D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 22. Sep 2016 07:43

mareks96 napísal:co sa týka intenzit na kysuiach tak väčšie sú napríklad aj v trase R4...


Ano, v trase R4 su vyssie intenzity tesne za PO po Kapusany a potom na D1 :D

mareks96 napísal:to je koridor umelo vytvorený


Umelo vytvoreny koridor je napr: 5c Budapest - Osijek - Sarajevo - Ploce. Odporucam sa previest po M6 alebo A5.
Tento koridor ma svoje historicke opodstatnenie, a 6000 NAK v roku 2010 to potvrdzuje. Na druhej strane, trasa R4 vacsi podiel NAK ako na Kysuciach, ale celkova intenzita je 6000, narozdiel od 15000 na Kysuciach.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Sep 2016 11:16

Umelo vytvoreny koridor je napr: 5c Budapest - Osijek - Sarajevo - Ploce. Odporucam sa previest po M6 alebo A5.
Tento koridor ma svoje historicke opodstatnenie, a 6000 NAK v roku 2010 to potvrdzuje. Na druhej strane, trasa R4 vacsi podiel NAK ako na Kysuciach, ale celkova intenzita je 6000, narozdiel od 15000 na Kysuciach.


koridor moze mat opodstatnenie aj ked je mala doprava pokial spaja dolezite centra tak ze ina alternativa tuto trasu prilis predlzuju. otazne je ze co je prilis. BP-Ploce cize pristav na jadrane sa da ist aj cez zagreb co je o 100 km+ viac. koridor VI. od KAT do BA je cez cesko dlhsi ako cez kysuce len o par desiatok km takze je tiez zbytocny a katowice-vieden uz vychadza lepsie cez brno.... 6000 NA samo osebe nie je dovod na koridor.

@devil: Uznávam, že vjazd do NR z TO je taktiež katastrofálny, hlavne notoricky známe esíčko pomedzi domy. Avšak trasa TO-NR nie je tranzitom vyťažená ani z polovice tak ako v špičke ZA-MT, ZA-CA, či ZA-PB.


ma menej tranzitu ale ani na kysuciach je tranzit mensia cast premavky. ani cezhranicna doprava na kratku vzdialenost nie je tranzit. kolko je tranzit z tych 21.000 aut pri KM ?

to stvrte najvacsie mesto neobstoji lebo vacsina ludi nezije v "najvacsich" mestach ale na vidieku, aj ked tu mame "mesta" s 5.000 obyvatelmi, SK je vidiecka krajina a tomu treba prisposobit pokrytie cestami. R2 je trasa dlha vyse 300 km jej postupna vystavba je dolezitejsia ako excentricka D3. som za to aby kazdy region mal pravo veta pri rozhodovani o celostatnych prioritach, ked svoj balik vyuziju na nezmyselne useky a neostane na viac potrebne ich problem nech sa dusia vo svojej hluposti. ale zastavit vsetko na 300 km tahu za cenu nejakych 20-30 km je svinstvo...

Ako človek žijúci v Žiline musím vyvrátiť tvoje tvrdenie o postačujúcom vnútornom okruhu 2+2. ;) Križovatka Košická pri HM Tesco je každodenne upchatá, kapacitne vnútorný okruh nepostačuje. Situácia v Strážove na zjazde z D3 je taktiež každodenne až zúfalá. MUK pri Slovene je zle nadimenzovaná a upcháva sa kvôli zjazdom do centra. Koniec mestského okruhu v smere na LL/Rajec sa kvôli zúženiu a semafórom taktiež permanentne zahusťuje. Prieťah mestom od Rondelu až po Košickú je síce ako tak prejazdný, i keď dosť rozbitý.


taketo problemy su aj budu vzdy. tam kde je tesco a pod. budu auta, ale ked si zase porovnam prejazd od strazova k tescu s prejazdom cez NR popri tescu, po sturovej a hlinku - ziadne mimorovnove krizenia tak to je ovela horsie ako v ZA. celkovo ZA ani v strednej europe nie je velke mesto a vsetok tranzit ma/bude mat ju obist min. po okraji. aj bez strazov-brodno. ja mam pocit ze nepoznas toho vela mimo svojho sirsieho regionu a mozno trochu ceska....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 22. Sep 2016 12:35

devil napísal: som za to aby kazdy region mal pravo veta pri rozhodovani o celostatnych prioritach, ked svoj balik vyuziju na nezmyselne useky a neostane na viac potrebne ich problem nech sa dusia vo svojej hluposti.


