D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Xisco » 19. Máj 2023 12:36

To netreba, ani toto netreba, toto tiež netreba ...

Však my sme sa tu zasekli v porovnaní v inými štátmi a stále podľa prepočtov vychádza, že sme ďaleko pred nimi, keď nemusíme napredovať, stavať, ...
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod bergen » 20. Máj 2023 00:01

do okamziteho dobudovania usekov D3 nas tlaci z celej sily eu, susedne polsko , a my stale nic.. stale sa vyhovarame na blbe studie ktore nikdy neprejdu..poliaci keby mali dohliadat na studie tak Via Carpatia ani polsku cast D3 nikdy nepostavia.. cele zle ,snad si to MD uvedomi a nebude tymto studiam pridavat nejak na hodnote a vahe podobne aj totalne zbytocnu brzdu vystavby uhp ktore dufam ze cim skor zrusi .. ale konecne sa pod nim uz zacne makat a staviat naplno aj vramci dalsich usekov D3
bergen
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Máj 2023 19:24

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Xisco » 21. Máj 2023 10:26

My nieže dobiehame predposledného, lebo my sme poslední, ale ešte práve naopak, čoraz viac sa nám vzdialuje!

Ako vraví môj kolega: "Hlúpi sme tu všetci" :)
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jano1 » 21. Máj 2023 12:58

V tej studii realizovatelnosti tvrdia na strane 104, ze zostatokova hodnota dialnice vratane tunela bude po 30 rokoch od zaciatku vystavby, teda po 26-27 rokoch prevadzky len 8% investicnych nakladov? To je ake znehodnotenie mostov a hlavne tunela, kde sa pocita so zivotnostou hlavnych stavebnych objektov 100 rokov (razenie, ostenie)?

Nezapocitaju myto ani pre nakladne auta? Pre osobne auta sa udajne neda vyratat. A co takto rozdelit vynosy z elektronickych dialnicnych znamok podla intenzity dopravy?

A co predvadzaju v dopravnom modeli, to by si zasluzilo nejake vyznamne ocenenie. Na strane 20 je v texte:"Celková intenzita dopravy na ceste I/11a dosahuje úroveň približne 17 tis. vozidiel denne.", ale uz na obrazku c.6 je hodnota 12970.

A dopravny model na strane 50 obrazok c.16 pre rok 2050 rata s intenzitou dopravy na D3 len 8110 v/24h. Podla scitania 2015 tam jazdilo priemerne denne 15053 v/24h. V roku 2018 podla NDS opat 15 tisic v/24h, z toho 32% NA.

Potom sa niet comu divit, ze je investicia nenavratna, ked tam klesne intenzita z 15 tisic na 8 tisic v/24h.

https://www.ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/tunel-horelica-sluzi-motoristom-15-rokov
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Xisco » 21. Máj 2023 13:32

To je presne ako platený prieskum s vopred určenými výsledkami.

Určia im popredu dohodnutý výsledok a potom pár vzorcov v exceli a zrazu sa presne trafia :)
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod krompacik » 22. Máj 2023 08:04

Jano1 napísal:
A dopravny model na strane 50 obrazok c.16 pre rok 2050 rata s intenzitou dopravy na D3 len 8110 v/24h. Podla scitania 2015 tam jazdilo priemerne denne 15053 v/24h. V roku 2018 podla NDS opat 15 tisic v/24h, z toho 32% NA.

Potom sa niet comu divit, ze je investicia nenavratna, ked tam klesne intenzita z 15 tisic na 8 tisic v/24h.



Klesne na polovicu...teraz je premávka obojsmerná...potom bude jednosmerná...čiže pôjde novou rúrou len polovica aút...preto si mylím že počítaju iba s cca 8000/24h.
krompacik
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 06. Mar 2023 10:34

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod 110mat110 » 22. Máj 2023 11:59

Aj padne aj cast lokalnej dopravy. Tunel aktualne nie je spoplatneny. Potom uz bude. Co vidim, ked tam obcas idem, tak zhruba 1/3 az 1/2 osobakov odboci za tunelom smer Cadca a nejde na dialnicu.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Máj 2023 18:11

zas na druhej strane, keby im potom malo prist ist cez Krasno, a dedinky,, tak si radsej zaplatia dialnicnu a budu jazdit po dialnici
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod 110mat110 » 22. Máj 2023 20:10

Zalezi v akej forme bude dialnica. Ak to postavia tak, ze I/11 ostane zhruba ako je teraz a dialnica pojde extra k tomu, tak miestni na dialnicu nepojdu. Ak ale pojde subezna komunikacia cez mesto, tak mozno
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jano1 » 24. Máj 2023 17:39

krompacik napísal:
Jano1 napísal:
A dopravny model na strane 50 obrazok c.16 pre rok 2050 rata s intenzitou dopravy na D3 len 8110 v/24h. Podla scitania 2015 tam jazdilo priemerne denne 15053 v/24h. V roku 2018 podla NDS opat 15 tisic v/24h, z toho 32% NA.

Potom sa niet comu divit, ze je investicia nenavratna, ked tam klesne intenzita z 15 tisic na 8 tisic v/24h.



Klesne na polovicu...teraz je premávka obojsmerná...potom bude jednosmerná...čiže pôjde novou rúrou len polovica aút...preto si mylím že počítaju iba s cca 8000/24h.


