D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2017 15:10

Snáď to pochopíš keď si to rozmeníme na drobné.

Primárnym problémom v dnešnej Čadci je tranzit, ktorý upcháva 2 svetelné križovatky a priecestie (veľké množstvo pomalých NA). Toto vyvoláva aj upchanie cesty II. triedy od Makova. Máš, pravdu, tranzit MUK nepotrebuje. ALE

Ale máme veľké intenzity dopravy od cesty II. triedy, 1000ka NA niekoľko tisícok OA, ktoré by bez MUK Bukov museli jazdiť viac ako 7km cez zastavanú oblasť. Čiže tvrdenia, že MUK Bukov bude spôsobovať kolaps je kravina (odvedie sa tranzit) ale zároveň je kravina, že nebude už vôbec využívaná (využije ju lokálka od Makova)
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 02. Okt 2017 15:52

tranzit MUK nepotrebuje


to mi odhlahlo. uz som si myslel ze aj toto bude "vyvratene".

Primárnym problémom v dnešnej Čadci je tranzit, ktorý upcháva 2 svetelné križovatky a priecestie (veľké množstvo pomalých NA). Toto vyvoláva aj upchanie cesty II. triedy od Makova. Máš, pravdu, tranzit MUK nepotrebuje. ALE


toto nie je dokazane. cez horelicu (cize 15.000 aut v 2015) jazdi nielen tranzit kt. pokracuje na CZ/PL ale aj zdrojova/cielova doprava ktora odbaca na tych 2 semaforoch prip. ide prave do tych obchodov alebo ma zdroj/ciel niekde nablizku.

1) ani vysoky pocet NA neznamena ze vsetky NA tranzituju
2) OA tvoria aj tak 2/3 intenzit

mala pomocka je ze cez hranicu do ceska ide asi 8.000 aut aj z toho je cast zdroj/ciel v CA.

nevieme ani to kolko aut z II/487 ide do mesta a kolko chce ist dalej. ale dajme tomu ze dostatocne velka cast sa chce napojit na D3. aby sa dostali na MUK bukov tak nebudu musiet nahodou prejst presne cez tie 2 semafory ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2017 15:58

Budú musieť, ale keď tam nebude zavadzať 5000 Na a nejaké tisícky OA, tak sa problém zredukuje na minimum. Rozhodne sa nebude zatvárať tunel, ale či zmiznú kolóny aj z Májovej ulice je však otázne.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 02. Okt 2017 16:03

Kolóny z Májovej ulice zrejme nezmiznú, pretože nikto nepočítal pred X rokmi s tým, že na súčasných svetelných križovatkách budú dva hypermarkety a ďalšie nákupné centrá, kde denne dochádzajú Horné Kysuce na nákupy + mnoho vozidiel smeruje k železničnej a autobusovej stanici. Celkovo je doprava na Májovej ulici riešiteľná iba plánovaným obchvatom popri rieke Kysuca, ktorý je v územnom pláne už dlhodobo zakreslený, nič iné nepomôže. D3 odľahčí najmä smer Svrčinovec - Čadca, ktorý je už najmenej 10 rokov dennodenne neprejazdný pre nekonečné kolóny. Osobne si myslím, že zmiznú aj kolóny z tunela Horelica v smere do Čadce, nakoľko pomaly posúvajúci sa tranzit už nebude blokovať svetelné križovatky. Pre osobnú dopravu podľa môjho názoru vetva MUK Bukov na vjazde do Čadce bude stačiť, a tunel Horelica už nebude musieť byť priebežne uzatváraný tak ako teraz - každodenne.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 02. Okt 2017 16:12

stanica vlakov, busov, obchody, na opacnym smerom nemocnica, skoly atd.. no vidite, takze napokon vseliek to nie je. a MUK bukov je len luxus pretoze cez podzavoz by to bola mierna obchadzka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2017 16:15

Až taká mierna zachádzka by to nebola - +- 6km (hore a späť) namiesto 800m, teda by tade nikto nešiel a doprava by sa trepala cez zastavanú oblasť až do Krásna.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 02. Okt 2017 16:19

6 km namiesto 800m co je uplna tragedia. ak by tadial nikto nesiel tak len ak by bola ta cesta cez zastavnu oblast velmi dobre a rychlo prejazdna. takze dovod ako obycajne je pohodlnost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2017 16:34

Ty si dávaš každý deň z a do práce 6km obchádzku? Zrátaj si náklady za rok.

