D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Apr 2023 18:52

Nie, konšpiratívne dôvody netreba hľadať, ale to, čo píše milan_KM rieši jednoducho len iná výška PHS a nie estakáda.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 18. Apr 2023 08:03

Tak ako píšu kolegovia nadomnou, narážam na modelovanie šírenia hluku a z toho vyplývajúce závery pre úrady. Môžeš sa postaviť aj na hlavu ale úrad nezaujíma čo sa stavalo v Petržalke. Toto vedenie k nezmyslom typu kilometer PHS kvôli maštali.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 18. Apr 2023 08:57

pani, mne je to v principe jedno :) cez kysuce jazdim tak raz za uhorsky rok, takze za mna nech si vasi starostovia kludne dalej trvaju na najkratsich vyjazdoch z dedin, zachovani paralelnych ciest 1. a pre istotu aj 2. triedy, estakadach, ochrane proti hluku aka nie je na drvivej vacsine miest po Slovensku a podobne, ale potom sa necudujte ze sa vam tam roky nic nestava lebo tolko penazi vam tam nikto nikdy nenaleje a kludne dalej relaxujte v hodinovych kolonach :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 19. Apr 2023 12:02

milan_KM napísal:Tak ako píšu kolegovia nadomnou, narážam na modelovanie šírenia hluku a z toho vyplývajúce závery pre úrady. Môžeš sa postaviť aj na hlavu ale úrad nezaujíma čo sa stavalo v Petržalke. Toto vedenie k nezmyslom typu kilometer PHS kvôli maštali.

"Úrad", v tomto prípade predpokladám, že to bude hygiena, pracuje s nejakými normami, ktoré ale vymysleli len nejakí iní ľudia. A pokiaľ si u nás navymýšľali také normy, ze je na základe nich akékoľvek dielo v realite prakticky nerealizovateľné (nefinancovateľné), tak asi je najvyšší čas, aby sa nejakí ľudia zamysleli nad tým, či nimi presadzované normy predsa len nie sú prehnané.

A druhá vec je to čo píše pohoďák. Pokiaľ mienia starostovia trvať vrámci ochrany životného prostredia zároveň aj na tom, že si zabetónujú celú dolinu, tak nech sa páči, môžu na tom trvať naďalej. Len nech sa potom spolu s nimi aj občania Kysúc nečudujú, že im to nechce nikto financovať.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 22. Apr 2023 23:26

devil napísal:
Ale majú pravdu, že presun dopravy na D3 bol divne stanovený. Oni v podstate zistili, koľko áut prechádzalo českou D1 a D2 z Poľska do Bratislavy cez Břeclav. Boli to nejaké stovky áut a tieto vraj prejdú na D3. Podivuhodné...
neuveritelne :shock: horsie nez som si myslel, toto je pomaly na kriminal...obvinenie z podvodu.

To nie je na obvinenie.
Zhotoviteľ pracoval s tým, čo poskytla NDS.
Myslím si, že to chcelo podstatne hlbšiu analýzu, koľko vozidiel by mohlo prejsť z českej D1/D2 na slovensku D3/D1 než len odčítať, koľko vozidiel sa objavilo na hranici Poľsko/ČR a ČR/SR. Lenže to by chcelo zrejme množstvo dát nielen z ČR ale aj z Poľska.
Koniec-koncov to ale moc nezaváži.
Súčasťou štúdie je citlivostná analýza, kde sa práve zisťuje, aké bude B/C, ak intenzity budú nižšie/vyššie o 10,20,30 prípadne 50% než predpoklad.

Xisco napísal:Čo teda ideme nové začať stavať tento a budúci rok???

