D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Dec 2021 18:37

cize skalite cca 2.000 aut, strazov-brodno 5.800, cadca 7.000...kolko by to bolo dalej pri tomto pomere aut ?? napodobne po KM (??) a KM-brodno okolo 10.000 aut denne ? a na toto treba dialnicu a este aj subeznu cestu......
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod JaNY » 21. Dec 2021 20:13

Moj dnesny prispevok bol skor o D3, patry sem. Devil mozes ho sem presunut? dik
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 23. Jan 2022 13:57

Jedna zaujímavosť z nového českého sčítania v roku pred otvorením diaľnice

11 Svrčinovec 2016 2020 2020/2016
nákladné 3358 2736 81,48
osobné 4096 2426 59,23
motorky 46 41 89,13
Spolu 7500 5203 69,37

35 Bumbálka 2016 2020 2020/2016
nákladné 1148 1610 140,24
osobné 2124 3186 150,00
motorky 8 106 1325,00
Spolu 3280 4902 149,45

484 Konečná 2016 2020 2020/2016
nákladné 149 175 117,45
osobné 1564 1793 114,64
motorky 26 32 123,08
Spolu 1739 2000 115,01

01179 Šance 2020 (v 2016 nebolo zahrnuté v sčítaní)
nákladné 207
osobné 1260
motorky 13
Spolu 1480
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 24. Jan 2022 05:45

Uplne to chapem. V 2020 bol taky problem ist cez Cadcu, ze vela ludi vratane mna chodilo radsej cez Bumbalku a Makov ako cez Kysuce.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod cepheus » 10. Máj 2022 21:52

cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod lolo » 24. Máj 2022 17:20

Zmluva na zelený most bola dnes podpísaná
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Jún 2022 13:51

dolezalova hlavna agenda. okrem visnoveho samozrejme.

clanok by mal byt v monitoringu tlace.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 07. Jún 2022 16:08

Nuž, pokiaľ Jožko Grapa a Matej Fabšík považovali doteraz vedenie 6 súbežných pruhov v Dunajovskej "úžine" v celej dĺžke tohto úseku za dobrý nápad, tak by sa moc nemali oháňať "určitými formami nekompetencie alebo zavádzania verejnosti".
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 07. Jún 2022 22:40

Oni sú mimo realitu. Zatiaľ dosahujú presne čo chceli - odkladanie výstavby. Ak zoberieme že intenzity majú bezbreho rásť tak možno v 2040 tam bude potrebných 6 pruhov... a do vtedy budú musieť počkať ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Jún 2022 10:52

Obrázok
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 20. Jún 2022 11:01

Po poslednej návšteve KNM Doležal spomínal čosi o zefektívnení procesov prípravy umožňujúcom minimálne úsek Brodno-KNM pripraviť o čosi rýchlejšie.
Podľa tej tabuľky to tak nevyzerá.

A tošku nerozumiem, čo chcú na štúdii realizovateľnosti robiť ešte ďalších 10 mesiacov?

Záverom zamyslenie. Hodnotenie MŽP k EIA hotové 08/2021, VO na spracovanie Správy EIA koniec 02/2022. Takto si predstavuje niekto priority?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Xisco » 20. Jún 2022 17:16

Bývam tam a jedno viem: tu sú kolóny dennodenne, či smer od ZA, alebo aj od CA už minumálne 10 rokov. Problém treba riešiť teraz, čakať na roky 2030, ďakujem pekne. Nehádžem celú vinu na súčasného ministra, ale nevidím dôvod a potrebu, načo chodí každý týdeň z BA na Kysuce, keď tú tabuľku s uvedenými rokmi všetci už poznáme ...

2029-2030 sú plánované roky na otvorenie úseku podľa tabuľky, všetci dobre vieme, že doteraz jediný termín nesedel. A pri súčasnej dobre (vidíme RK, Strečno, ..) to môžu byť kľudne aj roky 2035 a aj viac. Nechápem označenie stavby D3 názvom "priorita" ...

Pre koho to plánujú, ktorá generácia bude chodiť týmto úsekom??? Robte tak, aby sme si tie dialnice aj užili ešte v tomto živote! :)
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 337
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Jún 2022 11:26

Podobne ako v prípade Zvolena, NDS porušila zákon, keďže vyhlásila VO na vypracovanie Správy o hodnotení vplyvov na ŽP.
NDS zverejnila pôvodnú Štúdiu z roku 2014, ktorá citujem: "bola formalitou, ktorá mala schváliť navrhnuté riešenie projektu. Porovnávali sa dva varianty trasovania, ktoré sa medzi sebou líšili iba v jednom zo siedmich úsekov."
V súčasnosti sa pripravuje nová Štúdia realizovateľnosti, ktorá má byť vypracovaná podľa platnej metodiky OPII 3.0, má vychádzať z aktualizovaného dopraného modelu a zohľadniť výhrady voči navrhovaným variantom pôvodnej štúdie.

