A znovu sa zapojím aj ja, a touto cestou verejne a dobromyseľne vyzývam, aby si aquila ako administrátor odobral práva prispievať do celej témy k D3...
Ale fakt, neuraz sa, no tvoje príspevky sú stále dookola len o nezmyselnosti a predraženosti. Obohratá pesnička a chýbajú vecné argumenty... Ja už som tu raz rozpísal podrobne, prečo D3 treba na jednotlivých úsekoch a nebudem sa zbytočne opakovať, ak to dotyční kritici D3 bez poznania situácie v teréne nepochopili. Od bratislavského stola sa ľahko škrtajú projekty mimo západného Slovenska.
K veci - porovnávate tu viacerí neporovnateľné. Tie zápchy neboli samozrejmosťou. Nie je normálne stáť hodinu alebo dve každý deň v kolóne v regióne vzdialenom 200km od hlavného mesta medzi dedinami, kde pomaly líšky dávali ešte pred desiatimi rokmi "dobrú noc". Iba kvôli tomu, že tranzit si vybral túto trasu za preferovanú čo sa týka severojužného prepojenia, a že regionálne rozdiely spôsobili veľkú každodennú migráciu obyvateľstva, musia miestny znášať dôsledky prehustenej dopravy? Pripomínam, že to takto kedysi nebolo, situácia sa stáva neúnosnou posledných desať rokov.
Precestoval som veľkú časť SR i ČR, a úplne objektívne môžem prehlásiť, že tak hustú dopravu zo všetkých smerov na privádzačoch do mesta ako má Žilina, nemá žiadne iné 80tisícové mesto. Neporovnávajte 450tisícovú Bratislavu, to fakt nie je objektívne.
Budem rád, ak nedôjde na moje slová, ale obávam sa, že po skompletizovaní žilinskej časti D1 vrátane privádzača sa z cesty na Kysuce stane doslova lievik, Boh potom ochraňuj Oškerdu, Radoľu, KNM, Povinu, či Kys. Lieskovec od nekonečného čakania, hluku, prachu a emisii. Nezabúdajte na to, že i na českej strane sa postupne buduje súvislý obchvat, ktorý zrýchli dopravu až po slovenskú hranicu a potom sa stane lievik aj zo Svrčinovca a automaticky i z Čadce. A Poliaci taktiež môžu prehodnotiť financovanie S69 z iných zdrojov a zrazu sa pustia do údolia Kysuce z troch strán neskutočné zástupy vozidiel.
Bolo by preto chybou zakonzervovať D3 len kvôli tomu, že iné úseky slovenskej diaľničnej siete možno stavať lacnejšie po prepočte na kilometer, a od stola administratívnej budovy v Ružinove sa nečinne prizerať na dianie medzi CA a ZA.
Prosím, uvažujte nad tým, keď budete nabudúce riešiť dôležitosť R2 pre rozvoj regiónov. D3 totiž nie je cesta, ktorá podporí región, ale cesta, ktorá obnoví pôvodný a prirodzený stav na kysuckých cestách do režimu spred 10-15 rokov, čiže do stavu primeranému hustote zaľudnenia.