o zlúčenie a súbeh procesov, na ktoré však treba drobné zásahy do legislatívy.
Zhodli sme sa na tom, že privádzač pomôže len sčasti a že na Kysuciach musíme celkovo zlepšiť súčasnú dopravnú situáciu, aby sme prežili dokým bude diaľnica.
Načrtol som mu možné riešenia a sľúbil, že o nich budeme v blízkej dobe detailne rokovať
Pripomenul som mu, že úplne najhoršie na tom všetkom je, že na ceste zomierajú nevinní ľudia a že zvýšenie bezpečnosti pre nich musí byť maximálnou prioritou.
Celé to bolo konštruktívne rokovanie bez politického podtónu, ani spoločnú fotku na facebook sme si nespravili , keďže to bolo naozaj pracovné stretnutie.
Zajtra sa na ministerstvo chystajú kolegovia z Kysúc, najmä zástupcovia samosprávy a strany Hlas. Želám im veľa úspechu v rokovaní a verím, že aj vďaka tomu, že aj Hlas je vládnou stranou dokážeme spoločne vyriešiť katastrofálnu situáciu na Kysuciach a dočkáme sa zahájenia výstavby celej D3ky tak, ako je to plánované – na začiatku roka 2026.
Bojujeme, držte palce všetkým, ktorí to za tie dlhé roky ešte nevzdali.
Matej Fabšík

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2023 21:21
od Vlados
Toto by bola tragédia "Zhodli sme na tom, že takmer všetky eurofondy do r.2029, určené na cesty, musia ísť na kysuckú D3.", ale táto vláda už prvé dni ukazuje prostredník všetkým kto s nimi nesúhlasí.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2023 22:18
od jarino
Podľa mňa skôr zázrak... :lol:
Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 08:45
od devil
Napríklad v tendri na predĺženie R1 od Banskej Bystrice o 4 kilometre smerom na Slovenskú Ľupču ste ponuku ani nepredložili.
Tento projekt sme podrobne analyzovali a mali sme obavy, že podmienky, v ktorých sa to bude realizovať, budú príliš náročné.
Geologicky?
Áno aj, ale išlo najmä o dostupnosť násypového materiálu. Naša konkurencia má v tejto oblasti vlastné zdroje štrku a iných násypových materiálov. A keď sme si dali urobiť ponuku na kamenivo, všetci nám ponúkli príliš vysoké ceny, s ktorými by sme nevedeli konkurovať firmám, ktoré majú priamo pri Banskej Bystrici zdroje kameniva.

viewtopic.php?f=35&t=26716

len ma margo...ešte by som doplnil myšlienku akého si "menežera", z Budimexu. " príčina nestavania dialnic na slovensku určite nie sú kopce", bohu žiaľ kopce sú hlavným argumentom drx a devila :-)
preco teda budimex nejde do narocneho useku, preco ide len do krizovatky na rovine a do cestneho obchvatu na rovine ?? zdvorilostne formulky su jedna vec a realita druha. nevie konkurovat zabehnutym firmam ktore si podelia zopar tazkych usekov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 10:47
od jarino
Podelenie ťažkých úsekov medzi pár hráčov na trhu sa dá obmedziť pomerne jednoducho.
Rozdelením na menšie časti..., tak aby z toho neboli 400 miliónové tendre, do ktorých sa nastavia neprimerané požiadavky (tam patrí aj tá hlúposť ohľadom FIDICu pri R2 Košice), ktoré splnia iba veľkí hráči. Aj to sa musia spojiť.
Ale keď nie je vôľa. Pritom sa jedná o skrytú diskrimináciu, ktorej následkom sú obmedzovanie hospodárskej súťaže a značné škody. Taká sofistikovanejšia verzia zlodejiny akú predvádzali blbci v jednom nemenovanom samosprávnom kraji.

Budimex sa drahým projektom nevyhýba. Inak by nedali ponuku na Poprad - Vydrník za cca 420 miliónov eur bez DPH. 30 miliónov eur/km.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2023 18:41
od Pacho
devil napísal:Napríklad v tendri na predĺženie R1 od Banskej Bystrice o 4 kilometre smerom na Slovenskú Ľupču ste ponuku ani nepredložili.
Tento projekt sme podrobne analyzovali a mali sme obavy, že podmienky, v ktorých sa to bude realizovať, budú príliš náročné.
Geologicky?
Áno aj, ale išlo najmä o dostupnosť násypového materiálu. Naša konkurencia má v tejto oblasti vlastné zdroje štrku a iných násypových materiálov. A keď sme si dali urobiť ponuku na kamenivo, všetci nám ponúkli príliš vysoké ceny, s ktorými by sme nevedeli konkurovať firmám, ktoré majú priamo pri Banskej Bystrici zdroje kameniva.

