D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 16. Jan 2017 21:10

nemaju co riskovat. tema dialnice je precenovana uz od ery meciara a paradoxne zbytocne spolitizovana.

uprimne ani tych 2026 nevidim realisticky. skor 2030. lebo sak aj vidia tam hore ze okrem obcasnych mensich zapch ten usek nehori a kedze nie su peniaze odsuva sa na vyrazne neskorsie.

tolko na teku riesenia. vyplieskalo sa na D3 miliarda na nepotrebne useky a na zvysok logicky nie su peniaze ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2017 21:42

Mawerick81 napísal:no a co teraz s tym? mame ich ist ukamenovat? Ja stale len citam o tom ze vsetko je zle,, ale ani raz som tu necital konstruktivny napad co s tym vsetkym... Furt nam len tlacite do hlav kaleraby,, ale nijake riesenie.


ja som napísal konštruktívny nápad a bolo mi vynadané do dristačov

vízia 2026: na Slovensku vládne ĽS-NS s ústavnou väčšinou, v Európe prebieha ozbrojený konflikt s moslimským obyvateľstvom, ale v KM sa usmievajú, lebo po 30 rokoch majú sľúbených 5 kilometrov diaľnice do Brodna
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 16. Jan 2017 22:21

aquila napísal:...mrtvy a tazko zabity.

To je sila.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 17. Jan 2017 08:50

i15 napísal:
Mawerick81 napísal:no a co teraz s tym? mame ich ist ukamenovat? Ja stale len citam o tom ze vsetko je zle,, ale ani raz som tu necital konstruktivny napad co s tym vsetkym... Furt nam len tlacite do hlav kaleraby,, ale nijake riesenie.


ja som napísal konštruktívny nápad a bolo mi vynadané do dristačov

vízia 2026: na Slovensku vládne ĽS-NS s ústavnou väčšinou, v Európe prebieha ozbrojený konflikt s moslimským obyvateľstvom, ale v KM sa usmievajú, lebo po 30 rokoch majú sľúbených 5 kilometrov diaľnice do Brodna


vizia absurdna,, ale.. dajme tomu,, co ak ti tvoji oblubenci zastavia vsetky vystavby? Co budes hovorit potom?

jo a este nieco,, kysucania su nevydupali ten usek,, ani nikto nebol protestovat pred ministerstvo, ze chceme silou mocou ten usek,, pre nas je to momentalne ostara,, lebo sa jazdi obmedzenou rychlostou,, cez obchadzky,, a ak sa bude realizovat Brodno KNM, tak sa bude prekladat 1/11 za zeleznicnu trat v Brodne,, cize variant nie moc pre mna vyhodny,, od zaciatku tvrdim, ze ten tunel mohli potiahnut az do Rudinky,, a mohla ostat 1/11 cez Brodno az do ZA ako je teraz.. ale budis..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 17. Jan 2017 15:55

osobne taktiež nemám nič proti žiadnemu logicky uprednostnému úseku, akurát som odporcom drobenia diaľnic a RC na krátke polprofily (viď R3 napríklad), a preto tvrdím, že keď už sa D3 rozostavala zo všetkých strán, treba ju čo najskôr dokončiť celú a potom sa presunúť o región ďalej, inak to nemá význam - na chýbajúcich úsekoch sa budú tvoriť lieviky, ako sa už mnohokrát dokázalo inde na Slovensku.


nemusime ist daleko, staci susedne krajiny kde to robili presne naopak, rozostavali X tahov, tak ze riesili najpotrebnejsie useky. ak sa nestiha stavat podla potrieb tak sa mozu tvori lieviky (tym vlastne priznavas ze dialnice generuju premavku). a na druhej strane mozes ignorovat neiktore cele tahy aby neboli intenzity a nemuselo sa stavat ale to takto nefunguje vsade, taka R3 najma juzna cast nie je extra ovplynena, ide od hranice k hranici ale R2 a R4, R7 maju napojenie na D1/R1. btw. to iste plati aj pre D3. ak by nebola D1 po ZA by ste nemali taku premavku, takisto D1 generuje premavku od TN na BN, R1 smerom na DT atd... tu sa vyhlasili priority suvisle tahy lebo intenzity.

krátke polprofily su ina vec, to by mali cesty I. tr. na miestach kde dialnice netreba este vela rokov. stavat ich treba aj tomto sme pozadu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod okorec » 18. Jan 2017 21:06

Mawerick81 napísal:no a co teraz s tym? mame ich ist ukamenovat? Ja stale len citam o tom ze vsetko je zle,, ale ani raz som tu necital konstruktivny napad co s tym vsetkym... Furt nam len tlacite do hlav kaleraby,, ale nijake riesenie.