Ak sa bavíme o D a RC, veľa toho nebude. SO PO II. etapa a Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.
A to už je aj Doležalova vizitka...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2023 17:08

Pozdrav z UHP. Cena ide prekonat aktualny heeeeej-slo rekord: https://www.facebook.com/uhp.hodnotazap ... EvCoCBFPsl
DIAĽNICA D3 PRI ČADCI POMÔŽE TRANZITU, NO MÔŽE ZHORŠIŤ DOPRAVU V CENTRE MESTA
Treba vedieť na úvod:
Národná diaľničná spoločnosť plánuje dostavať diaľnicu D3 z Oščadnice do Čadce v dĺžke 4 km. Na súčasnom obchvate Čadce sa dobudujú ďalšie dva pruhy aj druhá rúra tunela Horelica. Čas prejazdu po diaľnici sa skráti zo 4 na 2 minúty.
Súčasná cesta je preťažená a D3 patrí medzi dopravné priority. Diaľnica je zároveň súčasťou Transeurópskej dopravnej siete (TEN-T core), ktorá má byť dobudovaná do roku 2030.
Podľa štúdie bude investícia stáť 235 mil. eur, z toho stavebné náklady tvoria približne 180 mil. eur. Kvôli technicky náročnému terénu a množstvu mostov sa môže stať vôbec najdrahšou diaľničnou stavbou na Slovensku. Kilometer 2 pruhov diaľnice vyjde na 59 mil. eur.
Projekt je názornou ukážkou toho, prečo by sa pri všetkých potrebných diaľniciach mali preskúmať možné riešenia a vyhodnotiť dôsledky v praxi. Vo vypracovanej štúdii nebola riadne posúdená iná alternatíva. Podľa navrhnutého riešenia môže počet áut v Čadci stúpnuť dvojnásobne a štúdia nehodnotí, aký veľký problém to bude. Príčinou je spoplatnenie budúcej diaľnice, ktoré presmeruje dopravu na starú cestu cez mesto, a zrušenie priameho napojenia Oščadnice na budúcu diaľnicu D3.
Čo odporúčame?
Vyhodnotiť, či bolo zvolené správne riešenie s ohľadom na vyvolané vedľajšie účinky - viac áut v Čadci a dlhšie cestovanie z Oščadnice.
Zvýšiť ekonomickú efektívnosť projektu. Vysoké náklady a zhoršenie lokálnej dopravy znižujú pomer medzi prínosmi a nákladmi na úroveň 0,25. Podľa prepočtu ÚHP by mohla byť návratnosť dvakrát vyššia, ak sa minimalizuje presun lokálnej dopravy do miest.
Hodnotenie si môžete prečítať tu: https://bit.ly/UHP_D3_Cadca.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 19. Jún 2023 18:35

veľmi jednoduché riešenie, jednoducho tento úsek dať ako nespoplatnený, a prblém je veľmi jednoducho a elegantne vyriešený.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Xisco » 19. Jún 2023 18:41

Neverím tomu. Nech si NDS nemyslí, že Kysučanie nevedia, čo je "dialničná známka". Moji všetci kamaráti, či kolegovia i rodina máme všetci známku 365 (aj na viacerých autách v rodine), hoci tu na Kysuciach máme dialníc vyše hlavy ...
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2023 18:43

Pacho napísal:veľmi jednoduché riešenie, jednoducho tento úsek dať ako nespoplatnený, a prblém je veľmi jednoducho a elegantne vyriešený.

To nie je riešenie, len utvrdenie ľudí že keď budú prudiť dostanú niečo "zadarmo". Od keby stojí úsek Čadca-Svrčinovec mala NDS nekompromisne spoplatniť preložku I/11 v trase D3!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 19. Jún 2023 20:46

je prečo by nebolo, BA, BB, KE, NR .....horná štubňa, orava ....majú nespoplatnené úseky, a to je v poriadku??? V Čr pred niekolkými rokmi fakticky okolo všetkých miest zaviedli dialnice bez poplatku, práve preto aby odbremenili mesto od dopravy. .....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 19. Jún 2023 21:02

Pacho
a ktoré úseky pri KE sú nespoplatnené?
Myslíš, tie, ktoré zmenili z ciest 1.triedy na 4pruhove privádzače do mesta a teraz k nim pristávajú diaľnice a na všetkých križovatkách znížená rýchlosť na 60, dokonca úseky bez ochranného plotu?
A to len preto, aby bolo na papieri viac kilometrov či už v rámci Košického kraja alebo celého Slovenska?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2023 21:19

Pacho napísal:je prečo by nebolo, BA, BB, KE, NR .....horná štubňa, orava ....majú nespoplatnené úseky, a to je v poriadku??? V Čr pred niekolkými rokmi fakticky okolo všetkých miest zaviedli dialnice bez poplatku, práve preto aby odbremenili mesto od dopravy. .....