viewtopic.php?f=35&t=26716

len ma margo...ešte by som doplnil myšlienku akého si "menežera", z Budimexu. " príčina nestavania dialnic na slovensku určite nie sú kopce", bohu žiaľ kopce sú hlavným argumentom drx a devila :-)
preco teda budimex nejde do narocneho useku, preco ide len do krizovatky na rovine a do cestneho obchvatu na rovine ?? zdvorilostne formulky su jedna vec a realita druha. nevie konkurovat zabehnutym firmam ktore si podelia zopar tazkych usekov.

devil zasa táraš, veď ten úsek BB-slov ľupča, nemá ani tunely, len zopár mostov, nezdá sa mi extra náročny. Ja to skôr vidím, že Budimex, reálne zhodnotil svoje šance.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 07:59
od devil
mas pravdu, 87 mil/km za 3 km je uplne v pohode. to je asi ako krivan-mytna.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 11:10
od Jonathan
87 mil za 3 km, čiže cca 30mil/km.

Čo ale pri krátkom úseku s MUK a 3km novej cesty prvej triedy, aby sa mohol opraviť most v havarijnom stave, je za mňa OK.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 11:35
od devil
mea culpa, 30 mil/km.

nie je OK ze namiesto nejakeho mosta sa postavi RC v plnom profile. skor ze sa tam vyriesi ta nestastna krizovatka tak mozno tie 3 km za to stoja. pointa z mojej strany bola ze poliaci bysa tam prihlasili keby to bolo menej narocne...menej kameniva atd...Pacho sa chytil zdvorilostnych formuliek budimexu zevraj kopce nie je su problem, ale priprava. ja hovorim ze nie je priprava lebo naco by bola ked potom tie papiere predpadnu. treba sa pozriet do OP integrovana infrastruktura 2014-20 a cielove hodnoty dialnic sa cele obdobie okolo 110 km a ostatne cesty tusim 30-40 km. oficialny dokument. to je tych 20 km/rok. ale kopce nie su problem :lol: lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 22:41
od Vlados
Jonathan napísal:87 mil za 3 km, čiže cca 30mil/km.

Čo ale pri krátkom úseku s MUK a 3km novej cesty prvej triedy, aby sa mohol opraviť most v havarijnom stave, je za mňa OK.

Ani náhodou to nie je OK. Stovky mostov sú v havarijnom stave a nielen že nie sú na programe dňa no ani rýchlostné cesty sa tam neplánujú, aby sa opravili mosty v havarijnom stave. Jeden most opravíme s pribalením 3km nových 6 pruhov a inde "padne" asi 20 mostov.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2023 11:17
od metelesku.blesku
Riešenie jedného mosta novou R nie je OK. Na druhú stranu, dokončenie obchvatu BB tak, aby to dávalo zmysel, t.j. predĺžiť ho o tie 3km, je OK. Rovnako, ako dáva zmysel dokončiť obchvat KE až po Šacu (s normálnou križovatkou Ludv.dvor a nie ďalším Vydumancom a záleží aj na tom, kde tento úsek ukončia, či pred svetlami v Šaci, alebo až za nimi), či predĺžiť R4 po Lipníky, keďže všetky 3 vyriešia problémy s lievikmi (Šalková, most VSS, obec Lada).

Rovnako dáva zmysel predĺžiť D3 od Brodna po Kysucký Lieskovec. Len tu je bohužiaľ obava, že keď sa do toho vloží Choma, že buď sa tých 800 mil. minie na jeden úsek D3 (už v minulosti dokázala táto cháska, že je toho schopná), alebo budú cez koleno pretláčať aj Lieskovec-Oščadnica bez optimalizácie (4 pruhy namiesto luxusu 4+2) a skončí to opäť vracaním eurofondov, t.j. čisto zo štátneho rozpočtu a fondy skončia o 6 rokov zase v ďalších zbytočných zvodidlách.

devil napísal:preco teda budimex nejde do narocneho useku, preco ide len do krizovatky na rovine a do cestneho obchvatu na rovine ?? zdvorilostne formulky su jedna vec a realita druha.

Čo je nepochopiteľné na tom, že nejdú do úseku, kde im konkurencia dáva vyššie ceny materiálu ako sebe a teda už vopred vedia, že nebudú mať konkurencie schopnú ponuku? Tu by skôr stálo za úvahu, aby sa na cenotvorbu materiálu pre rôzne subjekty poohliadol PMÚ.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2023 12:07
od devil
tazko pochopitelne je 30 mil/km. keby to bolo menej narocne pravdepodobne by do toho isli.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2023 13:31
od metelesku.blesku
Chýba ti tam kauzalita. Čo má spoločné 30 mil/km s tým, či by do toho išli? Na D1/D4 je čiste kilometricky cena na rovnakých 30 mil/km. Cena 111 mil. Eur/dĺžka úseku 3,6km.