D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Sep 2016 14:01

tak teraz si ma pobavil,, ze radola nevie co je kolona,, si bol niekedy mimo domu? ja v tej kolone kazdy den stojim,, tak asi si vymyslam alebo co,, a tie prelozky ciest,, no fakt asi sedis doma cely zivot,, tu nieje kde robit prelozky,, z jednej strany rieka z druhej hory,, tak sa tu id najprv pozriet,, a potom kecaj..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 21. Sep 2016 14:05

predpokladam ze 81 je rok tvojho narodenia, co si aj vlastne potvrdil, ze tam uz zijes 34+ rokov. ale chcelo by to ozaj aj trosku triezveho uvazovania.

miesta zrovna pri radoli je hocikolko, inak by tam asi necpali vedla cesty aj teraz dialnicu, resp estakadu :) cize ked sa tam zmesti dialnica, urcite sa tam zmesti aj klasicka rozsirena jednicka :)

a nie nesedim doma :) ja nepovazujem ani v bratislavy ze su "zapchy"max tak smerom na juh to byva sem tam kriticke, ale nie je to katastrofa. a mam taky dojem, ze tebe by skor prospelo ist aj inde a zistit co je to realna zapcha.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Sep 2016 14:07

jo a este nieco,, v radoli nieje kruhovy objazd od r.2011,, tak len k tvojim (ne)znalostiam
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Sep 2016 14:12

lenze tam sa to musi robit na piloty,, nejde len tak rozsirit,, a co krizovatka ostane? toto nieje jednoduche meisto,, a dialnica by to vyriesila raz navzdy,, si pozri v okolitych krajinach kolko maju dialnic,, tu je intenzita dopravy 20 000 vozidiel denne.. proste nikto tu tie kamiony nevolal,, vybrali si to sami,, aj na rozsirenie cesty treba peniaze,, tak preco to rovno neurobit ako dialnicu?

CHodim po slovensku,, aj po okolitych krajinach,, najlepsie cesty som videl v nemecku a rakusku,, tam ale maju ine HDP a ine vlady.. tato cesta uz davno nesplna intenzitu na ktoru bola stavana,, odbocit rano z Oskerdy na hlavnu znamena ist o 10min+ skor z domu.. to nieje normalne.. moze sa ti to nepacit akokolvek,, ale dialnica sa stavia
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 21. Sep 2016 14:22

juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2016 14:30

Doba výstavby Bukov - Svrčinovec 48 mesiacov sa mi zdá moc. Evidentne ak to nepodpíšu do konca roka, tak nič z toho.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 21. Sep 2016 14:31

Mawerick81 napísal:lenze tam sa to musi robit na piloty,, nejde len tak rozsirit,, a co krizovatka ostane? toto nieje jednoduche meisto,, a dialnica by to vyriesila raz navzdy,, si pozri v okolitych krajinach kolko maju dialnic,, tu je intenzita dopravy 20 000 vozidiel denne.. proste nikto tu tie kamiony nevolal,, vybrali si to sami,, aj na rozsirenie cesty treba peniaze,, tak preco to rovno neurobit ako dialnicu?


rozsirenie nebude stat 240 mio euro, ale 40 mio euro .. nebude vystavba stat 4 roky, ale rok.

Mawerick81 napísal:CHodim po slovensku,, aj po okolitych krajinach,, najlepsie cesty som videl v nemecku a rakusku,, tam ale maju ine HDP a ine vlady.. tato cesta uz davno nesplna intenzitu na ktoru bola stavana,, odbocit rano z Oskerdy na hlavnu znamena ist o 10min+ skor z domu.. to nieje normalne.. moze sa ti to nepacit akokolvek,, ale dialnica sa stavia


ako som si myslel, 10 minut :) no nic, ta debata nema zmysel ..

juancarlos: takych protestnych akcii uz bolo, aj kde kade inde na slovensku, dvorniky napriklad.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 21. Sep 2016 14:36

Na protestné akcie sa môžem... (keď vidím ako niektoré veci hýbu iné protestné akcie :-)) Ja len aby nikto nezľahčoval dopravnú situáciu na jednom s úsekov D3.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 21. Sep 2016 15:12

ale nie je dobre to ani zbytocne dramatizovat, ze ano :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 21. Sep 2016 15:42