Sčítanie dopravy ukázalo, že prognóza dopravy bola v pôvodnej štúdií k roku 2020 nadhodnotená o približne 6 – 14 % v závislosti od úseku. Súčasťou aktuálnej ŠU bude aj aktualizovaný model, kalibrovaný podľa aktuálnych dopravných prieskumov z mája 2022. KNM - Oščadnica by mal byť preprojektovaný.

Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3. Takto by sa malo postupovať pri všetkých pripravených projektoch (Bátka - Figa, Palúdza - LH), na ktoré sme už minuli kopu zdrojov.

Hodnotenie: https://www.mfsr.sk/files/archiv/69/Hod ... 220622.pdf
Štúdia realizovateľnosti: https://www.ndsas.sk/stavby/studie-real ... route%5D=3
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 29. Jún 2022 07:31

Jarino, tak s s tým riešením čiže hľadaním možnosti zníženia nákladov a zvýšenia prínosov aj na iných projektoch napr. Batka-Figa si zabil. Tam je to tak oklieštené bez megalomanii a len polprofil, že neviem čo ešte chceš osekávať a čo si tým chcel povedať. To akože vyplakávaš za D3 a obzvlášť ty Jarino? Aj inde žijú ľudia. Spomínaný úsek aj keď je vysoko pripravený, tak nie je v prioritách a jeho stavebná činnosť je pozastavená "Lebo Érszek a Maďari". Peniaze doposiaľ vynaložené prepadnú a budú znova vyhodené na oprašovanie už raz a hádam aj niekoľkokrát vypracovaných vecí ako je to v prípade Soroška. Najdrahšie sú tie úseky, ktoré sa nestavajú hoci majú prípravu v pokročilom štádiu za sebou. Ty vôbec nerátaš z infláciou, alebo hospodárskou krízou a inými premennými ako sú v dnešnom prípade vysoké náklady na PHM, ceny stavebných materiálov, cena práce. Potom ideme porovnávať úseky z minulosti, za koľko sa postavili vtedy a prečo je to predražené dnes. Typický úradnícky názor od stola.
Ešte raz zopakujem len svoj názor z minulosti. Ak by sa stavali úseky bezpečných ciest D a RC aj na rovinách a mierne zvlnenom teréne, a nečakalo by sa kedy bude jeden km výstavby stáť nie za 5 miliónov, ale za 15 a viac, tak už juh (okolie RS, RV KE-okolie mimo Sorošky a Plešivca) dajme tomu a juhovýchod (Mi, TV a SO mimo tunela Dargov) bol dávno postavený a ani starostovia by nežiadali toľko kompenzácii, aké boli vyplatené mimo výstavby kvalitnej cesty či už D alebo RC na západnom Slovensku.
Tvoj názor je taký, že čo už bolo stopnuté, tak fajn. A teraz, to čo je ako tak živé, treba opäť stopnúť lebo v budúcnosti to bude ešte lacnejšie. Čas 30 rokov ti dáva za pravdu. Takýmto štýlom skôr zostarneš, ako by si sa previezol naprieč Slovenskom od BA po Vyšné Nemecké, či severom alebo juhom. Zabudol si už len spomenúť nejaké heslo a ja ti pomôžem tým zo socializmu: "Vpred svetlejším zajtrajškom a budúcnosti". A dodám, že nie pre nás, naše deti ale našich vnukov a ich potomkov. Za toto sa neštrngalo na námestiach v 1989. Komunisti boli vraj skostnatelí, ale terajší kapitalisti a ich byrokratickí úradníci sú asi ešte viac, lebo nemajú žiadnu víziu z dlhodobého aspektu, ako boli aspoň päťročnice. Priority menené nástupom každej novej vlády do toho nezapočítavam, lebo je to len zdrap popísaného papiera, ktorý je potom ako politické sľuby vylepovaný popri cestách na reklamných pútačoch.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Jún 2022 11:35

