D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Nov 2023 18:57

Keby bol lacnejsi by bolo treba menej materialu a konkurencia by nemala az taku vyhodu.

s d1/d4 si to snad ani nemyslel vazne. Tie vsetky vetvy maju kolko dokopy...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 21. Nov 2023 20:59

Prvá veta: Čiže sa bavíme o selektívnom určovaní ceny podľa subjektu a nie podľa odoberaného množstva alebo kvality materiálu. Ako vravím, krásny prípad pre PMÚ.

Druhá veta: No to ty snáď nemyslíš vážne? A súbežná komunikácia I. triedy v BB má koľko km? Pokiaľ správne vidím z nejedného obrázka križovatky D1D4, časť vetiev, vrátane niektorých mostov, postavil už koncesionár vrámci PPP. Sú to podobné projekty.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Nov 2023 09:03

netusim co (si) chces dokazat. ake urcovanie ceny ? jeden ma kamenolom a druhy nie. jasna vyhoda, najma ked toho kamena treba viac.

podobne projekty ? ked su tak podobne tak preco sa neprihlasili do oboch ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Nov 2023 10:02

Nepotrebujem nič dokazovať. Iba vyvraciam tvoje domnienky, že niekto nejde do tendra kvôli náročnosti projektu. Lebo je rozdiel medzi náročnosťou projektu a sediacou žabou na prameni, ktorá len určovaním rozdielnych cien materiálu automaticky znevýhodní väčšinu uchádzačov.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Nov 2023 13:05

pise " ....konkurencia má v tejto oblasti vlastné zdroje štrku a iných násypových materiálov. " rozumies slovu "vlastné" ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 22. Nov 2023 20:04

Všetkých 6 konzorcií malo v tejto oblasti vlastné zdroje štrku? No tak to potom klobúk dolu.

Každopádne. Rozumieš rozdielu slovných spojení "náročný projekt" a "vlastné zdroje štrku"?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod lolo » 22. Nov 2023 21:22

to isté môžu tvrdiť pri obalovackach alebo iných materiáloch. Samozrejme že etablovaný hráči budú mať lepšie zázemie ako nový hráč a nerozumiem prečo by konkurencii mali dávať také isté ceny ako domácim firmám s ktorými majú nejakú skúsenosť. V poľsku keď skúšal šťastie Doprastav alebo iné slovenské firmy tak sa im dialo to isté.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Nov 2023 00:45

A čo má teda materiálová cenotvorba spoločné s náročnosťou projektu? Išlo mi len o vysvetlenie tohto nezmyslu, ktorý tu bol vyslovený.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2023 09:42

to ze ked treba vela materialu tak je projekt vysoko pravdepodobne narocnejsi a teda vyhodu ma ten kto ten material vlastni pred tym ktory si ho musi -mozno prave od neho- kupit. nezmysel je tvrdenie ze kopce a narocnost terenu nemaju nic spolocne s mizernou rozostavanostou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 23. Nov 2023 12:07

presne tak mizerná rozostavanosť nemá nič spoločné s kopcami anáročným teréno. Celá tato mizéria súvisi s neschopnosťou štátu a NDS, rozumne financovať výstavbu infraštruktúry. Ako príklad by som dal R4 KE HU hranica. Dialnicu sme postavili pomerne rýchlo a za slušný peniaz. Zatial cca10 rokov leží dá sa povedať ladom. Až teraz začína mať neký význam v súvislostis volvoma konečne s dostavbou R2, čiže ešte cca 3 roky. Stavať sorošku to áno, bez geologie, /ako tunel pri RK /bez intenzít..... podľa mňa v súčasnosti by celá výstavba dopadla ešte katastrofálnejšie ako vyšnové. ale to by pre devila nebol problém.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2023 13:19

R4 bola lacna a nadvazuje a M30. soroska sa ani nezacala. takze nie je co riesit.

ale Pacho, stale cakam na odpoved odkial by zohnal miliardy navyse ked eurofondy stacili na plusminus 150 km na 7-10 rokov (oficialne presne cislo je uvedene v schvalelom operacnom programe). cakam uz davno a ty stale len odvadzas pozornost od tejto otazky....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 23. Nov 2023 13:45

Pacho napísal:Celá tato mizéria súvisi s neschopnosťou štátu a NDS, rozumne financovať výstavbu infraštruktúry. Ako príklad by som dal R4 KE HU hranica. Dialnicu sme postavili pomerne rýchlo a za slušný peniaz. Zatial cca10 rokov leží dá sa povedať ladom. Až teraz začína mať neký význam v súvislostis volvoma konečne s dostavbou R2, čiže ešte cca 3 roky.