10 minut zdržanie nazvať zápchou... mein gott... kill me... my diaľnice potrebujeme aby sme sa vedeli bezpečnejšie prepravovať po našej krajine a nie postavit kvôli pár dedinkam 60km diaľnice v cene zhruba prepojenia Z-V po R7,R2 a D1 smerom na UA...

fakt neviem prečo sa tu hráme na obr krajinu a obr zapchami... 5 miliónov ludi..
v mnohých svetových mestách dochádza z predmestí každý deň do práce/skoly viacej...

EDIT: na diaľnici v pekingu bola zápcha dlhá 100km a trvala 10 dní. Tu niektorí plačú že 200km od hlavného mesta je zdrzanie 10 minút... ako... vážne?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 21. Sep 2016 15:46

desat munut drzanie mam ked si zabudnem kluce a musim sa po ne vratit :-D :-D ako D3 treba ale nie za 240 mega za trapnych 5 km :-D :-D za 110 moze byt obchvat TS a za dalsich 130 obchvat podbiela :-D :-D lepsia cena a nech sa stavia, ale aby boli kysuce zarovno s oravou ked uz budete mat tri useky postavene tak nech sa jeden postavi na orave potom aby to bolo vyvazene :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 19:33

Bavím sa, páni, bavím sa. Chytáte sa tu každého slovíčka, ktoré napíše niekto na obranu potrebnosti D3, a hneď sa z celej situácie snažíte urobiť frašku. :D
Pán tu spomínal 10-minútový výjazd z Oškedy na cesu I/11. Výjazd, ktorý bežne v minulosti trval menej než pol minúty. Výjazd, ktorý teraz trvá minimálne 10 minút, avšak keď sa konečne na hlavný ťah dostanete, zapojíte sa takmer vždy do minimálne polhodinovej kolóny aby ste prešli 3 km do KNM (čiže jediného miesta na okolí kde sú aké-také služby a občianska vybavenosť). Absolvujte to niekoľkokrát denne viacero rokov za sebou a potom možno pochopíte potrebnosť presunu tranzitu na D3 Brodno-KNM.

Padla tu teória o odstránení prepojenia Radoľa - KNM. Ďalšia skvelá absurdita a bonmot neznalých. Z 200-metrového spojenia obce bez vybavenosti na okresné mesto, kde obyvatelia Radole pracujú, nakupujú, chodia k lekárom, za zábavou či na úrady, chcete urobiť obchádzku cez privádzač D3 KNM, alebo cez Povinu, ktorá bude znamenať niekoľko kilometrov navyše? Naozaj úžasný nápad, odstrihnúť 4 obce (Radoľu, Lopušné Pažitie, Horný a Dolný Vadičov) a mestské časti KNM (Oškerdu + Snežnicu a Budatínsku lehotu) od bežne dostupných služieb a občianskej vybavenosti. Z niekoľko tisíc obyvateľov urobíte vydedencov spoločnosti... Gratulujem, to si zaslúži Darwinovu cenu. :D

@devil: Uznávam, že vjazd do NR z TO je taktiež katastrofálny, hlavne notoricky známe esíčko pomedzi domy. Avšak trasa TO-NR nie je tranzitom vyťažená ani z polovice tak ako v špičke ZA-MT, ZA-CA, či ZA-PB.