vladik67, Jarino nevyplakáva, väčšinou uvádza fakty ktoré sa síce zle čítajú ale z h.vna bič neupletieš.
Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť. Oni sa len snažia z toho mála čo má ísť do rozvoja vytĺcť čo najviac, čo najviac spravodlivé pre všetkých obyvateľov Slovenska. Základný problém je že 30 rokov dávame málo, podstatne menej ako politici vždy a všade sľubujú. Keby nikto nesľuboval D1 do 2005, 2010, 2020, 2030 alebo rovno už Mečiar povedal že po hranicu s Ukrajinou bude 2+2 až v 2050 tak by ľudia boli skromnejší a neočakávali by všade D či R, ale ofrflali by a uskromnili by sa aj s malými obchvatmi. Detto v 1995 povedal že trať BA-KE prebudujeme na 200km/h do 2070, na 160 do 2050 a na 120 upravíme/udržíme do 2020 tak by bolo všetko jasnejšie. Niekto by mal politikom a ich ministerstvám nastavovať zrkadlo a krotiť ich v vzdušných zámkoch. Problémoch je teraz ten prechod medzi minulosťou keď bolo možné všetko a tým čo je vhodné pri danom objeme investícií. Nakoľko dnešná vláda má problém s čerpaním fondov, všetko zastaviť v kombinácii že nevedeli posúdiť čo je ešte na hrane a čo ozaj zrušiť spôsobilo že nečerpáme takmer nič, a namiesto (čiastočne) preplatených luxusných riešení nebude nič (napr. Palúdza - LH)... vlastne niečo bude, počítače sa nakúpiť dajú ;)
Ako štát a vlastne ani rodinný hospodár nemôžeš pozerať na absolútnu cenu diela. Je potrebné sa na to pozerať za koľko mesiacov to vyberiem na daniach, za koľko mesiacov na to zarobím. Ako stúpajú náklady tak stúpajú príjmy, minimálne štátu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 29. Jún 2022 15:16

to je pekne ze teraz chcu vytlct z mala co najviac ale kde boli 10-20 rokov dozadu ked sa budovala megalomania. takisto je otazne ci nieco dosiahnu. v presove nakoniec budu 3 plnoprofilove tunely tak bude velmi zaujimave sledovat ake tam budu intenzity. takisto v akej forme bude dokoncena D3. a to ze riesia a spochybnuje aj obchvaty miest ako sala asi nema obdobu nikde inde.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Júl 2022 08:15

10-20 rokov dozadu neexistovali. UHP vzniklo až s príchodom už nebohého Filka na MFSR v roku 2016. A dôvodom vzniku bolo práve to, aby bolo nastavované nejaké zrkadlo tým megalomániám, kde už nemali niektorí žiadnu mieru pri nastavovaní cien. S cestármi tento boj vedú dodnes (viď. často stále premrštené štátne odhady a napr. aj osekávanie megalománie na D3 KNM-Oščadnica). Paradoxne sa ich vznik už vtedy hodil aj Kažimírovi do krámu, keďže potreboval nejako umierniť nenažrancov nacucaných na vtedajšiu vládu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 05. Júl 2022 01:20

vladik67 napísal:Tam je to tak oklieštené bez megalomanii a len polprofil, že neviem čo ešte chceš osekávať a čo si tým chcel povedať.

Stále sa nájde priestor osekať.
Už len kebyže sa UHP pozrie na premrštené jednotkové ceny...

vladik67 napísal: To akože vyplakávaš za D3 a obzvlášť ty Jarino?

Rád by som videl aspoň jednu vetu v mojom príspevku v ktorej vyplakávam za D3...
Mne je D3 ukradnutá :wink:

vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou

Štát je ten posledný komu inflácia vadí...

vladik67 napísal:jeho stavebná činnosť je pozastavená

Ako môže byť pozastavené niečo, čo ani nezačalo?

vladik67 napísal:Peniaze doposiaľ vynaložené prepadnú a budú znova vyhodené na oprašovanie už raz a hádam aj niekoľkokrát vypracovaných vecí ako je to v prípade Soroška.

Soroška? Niekoľkokrát pripravený projekt?
Asi píšeš o nejakej inej Soroške, no určite nie R2 pri Rožňave...

Inak vyhadzovanie peňazí ktoré popisuješ takmer nikoho netrápi. Možno tak MF SR a UHP, tí prišli s riešeniami ako tieto zbytočné výdavky obmedziť, ale MDV SR ešte za Erséka sa k tomu nemalo a veselo sa vyhadzovali peniaze na projekty, ktoré nemali šancu prejsť!
Tak po novom NDS môže pokračovať v príprave projektov až po súhlase z MF SR...

vladik67 napísal:Najdrahšie sú tie úseky, ktoré sa nestavajú hoci majú prípravu v pokročilom štádiu za sebou.

