Stránka 55 z 57

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 10:29
od milan_KM
Nové úseky R2 sú projektované a stavané v parametri R 24,5/120.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 10:45
od mapman
D2 smer ČR má návrhovú /150. A mám pocit že aj D61 sa tak stavala.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 11:29
od milan_KM
Ono podobné mierne vedenie mala aj exteritoriálna diaľnica Vieden-Wroclav, alebo hitlerova diaľnica. V mapách je patrné jej vedenie v teréne, keďže mala v čase prerušenia výstavby hotové hrubé zemné práce a mostné objekty.
Samozrejme porovnávame možnosti áut spred 80 rokov s terajšími, takže nejaké to obmedzovanie parametrov v dnešnej dobe mi nepríde také tragické. Čo je podľa mňa však nebezpečné je R22,5 s úzkym odstavným pruhom a intenzitami ako pri Seredi.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 11:39
od Peter_CA
Dnes ráno som bol pozrieť križovatku Svrčinovec v prevádzke a odhady boli správne, asi tri štvrtiny dopravy prichádzajú z/odbočujú na I/11. Zaujímavé bol jedno jediné vozidlo, ktoré za tú polhodinu išlo z I/11 na diaľnicu do Poľska :-) Keďže to bola cisterna, odhadujem že nemohol ísť cez horelický tunel a na nedokončený privádzač v Podzávoze sa neprekľučkoval.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2020 18:54
od pa3ck
Keď už spomínaš cisternu, nechystá sa uvoľnenie pravidiel pre nebezpečný náklad cez Horelicu? Keďže kolóny zmizli, tak je predsa len riziko v tuneli menšie.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 13:49
od metelesku.blesku
warcz napísal:Ano tomu rozumím. Zeptám se možná blbě. Jsou na Slovensku úseky v kategorii /120 ? Zatím co jsem se díval na D1 tak se nové úseky staví v kategorii /100. Docela by mě zajímalo jaká je úspora nákladů. Osobně si myslím, že šetřit na tomhle je blbost, ale každý na to máme asi jiný názor.


Samozrejme, že sú na Slovensku nové úseky v kategórii /120 tam, kde to terén dovoľuje. Z posledných napríklad D1 Budimír - Bidovce alebo D1 Dubná skala - Turany, pretože sú na rovine. Na /120 sa bude stavať aj pokračovanie D1 k Ukrajinskej hranici alebo spomínaná R2. Ale stavať v takomto parametre diaľnice v horských/kopcovitých úsekoch by znamenalo len to, že by sa nikdy nepostavili.

Kysucká dolina je úzka, urbanizovaná, kopce ílovité s tendenciou k zosuvom. Stavať v kategórii /120 by znamenalo ťahať prakticky celú diaľnicu na mostoch alebo v tuneli alebo obrovské sanácie existujúcich obydlí, čo je absolútne nereálne. Samozrejme hlavne finančne. Už pri tejto kategórii /80 je polovica úseku na mostoch.

Koniec koncov, pozri ako sa stavia aj v ČR. Celá D6 a D7 v kategorii /100 v jednoduchom, prakticky rovnom teréne. Na D6 v ceste stojí jeden kopec pred Karlovými Varmi a už je tam kategória S/80. D4 je kombinácia kategórií /80, /100 a /120 podľa terénu. Takže šetriť na tomto asi nebude až taká blbosť. Skôr rácio, aby sa vôbec cesta 2x2 v parametroch D/R mohla postaviť.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 15:08
od devil
/80 neznamena ze je naprojektovana dietne. tento usek ma podla ineko 42 percent mostov a dialnice.szm.com uvadza "Na trase diaľnice bude 7 mostov (z toho 1 podchod pre peších) pre jeden dvojpruh s celkovou dĺžkou 2449 m a 3 mosty na vetvách mimoúrovňových križovatiek s celkovou dĺžkou 757 m....Celková dĺžka rekonštruovaných a vybudovaných komunikácií mimo diaľnice a diaľničných križovatiek dosiahne 4566 m."

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 17:32
od metelesku.blesku
Nijako to nevylučuje to, že pri /120 by tých mostov bolo dajme tomu 80%, resp. by museli zrovnať zo zemou väčšiu časť mesta, ako tých pár domov za stanicou, alebo by vŕtali tunel z Bukova do Čadečky, alebo čokoľvek iné.


Čo mi ale hlava neberie je tá tupota tých, ktorí v okolí tunela Horelica robili značenie. Celá tá maškaráda so 60 už od Oščadnice bola kvôli tomu, že od križovatky pri Tescu sa stálo v kolónach až v tuneli. Tieto kolóny otvorením úseku zanikli a nevzniknú ani po uvoľnení opatrení kvôli Covidu. A namiesto odstránenia nezmyselných 60 a zvýšenia aspoň na 80 tam ešte pribudne aj 40. A vzniklo takéto niečo úžasné:
60 - 4km Oščadnica - tunel
40 - za tunelom + celá križovatka Bukov
40 - diaľničný privádzač do mesta
50 - ihneď od vstupu do mesta (v protismere na výjazde z mesta je na tom istom úseku len 40)

Takto zdegradovať diaľničný polprofil na mestskú komunikáciu dokážu fakt iba na Slovensku. Resp. v Žilinskom kraji.
To akože vážne je na jednopruhovom 10 metrov širokom diaľničnom privádzači do mesta nižšia rýchlosť, ako po vstupe do samotného mesta plného chodcov a križovatiek? 40 km/h na smerovo oddelenom, prehľadom a plynulom prejazde z polprofilu do plného profilu a následne 40 aj pri odpájacom pruhu z diaľnice už v samostatnom jazdnom pruhu? To ktorá tupá hlava toto vymyslela?

