D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Jún 2016 14:41

cely projekt R7 zacal za dzurindovej vlady. za komunistov ani za meciara sa nepostavila slusna cesta 2+2 ako na kazdy hlavny smer z BA, keby existovala po samorin tazko by sa presadzovala akakolvek RC. vacsia hlupost ako RC pre lokalku je D pre lokalku. nech je to koridor aky chce cesi a poliaci tam dialnicu nemaju a takisto bude z vacsej casti vyuzivany na dochadzanie do ZA z KM a CA.

po CA mala byt tiez rozsirena I/11 ako 2+2, dalej prelozka C11,5 po cesku hranicu a dialnica II/487 na polsko je uplne zbytocna. vzdialenost od b-b po svrcinovec je identicka, par km naviac cez cesko kvoli obchvatu trinca.

https://www.google.sk/maps/dir/49.47689 ... m2!4m1!3e0

zatiaľ čo na Kysuciach stačí polprofil, aby bol stále uzatvorený pre údržbu/nehodu a každú chvíľu bol tranzit presmerovaný medzi domy na starú cestu.


to potom treba postavit vsade 2+2, aj tam kde sa ocakava 5-10.000 aut. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 07. Jún 2016 18:11

Ďakujem za podporu, a ďakujem aj za konštruktívnu kritiku (keď je skutočne konštruktívna ;) ). Ja by som si tiež želal, aby všetky dôležité cestné ťahy už boli dávno dobudované, no kedže každá vláda má vždy iné priority, bude to trvať ešte dlho. Všetko sa stavia po kúskoch, nedobuduje sa to, čo je skutočne potreba a čo je už z časti hotové a začína sa zase niečo nové, čo bude ústiť do poľa, tak ako úseky D3 Oščadnica-Čadca, resp. Skalité-Št.hranica, ktoré roky nemali využitie a už boli prakticky dokončené...
Súhlasím s tým, že rozšírenie cesty I/11 mohlo výrazne pomôcť, ak by už bolo dávno hotové (určite by nebola D3 až taká akútna), teraz už však nie je realizovateľné, keďže za posledné roky sa na Kysuciach stavalo hlava-nehlava a dnes už nikto nezbúra stovky domov len kvôli rozšíreniu hlavnej cesty.
Nesúhlasím však s tvrdením, že R7 je dôležitejšia ako D3. Podľa mňa by práve R7 stačila v polprofile, minimálne čo sa týka úseku DS - LC, a nie D3 - tá mala byť prioritne budovaná v plnom profile, už len kvôli horskému terénu, kde je výstavba určite náročnejšia než po Podunajskej nížine a robiť to na dvakrát zrejme výrazne predraží výstavbu. A devil, pozri si lepšie zahraničné cestné mapy - Česi majú takmer celý polprofil od hranice až za Třinec a potom ďalej vedie diaľnica do F-M/Ostravy a do Poľska, a čo nemajú, to už stavajú. Poliaci detto, polprofil takmer celý do Zywieca. Len my Slováci sme ako sto rokov za opicami, s kľukatou úzkou cestou pomedzi domy v celom pohraničí...
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 07. Jún 2016 22:18

Jeden detail... R7 DS - LC na rozdiel od D3 v blízkej dobe nehrozí. Je zbytočné riešiť, či R7 za DS bude v polprofile alebo v plnom, keď úseky od Holíc nemajú ani územné rozhodnutie.
Nemám potúch, čo a z čoho chcú dostavať do roku 2023 na D3 v polprofile. Či Brodno - KNM po privádzač v polprofile? Ale to nie je celá D3. A vzhľadom k tomu, aké roky hádžu do médií, tak to možno nevedia ani niektorí na ministerstve či v NDS.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Jún 2016 17:47

devil napísal:cely projekt R7 zacal za dzurindovej vlady. za komunistov ani za meciara sa nepostavila slusna cesta 2+2 ako na kazdy hlavny smer z BA, keby existovala po samorin tazko by sa presadzovala akakolvek RC. vacsia hlupost ako RC pre lokalku je D pre lokalku. nech je to koridor aky chce cesi a poliaci tam dialnicu nemaju a takisto bude z vacsej casti vyuzivany na dochadzanie do ZA z KM a CA.