dovolím si teda skromne konštruktívny návrh.
ak má región vážny problém a riešenie ktoré mu prináša vláda je neefektívne či inak nevhodné, prípadne nie je žiadne, tak by mali prísť s vlastnou iniciatívou pre riešenie problému. v ďalšom kroku by mali zatlačiť na centrálnu vládu, aby zvážila ich návrh riešenia. a vo finále, ak napriek tomu nie je región schopný dostať za hodnotu odvedených daní primeranú protihodnotu v riešení regionálnych problémov, tak by mali nastúpiť úvahy až snahy o úpravu samosprávneho riadenia vo vzťahu ku kompetenciám aj vyberaniu daní.
konkrétne v tomto prípade, keď vláda naprojektovala D3 na Kysuciach tak, že dopravné problémy budú dlhodobo neriešené a regiónu budú škodiť, tak by mali občania vyvinúť tlak od najnižších samosprávnych orgánov, čiže obecných zastupiteľstiev, aby problém riešili. obce a mestá by sa mali spojiť a vytvoriť pracovnú skupinu, ktorá zabezpečí zhotovenie technicko-ekonomickej štúdie a návrhu pre riešenie regionálneho dopravného problému s ohľadom na investičné náklady, ktorých vynaloženie môže od vlády reálne vyžadovať.
zjednodušene:
kysuce: milá vláda, toto sú dane, ktoré ti posielame a myslíme si, že máme oprávnený nárok za to požadovať výstavbu/rekonštrukciu ciest/tratí v rozsahu podľa nasledovného projektu. bude to stáť toľkoto. a taktiež cenu štúdie žiadame preplatiť.
vláda (alternatíva 1): v poriadku, ak toto pomôže riešeniu vašich problémov, tak súhlasíme.
kysuce (alternatíva 1): ďakujeme.
vláda (alternatíva 2): nie, my máme svoje plány. naprojektovali sme vám iné riešenie, ktoré bude drahé a zdĺhavé. nejde o vaše problémy, ale o požiadavky našich oligarchov.
kysuce (alternatíva 2): informujeme vás, že tlak na riešenie problému pochádza priamo od ľudí a nezostáva nám nič iné, iba vysvetliť ľuďom, že sme riešenie priniesli, ale z vami uvedených dôvodov ste ho zamietli. primeranú reakciu ľudí môžete v krátkej dobe očakávať.

v reále bohužiaľ ľudia robia tlak maximálne v krčme a za klávesnicou. nikto nejde za svojim starostom alebo poslancom, aby sa ho spýtal, ako pracuje na riešení problému. nevznikajú dostatočne silné občianske združenia, ktoré by mohli silnejším hlasom vyjadriť nespokojnosť. ľuďom to je jedno. za volantom si zanadáva, a dokonca väčšina z nich ani to nie. budú čušať a držať krok v kolóne. však aj tak nejdú nikam, kde by to bolo o veľa lepšie ako v tej kolóne. smutné prežívanie ľudskej masy v krajine, na začiatku štvrtej priemyselnej revolúcie. žiadny ucelený tlak od ľudí na samosprávu nie je a obce si tak riešia marginálne problémy, na ktoré plýtvajú svojimi zdrojmi a silami. tomu sa nepáči, že MUK je v projekte príliš ďaleko, tomu sa nepáči, že cesta ide príliš blízko obce, ďalšiemu sa nepáči, že ide západne a nie východne a ešte najlepšie tunelom, štvrtý má problém s nedostatkom protihlukových stien, piaty chce to, čo mu prikázali zhora. a riešenie problému tak aj región sám iba odďaľuje a komplikuje.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 18. Jan 2017 21:18

http://kysuckenovemesto.sk/zvesti/items ... -2017.html

Zvesti KNM

Hneď na druhej strane je opis ako mesto koná okamžite ako sa dozvedelo o plánovanom odklade výstavby. Taktiež popis popis posledných krokov, ohľadom privádzača a podobne. Neviem teda, či nejaká iná obec je na Slovensku aktívnejšia v konštruktívnom naháňaní riešení ( žiadne demonštratívne vydieranie v podobe blokád).

