Moderátor: Moderátori
Mawerick81 napísal:lenze tam sa to musi robit na piloty,, nejde len tak rozsirit,, a co krizovatka ostane? toto nieje jednoduche meisto,, a dialnica by to vyriesila raz navzdy,, si pozri v okolitych krajinach kolko maju dialnic,, tu je intenzita dopravy 20 000 vozidiel denne.. proste nikto tu tie kamiony nevolal,, vybrali si to sami,, aj na rozsirenie cesty treba peniaze,, tak preco to rovno neurobit ako dialnicu?
Mawerick81 napísal:CHodim po slovensku,, aj po okolitych krajinach,, najlepsie cesty som videl v nemecku a rakusku,, tam ale maju ine HDP a ine vlady.. tato cesta uz davno nesplna intenzitu na ktoru bola stavana,, odbocit rano z Oskerdy na hlavnu znamena ist o 10min+ skor z domu.. to nieje normalne.. moze sa ti to nepacit akokolvek,, ale dialnica sa stavia
BoroZA napísal:@Vlados: O tomto fóre som až do tohto leta nevedel, inak by som určite bojoval skôr za D3 CA,Bukov - Svrčinovec ako za D3 Svrčinovec-Skalité.
Tranzitu hodina státia v kolóne pri diaľkových až niekoľkodňových cestách veľmi nezaváži, podstatné je, že idú najkratšou možnou trasou a tým pádom sú náklady na dopravu nižšie. Po dokončení Višňového sa vyrieši východo-západný prieťah mestom, ale severo-západný by bez D3 Strážov - Brodno riešený nebol. Severo-východný prieťah bude naďalej najhorším bodom žilinského tranzitu. A severo-južný bude hádam zvládať vnútorný obchvat po dokončení privádzača LL.
Dobre, asi by to chcelo podrobnejšiu analýzu, aby sme si určité veci vyjasnili. Síce laickú, no vychádzam pri nej zo svojich reálnych zážitkov priamo z terénu. Zoberme si teda postupne top 15 slovenských miest podľa veľkosti a pozrime sa na ich situáciu čo sa týka D, RC a obchvatov vo vzťahu k tranzitu. Tučným písmom vyznačím existujúce, rozostavané, alebo v blízkej dobe (do dvoch rokov) s vysokou pravdepodobnosťou realizované úseky:
1. BA - D1+D2+D4+R7 + možná R1 a severná tangenda
2. KE - D1+ R2 + existujúce privádzače
3. PO - D1 + R4 + možný východný obchvat
4. ZA - D1 + D3 + privádzače LL, Brodno, KMS
5. BB - R1 + severný obchvat
6. NR - R1 + časť R8
7. TT - R1 + obchvat
8. TN - D1
9. MT - D1 + R3
10. PP - D1
11. PD - R2
12. ZV - R1+ R2
13. PB - D1
14. MI - privádzač D1 (tu som ako v jedinom z uvedených miest ešte nikdy nebol, ospravedlňujem sa, nepoznám tamojšiu situáciu )
15. NZ - R7
Nevidím preto logický dôvod, prečo by teda nemala smerovať výstavba aj do ZA, keďže oveľa menšie mestá už svoje diaľničné úseky a obchvaty majú a tranzit je z veľkej miery už odklonený. Keďže úvahy o výstavbe obchvatu PD, NZ a ZV už existujú minimálne na papieri, považoval by som za znevýhodňujúce, keby jedine ZA zostala bez obchvatu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Rerpo a 10 hostí.