Spoplatnime všetky diaľnice a bude dobre. To že sú ľudia čo by ich DENNE využívali držgroši, tak majú diaľnice financovať "víkendoví" vodiči?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 19. Jún 2023 21:30

Všetky spoplatniť? Po správnosti by ani časť R1 nemala byť spoplatnená, lebo nemá alternatívu. A táto ohlodaná kosť (našej veľmi zle naplánovanej a aj budovanej diaľničnej siete) sa javí teraz, stačí ísť do Serede, nemať DZ a zistiť, že všetky nájazdy tam idú cez R1 - kvôli uzatvorenému mostu je to tam takto ( https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26582 ) . Našťastie, tu v tejto krajine stačí známku kúpiť spätne (do polnoci je čas). :D
A nie že všetky spoplatniť. Nahrádzať jedno nefunkčné riešenie ďalším nefunkčným (a nespravodlivým lebo popiera princípy) je takisto zlé riešenie.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jún 2023 21:36

by ma zaujimalo, ako chcu ekonomicky zjednodusit ten usek. polprofil uz stoji. Ze je tam nepotrebny tunel som sa vyjadril xy krat.. problemy robia hlavne zahranicni vodici kamionov.. uz tam bolo viacej smrtakov..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod JaNY » 20. Jún 2023 01:31

Co myslis, preco robia problemi zahranicny vodici... dopravne riesenie ma byt jasne vzdy pre cudzich , nie domacich ktory to tam vsetko poznaju.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 20. Jún 2023 06:46

horná štubňa, orava ....
to su "dialnice" tiez len na vylepsovanie statistiky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 20. Jún 2023 12:40

a ešte Tornala, :-) ber to ako ironiu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 21. Jún 2023 12:28

DrX napísal:Pozdrav z UHP. Cena ide prekonat aktualny heeeeej-slo rekord:
Národná diaľničná spoločnosť plánuje dostavať diaľnicu D3 z Oščadnice do Čadce v dĺžke 4 km. Na súčasnom obchvate Čadce sa dobudujú ďalšie dva pruhy aj druhá rúra tunela Horelica. Čas prejazdu po diaľnici sa skráti zo 4 na 2 minúty.


Kolko stal povodny polprofil?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Jún 2023 12:38

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 21. Jún 2023 14:11

Tak ta cena nie je az tak sialene uletena. Ukazuje urcite, ze polprofil sa proste neoplati, lebo inflacia je stale, takze dalsia etapa proste bude drahsia ako postavenie plneho profilu uz na zaciatku. Hlavne teda na usekoch, kde sa vyhladovo pocita s plnym profilom (napr obchvat presova) je plny profil proste cesta ako ist. Pocitame s tym, ze polprofil stal 65% plnej sumy (neviem presne cislo ale +- budem blizko) tak sme za 185m mohli mat plny profil. Takto je vyhlad 300m.

Druha vec su vynutene investicie. Za to treba vesat na kandelabre. Kysucka specialita dpc
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 21. Jún 2023 16:35

Považie "získalo" na vyvolaných investíciách zatiaľ ďaleko, ale ďaleko viac. Aj celú MÚK k dobru, aj motokrosový areál, aj štadión, aj okná za miliardu etc. No ale zase, je to chyba samospráv? Alebo vlády? :D Nemali im to dať. Logika veci: chceme tunel, nie dáme vám estakádu, ale my chceme tunel. Nie, my vám dáme estakádu. A nakoniec k estakáde priklepli uzol navyše. Taký, extra pre vás. No nezober to. A aj tak sa im málilo ... Úseky predtým to isté. Ale kto by si na to dnes spomenul, keď je to 20 rokov naspäť? A odvtedy už meníme aj 2. krát mostné závery.

Na D3 to robí CA, na R3 zase DK etc. Každý si myslí, že je prdel sveta. :D (práve ako ZV so Sliačom na R2). Ale každý pýta, keď mnohým doteraz dali kadečo. Ja by som nedával nič, okrem preukázateľne zničených miestnych ciest, že ich dám opraviť.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Jún 2023 17:23

Zacali to este za meciara a dokoncili to pred 20 rokmi. 20 mionov za km je dost a teda pred 20 rokmi to bolo este viac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 21. Jún 2023 17:32

Tak logicky, keďže to bol VM čo začal s diaľnicami v našej histórii. Dzurindovci v prvej vláde spomalili, ale nadviazali. Nezmenili všetko od piky.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod slafko1 » 22. Jún 2023 17:47

badger-FB napísal:A nakoniec k estakáde priklepli uzol navyše. Taký, extra pre vás. No nezober to.