To by na Slovensku nestal ani kilometre dialnice...nebolo by tu jedinej automobilky, nepresla by nikde ziadna investicia.. Regiony by sa navzajom vetovali, pretoze by bola kazda investicia mimo ich chotar nezmyselna. Kde nieco taketo funguje? Spadol si z mesiaca ?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 22. Sep 2016 12:55

devil napísal:koridor VI. od KAT do BA je cez cesko dlhsi ako cez kysuce len o par desiatok km takze je tiez zbytocny a katowice-vieden uz vychadza lepsie cez brno.... 6000 NA samo osebe nie je dovod na koridor


A zase Katovice Budapest je bezkonkurencny cez Kysuce. A Budapest je dolezita, lebo tade musia vsetci co chcu na vychodny Balkan (Grecko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko). 6000 NA nie je dovod na dialnicu, pokial je to izolovany mestsky usek (lavobrezna, prietah Martina, Presov - Kapusany a pod.). Pokial je tych 6000NA v dlzke celeho tahu na dlzke 50 a viac km, tak to dovod na dialnicu je. Podla vysky nakladov, by mozno stacil polprofil. Ale podla mna pre relativne vyspelu krajnu v EU by nemal byt problem postavit nejake komplikovane useky aj z vlastneho rozpoctu. Len sa nesmie kradnut.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 22. Sep 2016 13:23

problem je, ze oproti cecham nie je slovensko postacit z vlastnych zdroj absolutne nic ..

posledny mini usek bola R3, teraz sa sa stovky milionov leju do jaguaru a nitry (a podla mna velmi zle, kedze sa neriesia poriadne cesty a ani jednoduche bodove zavady na I/64 vid cakajovce), takze dalsie na jednicky sa nenajdu..

cize bohuzial aj na kysuciach, namiesto jednoduchecho a ultra-lacneho rychleho riesenia pre KNM, kde sa urobi prva etapa vo forme privadzaca, odrezania radole a urobenie mostu pre pesich/cyklistov ponad jednicku a buducu dialnicu, sa bude radsej dalsich 10-20 rokov cakat na dialnicu .. a eurofondy ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Sep 2016 13:56

To by na Slovensku nestal ani kilometre dialnice...nebolo by tu jedinej automobilky, nepresla by nikde ziadna investicia.. Regiony by sa navzajom vetovali, pretoze by bola kazda investicia mimo ich chotar nezmyselna. Kde nieco taketo funguje? Spadol si z mesiaca ?


nebolo by jedinej automobilky, ziadne investicie...ake dramaticke, min. 3 zo 4 by tu boli, regiony by sa MUSELI dohodnut aj keby si na meetingoch dali po papuli. jedna vec su hlasky do medii druha vec su rokovania...

A zase Katovice Budapest je bezkonkurencny cez Kysuce.


isteze, akurat nema taky vyznam ako KAT-W. poliaci aj madari sa orientuju na zapadnu europu, hadaj preco...my sa orientujeme malomestiacky. za vyse miliardu vyclenenu na D3 a SO PO sme mohli mat desiatky km R2-3-4 aj privadzac do KM aj CA-svrcinovec v poloprofile. takto sme velkodusne skratili trasu o par km mozno 2.000 kamionom cez skalite namiesto trasy cez tesin a zabezpecili im vyhliadkovu jazdu cez hricovsku priehradu. a 5 km brodno-radola ideme riesit dialnicou za 380 mil. eur.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 22. Sep 2016 14:17

devil napísal:
To by na Slovensku nestal ani kilometre dialnice...nebolo by tu jedinej automobilky, nepresla by nikde ziadna investicia.. Regiony by sa navzajom vetovali, pretoze by bola kazda investicia mimo ich chotar nezmyselna. Kde nieco taketo funguje? Spadol si z mesiaca ?


nebolo by jedinej automobilky, ziadne investicie...ake dramaticke, min. 3 zo 4 by tu boli, regiony by sa MUSELI dohodnut aj keby si na meetingoch dali po papuli. jedna vec su hlasky do medii druha vec su rokovania...