Všímam si v poslednej dobe, že dokonca i trasa ZA-PD cez Rajeckú dolinu začína pripomínať zakliate Kysuce hustotou osobnej dopravy, takže vlastne tu máme až 4 totálne kapacitne nepostačujúce vjazdy do štvrtého najväčšieho mesta SR. Bratislava bude mať obchvat vďaka D1-D2-D4-R7 a možno aj R1. Košice budú mať D1-R2 obchvat, Prešov hádam taktiež D1-R4 obchvat, prečo by teda Žilina, ako ďalšie mesto v poradí podľa veľkosti nemala právo na komplexný obchvat? Kritizujete sústredenie výstavby do okolia Žiliny. Ale zabúdate, že výstavba nezabúda ani na BA, ani na KE, a ani na PO, aj keď vďaka rôznym faktorom sa pri ZA začalo stavať o pár rokov skôr než u ostatných troch "metropol" Slovenska. Jediný argument, ktorý v tejto súvislosti obstojí, je ten, že ZA mala počkať na kompletný obchvat BA, KE a PO. Uznávam, že to by malo určitú logiku. No riešiť tu cestu niekam do poľa ako je R2 ZV-LC a jej dávať jej oveľa vyššiu dôležitosť ako obchvatu štvrtého najväčšieho slovenského mesta, to skutočne dokáže len malicherne uvažujúci človek, počítajúci všetko podľa tabuliek a finančnej efektivity na úkor racionality. Čiže človek, ktorý by na pozícií rozhodujúcej osoby narobil neprezieravosťou viac škody ako úžitku. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 21. Sep 2016 20:13

80-tisicova "metropola". To sa fakt da vidiet len v Slotastane. Myslim, ze metro-pole je presnejsi vyraz.

PS: Prepojenie vychod-zapad je jedine, na co su dialnice na Slovensku (resp. v porovnatelnych normalnych krajinach) potrebne. A ak uz nejake metropoly, tak BA a KE, resp BA a KE+PO. A toto prepojenie metropol zabezpeci R2+R1/R7 za zlomok ceny zilinskych a kysuckych tunelov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod ivansk » 21. Sep 2016 20:17

chytáte sa tu tej spomenutej desaťminútovky ako topiaci slamky, tu nejde o desať minút ale napríklad o to, že je už pravidelným problémom raz do týždňa sa vôbec dostať cez túto trasu do hodiny domov. 9km alebo kolko je presne medzi ZA-KM a človek tam stojí ako čenkovej deti hodinu a nepohne sa a zatial mi volá učitelka z MS/ZS že kde mi má dať deti ked je už koniec družiny.
Ja osobne by som bol neskutočne rád aspoň za ten privádzač do KNM, jedna blbá mimoúrovňová križovatka a hned sa dá lepšie dýchať, na celej slávnej I/11 od ZA po CA sa od komačov zmenila akurát Tčková križovatka na mimoúrovňovú na začiatku/konci ZA a fajront. Tranzit sa zvýšil z desaťtisíc na dvadsať a cesta sa za 20 rokov nenafúkla.
ivansk
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 21
Založený: 20. Mar 2006 23:54
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 20:23

@DrX: Samozrejme, ako východniar v sebe nezaprieš lokalpatriotizmus, to sa dalo čakať. ;) Ale robíš tu len ďalšie zbytočné slovíčkarenie. :D Ja narozdiel od teba podporujem výstavbu nielen v okolí ZA, ale i pri PO a KE, a nerobím z PO metropolu oproti ZA (keďže PO má iba o 8 tisíc obyvateľov viac podľa posledného sčítania a navyše ZA je fakticky kvôli polohe oveľa významnejšou križovatkou hlavných ťahov), pretože obe mestá sú na rovnakej úrovni čo sa týka chýbajúcej infraštruktúry. Áno, ZA budem mať obchvat zrejme o niečo skôr ako PO, ale len kvôli roku-dvom nemá význam sa takto hanebne vyjadrovať. Trošku tolerancie a racionality by prospelo. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Sep 2016 20:29

@BozoZA, porovnávaš neporovnateľné. ZA nemala počtať aby mala realizovaná obchvat ako 4. v poradí ale do vtedy až sa vyčerpá kapacita ciest I. triedy prechádzajúcej mestom. ZA má ako jediné krajské mesto vnútorný okruh 2+2 a takmer celý má MÚK, najnovšia časť neprechádza ani obývanými časťami. V ZA ani v okolineústi žiadna cesta 2+2 do poľa. Po dokončení Višňového by kapacity boli postačujúce na 20 rokov. Na kysuciach sa v poslednom období do infraštruktúry investovalo celkom dosť tak teraz by bolo primerané riešiť nejaké iné časti Slovenska a potom sa na kysuce vrátiť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 20:37

Ako človek žijúci v Žiline musím vyvrátiť tvoje tvrdenie o postačujúcom vnútornom okruhu 2+2. ;) Križovatka Košická pri HM Tesco je každodenne upchatá, kapacitne vnútorný okruh nepostačuje. Situácia v Strážove na zjazde z D3 je taktiež každodenne až zúfalá. MUK pri Slovene je zle nadimenzovaná a upcháva sa kvôli zjazdom do centra. Koniec mestského okruhu v smere na LL/Rajec sa kvôli zúženiu a semafórom taktiež permanentne zahusťuje. Prieťah mestom od Rondelu až po Košickú je síce ako tak prejazdný, i keď dosť rozbitý.