Opačný smer:
50 - mesto
40 - výjazd z mesta. Na moste s nulovým pohybom chodcov. Pre istotu je tam tá 40 2x, aj na pevno, aj na PDZ.
60 - za mestom výjazd na diaľničný polprofil so samostatným dlhým prípojným pruhom + ďalšie 4 km až do Oščadnice.

Bravó.

Podobná sprostosť je aj na I/11 medzi hranicou a D3. V smere od hranice kľudne choďte stále 50, ale od pripojenia D3 na I/11, aj s luxusným prípojným pruhom, ku kruháču a za kruháčom po vjazd do časti Zátky len 40 km/h. Po vjazde do tejto časti obce už môžete fičať opäť 50. Lebo v smere do ČR sa vám budú vrhať jelene do cesty, ale v opačnom už ani moc nie.
No a tie 60-tky na tom mega luxusnom, prehľadnom zjazde/výjazde z/na D3 v Svrčinovci s polomerom zákrut stavanom dobre že nie na 130... no comment.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 17:42
od Vlados
buď rád len za to čo si uviedol, lebo stále žijú tí čo si myslia, že treba VŠETKO regulovať.
expwy napísal:Návrhová rýchlosť tam je 80. Bezpečnostný auditor tam navrhol jazdnú rýchlosť 100 km/h. Tak sa pár hodín zdržalo otváranie, lebo žandár z Trenčína, tam chcel znížiť rýchlosť na celom úseku defaultne na 100 km/h.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 18:09
od Peter_CA
metelesku.blesku napísal:Podobná sprostosť je aj na I/11 medzi hranicou a D3. V smere od hranice kľudne choďte stále 50, ale od pripojenia D3 na I/11, aj s luxusným prípojným pruhom, ku kruháču a za kruháčom po vjazd do časti Zátky len 40 km/h. Po vjazde do tejto časti obce už môžete fičať opäť 50. Lebo v smere do ČR sa vám budú vrhať jelene do cesty, ale v opačnom už ani moc nie.

V tomto ťa upokojím, aj v opačnom smere je 40 s jeleňom (v oboch smeroch je až pod most výjazdu).

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 20:43
od Peter_CA
pa3ck napísal:Keď už spomínaš cisternu, nechystá sa uvoľnenie pravidiel pre nebezpečný náklad cez Horelicu? Keďže kolóny zmizli, tak je predsa len riziko v tuneli menšie.

NDS mala veľké sľuby už v roku 2014, keď otvárali zmodernizovaný Bôrik ako prvý tunel kategórie A. Pre všetky tunely. Odvtedy sa nič nepohlo.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 21:03
od KN.SK
metelesku.blesku napísal:... A namiesto odstránenia nezmyselných 60 a zvýšenia aspoň na 80 tam ešte pribudne aj 40. A vzniklo takéto niečo úžasné:
60 - 4km Oščadnica - tunel
40 - za tunelom + celá križovatka Bukov
40 - diaľničný privádzač do mesta
50 - ihneď od vstupu do mesta (v protismere na výjazde z mesta je na tom istom úseku len 40)
...
Opačný smer:
50 - mesto
40 - výjazd z mesta. Na moste s nulovým pohybom chodcov. Pre istotu je tam tá 40 2x, aj na pevno, aj na PDZ.
60 - za mestom výjazd na diaľničný polprofil so samostatným dlhým prípojným pruhom + ďalšie 4 km až do Oščadnice...
Asi sa im minuli niektoré číslice, tak tam capili, čo ostalo. :wink: 1497

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 21:05
od Miro
Obmedzenie na 60 km/h medzi Oščadnicou a tunelom Horelica tam dali po tom, čo sa tam stalo niekoľko ťažkých nehôd spôsobených prejdením do protismeru. Či to pomohlo, neviem posúdiť.

U nás sa dávajú obmedzenia štýlom - vybúral sa tam blázon v stotridsiatke, tak znížime povolenú deväťdesiatku na šesťdesiat.

Ohromné je tiež obmedzenie na 60 v úseku rozširovania križovatky D1/D3 pri Hričovskom Podhradí v smere do Žiliny. Nedokázal som to dodržať, pretože za sebou som mal kamión idúci stovkou a nechcel som ho mať v kufri.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 22:54
od metelesku.blesku
Peter_CA napísal:V tomto ťa upokojím, aj v opačnom smere je 40 s jeleňom (v oboch smeroch je až pod most výjazdu).