Mne to z tych obrazkov nevyplyva. Na obrazku 6 je intenzita 12970, dalej zdovodnuju pokles zrusenim krizovatky a spoplatnenim s poklesom o 3250 na obrazku 15 a nasledne pre rok 2050 obrazok 16 uz intenzitu 8110. Je tam v texte nad nim uvedene "Uvedené kartogramy celodenných intenzít dopravy opisujú iba stav po realizácii II. etapy: úsek D3 Oščadnica – Čadca (Bukov)", ziadna zmienka o tom, ze by to bola intenzita len pre jeden dopravny smer.

Zaroven je tam uvedene na strane 51 pod obrazkom: "Z uvedených kartogramov je zrejmé, že zaťaženie navrhovanej II. etapy diaľnice D3 bude možné očakávať na úrovni cca 15 tis. vozidiel denne", z coho by sa dalo usudzovat, ze len samotna II. etapa diaľnice D3, teda dobudovany polprofil bude mat intenzitu "cca 15 tis. vozidiel denne".

A ked niekto cudne naraba s cislami a ma divne podklady, je pre mna nedoveryhodny. Ma tam byt zrejme pre kolko vozidiel sa pocitaju prinosy a negativa stavby alebo aspon jednotkove priemerne prinosy a negativa na vozidlo na ovplyvnenej sieti.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod jarino » 26. Máj 2023 09:26

krompacik napísal:Klesne na polovicu...teraz je premávka obojsmerná...potom bude jednosmerná...čiže pôjde novou rúrou len polovica aút...preto si mylím že počítaju iba s cca 8000/24h.

Až tak neklesne.
Rok 2016: 15 608 vozidiel/24hodín
Rok 2022: 17 210 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 bez projektu: 16 300 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 s projektom: 14 610 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2030 komplet súvislá D3: 16 190 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 bez projektu: 17 760 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 s projektom: 16 150 vozidiel/24 hodín
Dopravný model rok 2050 komplet súvislá D3: 17 030 vozidiel/24 hodín
48876

Otázne je, koľko tranzitu z/do Poľska by prešlo na D3. To je otázka, na ktorú nikto nedal odpoveď, lebo nie sú z Poľska dáta.
No ničomu to aj tak nepomôže, dobudovanie polprofilu má dosť malé prínosy (spotreba PHM, hluk a skleníkové plyny sú vyššie než bez projektu).
Inak povedané, intenzity by museli byť cca 60 tisíc vozidiel/24 hodín alebo pokles investičných nákladov o cca 75%.


Do prílohy som priložil cenu verejnej práce.
Odhadované stavebné náklady 150 mil. eur aj s rezervou na vyvolané investície.
Z toho 50 miliónov oporné a zárubné múry, PHS-ky 10 miliónov, tunel aj s technológiami cca 20 miliónov, mosty cca 25 miliónov, teleso diaľnice 13 mil. eur.
48877
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod 110mat110 » 26. Máj 2023 19:52

Ako napocitali 930 vozidiel do Rovne za Oscadnicou?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod aquila » 18. Apr 2024 17:27

tak ze vraj chcu vyhlasit sutaz tento rok na tento usek, ako prvy zo zostavajucich ..

viewtopic.php?f=35&t=26844
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod budamar » 18. Apr 2024 17:37

hej logicky kedze tu treba len druhy pas, tak to pojde najrychlejsie a najmenej je tam treba riesit veci okolo.. kazdopadne parada toto je super sprava, konecne! drzme palce aby to aj vyhlasili a dotiahli! to je ten usek co MD spominal nedavno ze chcu do mesiaca vyhlasit na D3 prvy tender cize predpokladam ze niekedy v maji..
budamar
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 17. Nov 2023 01:06

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod budamar » 18. Apr 2024 19:00

a druhy nezanedbately fakt je ze sa jedna o podstatne kratsi usek ako ostatne dva aj ked je tam kratsi tunel (navyse treba spravit uz len 1 ruru)
budamar
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 17. Nov 2023 01:06

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod RudoLM » 19. Apr 2024 07:46

Tu je cely clanok aj z videom Ministar Raza (Krizom-Krazom)

https://index.sme.sk/c/23318557/zhotovi ... -maji.html
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 215
Obrázky: 71
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod 110mat110 » 19. Apr 2024 09:14

Som velmi zvedavy, ci do konca roka dokazu vybrat firmu. Absolutne neverim, ze buduci rok by kopli do ktorehokolvek useku D3
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod budamar » 19. Apr 2024 19:52

po predoslych resp doterajsich skusenostiach uz neveri nikto nikomu a nicomu a najma nie v tomto skorumpistane, kde mafia znovu ovlada vsetko.. takze uz mozu len prekvapit..
budamar
diskutujúci
 
Príspevky: 84
Založený: 17. Nov 2023 01:06

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod plš » 19. Apr 2024 20:37

RudolfLM to si zaklincoval "Ministar Ráž", hahaha. Smer D3 je v takých sračkách, že ani hubu nemožno otvoriť. Ráž bude musieť získať podporu zo všetkých strán, Fica pustiť maximálne k mape D a RC na ministerstve. Celé Slovensko bude musieť Fica a Ráža nepustiť činiť nerozum.
Čo ste napísali tu dnes predo mnou a Aguila, nemôžem nesúhlasiť.
Zneisťuje ma optimizmus Ráž-Fico v halde veľkých peňazí. Optimizmus Vážny-Fico u veľkých peňazí sme už zažili u troch PPP a nebolo to ono, čo sme chceli.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Predchádzajúca

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.