Najdrahšie sú projekty, ktoré NDS pripravuje bez rozmyslu a akýchkoľvek opodstatnení :wink:

vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou, alebo hospodárskou krízou a inými premennými ako sú v dnešnom prípade vysoké náklady na PHM, ceny stavebných materiálov, cena práce. Potom ideme porovnávať úseky z minulosti, za koľko sa postavili vtedy a prečo je to predražené dnes. Typický úradnícky názor od stola.

Ja to zjednoduším.
Predražené v minulosti, predražené aj teraz...
Asi nevieš, ale my sami si podrážame nohy zbytočne prestrelenými a nereálnymi cenami v Štúdiach realizovateľnosti, ktoré následne vedú k nerentabilnosti projektov.
Zbytočne do toho ťaháš infláciu, PHM a stavebné materiály.
Je všeobecne známe, že za pokojných čias pár rokov dozadu boli ceny totálne prestrelené.

vladik67 napísal:Tvoj názor je taký, že čo už bolo stopnuté, tak fajn. A teraz, to čo je ako tak živé, treba opäť stopnúť lebo v budúcnosti to bude ešte lacnejšie.


Prosím, ešte raz si pomaličky prečítaj čo som napísal:
Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3. Takto by sa malo postupovať pri všetkých pripravených projektoch (Bátka - Figa, Palúdza - LH), na ktoré sme už minuli kopu zdrojov.

Neviem prečo si vymýšľaš niečo, čo som jednoducho nenapísal!!!
Napísal som, že v prípade D3 sa ide hľadať spôsob, ako dostať pomer prínosov a nákladov nad 1 (bez toho nedostanú na D3 eurofondy).
Tvrdím, že podobne by sme mali pristupovať aj pri iných projektoch, ktoré sú pripravené na úrovni vykúpených pozemkov, t.j. štát minul na ne peniaze. Projekty ako Palúdza - LH alebo Bátka - Figa nie sú úplne zbytočné, takže tvrdím, že aj tu treba hľadať spôsob a nezhodiť to zo stola.

Vlados napísal:Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť.

To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.

Vlados napísal:Nakoľko dnešná vláda má problém s čerpaním fondov, všetko zastaviť v kombinácii že nevedeli posúdiť čo je ešte na hrane a čo ozaj zrušiť spôsobilo že nečerpáme takmer nič, a namiesto (čiastočne) preplatených luxusných riešení nebude nič (napr. Palúdza - LH)...

Tento projekt už ani nie je nejaký luxus, keď sa z neho vyhodili kadejaké investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné.
Vykúpili sa kompletne pozemky, získali sa stavebné povolenia a teraz to zhodíme zo stola, lebo B/C je 0,9. Jednoznačne by sa mal nájsť spôsob, ako dosiahnuť B/C vyššie ako 1 a nevymýšľať sprostosti s pôvodnou trasou.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod cepheus » 05. Júl 2022 04:01

Tento projekt už ani nie je nejaký luxus, keď sa z neho vyhodili kadejaké investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné.
Vykúpili sa kompletne pozemky, získali sa stavebné povolenia a teraz to zhodíme zo stola, lebo B/C je 0,9. Jednoznačne by sa mal nájsť spôsob, ako dosiahnuť B/C vyššie ako 1 a nevymýšľať sprostosti s pôvodnou trasou.

no tak to sprav tak, aby to preslo nech nerobia v starej trase ale pripravenej a zlom a presvedc MD Dolezala ked mas konexie unho.. :wink: aj podla mna je totalna hlupost robit nanovo cely usek a pripravu.. pre jednu desatinu B/C robit cely usek odznova nanovo ..chore a totalne na hlavu .. idiotina na entu a jedna z totalne nezvladnutych veci dolezala
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 05. Júl 2022 14:55

Jarino "stavba ani nezačala"
Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma? No mňa to serie, a myslím nielen mňa ale aj iných daňovníkov z juhu. Obdobne pri Batka-Figa, kde sú už takmer vykúpené pozemky, takže tieto náklady nikoho netrápia. Niekedy vieš niečo odborne obhájiť a niečo len ako keby si silou mocou potvrdzoval výroky UHP z MF a preto veľa stavieb bolo postavených na západe a pretláča sa sever v smere na Poľsko a na juhu a juhovýchode kôň zdochol.