po CA mala byt tiez rozsirena I/11 ako 2+2, dalej prelozka C11,5 po cesku hranicu a dialnica II/487 na polsko je uplne zbytocna. vzdialenost od b-b po svrcinovec je identicka, par km naviac cez cesko kvoli obchvatu trinca.

https://www.google.sk/maps/dir/49.47689 ... m2!4m1!3e0

zatiaľ čo na Kysuciach stačí polprofil, aby bol stále uzatvorený pre údržbu/nehodu a každú chvíľu bol tranzit presmerovaný medzi domy na starú cestu.


to potom treba postavit vsade 2+2, aj tam kde sa ocakava 5-10.000 aut. :lol:

Nezda sa ti, ze si dosiel so svojimi tvrdeniami akosi neskoro?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

přečíslování S69 v Polsku

Odoslaťod Magpie » 30. Jún 2016 14:29

Tak v Polsku přečíslují pokračování české D48 - nově místo S1 povede od hranic S52, která v Bielsko-Biala bude pokračovat v horizontu cca. 5-ti let ve stopě navržené BID jako S52 do Krakowa (má být nově zařazena do sítě dálnic a rychl. silnic). S1 bude tedy spojnicí katowického letiště A1/S1 se slovenskou D3 (od Bielsko-Biala v současnosti S69). viz.http://ssc.siskom.waw.pl/
Formálně tím odstraní současnou duplicitu česko/polských D1/A1 s D48/S1 na trase Bělotín - Katowice airport.
Magpie
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 30. Jún 2016 14:25

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod juancarlos » 20. Sep 2016 12:52

aquila napísal:a bohuzial nielen vo zvolene. ako som pisal uz vyssie, najkatastrofalnejsie je tento pristup na D3, kde sa rozostavali najzbytocnejsie a najdrahsie useky, ale tie potrebne sa nestavaju resp su este viac predrazene, co je uplny non-sense..


Nič v zlom a neber to ako nejaký osobný útok ale tvoje sústavné vyjadrovanie aj v iných vláknach na D3 to už je diagnóza. Najprv to bol len jeden nepotrebný a drahý úsek (Žilina Strážov-Žilina Brodno), teraz je už nepotrebný aj nejaký iný (predpokladám, že myslíš Svrčinovec-Skalité), lebo však okrem týchto sú postavené len jeden polprofil a jeden plný profil čo slúži ako privádzač do Žiliny (dúfam, že tieto neberieš ako nepotrebné, lebo potom z mojej strany no comment). Tvoje sústavné rýpanie do úseku Čadca Bukov-Svrčinovec, lebo sa mal stavať namiesto úseku pri Žiline, ktorý je super predražený a super nepotrebný, je ako načo dobré? To čo má za logiku, že si majú ľudia v Čadci odtrpieť neschopnosť ľudí ktorí sú zodpovední za to čo ako a kedy sa stavia? Podľa tvojej logiky by som nepostavil už ani kilometer z D1, lebo však všetci dobre vieme ako to bolo s financiami keď stavali tunel Branisko, vieme ako sa čachroval tender na LL-DS a o predraženom úseku HP-LL, kde boli v súťaži dve konzorcia a v každom z nich bol Doprastav tiež každý vie svoje. Vôbec by som nepokračoval na R2, lebo Pstruša - Kriváň bol predražený. Do R4 by som ani nezakopol pokiaľ sa nepreprojektuje obchvat Prešova. A už len za rozmýšľanie o predĺžení R1 do Ružomberka by som za cenu za akú bolo PPP okolo Nitry vešal. Tak sa teda pýtam či a ako za toto všetko môžu ľudia, ktorí bývajú alebo využívajú spomenuté diaľnice alebo RC, ktoré som vymenoval. Áno aj D3 sa dala pretrasovať inokade (cez Oščadnicu) a neťahať ju na Čadcu aj v okolí Žiliny sa zrejme dala D3 pretrasovať ináč, aj úsek Svrčinovec - Skalité sa dal pretrasovať ináč a cez dediny a zasanovať pár desiatok domov ale treba si uvedomiť, že toto všetko je už pasé pretože začiatok a koniec D3 je už nespochybniteľne definovaný. A obyvatelia Čadce sa dostali do situácie (nie vlastnou vinou) v akej sú. Kto spochybňuje tento úsek absolútne nevie o čom hovorí.
Vždy som rád čítal tvoje príspevky v jednotlivých vláknach lebo boli k veci ale toto mi už nedalo. OK nie som ani moderátor témy a asi mal byť tento príspevok v inom vlákne takže ak bude zmazaný tak sa nič nedeje.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 20. Sep 2016 14:12

