D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 21. Dec 2021 18:29

klasika. toto tiez nebolo o potrebe dialnice ale o potrebe obchvatu, ale nevidim nic zle ak sa rovno postavi plny profil lebo to zase uplne nizke cislo nie je a je predpoklad ze sa to bude zvysovat. ina vec je ze to stalo tolko ako tunelovy usek.

cakal som okolo 10.000 uz len kvoli viacerym MUK ale aspon mame dalsi dokaz ze vysoke intenzity su kvoli lokalnej doprave.

predpokladana intenzita po spusteni na stranke ineko s odvolavkou na nds 18 000 a pomer B/C 1,6 teda velmi pozitivny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod RDVN » 21. Dec 2021 21:29

Veľmi nemám prehľad v diaľničných úsekoch po Slovensku, tak mam takú otázku na ujasnenie. Nebola výstavba D3 označovaná ako veľmi potrebná z dôvodu intenzity dopravy? a nakoniec tam je priemer 7000 vozidiel označovaný ako veľmi vyťažený úsek diaľnice? Je to číslo také nízke lebo chýbajú nejaké ďalšie úseky alebo to je už výsledne číslo tranzitu danej diaľnice? Pýtam sa hlavne preto lebo medzi KE a MI dokáže prejsť za deň 20 000 vozidiel a úsek plánovanej D1 bol/je označovaný(aj tu na fore) ako nie veľmi potrebný lebo nemá vysokú intenzitu a pod.. Tak teraz tomu nechápem.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Dec 2021 23:08

no a teraz otazka,, zaujimalo by ma, kolko aut je na vsetupe do Ziliny z Brodna,, predpokladam, ze tam je zbytok skutocnych intenzit. ide o auta, ktore idu smer Kosice. AZ ked sa dostavia Visnove tak sa uvidia skutocne intenzity na D3 Brodno Strazov, pretoze tade bude odklonena aj doprava smerom na Kosice..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod 110mat110 » 22. Dec 2021 09:41

Ani nie. Kym nebude spicka v Ziline, tak sa oplati ist cez mesto. Vo Forde uz mam nakreslene aj strecno aj obchvat RK a cez den ma posiela cez Zilinu a tak Visnove, cez noc na Strecno.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Dec 2021 10:31

je mozne, ze pokial bude komplet visnove, tak navi nebude posielat cez mesto,, pretoze zmysel obchvatu je prave vylucit dopravu z mesta
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Peter_CA » 22. Dec 2021 10:50

RDVN napísal:Veľmi nemám prehľad v diaľničných úsekoch po Slovensku, tak mam takú otázku na ujasnenie. Nebola výstavba D3 označovaná ako veľmi potrebná z dôvodu intenzity dopravy? a nakoniec tam je priemer 7000 vozidiel označovaný ako veľmi vyťažený úsek diaľnice? Je to číslo také nízke lebo chýbajú nejaké ďalšie úseky alebo to je už výsledne číslo tranzitu danej diaľnice? Pýtam sa hlavne preto lebo medzi KE a MI dokáže prejsť za deň 20 000 vozidiel a úsek plánovanej D1 bol/je označovaný(aj tu na fore) ako nie veľmi potrebný lebo nemá vysokú intenzitu a pod.. Tak teraz tomu nechápem.

Pozeral som výsledky sčítania z 2015 na jednotlivé súbežné úseky:
I/11 odbočka do Milošovej - hranica Čadce: 13135, z toho 4092 NA, 9012 OA
I/11 hranica Čadce - Svrčinovec križovatka s I/12: 11465, z toho 4193 NA, 7245 OA
I/11 Svrčinovec križovatka - štátna hranica: 7972, z toho 3255 NA, 4670 OA
I/12 Svrčinovec - hranica Skalitého: 3446, z toho 664 NA, 2773 OA
I/12 Skalité: 3501, z toho 725 NA, 2753 OA
I/12 hranica Skalitého - štátna hranica: 1411, z toho 292 NA, 1101 OA (na I/12 je zákaz tranzitu nad 7.5t, preto tak málo NA)

Takže nákladnú dopravu to pohltilo v podstate komplet (okrem lokálnej dopravy a asi pár notorických obchádzačov mýta).

Čo sa týka osobnej dopravy, tak na všetky tri miestne obce to bude mať minimálny vplyv bez ohľadu na to, či idú do Čadce alebo do Bratislavy, pretože než by sa vo Svrčinovci dostali na diaľnicu, tak už budú na polceste do Čadce po starej (výnimku majú asi Svrčinovec-Zatky). Cezhraničná premávka sa asi rozdelí podľa toho, či už majú známku alebo nie (efekt párkilometrového úseku, kto pôjde hoci aj pravidelne do Žiliny, tak si ju kvôli tomuto úseku kupovať nebude).