A o investíciach na Kysuciach zásadne nezdieľame rovnaký názor. D3 Strážov - Brodno Kysuciam nepomôže, práve naopak, a polprofil D3 Svrčinovec-Skalité je taktiež najmenej potrebným úsekom celej D3, ktorý zbytočne po dokončení zahustí Svrčinovec a Čadcu. Miestny obyvatelia si nezaslúžia trpieť iba kvôli chybným prioritám NDS pri vyberaní prioritne budovaných úsekov D3. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Sep 2016 20:43

Písal som po dokonční Višňového...

A kedy si aspoň tu na fóre keď sa plánovali tie úseku na D3 napísal že sú zbytočné??? Nikdy, lebo si sa tešil že toto zvýši šancu postavenia ďalších úsekov na D3.
Inak ak je tá situácia na I/11 taká zúfala, tak prečo si tadiaľ volí diaľkový tranzit trasu?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 21:03

@Vlados: O tomto fóre som až do tohto leta nevedel, inak by som určite bojoval skôr za D3 CA,Bukov - Svrčinovec ako za D3 Svrčinovec-Skalité. ;)
Tranzitu hodina státia v kolóne pri diaľkových až niekoľkodňových cestách veľmi nezaváži, podstatné je, že idú najkratšou možnou trasou a tým pádom sú náklady na dopravu nižšie. ;) Po dokončení Višňového sa vyrieši východo-západný prieťah mestom, ale severo-západný by bez D3 Strážov - Brodno riešený nebol. Severo-východný prieťah bude naďalej najhorším bodom žilinského tranzitu. A severo-južný bude hádam zvládať vnútorný obchvat po dokončení privádzača LL. ;)

Dobre, asi by to chcelo podrobnejšiu analýzu, aby sme si určité veci vyjasnili. :D Síce laickú, no vychádzam pri nej zo svojich reálnych zážitkov priamo z terénu. Zoberme si teda postupne top 15 slovenských miest podľa veľkosti a pozrime sa na ich situáciu čo sa týka D, RC a obchvatov vo vzťahu k tranzitu. Tučným písmom vyznačím existujúce, rozostavané, alebo v blízkej dobe (do dvoch rokov) s vysokou pravdepodobnosťou realizované úseky:

1. BA - D1+D2+D4+R7 + možná R1 a severná tangenda
2. KE - D1+ R2 + existujúce privádzače
3. PO - D1 + R4 + možný východný obchvat
4. ZA - D1 + D3 + privádzače LL, Brodno, KMS
5. BB - R1 + severný obchvat
6. NR - R1 + časť R8
7. TT - R1 + obchvat
8. TN - D1
9. MT - D1 + R3
10. PP - D1
11. PD - R2
12. ZV - R1+ R2
13. PB - D1
14. MI - privádzač D1 (tu som ako v jedinom z uvedených miest ešte nikdy nebol, ospravedlňujem sa, nepoznám tamojšiu situáciu :) )
15. NZ - R7

Nevidím preto logický dôvod, prečo by teda nemala smerovať výstavba aj do ZA, keďže oveľa menšie mestá už svoje diaľničné úseky a obchvaty majú a tranzit je z veľkej miery už odklonený. Keďže úvahy o výstavbe obchvatu PD, NZ a ZV už existujú minimálne na papieri, považoval by som za znevýhodňujúce, keby jedine ZA zostala bez obchvatu. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 21. Sep 2016 21:12