je to len pouzita analogia, ze sa stavaju nezmyselne megalomanske a zbytocne useky, kym by sa dali tie problematicke useky vyriesit aj inak a najma sa maju riesit ine problematickejsie useky a v tom je bouzial D3 najlepsi/najhorsi priklad.

ano myslim si ze strazov - brodno je najnepotrebnejsi usek na dialnicnej sieti siroko daleko, v podstate este menej potrebny ako posledny usek na D1 na ukrainskej hranice.

usek Svrčinovec-Skalité je tiez v podstate zbytocne, tym duplom, ked teraz EK zamietla financovanie S1 wegierskej gorky. to ze je superpredrazeny, oneskoreny o skoro 2 roky, aj ked tam bol priplatok za rychlost s dokoncenim div nie do konca 2015 je len taka ceresnicka.

D3 brodno - knm - oscadnica netreba stavat doslova dekady, jedine tam treba urobit privadzac k priemyselnej zone a zrusit odbocenie z radoly smerom k KNM.

ano obyvatelia cadce si vybrali cierneho petra, ale to neznamena, ze niekedy netreba povedat A dost!, a ako som pisal, bol som zastanca D3, ale teraz je to uz tragedia, v podstate vyplieskana miliarda EUR a prinos marginalny.

resp ked to napisem podla tvojej logiky, a co ma hovorit zbytok slovenska, kde sa neinvestuje ani cent z tych penazi co ide do superpredrazenych usekoch na D3 ? a tiez to nebolo vinou tych ludi ..

p.s. neberiem to ako osobny utok, toto je diskusia a pokial sa tu nenadava sa tu ani nic nemaze :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 20. Sep 2016 15:29

no tak podme po poriadku

- branisko sa cachrovalo ale to uz je davna minulost tak ako meciarove pozicky na dialnice ktore vacsinou isli pre D v TN kraji.
- ll-ds a hp-ll su drahe ale bohuzial je hodnoteny velmi pozitivne. aj zastancami D3
- pstrusa-krivan je predrazeny ale zdaleka menej ako D3, spolu so zvolen-pstrusa bez kt. prakticky nema zmysel je to len mierne predrazene.
- preco nie R4, ja to nepoznam ale kratke useky ako obchvat sarissky stiavnik ci kapusany-lipniky bez ohladu na nejaky SO PO su vraj treba...
- R1 RK vyvolava vasne ale je to realne do 10 rokov ?
- PPP2 sa plati nehorazna suma kazdy rok ale mysli si niekto ze tie platy by inak isli na cesty. ja to uplne vylucujem.