Je to vsetko presne tak, alebo aj naopak: R4 KEHU bola potrebna aj aby sme mohli vyvijat tlak na madarsku M30, lebo bez suvisleho dialnicneho napojenia na europu by praveze ziadne Volvo sem neprislo (presne tak ako to dopadlo s BMW). Cize nie ze potreba R4KEHU je dosledkom VOlva, ale Volvo je dosledkom toho, ze R4KEHU existuje.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 23. Nov 2023 14:30

veď hej to je všetko pravda, ale aby som nebol v pacholande, to isté sa deje pri R4 smerom na PL, poliaci +- už majú dostavane , alebo čoskoro dostavajú po hranice, a slovensko spí ako zakliata ruženka. podobne je to na orave, alebo kysuciach, ale to sme už v pacholande takže sa nejdem rozpisovať. Všetko su len úvahy. Keby bola dostavaná R4 Po-pl, tak by možno volvo prišlo do prešova, alebo by tam došlo niečo iné ,prečo sa to tam nepostavilo 10 rokov dopredu?? .... myslím si prešov má tiež slušný potenciál čo sa týka priemyselnej výroby. Ešte pre devila. čo sa týka finacovanie, to je problém štátu / nechci odomňa riešenie, odkiaľ zobrať peniaze /, a on to ma riešiť, a nie rozprávať , že namáme..... zaujímave, H PL na to má a SK nie, takže chyba je kdesi v štáte a nie v peniazoch, alebo nebodaj obyvateloch. Keby tento štát bol k niečomu, a aspoň tie eurofony vyčerpal, tak by to tu úplne ináč fungovalo.........prv sme sa zbierali na chudobných grékov na euroval teraz sa zbierame na uk ra ji nu, a pritom sme na tom tak, že by sa mali zbierať na nás. ......
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Nov 2023 14:36

devil napísal:to ze ked treba vela materialu tak je projekt vysoko pravdepodobne narocnejsi a teda vyhodu ma ten kto ten material vlastni pred tym ktory si ho musi -mozno prave od neho- kupit. nezmysel je tvrdenie ze kopce a narocnost terenu nemaju nic spolocne s mizernou rozostavanostou.


Vidíš a ja si zase pod náročnosťou predstavujem komplikované technické riešenia (estakáda Kriváň-Mýtna, rozrážače Lisková, galéria Ivachnová, most nad Hričovskou priehradou a pod.) a nie množstvo kameniva.
Tú poslednú vetu si tam zase len vložil navyše na presmerovanie debaty inde, lebo nesúvisí s našou predchádzajúcou debatou (účasť budimexu v "náročných" tendroch).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Nov 2023 19:07

si predstavuj co chces. a ironizuj ked nechces alebo nevies odpovedat. ked to stoji 30 mil/km musi to byt narocne. preco teda nesiel budimex do toho tendra ? keby ten usek isiel cez polia a stal by 10 mil/km tiez by nesiel ?

zaujímave, H PL na to má a SK nie, takže chyba je kdesi v štáte a nie v peniazoch, alebo nebodaj obyvateloch. Keby tento štát bol k niečomu, a aspoň tie eurofony vyčerpal, tak by to tu úplne ináč fungovalo.........prv sme sa zbierali na chudobných grékov na euroval teraz sa zbierame na uk ra ji nu, a pritom sme na tom tak, že by sa mali zbierať na nás. ......
kto povedal ze sa nevycerpali eurofondy ?
v hu a pl je vacsinou nizina/pahorkatina. a dialnica nemusi mat 3 metrovy odstavny pruh ani 4 metrovy deliaci pas. uz tieto 2 argumenty sa rovnaju uspore nakladov o desiatky percent. kolko usekov sa stavia do max. 15 mil/km? obchvat KE a tvrdosin aj to poloprofil. krivan cez 25 mega a zvysok bezpecne cez 30 mega/km. toho casu sa zle zvolili priority a dobehlo nas to.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 27. Nov 2023 11:14