Pozerám, že sa tu rozprúdila ďalšia debata, tak prispejem k nej aj ja. Celá výstavba D3 trpí a ešte bude dlho trpieť nesprávnymi, nevhodnými a hlavne nekoncepčnými rozhodnutiami kompetentných stavať drahé úseky, ktoré nie sú momentálne až tak potrebné, resp. poriešia dopravnú situáciu iba minimálne ( s týmto súhlasím s aquilom).
O potrebnosti výstavbe úseku CA Bukov - Svrčinovec (aspoň v polprofile) nemám pochýb, je z môjho hľadiska najpotrebnejším úsekom. Predraženie sa tým pádom žiaľ dalo čakať - hranie na city a nervy obyvateľom a hlavne vodičom, z toho vyplývajúca urýchlená výstavba.
Privádzač do KNM by tiež veľmi pomohol, len mám pocit, že tak skoro sa asi stavať nezačne. Len presne netuším a zaujímalo by ma to, ako bude napojený na cestu I/11, či úrovňovou alebo mimoúrovňovou križovatkou.
Ostatné úseky vidím na dosť dlhú dobu, aj keď o potrebe najmä úseku Brodno - KNM nepochybujem. Stále dúfam, že úsek cesty I/11 od Kysuckého Lieskovca po Oščadnicu využijú ako polprofil diaľnice KNM - Oščadnica (tak bol podľa mojich informácií aj stavaný) a že neprejde požiadavka Krásna nad Kysucou nechať tento úsek ako paralelnú cestu.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Sep 2016 21:15

BoroZA napísal:@Vlados: O tomto fóre som až do tohto leta nevedel, inak by som určite bojoval skôr za D3 CA,Bukov - Svrčinovec ako za D3 Svrčinovec-Skalité. ;)
Tranzitu hodina státia v kolóne pri diaľkových až niekoľkodňových cestách veľmi nezaváži, podstatné je, že idú najkratšou možnou trasou a tým pádom sú náklady na dopravu nižšie. ;) Po dokončení Višňového sa vyrieši východo-západný prieťah mestom, ale severo-západný by bez D3 Strážov - Brodno riešený nebol. Severo-východný prieťah bude naďalej najhorším bodom žilinského tranzitu. A severo-južný bude hádam zvládať vnútorný obchvat po dokončení privádzača LL. ;)

Dobre, asi by to chcelo podrobnejšiu analýzu, aby sme si určité veci vyjasnili. :D Síce laickú, no vychádzam pri nej zo svojich reálnych zážitkov priamo z terénu. Zoberme si teda postupne top 15 slovenských miest podľa veľkosti a pozrime sa na ich situáciu čo sa týka D, RC a obchvatov vo vzťahu k tranzitu. Tučným písmom vyznačím existujúce, rozostavané, alebo v blízkej dobe (do dvoch rokov) s vysokou pravdepodobnosťou realizované úseky:

1. BA - D1+D2+D4+R7 + možná R1 a severná tangenda
2. KE - D1+ R2 + existujúce privádzače
3. PO - D1 + R4 + možný východný obchvat
4. ZA - D1 + D3 + privádzače LL, Brodno, KMS
5. BB - R1 + severný obchvat
6. NR - R1 + časť R8
7. TT - R1 + obchvat
8. TN - D1
9. MT - D1 + R3
10. PP - D1
11. PD - R2
12. ZV - R1+ R2
13. PB - D1
14. MI - privádzač D1 (tu som ako v jedinom z uvedených miest ešte nikdy nebol, ospravedlňujem sa, nepoznám tamojšiu situáciu :) )
15. NZ - R7

Nevidím preto logický dôvod, prečo by teda nemala smerovať výstavba aj do ZA, keďže oveľa menšie mestá už svoje diaľničné úseky a obchvaty majú a tranzit je z veľkej miery už odklonený. Keďže úvahy o výstavbe obchvatu PD, NZ a ZV už existujú minimálne na papieri, považoval by som za znevýhodňujúce, keby jedine ZA zostala bez obchvatu. ;)

Takze Visnove neriesi tranzit? Alebo ako to mame chapat? D3 Strazov - Brodno neriesi tranzit? Zilina je uz poriesena na 10 rokov minimalne a to z kazdej strany... Ja by som uz do Ziliny neinvestoval ani cent.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 21:18