ja nenapadam ludi z CA ani KM ale proste je faktom ze D4/R7 idu mimo a ze eurofondy sa prerozdeli nanovo tak ze sa vzalo RC a pridalo na D. R3 bola zmatena zo stola ako nefinancovatelna kvoli D3 pricom najviac utrpi orava medzi obchvatmi OP a TRST lebo kamiony odtial nezmiznu. a samozrejme utrpi R2 lebo okrem obchvatu KE sa cela skrtla a to je tazka diskriminacia 300 km tahu kde by 2-3 prioritne useky (dokopy vyse 50 km) velmi pomohli. aj sa tak pripravovali uz na urovni DSP, DP.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Sep 2016 16:26

aquila.. kedy naposledy si isiel cez Zilinu ked je spicka? alebo ked sa niekde urobi nehoda? POtom ked budes stat v kolone hodinu alebo dve porozmyslaj nad "nepotrebnym" usekom okolo Ziliny smerom na sever...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 20. Sep 2016 16:52

ale no, netreba dramizovat ;) hodinove zapchy su skor pri strecne ako na estakade . a nehoda nie je dovod na vystavbu nepotrebneho useku. a pri vsetkej ucte, to ze ide niekto pol hodky navyse krokom nie je skutocna zapcha. ked budete hodinu v kuse stat . to je zapcha. len tu maju vsetci predstavu ze vzdy musia preist na druhy signal max a vzdy musi byt doprava ako v sobotu o 6tej rano. navyse ho zilincania ani nebudu vyuzivat lebo sa na neho neda ani realne napojit priamo zo ziliny

palcak priznava ze po otvoreni visnoveho tam budu intezity okolo 8 tisic, co je polovicka kapacity klasickej 1+1 cesty prvej triedy. na to netreba stavat tento superpredrazeny usek.

tolko k faktom
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 20. Sep 2016 18:05

+1 (za všetok proti nezmyselnému plytvaniu)

@devil, ak by aj platby z PPP2 nešli na D/RC tak by mohli ísť na cesty+zdravotníctvo+školstvo+súdy+životné prostredie... Aj keď aj tam by sa kradlo ale nebolo by to 100% tej sumy
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Sep 2016 19:39

aquila,, ukaz mi modernu krajinu, kde ide stredom cez mesto tranzit,, si zober aj to ako to nici cesty,, ako trpia ludia vedla cesty,, skus odbocit z vedlajsej na kragujevsku,, ti poradim,, kandiduj na posranca,, a zmen vsetko,, nieje problem,, od PC je kazdy general..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 20. Sep 2016 20:23

tu sa bavíme o 80 tisicovej dedine nie meste... a tranzite na ceste pri ktorej nikto nebýva...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 20. Sep 2016 21:00

A znovu sa zapojím aj ja, a touto cestou verejne a dobromyseľne vyzývam, aby si aquila ako administrátor odobral práva prispievať do celej témy k D3... :D
Ale fakt, neuraz sa, no tvoje príspevky sú stále dookola len o nezmyselnosti a predraženosti. Obohratá pesnička a chýbajú vecné argumenty... Ja už som tu raz rozpísal podrobne, prečo D3 treba na jednotlivých úsekoch a nebudem sa zbytočne opakovať, ak to dotyční kritici D3 bez poznania situácie v teréne nepochopili. Od bratislavského stola sa ľahko škrtajú projekty mimo západného Slovenska. :D
K veci - porovnávate tu viacerí neporovnateľné. Tie zápchy neboli samozrejmosťou. Nie je normálne stáť hodinu alebo dve každý deň v kolóne v regióne vzdialenom 200km od hlavného mesta medzi dedinami, kde pomaly líšky dávali ešte pred desiatimi rokmi "dobrú noc". Iba kvôli tomu, že tranzit si vybral túto trasu za preferovanú čo sa týka severojužného prepojenia, a že regionálne rozdiely spôsobili veľkú každodennú migráciu obyvateľstva, musia miestny znášať dôsledky prehustenej dopravy? Pripomínam, že to takto kedysi nebolo, situácia sa stáva neúnosnou posledných desať rokov.
Precestoval som veľkú časť SR i ČR, a úplne objektívne môžem prehlásiť, že tak hustú dopravu zo všetkých smerov na privádzačoch do mesta ako má Žilina, nemá žiadne iné 80tisícové mesto. Neporovnávajte 450tisícovú Bratislavu, to fakt nie je objektívne.
Budem rád, ak nedôjde na moje slová, ale obávam sa, že po skompletizovaní žilinskej časti D1 vrátane privádzača sa z cesty na Kysuce stane doslova lievik, Boh potom ochraňuj Oškerdu, Radoľu, KNM, Povinu, či Kys. Lieskovec od nekonečného čakania, hluku, prachu a emisii. Nezabúdajte na to, že i na českej strane sa postupne buduje súvislý obchvat, ktorý zrýchli dopravu až po slovenskú hranicu a potom sa stane lievik aj zo Svrčinovca a automaticky i z Čadce. A Poliaci taktiež môžu prehodnotiť financovanie S69 z iných zdrojov a zrazu sa pustia do údolia Kysuce z troch strán neskutočné zástupy vozidiel.
Bolo by preto chybou zakonzervovať D3 len kvôli tomu, že iné úseky slovenskej diaľničnej siete možno stavať lacnejšie po prepočte na kilometer, a od stola administratívnej budovy v Ružinove sa nečinne prizerať na dianie medzi CA a ZA. ;) Prosím, uvažujte nad tým, keď budete nabudúce riešiť dôležitosť R2 pre rozvoj regiónov. D3 totiž nie je cesta, ktorá podporí región, ale cesta, ktorá obnoví pôvodný a prirodzený stav na kysuckých cestách do režimu spred 10-15 rokov, čiže do stavu primeranému hustote zaľudnenia.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 20. Sep 2016 22:59