Často tu na fóre čítam narážky na zbytočnosť MÚK Centrum v Považskej Bystrici… Ja si vôbec nemyslím že je zbytočná, práve naopak …

Drvivá väčšina nákladnej dopravy ide do areálu bývalých Považský strojární, kde sídli XYZ firiem. Všetky tieto kamióny schádzajú práve v MÚK Centrum -- prejdú cez Orlovský most -- a na konci mosta sa hneď napoja cez veľký kruhový objazd popod estakádou a dostanú do priemyselného areálu Považských strojární. Najkratšia možná cesta. A vyhnú sa centru.

V prípade, ak by táto MÚK Centrum nebola, musela by všetka ND ísť priamo cez stred mesta:

-- Po diaľnici smerom od Bratislavy, museli by zísť cez MUK Juh a do Strojární by sa terigali v úplnom strede mesta cez hlavnú križovatku.

-- Po diaľnici smerom od Žiliny, museli by zísť cez MUK Sever a takisto by sa do Strojární nedostali inak, ako cez hlavnú križovatku v centre.

Ak mali zámer vylúčiť ND z centra mesta a z hlavnej križovatky,... tak MÚK Centrum je jediné riešenie. A že tých kamiónov je požehnane!
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 22. Jún 2023 20:22

Často to čítaš a nepáči sa ti to. Asi sa to nepáči viac všetkým ostatným, čiže to je uhol pohľadu. Veď ok. Na 10 km sú tam 3 križovatky v pomerne zložitom teréne. Ale ok, tak hold stavia sa pomaličky salámovou metódou. Čiže každá druhá dedina obrazne povedané má na R1 prístupy (tam zase argumentovalo tým, že vlastne zanikla v tej časti pôvodná štátna cesta), mestá ako PB majú 2-3 MÚK (uzol býva bežne o dosť menej často, než je aj desať km ... a nie že na desiatich sú 2 aj 3 a to ešte to prevedenie na pilieroch - treba si uvedomiť koľko to bude stáť na opravách za ďalšie dekády a to zase odčerpáva zdroje), Prešov má zase samé tunelové riešenia, Nitra je elegantne ale na dlhšiu trasu obídená z juhu, len aby tam nebol tunel zo severu, ako píšem, v pohode, ok. Len sa potom nesmie nikto pozastavovať nad tým, že keďže my veľkoryso pristupujeme k tej výstavbe týmto štýlom - samé extravagantné technologické riešenia, samé super mosty, mnoho vyolaných investícií, aj dopravných ... tak to naozaj budeme stavať ešte 70 rokov. :D (tempo 12-20 km a ešte treba 1000 km + oprava toho čo stojí). Nie sme ako Nemci, kde čo most to nejaká katalógová forma vo väčšine, nie sme ako Chorváti, že bác a v jednom roku 100+ kilometrov a ďalší zase alebo že za 10 rokov 500 kilometrov a podobné prepočty. A tiež vyrazili rúry obidve, ale druhú osadili technologicky v dlhých tuneloch, až keď stúpla premávka. Čo nám bránilo takto to tu stavať?
My sa nemôžeme porovnávať s nikým a nikde, ale to je aj výsledok, že nie je dokončená okrem D2 ani jedna diaľničná trasa. Niektoré sa ani nezačali.

Odôvodniť ide vždy všetko, ale nemalo by sa cez diaľnice riešiť neustále všetko, čiže aj lokálne problémy. Ale naozaj diaľkový prínos, minimálne kým my nepostavíme tie hlavné ťahy, tú kostru. Potom má zmysel zabudovávať tam nové uzly, rozširovať, doplniť technológie ... Pretože toto spôsobuje, že každá ďalšia samospráva "niečo chce". Aby sa vôbec stavalo ... zdeformovaný systém, ktorý vlastne nejde zmeniť nejakými silovými riešeniami "takto to bude a hotovo".
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.