Takže platí alternatíva 2, región sa snaží a vláda ukazuje prostredník. Plus časť fóra, lebo my na Kysuciach dopravné problémy nemáme lebo máme C 11,5 a basta.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 18. Jan 2017 22:10

Skutočne poctivý a snaživý primátor má smolu, že banditi všetko rozkradli. Mal lobovať pred výstavbou nezmyselného prechádzajúceho úseku za zmenu priorít.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 07:46

tak pani, mozete si do statistik nepotrebneho useku D3 pripisat +3

https://www.zilinak.sk/prispevky/5612/p ... eprejazdny
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 22. Jan 2017 09:33

Naucte sa jazdit. D1 bola tiez neprejazdna ked sa tam prevratil kamion, to neznamena, ze tam treba 4 pruh a kolektory...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2017 09:57

Mawerick81 napísal:tak pani, mozete si do statistik nepotrebneho useku D3 pripisat +3

https://www.zilinak.sk/prispevky/5612/p ... eprejazdny


Ten úsek od Kysuckého Lieskovca do Čadce si najviac pýta rozšírenie na 2+2, lebo má aj paralelnú cestu, ale domáci to blokujú a požadujú 8 pruhov (1+1 stará cesta, 1+1 súčasná luxusná I/11 a 2+2 D3).
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 10:21

rozsirenie by nebol problem,, ale v niektorych usekoch aj hej,, napr stupanie na Krasno je uz teraz zarezane v kopci kde je dost tvrda skala,, cize tam razit dalsie dva pruhy,, no to by bola makacka,, + uz teraz je tam stena, cize by tam bola dost velka stena.. ale na to su kompetentni nech to posudia..

Zacinam mat pocit, ze toto nieje diskusia, ale jednostranny nazor,, a ten sa tu stale hybe len okolo neho,, nikto nechce ustupit zo svojho,, asi tu prestanem chodit,, zbytocne tliachanie a nic ine..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2017 10:36

napr stupanie na Krasno je uz teraz zarezane v kopci kde je dost tvrda skala


dostavať 2 pruhy je určite lacnejšie a jednoduchšie, ako postaviť 4

konštruktívne riešenie by bolo, keby obce prestali požadovať 4 nové pruhy a za odmenu by rozšírený úsek nebol spoplatnený pre osobné autá
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 10:42

isiel si vobec niekedy cez usek ktory som spominal? kde tu chces postavit dalsie dva pruhy?

https://www.google.sk/maps/@49.3814235, ... 312!8i6656
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2017 10:53

tak zrovna tam je miesta na mraky, aj ked by sa mierne presunula stara cesta, stale by to bolo jednoduchsie ako zbytocna dialnica.

navyse v tomto useku je dialnica asi najzbytocnejsia v celom useku, kedze je tu luxusna jednicka temer bez urovnovych krizovani, este k tomu aj stara cesta.. a pohodove intenzity.

a to ze sa tam vykybli kamion, co teraz ? koneic sveta ? to ked sa vyvratil pred malackami kamoin tak to maju rozsierit o dalsie 4 pruhy ? :) nebudte smiesny ..

usek od poviny po oscadnicu by sa mal pri zdravom rozume (ak vobec neiekdy) stavat tak v roku 2040 .. tam ma byt v plane napisane to iste co pri R3 pod martinom, usek je nepotrebny ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2017 10:56

Mawerick81 napísal:isiel si vobec niekedy cez usek ktory som spominal? kde tu chces postavit dalsie dva pruhy?

https://www.google.sk/maps/@49.3814235, ... 312!8i6656


presne tam, kde by boli 4 pruhy D3. Druhý profil nemusí viesť v rovnakej výške a meter od súčasnej cesty
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:02

guglil som a tieto vase nazory som nasiel na DennikN, SME a podobne sracky,, cize to co tvrdite len vychadza z inych chorych mozgov,, usek D3 od Cadce hore je narocny terenne,, napr sa da porovnat s Hubovou,, treba prerazit pred cadcou druhu tunelovu ruru,, a ta by sa musela razit aj v pripade 2+2.. inak ked sme u predrazenych usekov,, vobec vam nevadilo, ked Dzurinda a spol sa nabalili na Branisku? Vacsiu pracku som este nevidel
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2017 11:03

ale prosim ta, nebud smiesny, ze narocny teren ? pre financovanie predrazenych usekov ano, pre rozumne projekotvanie nie. navyse ako napisal aj i15 vsak nemusime chodit ani daleko .. vid R1tka .. D3 by sa mala v lepsom pripade stavat takym stylom ako R1tka, vsak ma aj paralerne cesty, polprofil jednicky, co mala byt tak ci tak dialnica, tak kde je problem ?