wow, ta nekonecna *** nenazranost je fakt na pohladanie. "logika" prislusnika ZA etnika:
1. zvolime slotu+fica+meciara, ti nakreslia vsetku infrastrukturu do ZA a nasmeruju tam vsetky eurofondy
2. kedze inde stat neinvestuje, tak v ZA kraji sa zdvihnu intenzity dopravy
3. budeme nenazrane vrieskat, ze chceme este viac infrastrukturnych penazi, lebo su vysoke intenzity
4. opakovat od bodu 1

to si fakt myslite, ze ta slota-meciar-ficovska demagogia bude fungovat donekonecna? vsak aktualny OPII je v podstate cely prezrany v ZA kraji. jednoducho, treba rozlozit investicie do infrastruktury a o to viac sa rozlozi doprava. Nie nutit ludi, aby jazdili KE-BA cez ZA/PO, a potom dookola knucat, aka je v ZA/PO pretazena doprava (a rovnako s politickym vynalezom nezmyselneho D3).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Sep 2016 02:17

Presne, aj mne to tak pripada + lobovanie za nejaky nezmyselny koridor cez Skalite...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 21. Sep 2016 11:01

BoroZA napísal:A znovu sa zapojím aj ja, a touto cestou verejne a dobromyseľne vyzývam, aby si aquila ako administrátor odobral práva prispievať do celej témy k D3... :D
Ale fakt, neuraz sa, no tvoje príspevky sú stále dookola len o nezmyselnosti a predraženosti. Obohratá pesnička a chýbajú vecné argumenty... Ja už som tu raz rozpísal podrobne, prečo D3 treba na jednotlivých úsekoch a nebudem sa zbytočne opakovať, ak to dotyční kritici D3 bez poznania situácie v teréne nepochopili. Od bratislavského stola sa ľahko škrtajú projekty mimo západného Slovenska. :D
K veci - porovnávate tu viacerí neporovnateľné. Tie zápchy neboli samozrejmosťou. Nie je normálne stáť hodinu alebo dve každý deň v kolóne v regióne vzdialenom 200km od hlavného mesta medzi dedinami, kde pomaly líšky dávali ešte pred desiatimi rokmi "dobrú noc". Iba kvôli tomu, že tranzit si vybral túto trasu za preferovanú čo sa týka severojužného prepojenia, a že regionálne rozdiely spôsobili veľkú každodennú migráciu obyvateľstva, musia miestny znášať dôsledky prehustenej dopravy? Pripomínam, že to takto kedysi nebolo, situácia sa stáva neúnosnou posledných desať rokov.
Precestoval som veľkú časť SR i ČR, a úplne objektívne môžem prehlásiť, že tak hustú dopravu zo všetkých smerov na privádzačoch do mesta ako má Žilina, nemá žiadne iné 80tisícové mesto. Neporovnávajte 450tisícovú Bratislavu, to fakt nie je objektívne.