Ale aby sme sa dostali ku koreňu veci, tiež mi označovať 7000 vozidiel denne za veľmi vyťažený úsek príde dosť smiešne. Keby sa to vzťahovalo čiste na kamióny, tak dajme tomu (2/3 zo 7000 je asi 4600, čo je to viac, než napr. na liptovskom úseku D1), ale celkovo... nie.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod plš » 22. Dec 2021 12:03

Tie tri úseky na D3 sú zhodou okolností tie najmenej potrebné. Len treba brať do ohľadu to, že keď skladám obrázok z puzzle tak začínam skladať z dielikov krajných a náhodilých, ktoré sa na počudovanie hodia. Na dialnice.info už bolo na D3 vyprskané neskutočne veľa žlče. Aj ďaleko predtým, ako dialnice.info boli inštalované na tejto stránke. Tak si nesmieme myslieť, že na tieto nezrovnalosti sme prišli ako géniovia my a teraz ako prví.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 22. Dec 2021 16:55

Očakávať od príhraničného úseku, krátko po otvrorení intentzity ako pri BA je také... ehm. Každopádne máme aj informáciu, z akého obdobia údaje zo sčítačov sú? Predsalen lockodown nemal efekt len na tranzitnú dopravu. Na druhej strane neočakávam, že bez dlhšieho ťahu sa to dostane cez 10k ako už spomínali kolegovia vyššie.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 22. Dec 2021 17:46

kto napisal ze tam mali byt take intenzity ako pri BA ? ak by bol tranzit OA vacsi tak by tam 10k bolo aj tak lebo zase dlhsi tah je len o nejakych 20 km dalej.

pise sa tam o septembri...ze lockdown...ale polsko urobilo scitanie aj tak, cesi robia scitanie aj tak. madari dokonca kazdy rok. hadam nie su vsetci naokolo tak blbi ze scitavali auta ked bol zakaz vychadzania...len tu sa zase neda. furt daco....no hrozne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 25. Dec 2021 22:16

devil napísal:cakal som okolo 10.000 uz len kvoli viacerym MUK ale aspon mame dalsi dokaz ze vysoke intenzity su kvoli lokalnej doprave.
predpokladana intenzita po spusteni na stranke ineko s odvolavkou na nds 18 000 a pomer B/C 1,6 teda velmi pozitivny.


Predovsetkym si treba uvedomit, ze rok 2020 bol s mnozstvom obmedzeni, ide o prihranicny usek, ktory sluzi predovsetkym cezhranicnemu tranzitu a tam boli obmedzenia daleko vacsie ako vo vnutrozemi SR.
Kym v roku 2019 pandemia zacala na jar, rok 2020 zasiahla cely, pritom v roku 2019 bol pokles na medzinarodnych tranzitnych tahoch 20 a viac percent oproti roku 2019.

"V priemere o 20 % oproti roku 2019 medziročne poklesla intenzita dopravy na diaľnici D3."
https://ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/intenzita-dopravy-klesla-vlani-o-20

Da sa predpokladat, ze aj v roku 2020 by bez pandemie bola intenzita na D3 aspon o 20% vyssia ako bola namerana, pritom na prihranicnom D3 CA-Svrcinovec to bolo zrejme viac, pretoze z clanku od NDS vyplyva, ze na vnutrostatnych tahoch R1, R2 bol pokles 13-15%. Zrejme podobny pokles bol aj na vnutrostatnom useku D3 HP-ZA,Strazov-Brodno a teda na D3 CA-Svrcinovec-Skalite musel byt vacsi ako 20%, ked priemerny pokles na D3 bol pravdepodobne podobny ako v roku 2020, teda 20% oproti roku 2019.

Ziadny clovek pri zmysloch nemohol ocakavat na D3 Cadca-Svrcinovec v roku 2021, teda v prvom roku prevadzky intenzitu 18 000 v/24h, ked v roku 2015 bola na I/11 vo Svrcinovci 11465 v/24h, zvlast ked prejazdna Cadca sposobila automaticky vacsie zapchy pri Kysuckom Novem Meste. Pritom lokalna osobna doprava CA-Svcinovec mala vyssi podiel zrejme okolo 30-35%, kedze z obci Skalite, Cierne a takmer celeho Svrcinovca nema zmysel ist do CA po D3 CA-Svrcinovec. Teda ocakavana intenzita v roku 2021 mohla byt na urovni okolo 9000 v/24h, ale vzhladom na pandemicke obmedzenia a prihranicnu polohu useku dosiahla len necelych 80% ocakavanej hodnoty.

A samozrejme usek je urceny predovsetkym pre nakladnu dopravu, ktora pred otvorenim D3 skoro denne paralizovala Cadcu a tam je vysledok vyborny "66 percent tvorila tranzitná kamiónová doprava", to predstavuje 4620 NA/24h, pritom v roku 2015 ich bolo vo Svrcinovci 4193.


devil napísal:hadam nie su vsetci naokolo tak blbi ze scitavali auta ked bol zakaz vychadzania

Tie scitania prebehli bez ohladu na to, ci bol obmedzeny prejazd cez hranice (D3 Skalite uplne uzavrety niekolko tyzdnov). Teda prihranicne useky z toho vysli velmi zle.

plš napísal:Tie tri úseky na D3 sú zhodou okolností tie najmenej potrebné

Usek D3 CA-Svrcinovec bol velmi potrebny, to ako bol naprojektovany a postaveny s tym priamo nesuvisi.