Práveže tranzit riešia, o tom tu hovorím celý čas, že argumentácia "nemuseli sa stavať, lebo sú to drahé úseky a radšej sa malo stavať na R2", jednoducho neobstojí... Áno, Žilina bude poriešená po dostavbe D1, D3 a privádzača LL. Ale Kysuce ani len nezačali byť riešené, celá doprava vlastne len obíde Žilinu a zahustí sa pri prejazde cez Kysuce. ;) Preto je pochybné tvrdiť, že výstavbou D3 a D1 pri Žiline má ŽSK na dlhé roky dosť, ešte minimálne dva úseky na Kysuciach, dva úseky na Orave, jeden v Turci a jeden na Liptove sú v hre. ;)

@dusans: Zaujímavé, doteraz som o požiadavke Krásna nad Kysucou nepočul a pripadá mi absurdná, ak bude plný profil D3 v tomto úseku. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 21. Sep 2016 21:30

Radoľa nevie čo je to kolóna. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

A to si čítal na slovenských internetoch, však?

Pokiaľ viem stačí spraviť normálnu súťaž ako za Figeľa a bum bac zrazu sa zo superpredražených a superzlých úsekov budú stávať skvele efektívne stavby. Bodka to je všetko.
Argumentovať, že tam ukradli, tak teraz kašlať na celý ťah, to je naozaj na hlavu. Oba úseky čo spomínaš mohli byť podstatne lacnejšie, to isté Čadca. Ale máme tu mafiu vo vláde, tam choď plakať. Postavíš za ťažké mega obchvaty a rozšírenie jedničky. Zaberie ok. Ale za 15r máš na stole ten istý problém a vyhadzuješ ĎALŠIE peniaze za dialnicu...Efektívne a lacné...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2016 22:40

Žilinu by už dosť poriešili úseky HP-LL-DS, už len keď toto otvoria, tak sa križovatka pri Tescu dosť uvoľní. Strážov - Brodno je luxus, ktorý je výsledok tej prípravy úsekov, ako tu prebieha. Za tie peniaze čo sa dali tam, by sa určite dali poriešiť Kysuce na dosť rokov. Takto akože Žilina bude poriešená, ale inde si to odtrpia.
Bude nutné nájsť nemalé peniaze na Turany - Hubová, dobré by bolo aj na Sorošku atď. Popritom úseky na Orave, Bátka - Figa a pod. keby sa dali z rozpočtu. Ak nám ešte skrátia fondy, časť prešla do CEF(aj tie akosi neviem či minieme), tak tých možností veľa nie je.
Som zvedavý čo Poliaci narobia s tou Wegierskou Górkou. Možno v tretej výzve bude úspešná alebo to nejako inak zafinancujú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 22. Sep 2016 01:22

porovnávať BA a ZA... BA má vnútorný obchvat 2+2 tak ako ZA a na prístavnom moste intenzity 150k denne, a aj tak veľa že nás tvrdí že D4 potrebná nebola... radšej tie prostriedky mohli ísť na R2/R4... ZA má intenzity nech 40k na vnútornom obchvate v podobných parametroch a je super potrebné preinvestovať na obchvat ZA miliardu eur. co sa týka dôležitosti úsekov tak ozaj je dôležitejšia kompletná R2. Je to región a 30% nezamestnanosťou v niektoeych okresoch čo je asi 200-300k ludi. keby sa vďaka R2 len 20-30 percent štátu by ohromne vzrástli príjmy a klesli náklady co by prinieslo peniaze napríklad na R2.

co sa týka intenzit na kysuiach tak väčšie sú napríklad aj v trase R4... toľko k významnosti koridoru ZA... to je koridor umelo vytvorený a dôležitejšie koridosry su PO NR a BA...

Netvrdím že nie je v dnešnej umelo vytvorenej situácii úplne zbytočné obísť ZA a následne pomôcť kusiciam, ale jediný komu to pomôže je poľský tranzit, žiadne nové pracovné príležitosti ani nič. preto radšej R2. nehovoriac o to, že náhľady na celú R2 ZV-KE môžu byť porovnateľné a tým čo sa už nalialo do ZA a kysuc ak rátam aj CA svrcinovec.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Rerpo a 10 hostí.