Budem rád, ak nedôjde na moje slová, ale obávam sa, že po skompletizovaní žilinskej časti D1 vrátane privádzača sa z cesty na Kysuce stane doslova lievik, Boh potom ochraňuj Oškerdu, Radoľu, KNM, Povinu, či Kys. Lieskovec od nekonečného čakania, hluku, prachu a emisii. Nezabúdajte na to, že i na českej strane sa postupne buduje súvislý obchvat, ktorý zrýchli dopravu až po slovenskú hranicu a potom sa stane lievik aj zo Svrčinovca a automaticky i z Čadce. A Poliaci taktiež môžu prehodnotiť financovanie S69 z iných zdrojov a zrazu sa pustia do údolia Kysuce z troch strán neskutočné zástupy vozidiel.
Bolo by preto chybou zakonzervovať D3 len kvôli tomu, že iné úseky slovenskej diaľničnej siete možno stavať lacnejšie po prepočte na kilometer, a od stola administratívnej budovy v Ružinove sa nečinne prizerať na dianie medzi CA a ZA. ;) Prosím, uvažujte nad tým, keď budete nabudúce riešiť dôležitosť R2 pre rozvoj regiónov. D3 totiž nie je cesta, ktorá podporí región, ale cesta, ktorá obnoví pôvodný a prirodzený stav na kysuckých cestách do režimu spred 10-15 rokov, čiže do stavu primeranému hustote zaľudnenia.



Suhlasim, 2 krat denne pocut v dopravnych spravach o tychto zapchach Cadca KNM az po ZA ale to niektorym panom zily netrha, ved to vraj nie je zapcha a hodina je nic... :roll: Tu aquilla alebo inde Kovalcik ...staci excelovska tabulka a naco realita ze... mozno sa chcu zapacit Sulikovi a hraju svoju hru, raz bol Aquila antimesikovec a dnes tu je z neho jeho hovorca :D uz len chyba ze tu nepises ze je to zbytocna dialnica do luk a poli kde lisky davaju dobru noc aj ked realita je ina.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 21. Sep 2016 11:11

no ja ti neviem, ale nejako casto o tych zapchach cadca - knm - za teda nie je pocut .. pod strecnom hej, ale od ZA na sever velmi velmi vynimocne.
a preco by som mal byt mesikov hovorca ? to je uz ozaj divocina. za to ze som vyjadril na zaklade faktov dany nazor.

D3 brodno - strazov, je nepotrebny ? ano je. nebude mat vytazenie ? nebude mat. priznava to aj z VUD palcak.
je usek D3 svrcinovec - skalite superpredrazeny ? ano je.

opakujem, vyplieska sa miliarda s relativne malym prinosom.

a ano stve ma tento pristup slovakov, co hovoria, radsej postavme superzbytocny a superpredrazeny usek, vsak aspon nieco sa stavia. preto tato krajina bohuzial nebude tak skoro vyspela a ani na urovni susednych ciech.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod peterle » 21. Sep 2016 11:56

Fňuk :cry:
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Sep 2016 12:16

A devil, pozri si lepšie zahraničné cestné mapy - Česi majú takmer celý polprofil od hranice až za Třinec a potom ďalej vedie diaľnica do F-M/Ostravy a do Poľska, a čo nemajú, to už stavajú. Poliaci detto, polprofil takmer celý do Zywieca. Len my Slováci sme ako sto rokov za opicami, s kľukatou úzkou cestou pomedzi domy v celom pohraničí...