7328

a naco tu tahas skorumpovaneho dzurindu a branisko ? navyse to bola uplna malina, dedicstvo meciara a oproti predrazeniu D3jky superlacny usek .. to podla teba predrazene branisko bolo stale lacnejsie ako ten pidi mini superpredrazeny usek D3 cadca bukov - svrcinovec, kde ani o tunely nechyrovali.. ten je prosim pelne drahsi ako visnove !!! co je uz hcore
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:06

preco nedal nikto pripomienky k tomu kto vyhral sutaz? Mohli ste vtedy dat podnety,, ist protestovat pred ministerstvo,, alebo cokolvek ine,, ak vam vadi co sa tu deje,, kandidujte do vlady
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:08

aquila,, hovorim,, kandidujte,, vyhrajte volby alebo sedte vo vlade,, a zmente co treba zmenit..

podla mna tu ide o fondy,, kde by prietahmi sa o ne prislo.. cize stavat sa bude,, fondy na to budu,, tak neviem co vas trapi cena,, platite to vy?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Jan 2017 11:09

za prve na slovensku nie je pravny stat.

uvidime ako sa budes tvarit, ked kvoli tej vyplieskanej miliarde na nepotrebne useky D3 sa uz nic az do 2030 nepostavi na D3, co aj realne hrozi .. a v podstate ja by som bol len a len rad. kedze teraz uz nastastie EU pozaduje pre nove tendre CBA, a toto boli posledne useky, ktore sa jej vyhli. tym padom uz na D3 logicky nehrozi ziaden iny usek, lebo proste nemaju patricne IRR a su teda z pohladu (nielen) EU zbytocne :)

a mozno horko tazko stat postavi aspon ten privadzac v KNM .. ale realne ani to nie je do 2025 realne. co je fajn

a ano platime to my, ty si asi nezamestnani, ked to nepaltis ci ? :) lebo sok peniaze z EU nie su zadarmo :) ale slovensko ich tam posiela a cast nam ide naspat. a tie peniaze budu chybat inde, kde su potrebnejsie ako na useku, ktory ma luxusne parametre, luxusnu paralernu cestu a mierne intenzity
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:22

mierne intenzity,, si vtipny ako nikdy,,, zato, ze musis chodit do BA v kolonach su vsetky useky nepotrebne,, intenzina tu stale stupa,, uz som raz hovoril, ze D3 bol slub pre KIU,, aj to povazujes ze nic? Mne by nevadilo, keby sa nepostavili ine useky,, mna to neohrozi. aj rozsirenia 2+22 treba riesit mostami, a tunelovou rurou pri Horelici.

Tu je vycuc z navstevy Radicovej v r. 2010 v Kii:

Prezident Kia Motors Slovakia In-Kyu Bae a premiérka Radičová otvorili aj tému dobudovania diaľnic a rýchlostných ciest v okolí Žiliny. Premiérka potvrdila plány dokončiť diaľnicu D1 do roku 2016. Začiatok výstavby D3 cez Kysuce smerom na Českú republiku a Poľsko, ktorú Kia nevyhnutne potrebuje, však nevidí reálne skôr ako o dva roky. Podľa prezidenta In-Kyu Bae chýbajúca diaľnica do Českej republiky môže už v blízkej budúcnosti priniesť automobilke nepríjemnosti a problémy, pretože práve týmto smerom potrebuje intenzívne využívať dopravné spojenie pre spoluprácu so sesterskou spoločnosťou Hyundai v Nošoviciach na Morave.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 22. Jan 2017 11:28

Myslím, že akékoľvek vyjadrovanie k D3 na tomto fóre je úplne zbytočné, kým tu budú určití západoslovenskí a juhoslovenskí trollovia dookola vypisovať svoje choré výplody chorých mozgov. :D Divím sa ti, Mawerick81, že ešte máš chuť sa s nimi vôbec o D3 baviť. ;) Za tento týždeň sa stali štyri vážne nehody na chýbajúcom úseku D3 KNM-Oščadnica (všetky v dôsledku prehustenej dopravy, resp. predbiehania v neprehľadných úsekoch), a oni aj tak budú popierať význam tejto diaľnice. :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:29

A este jedna poznamka,, ak by bola cena za usek prilis vysoka, tak ju Brusel nepreplati,, to tvrdia ekonomovia,, nie ja,, cize mozete sa tu aj na usi psotavit,, pretoze by to nikto neriskoval, aby to preco sa to urychlovalo aby nepreplatil Brusel kvoli moc velkej vyske.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2017 11:41

Jan Figel 2011:

Doplnil, že z hľadiska projektovej pripravenosti je pre diaľnicu D3 možným rokom realizácie rok 2012.

„Z hľadiska zdrojov to tiež považujem za možnosť. Ale nebudem to tvrdiť, kým nemáme celkovú dohodu. Nechcem viac sľubovať, skôr viac urobiť pre napĺňanie. Obdobie, ktoré končí rokom 2013 bude pokračovať ďalším rokom v novej finančnej perspektíve. Už dnes začína diskusia, čo financovať z európskych peňazí. A som presvedčený, že Európa má financovať práve cezhraničné projekty, koridory a spojenia medzi štátmi,“ uviedol Figeľ.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.