Samé perly, bavím sa.
Si pozrite stavebný zákon, kto vypracováva územnoplánovaciu dokumentáciu vyššieho významu. Územné plány obcí predstavujú územnoplánovaciu dokumentáciu až terciárneho významu, t. j. treťoradú, to znamená (pre nechápavých), že územný plán obce musí byť v súlade s nadradenými územnoplánovacími dokumentmi (VÚC, MinDop). Ale to je asi jedno, fakty pri diskusii o D3 nerozhodujú, ako som si na tomto fóre všimol.
A áno, porovnávajme Šamorín (satelit Blavy prakticky bez iného ako obytného významu) s tranzitnou trasou TIR cez Strečno. Ďalší bonmot vypustený z úst tunajších renomovaných odborníkov.
Hlavne, keď aj z tých vašich štatistík sčítania dopravy vyplynulo, že Strečno je druhé v poradí v SR s najvyššími intenzitami.
Áno, a je úplne logické a správne, ako tu písal DrX, nedokončiť teda takmer hotovú D1, ale radšej začať stavať v poli pár stoviek kilometrov R2/R7, ktoré ešte nemajú ani definitívne trasovanie...
V každom prípade som za zmenu D3 Brodno - KNM na čisto povrchový variant, ak aquila vybaví, že:
1) rieka Kysuca prestane tiecť (vyschne)
2) majiteľa prekážajúcich domov v dotknutých obciach si dobrovoľne nakúpia stany a presídlia sa dakde na pole
3) obyvatelia Vadičovskej doliny vymenia autá za člnky a rogalá, aby mali bezproblémový prístup k službám do KNM
4) zmena projektu nebude trvať dlhšie ako rok a tým pádom začne verejné obstarávanie najneskôr do konca roku 2018.
V takom prípade ťa budem nosiť na rukách, aquila.