treba doplnit ze ceska I/11 v parametroch R24,5/100 stoji 10 mil/km. poliaci maju zywiec-zwardon v poloprofile tak na urovni nasich R3 obchvatov na orave. a stale chyba jeden usek. ziadnych 30-40 mil. eur za km. predrazenie je vecny argument cislo jeden. vecny argument cislo 2 ze ze preco nestaci poloprofil na CA-svrcinovec. vecny argument cislo 3 je ze strazov-brodno je drahy a nepotrebny usek, vecny argument cislo 4 je ze problem od radole po brodno sa dal uz davno vyriesit aj bez D3. vecny argument cislo 5 je KM-CA je na tom dobre.

http://www.trinecko.cz/aktuality/obchva ... strice.pdf
https://www.trinecko.cz/aktuality/obchv ... ldrich.pdf

@devil, ak by aj platby z PPP2 nešli na D/RC tak by mohli ísť na cesty+zdravotníctvo+školstvo+súdy+životné prostredie... Aj keď aj tam by sa kradlo ale nebolo by to 100% tej sumy


no jasne, hned by to dali ucitelom na platy....vidime ako ich maju radi....isteze by sa neukradlo 100% - kludne by sa urobil nejaky tender na nejake tovary/sluzby ktore netreba. kradez to nie je len vyhodene peniaze.

Precestoval som veľkú časť SR i ČR, a úplne objektívne môžem prehlásiť, že tak hustú dopravu zo všetkých smerov na privádzačoch do mesta ako má Žilina, nemá žiadne iné 80tisícové mesto.


vjazd do NR v smere od TO aj NZ nie je o nic lepsi. ZA neporovnavajme s BA to je OK, ale potom neporovnavajme npr. RV so ZA a nechci cez sorosku 20.000 aut.

to si fakt myslite, ze ta slota-meciar-ficovska demagogia bude fungovat donekonecna?


evidentne ano, kazda investicia zvysi intenzitu a vyzaduje si dalsiu, najskor D1, potom D3 a ked bude tak zacne histeria okolo R3 cez turiec. vsetko cez intenzity, kvalita, sirka sucasnej cesty nie je argument lebo im nevyhovuje, a ked sa uz neda nicoho chytit (BA-samorin) tak to ignoruju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 21. Sep 2016 13:00

aquila napísal:no ja ti neviem, ale nejako casto o tych zapchach cadca - knm - za teda nie je pocut .. pod strecnom hej, ale od ZA na sever velmi velmi vynimocne.
a preco by som mal byt mesikov hovorca ? to je uz ozaj divocina. za to ze som vyjadril na zaklade faktov dany nazor.

D3 brodno - strazov, je nepotrebny ? ano je. nebude mat vytazenie ? nebude mat. priznava to aj z VUD palcak.
je usek D3 svrcinovec - skalite superpredrazeny ? ano je.

opakujem, vyplieska sa miliarda s relativne malym prinosom.

a ano stve ma tento pristup slovakov, co hovoria, radsej postavme superzbytocny a superpredrazeny usek, vsak aspon nieco sa stavia. preto tato krajina bohuzial nebude tak skoro vyspela a ani na urovni susednych ciech.


Tak postavil (postaví) sa "superpredražený" a "supernepotrebný" úsek a na "superpotrebný" sa vykašlime. A vykašlime sa naňho preto, lebo NDS nevie vyhlásiť a urobiť normálnu súťaž a vyhlási súťaž na tri úseky naraz a vznikne s toho podozrenie (opakujem PODOZRENIE) na kartel. ??? Nejako mi ušla pointa tohto argumentu prečo nestavať ten "superpotrebný úsek". Akú a kde berieš istotu, že na tom tvojom potrebnejšom úseku (neviem ktorý to je) bude súťaž a ceny kóšer?
Ak ma pamäť neklame doteraz jediný usvedčený, dokázaný a "odsúdený" kartel bol na úseku D1 Mengusovce-Jánovce. Tak a teraz čo? Prestaneme stavať D1, lebo tam bol dokázaný kartel, lebo doteraz behá po súdoch Branisko, lebo úsek HP-LL bol predražený a súťaž bola minimálne pochybná a lebo úsek Turany-Hubová ktorý má zhĺtnuť okolo 700 až 900 mil. Eur a podľa mňa súčasná cesta postačuje (jazdím tade 3-4 krát do mesiaca a na tomto úseku som ešte okrem obdobia, keď tam menili koberec zápchu nezažil)? Sú predsa aj horšie úseky na Slovensku ako Turany-Hubová. Ak chceš byť striktný tak potom všade.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Sep 2016 13:35