Stále tam nevidím terén.... zle zvolené priority, široký deliaci pás,, široký odstavený pruh... najviac predražené diaľnice prakticky neexistujúca predvídateľnost.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Nov 2023 13:51

siroka dialnica potrebuje viac zemnych prac, sirsi most, dlhsi most, viac betonu, vacsi zarez....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 27. Nov 2023 16:35

Až na to, že v celkovom objeme prác sú tie finančné rozdiely zanedbateľné nakoľko najdrahšie je danú technologiu doviezť a aplikovať. Preto napr. Poliaci stavajú tunelové úseky na S1 rovno na plný profil.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Nov 2023 18:07

Poliaci maju aj sirsie tunely. Lenze kolko km a ake tunely stavia 8x vacsie polsko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod asdfr » 30. Nov 2023 16:43

Chýbajúce úseky diaľnice D3 sa postavia v celosti ako jedna stavba a použije sa na ňu celý objem financií, alokovaný v eurofondoch na výstavbu diaľnic v aktuálnom programovom období 2021 - 2027.

Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23250963/na-dost ... alnic.html
asdfr
návštevník
 
Príspevky: 41
Obrázky: 3
Založený: 25. Jan 2017 07:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 30. Nov 2023 17:22

A už je rozhodnuté, či sa bude stavať "na zelenej lúke", alebo sa využije hotový polprofil od Kysuckého Lieskovca po Oščadnicu?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod JaNY » 30. Nov 2023 17:42

Podme hlasovat kolko krat sa to zmeni do toho juna 2026 :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 30. Nov 2023 18:43

Prečo mi to len znie skôr ako poistka, aby sa nepostavilo nič?
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Dendik » 01. Dec 2023 12:27

všetky fondy na D3

tlieskam, :lol:
takto v praxi vyzerá znižovanie regionálnych rozdielov :o

žeby bol minister dopravy od Ziliny?
Vivat slovakia

a zevraj nenažraná žilina... no dovoľ?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 01. Dec 2023 13:19

Dendik » 01. Dec 2023 13:27

všetky fondy na D3

tlieskam, :lol:
takto v praxi vyzerá znižovanie regionálnych rozdielov :o

žeby bol minister dopravy od Ziliny?
Vivat slovakia

a zevraj nenažraná žilina... no dovoľ?


No presne na to som narážal pri odpovedi v jednom príspevku na tomto fóre Kvikovi.
Či bude mať minister Ráž vlastný rozum a nepodľahne lobingu svojho štátneho tajomníka Chomu zo Žiliny. A stalo sa, hoci neubehlo ani páru dni.

Ináč mám rovnaký názor ako Peter-CA. ...nebudovať.... To myslia skutočne vážne?
Pri tom plánovaní nebudeme čerpať z EU fondov do roku 2026 len odrobinky a potom budeme šturmovať lebo EU fondy sú len do 2027 a aj trojročná rezerva k vyúčtovaniu nebude musieť stačiť, lebo sa stane menší neplánovaný zádrheľ v logistike, nedostavajú to načas do roku 2030 (vid Višňové alebo Čebraď, Lisková) a naše EU fondy pôjdu späť do Bruselu. Celé choré. Tri roky nevyužívať v plnej miere EU fondy a nakoniec pri jednom zaváhaní prepadnú.
Nech sa žilinčania potom nehnevajú a poďakujú sa za vyrovnávanie regionálnych rozdielov štátnemu tajomníkovi Chomovi. To je čo za lobizmus?

A jedná otázočka navyše, keďže sa inde spochybňuje nárast intenzít a tu sa protežuje. To skutočne narastú intenzity na polprofile D3 pri hranici v Skalitom z 628 vozidiel alebo pripočítaní v Skalitom ďalších 7769 vozidiel (sčítavanie VUC z roku 2022) na CBA 1,0 alebo budeme stavať pre lokálnu dopravu od Čadce do Žiliny?
Už len chýba pretlačovať severný obchvat Žiliny kvôli automobilke a zmodernizovať cestu pod Strečnom.
Fakt Vivat Slovakia. Hladové doliny z juhu Slovenska RS,RV, RA nech ďalej "Snívaju s Vami", a tak R2 a závadový bod na nej Soroška nebude ani do roku 2050.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 589
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.