Aby sme to uviedli na pravú mieru. Také riešenie by bolo možné len ak by sa staval súvislý úsek Oščadnica-Svrčinovec s plnou MUK Podzávoz. Nestaval sa, takže máme polku v Bukove a polku v Podzávoze. Koniec.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 02. Okt 2017 16:50

je 1/4 v Bukove... v Podzávoze by tá rampa bola rovnako dlhá... ani by sa neušetrilo ani neprelatilo :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Bager3 » 02. Okt 2017 20:15

Modra- BA,budovatelska najkratsia trasa 27.6 ale najrychlejsia trasa je po dialnici 39.1. Aj napriak viac ako 10 km nadchadzaniu denne volim dlhsiu trasu lebo je kratsia casovo. Myslim ze Cadca casom pochopi ze ta krizovatka do centra pre rozvoj mesta je brzda a nie pokrok. Ale myslim ze aj tak sa to uz nezmeni, tak je uplne zbytocne o tom polemizovat.
Skor som mal otazku ci estakada Podzavod sa bude budovat na 3 dilatacne celky alebo 1, ked boly zmenene vzdialenosti podpier?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 08:00

toto je presne tazko vysvelit niektorym ludom, u mna to iste v ramci viedne, temer priamo 16 km a ist po S1 31 km, teda skoro dvojnasobne viac km ale pritom ta 31km trasa je rychlejsia ..

ale tak tazko vysvetlit, ked niekto chce silou mocou narvat dopravu cim viac do centra .. ako mantru
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 03. Okt 2017 08:56

lenze ta cesta cez podzavoz nebude rychlejsia
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 09:54

uz len ked sa zdrzia na semaforoch 3,5 minuty je to vyhodnejsie cez podzavoz .. (3km od odbocky 487)

keby nebodaj bola urobena prelozka 487 podla uzemneho planu, tak pre cele horne kysuce aj sidlisko je to este rychlejsie cez podzavoz.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 03. Okt 2017 10:09

Zdrzat sa 3,5 minuty na dvoch semaforoch sa da v Bratislave, nie v Cadci bez tranzitu.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 10:51

aby si nebol prekvapeny .. tie auta tranzitu budu nahradene do 2020 dalsimi autami, ulavi sa mozno cez prazdniny ... cize moc velke odlahcenie pre cadcu ozaj nebude.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 03. Okt 2017 11:09

Nahradit 5000 tranzitnych NA (no nech iba 4000), tak potrebujes 8000 OA. Vygenerovat dalsich 8000OA lokalky bude trvat trochu dlhsie.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 03. Okt 2017 14:03

lenze tych 4000 NA je pocas 24 hod rozlozenych rovnomernejsie ako lokalka. cize pocas spicky jazdi len cast z tych 4.000 NA. cize vobec to nemusi trvat dlho kym ich miesto zaberu OA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 03. Okt 2017 16:48

Devil, rovnomernosť NA na Kysuciach nie je žiadna. Skús sa previezť po trase CA-ZA/ZA-CA v špičke. V rannej špičke na trase CA-ZA vyrazia všetky kamióny čakajúce na hraniciach s PL/ČR a na odpočívadlách, a to isté sa zase deje v poobedňajšej špičke v smere ZA-CA. Jednoducho tranzit si nedá povedať, ja to hovorím stále - zakázal by som TIR jazdu po všetkých cestách I. triedy v pracovných dňoch v čase od 05.30 do 09.30 a od 14.30 do 18.30. V takom prípade by sme sa zaobišli bez diaľnic a RC na viacerých problematických úsekoch SR.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 16:56

To by sme zaobisli aj bez toho zakazu. Stacii by obchvaty jednickami a to na drtivej casti planovanych dialkic a o rychlostnych nehovoriac
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 03. Okt 2017 20:28

BoroZA napísal:Kolóny z Májovej ulice zrejme nezmiznú, pretože nikto nepočítal pred X rokmi s tým, že na súčasných svetelných križovatkách budú dva hypermarkety a ďalšie nákupné centrá, kde denne dochádzajú Horné Kysuce na nákupy + mnoho vozidiel smeruje k železničnej a autobusovej stanici.