Nie je to na krátkom úseku pred kruháčom zrušené koncom/začiatkom obce?
Inak, keď už majú takú nenormálnu starosť o pobehujúce zvieratká, že museli znížiť aj obecnú 50 na 40, nechcú sa "žandári z Trenčína" zamyslieť aj nad 40-tkou na celom úseku I/65 od Koštian až po Turčianske Teplice? Tam toho pobehuje tiež požehnane, často aj celé stáda. Dávam týmto šandare "pro tip". :roll:

Miro napísal:Obmedzenie na 60 km/h medzi Oščadnicou a tunelom Horelica tam dali po tom, čo sa tam stalo niekoľko ťažkých nehôd spôsobených prejdením do protismeru. Či to pomohlo, neviem posúdiť.

Ani nie. Potom tam na tej 60-tke zopár ľudí zaspalo a prešlo do protismeru aj tak. Už tam spod kamióna zopár spáčov vyťahovali. Mali by to znížiť na 20 km/h. Potom sa zastaví aj úbytok obyvateľstva na tomto úseku, lebo sa medzi Oščadnicou a Čadcou stihne v tých autách narodiť viac detí, ako umrieť v protismere.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 23:02
od pa3ck
Nebol tam skôr problém s otáčaním sa v kolóne?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2020 23:41
od IceFox
Ding ding ding.
Z tohto jediného problému pramenia všetky rýchlostné obmedzenia - najprv sa obmedzila rýchlosť (pred, v a za tunelom pomocou PDZ) aby križovatka "stíhala" rýchlejšie autá vypúšťať ako stihli prichádzať (problém je, že to nerieši smrteľnú kombináciu: kamión - svetelná križovatka) a potom sa ešte raz obmedzila (teraz už cez klasické značenie + sa doplnil zákaz otáčania) rýchlosť kvôli otáčaniu v kolónach vďaka ktorým vznikali nehody.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 01:27
od pa3ck
Peter_CA napísal:
pa3ck napísal:Keď už spomínaš cisternu, nechystá sa uvoľnenie pravidiel pre nebezpečný náklad cez Horelicu? Keďže kolóny zmizli, tak je predsa len riziko v tuneli menšie.

NDS mala veľké sľuby už v roku 2014, keď otvárali zmodernizovaný Bôrik ako prvý tunel kategórie A. Pre všetky tunely. Odvtedy sa nič nepohlo.

Tak tu je možné, že sa počká za dostavbou druhej rúry (hádam to nebude trvať dlho). Osobne som ale zvedavý na Višňové (prípadne aj Korbeľku), či vzhľadom na dĺžku nebude mať nejaké iné písmeno ako A

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2020 15:43
od metelesku.blesku
pa3ck napísal:Nebol tam skôr problém s otáčaním sa v kolóne?

No a teraz po otvorení diaľnice sa kto bude otáčať v akej kolóne?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2021 18:54
od Peter_CA
Most v Podzávoze by mal byť hotový v júni (doteraz sa hovorilo o septembri).

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 09:32
od Peter_CA
Som zvedavý, ako vyriešia drobnosť, že časť privádzača v Podzávoze je cesta III. triedy, takže je tam zákaz vjazdu nad 12 ton okrem dopravnej obsluhy. To budú tie všetky nebezpečné náklady jazdiť cez Svrčinovec aj po otvorení mosta cez železnicu (keďže navigácia ich na diaľnicu nepošle).

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 10:19
od pa3ck
Už som išiel písať, že rovnaká situácia je pri Holiciach, avšak pozerám, že napokon R7 končí až na kruháči. Takže predpokladám, že sa to aj tu ošetrí nejakým prekategorizovaním.

Alebo ktosi dával do iného fóra, že časť obchvatu Topoľčian je trojka. Tam to vyriešili prikázanýn smerom pre kamióny.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 10:30
od MuelMI
Prekategorizujú to podľa vzoru I/64 na I/11b :mrgreen:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 12:12
od Peter_CA
I/11B už existuje ("malý" obchvat Čadce). Leda že by sme po vzore I/64 mali I/11B aj I/11b :mrgreen: Samozrejme najlepšie by bolo Horelicu upgradovať na tunel kategórie A, ale to si asi ešte počkáme :?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 13:45
od Vlados
Opäť ako Rajecké Teplice. Mesto odmietlo prevziať úsek, ktorému bola postavená preložka. Veď prečo, nech sa stará štát, však pán primátor?!
I/11b de jure neexistuje, označenie je na čierno. Ak bude schválené tak sa zmení I/11B. Ideálne aby primátor prevzal starú cestu, keď už má ďalší zárez na pažbe (postavenú diaľnicu)...
PS: Len aby primátor nedal požiadavku že D3 má byť kompletne vedené mimo tunela Horelica :mrgreen:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2021 13:56
od Peter_CA
V Miestopisnom priebehu cestných komunikácií ju vidím. Či tam si tiež každý z SSC môže napísať, čo chce?