aquila,, ty si rovnaky ...... ako palcak,, sorry,, kludne ma za to vyhod,, ale ste rovnaki,, ked si nepocul nikdy o tych kolonach,, tak sa prestahuj na tyzden do Kysuckeho Noveho Mesta,, a chodievaj okolo 16:00 zo ZA do KNM,, a uvidis ako vyzeraju kolony kazdy den,, alebo opacne z CA rano do KNM,.. ja tu byvam 34 rokov,, prestan sa vyjadrovat k veciam ktore prekracuju tvoj rozum.. Vsetko je podla teba nepotrebne,, lebo hlavna dedina je najdolezitejsia.. uvedom si konecne,, ze Branisko nikto nikdy neprekona.. tam sa liali peniaze dole vodou do vreciek vsetkych jak keby tomu nemalo byt nikdy konca.. tam sa nabalili asi aj stromy co rastu na tej hore.. proste sa stavia obchvat ZA,, zmier sa s tym,, ak to vies zastavit,, tak do toho,, ked nie,, tak drz hubu.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Sep 2016 13:44

a este nieco,, toto video niekto nahral v r. 2012,, a to bola slaba kolona,, dnes byva este dalej ako konci to video... kazdy den ludia ktori idu zo Ziliny do KNM a dalej na Cadcu stoja v tejto kolone..

https://www.youtube.com/watch?v=ko1evMiq6fQ
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 21. Sep 2016 13:48

vsak ja by som bol za to vsade uplatnovat metodu, ze nech sa to normalne tendruje a konecne pouziva value for money. lebo ano mozno maju useky D3 vyssiu intenzitu, alebo kvoli ich predrazeniu a cene 40 mio/km zistime, ze tie useky NIE su take superpotrebne co sa tyka value for money.

a hej, turany - hubova az tak nehori, tam to este chvilku pocka, je tam navyse aj mozna obchadzka po cestach prvej triedy.

pekny priklad dal aj devil, v cechach tiez nejdu strmo len po dialniciach, ale robia aj prelozky ciest prvej triedy .. a existuju .. detto rakusania.
preco sa stavaju zbytocne dialnicne useky, ktore by doslova na dekady do predu vyriesili kvalitne jednicky ?

male ozaj malo penazi, a aj to malo sa rozkradne a rozhadze na zbytocne useky.

tak preco by sa to konecne nemohlo pouzivat aj na slovensku ?

2 Mawerick81: opakujem, toto je diskusne forum a doteraz malo vzdy docela vysoku normu a sme tu dost otvoreni vsetkym nazorom, ale ak sa to bude opakovat s tym drz hubu, tak taku formu diskusie uz prekracuje slusne medze. toto nie je SMEcko.

tu sa bavim o faktoch a tie tvoje zapchy su ozaj v podstate nic. a nikto tu nepretazuje bratislavu, ak by si precital aspon cast fora, viaceri sme neni zrovna nadseni z PPP okolo bratislavy, kedze tiez to bratislave nepomoze vobec, naopak ju zahlti dopravou a pomoze to temer vyhradne mimobratislavskym.

a to tvoje video je zavadzajuce, kedze tam bol dovod ten legendarny kruhac, ked po jeho odstraneni v podstate radola ani nevie co je to kolona.. a keby zrusili prejazd z radole do KNM, tak absolutne tam ani nevie clovek co to znamena kolona
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Sep 2016 13:52

https://www.youtube.com/watch?v=ko1evMiq6fQ

pekna siroka cesta, v pohode rozsiritelna na 2+2. cesi, madari, poliaci aj rakusania to robia v pripade potreby. a nebudu ziadne kolony.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.