Už raz si vypisoval, že ty nepôsobíš ako úradník na MF a tobôž nie na UHP, ale tvoje odborné vyjadrenia laik nemá šancu dohľadať, ak sa tomu intenzívne nevenuje a ku niektorým špecifikáciam dupľovane. Každý chráni svojho chlebodárcu, takže vôbec ti nemám za zle obhajobu tvojich názorov. Len nie sú v súlade so spoločenskými očakávaniami aj iných daňovníkov ako na západe a severe SR. Na ostatok podotknem, že potom sú zbytočne písomne prestrelky, keď len môj a môj názor je pravdivý a ostatní sú neznalí. Čas 30-tich rokov plánovania a výstavby D a RC, ale aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu, ako ďaleko sme to dotiahli s kvalitnými cestami v SR a máme tiež možnosti porovnávania tempa výstavby a čerpania akýchkoľvek fondov vrátane EU s okolitými susednými štátmi najmä V4.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Júl 2022 16:13

vladik67 napísal:aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu


Toto presne vystihuje, že vôbec nečítaš, čo tu druhý píšu, resp. nevnímaš pri čítaní text a len váľaš písmenká, aby si sa posťažoval.
ÚHP vzniklo 1.6.2016. Napísal som to presne 3 príspevky pred tým tvojim.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 05. Júl 2022 20:26

vladik67 napísal:Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma?

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 06. Júl 2022 07:34

metelesku.blesku napísal:
vladik67 napísal:aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu


Toto presne vystihuje, že vôbec nečítaš, čo tu druhý píšu, resp. nevnímaš pri čítaní text a len váľaš písmenká, aby si sa posťažoval.
ÚHP vzniklo 1.6.2016. Napísal som to presne 3 príspevky pred tým tvojim.



Škoda, že ty si si neprečítal Jarina a jeho príspevok tesne nad mojím a tak ti ho zvýrazním.
od jarino » 05. Júl 2022 02:20
"Vlados napísal:
Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť."

To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.


Prepáč, takže asi ty nevnímaš text pri čítaní. A po druhé, kto má teraz pravdu? Ty alebo Jarino?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 06. Júl 2022 07:38

Vlados napísal:
vladik67 napísal:Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma?

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.


Sorošku som spomenul okrajom a ja sa jej už nedožijem. Išlo mi hlavne o úseky pred a za ňou v smere na BA juhom a nedalo mi reagovať na vysoký stupeň pripravenosti úseku Batka-Figa, ktorá ide postupne do zabudnutia a práve tu sa prepierala. Takže nič v zlom.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 06. Júl 2022 08:09

10-20 rokov dozadu neexistovali. UHP vzniklo až s príchodom už nebohého Filka na MFSR v roku 2016. A dôvodom vzniku bolo práve to, aby bolo nastavované nejaké zrkadlo tým megalomániám, kde už nemali niektorí žiadnu mieru pri nastavovaní cien.
a ako sa im to dari ?? :)

Stále sa nájde priestor osekať.
Už len kebyže sa UHP pozrie na premrštené jednotkové ceny...
osekat je jedna vec a jednotkove ceny druha vec.

Rád by som videl aspoň jednu vetu v mojom príspevku v ktorej vyplakávam za D3...
"Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3." akokeby sa inde nic neriesilo nehovoriac o tom ze snad nikde nie je tak uletena cena ako na D3.

Asi nevieš, ale my sami si podrážame nohy zbytočne prestrelenými a nereálnymi cenami v Štúdiach realizovateľnosti, ktoré následne vedú k nerentabilnosti projektov.
tak ale to snad necucaju z prsta, niekde je v systeme chyba...preco na to UHP neupozorni.

UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
opat sa pytam co z toho.

Inak vyhadzovanie peňazí ktoré popisuješ takmer nikoho netrápi. Možno tak MF SR a UHP, tí prišli s riešeniami ako tieto zbytočné výdavky obmedziť, ale MDV SR ešte za Erséka sa k tomu nemalo a veselo sa vyhadzovali peniaze na projekty, ktoré nemali šancu prejsť!
Tak po novom NDS môže pokračovať v príprave projektov až po súhlase z MF SR...
sancu prejst ma hociktory projekt a to aj teraz. to excelov sa nahadzu tie "spravne" cisla a bude. preco MF a UHP nezasiahnu npr. nacenovania systemovo. takto to vyzera ze nerobia nic ine ako torpeduju projekty a potom sa este cuduju ze na nich vsetci nadavaju.

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.
velky tunel malokedy postavia bez problemov to je proste tak. ibazeby zhotovitel dostane npr. 1,5 nasobok expertizy kde ma vatu na vsetky mozne problemy :lol: ...len to sa zase prieci principom podla kt. sa tu akoze riadime.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.