Ked z CA zmizne tranzitna doprava, mozu sa uplne inak nastavit casy na semaforoch, t.j. zelena z II/487 moze byt dlhsia a kolony na II/487 zmiznu. Okrem toho by malo mesto tak ako ma naplanovane aj v uzemnom plane prepojit II/487 s ulicou Slovenskych dobrovolnikov, kde by jazdilo zhruba 2,5 az 3 tisic v./24h, ktore by sa semaforom uplne vyhli, ci uz smerom na ZA alebo smerom do juznych casti CA. Dlzka chybajuceho prepojenia je menej ako 200 m prevazne cez asfaltove/betonove plochy.
https://www.google.sk/maps/@49.4375803,18.7838231,3a,75y,150.49h,79.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFbBc9Tk9u0obb9ucquTG-w!2e0!7i13312!8i6656
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2017 21:01

Prepac, ale toto je ako som uz spomenul echt brutalisticke komunisticke riesenie
Namiesto odvedenia dopravy z mesta chces doslova z kazdej strany narvat do najuzsieho centra smradlave auta.
Pricom sa to v civilizovanom svete robi presne naopak.
Teda viac ciest v centrach odstavit, zjednosmernit, dat cyklotrasy a pesie zony.

Zijeme uz 21. Storoci... Aspon niektori z nas...

Mimochodom kedy cadca uzavrie ako slubovala namestie?
Luxusnu prelozku I11 uz dostala.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod fh » 04. Okt 2017 07:50

aquila napísal:Prepac, ale toto je ako som uz spomenul echt brutalisticke komunisticke riesenie


Brutalizmus je architektonický smer ktorý vznikol na západe (architekti Peter a Alison Smithson). Najznámejšie stavby sú v Anglicku, Chicagu, Toronte, Japonsku a vo Francúzsku. Samé komunistické krajiny :P . Iná vec je či v Čadci chcú zviesť doviezť dopravu do centra. Len to chce nezaujatý pohľad, ešte raz, nezaujatý
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 04. Okt 2017 15:51

Devil, rovnomernosť NA na Kysuciach nie je žiadna. Skús sa previezť po trase CA-ZA/ZA-CA v špičke. V rannej špičke na trase CA-ZA vyrazia všetky kamióny čakajúce na hraniciach s PL/ČR a na odpočívadlách, a to isté sa zase deje v poobedňajšej špičke v smere ZA-CA. Jednoducho tranzit si nedá povedať, ja to hovorím stále - zakázal by som TIR jazdu po všetkých cestách I. triedy v pracovných dňoch v čase od 05.30 do 09.30 a od 14.30 do 18.30. V takom prípade by sme sa zaobišli bez diaľnic a RC na viacerých problematických úsekoch SR.


tazko uveritelne, podla mna skor opticky klam. kamion je viac na ociach ked stoji alebo sa len pomaly posuva ako ked prejde plynulo. tym netvrdim ze spicke nechodia. potom treba vidiet aj to ze spocitalo 5000 NA ale urcite nie vsetky su tranzit, t.j. niekotre pojdu do mesta aj ked bude D3 a tie su aj budu na ociach najviac. nezabudajme ako dopadol ZH. nieco vyse polovica NA ide nadalej cez mesto, OA velka vacsina cez mesto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 04. Okt 2017 17:43

aquila napísal:Mimochodom kedy cadca uzavrie ako slubovala namestie?


Az po otvoreni dialnice Bukov - Svrcinovec, pretoze vozidla iduce z juhu vyuzivajuce Moyzesovu ulicu by museli ist cez semafory a tak zhorsovat sucasnu situaciu. V pripade ze sa prepoji ulica Slovenskych dobrovolnikov s II/487 moze sa I/11 cez centrum uzavriet aj skor.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 09. Okt 2017 20:35

To prepojenie sa dufam nikdy nebude realizovat. Nech nesmradia auta v centre mesta. Vsak to je chore zmyslanie.

@jonathan: Na ilustraciu usek od tunela horelica aka MUK cadca bukov s estakadami stal za 1,2 kilometra 872,9 mil skk, teda tolko k tej "lacnej" MUK cadca bukov... Keby mesto cadca nepozadovalo tuto nezmyselnu MUK sa mohol napriklad naprojektovat dlhsi tunel, ktory by efektivne obisiel zosuvove pasmo a ked si zoberieme cenu dalsich 5 km 240 mi euro, tak dokopy 11 km usek od oscadnice po svrcinovec stoji skoro 340 mio euro . A to stale v polprofile... Dalsich 113 treba na druhu ruru horelice. Cize sme na 453 milionich... Stale sa vam zda ta cena normalna?

Na porovanie za 338 mio euro sa vytendroval usek so 7,5 km tunelom visnove...

Nebolo by lepsie keby cadca nepozadavala hlupu/zbytocnu MUK bukov a mala mozno 1-1,5 tunelovy obchvat? Hovorim, nie je ani jeden dobre naprojektovany usek D3 kvoli samospravam..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.