RDVN napísal:Nebola výstavba D3 označovaná ako veľmi potrebná z dôvodu intenzity dopravy?

V Cadci boli bezne zdrzania aj 1 hodinu. To nebol problem predovsetkym z dovodu intenzity tranzitnej nakladnej dopravy v meste?

JaNY napísal:a usek pred Horelicou ma stale 15 000 ? To tam supli len preto aby to nejak sedelo z r 2015?

Pokles v suvislosti s pandemiou o 15-20%. Teda bez pandemie 17-18 tisic, so zapchami pri KM.

jarino napísal:Nič moc teda.

Toto vyjadrenie ma tiez prekvapuje.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 26. Dec 2021 13:00

vitaj. pamatam si ze uz pred koronou si spominal mensie cislo ako 10k. trafil si.

ja neviem ci brali do uvahy vsetko bez ohladu na obmedzenia. ale viem ze npr. pri scitani 2015 brali do uvahy rekonstrukciu cesty na vysny komarnik na vychode. tam je priamo v tabulkach uvedene ze pocitali v 2016 cize pred zverejnenim udajov. bral by som za normalne keby udaje ked boli hranice zatvorene sice pocitali ale nezohladnovali v celorocnom priemere. aj my to tak pripada lebo ako inac by napocitali 4620 NA/24h. ja som skor ocakaval ze tam bude viac primestkej dopravy.

buduce intenzity su nadhodnocovane na severe aj juhu, uplne vsade. ale niektore su uz uplne extra uletene, s evidentnym cielom, aby vysla rentabilnost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Xisco » 29. Dec 2021 08:56

Ale na to sa nemôžete dívať iba z pohľadu čísel. To potom by stačila diaľnica iba z BA do TT. Ani severná D1 z RK do LM nie je kapacitne vyťažená, ani D3 ZA - Brodno nie je využitá. A týchto úsekov v SR je určite veľa.

Ja beriem tieto nové úseky (drobné úseky, čo to je za diaľničný úsek, čo má 5-10km??) ako obchvaty mesta. Strážov sa urobil, a pomohlo to, Čadca sa urobila, tiež to pomohlo.

Je rozdiel, keď máš celý hlavný ťah pustený cez mesto, kde je X križovatiek, prechodov, ... Tam sa Ti zdá aj malé číslo veľké, a naopak napr. severná D1 z RK až do KE, keďže je plynulá, tam sa to stratí a sú tam väčšie prejazdy ...
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 337
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 29. Dec 2021 10:24

toto my vsetko vieme a presne takto zvyknem argumentovat. ale pri sme tu mali aj kysucanov co riesili ze R2 netreba a ze bude akurat pre 7000 aut :lol: . opat slavna "objektivita" spolu s dvojakym metrom.

viewtopic.php?p=206916#p206916
viewtopic.php?p=191889#p191889
viewtopic.php?p=208550#p208550
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Dec 2021 13:12

stale hovorim, ze pokial bude cela D3 tak tie intenzity budu niekde inde,, ale az cas ukaze ake naozaj budu
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod DrX » 29. Dec 2021 14:02

stale hovorim, ze pokial bude cela R2 tak tie intenzity budu niekde inde,, ale az cas ukaze ake naozaj budu :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod jolu » 29. Dec 2021 14:47

Ale my sa to už nedozvieme!
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod 110mat110 » 29. Dec 2021 15:31

A pritom by sme uz davno nemali riesit R2 vs D3. Dokonca ani R4 vs R3. Uz sme sa tu par rokov mali hadat o R8 vs R9
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Pacho » 29. Dec 2021 17:03

moja reč. Pokiaľ nebude trestnoprávna zodpovednosť politikov, a nebude to visieť nad nimi ako damoklov meč, nebude to lepšie, stále len horšie a horšie.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 29. Dec 2021 18:15

postačuje aby sa stavali polprofily a celkovo by sme postavili viac km... a tam kde by to časom, 15-20 rokov. prestávalo stačiť tam by sme pristavali druhý.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Peter_CA » 05. Okt 2022 19:14

V Čadci-Podzávoze začali konečne odhryzávať z "dočasnej" depónie zeminy v mieste pseudozjazdu z privádzača
https://goo.gl/maps/MnKqWx9qThcTJn3t5

Máte niekto tušenie, aký je zmysel tých dvoch "slepých čriev", ktoré nevedú k mostu (je to čerstvé, stavali to počas leta).
https://goo.gl/maps/pd1dhgpeF1Fh8oC27
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod badger-FB » 25. Nov 2022 23:09

Dodatok č. 9 k ZM/2016/0464 zhotovenie stavby D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec v zmysle zmluvných podmienok FIDIC - žltá kniha
Dátum zverejnenia: 16.11.2022
https://crz.gov.sk/zmluva/7126843/
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.