To je sci-fi co pises, sme na Slovensku, vieme ako to tu bezi. Ked zdochla koza mne nech zdochne aj susedovi. Ziadny investor by nesiel do takeho rizika ze ked si vyberie nejaku lokalitu ze mu ju budu niekde inde vetovat. Navyse ked su v sutazi aj ine krajiny bez takehoto rizika. Kde toto vo vyspelom svete vobec funguje?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 22. Sep 2016 14:47

jaj fh, ty zase o com pises....celostatne priority - dialnice, cesty...to musim takto drat klavesnicu. jediny investor dialnic a ciest je stat. a fungovalo by to, aj strany pred volbami napinaju svaly, tychto nechceme, hentych nechceme a nakoniec "v zaujme ludi" sa dame dokopy a je nam spolu fajn....na Sk to treba lebo nikde okolo sa tak malomestiacky nerozmysla.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 22. Sep 2016 15:02

devil napísal: jediny investor dialnic a ciest je stat.


a tym padom stat aj rozhoduje. Veto regionov by celostatnu koncepciu ktoraje aj tak dokatovana po kazdych vobach rozbijalo este viac.
Staci par lokalnych politikov co si chcu zbierat predvolebne body a mame tu pat. Nehovorim o prepadnuti eurofondov.
Kde beries tu istotu ze veto regionov by bolo prinosom, ked tvrdis ze nikde nie su taki malomestiacki ako tu na Slovensku .
A to sa v ramci regionov este pobiju aj susedne mesta alebo dediny o trasovanie. Vid Sliac-Zvolen aktualne. Vysledok? Mozne zdrzanie aj o 10 rokov.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Sep 2016 17:25

no odrezanim radole by asi nastal ten efekt, zeby obyvatelia 4 dedin asi urobili na ceste stanove mestecko kym by im zas neurobili napojenie na mesto.. ako pisal boro,, odrezat 4 dediny od cesty k lekarovi a nechat ich ist dookola je ciste chrapunstvo... KNM by pomohla jedna jedina vec.. zburat mesto,, obyvatelov prestahovat k aquilovi :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 22. Sep 2016 18:11

To si vystihol, Mawerick... :D Aquila by konečne mohol na vlastnej koži posúdiť, čo znamenajú tie "nijaké" kysucké zápchy. ;) Keď už nepomáha ani Šaratica, Aquila má tiež vraj slušné minerálne zloženie. :D

@devil: Ako tu už X-krát padlo, diaľnica nemá slúžiť pre obslúženie regiónov, ale pre rýchle spojenie veľkých miest a odvedenie tranzitu mimo okresky. ;) Preto podľa mňa R2 nemá mať plnoprofilový potenciál okrem obchvatov PD, ZV, LC a KE, ale na tom sa asi nezhodneme. Nie je to o tom, že nepoznám situáciu mimo SR a ČR, podstatné je, aký má človek pohľad na účel a efektívnosť infraštruktúry. ;) A nebrať do úvahy iba ekonomické faktory výstavby a porovnávať zahraničné ceny za kilometer so slovenskými. :) To je zbytočné, tento socialistický kapitalizmus s nefungujúcou neviditeľnou rukou trhu proste neumožňuje normálnu výstavbu, treba sa s tým zmieriť. Verím tomu, že do 10 rokov budú stáť všetky najvyťaženejšie úseky diaľnic, rýchlostných ciest a obchvatov, a potom už hádam bude možné stavať pomocou metódy Value for money. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 22. Sep 2016 19:58

Odrezanie Radole, resp zrušenie napojenia v Radoli by určite nebolo najšťastnejšie riešenie. Nehovorím len o pár tisícoch ľudí z Radole a celej Vadičovskej doliny, ktorá má dosť vysoký potenciál na individuálnu výstavbu. Avšak pokiaľ bude plánovaný privádzač z diaľnice napojený na cestu I/11 iba úrovňovo, moc to problémy nevyrieši. Iba sa presunú cca o 1,5 km ďalej. Keby bol privádzač cca 500 m od pôvodnej križovatky, dalo by sa nad tým uvažovať, akurát ho tam ani nie je kde postaviť. Ešte keby bol napojený na pôvodnú cestu namiesto úrovňovej križovatky mimoúrovňovo, bola by to ako taká kompenzácia (plus lávka pre peších a cyklistov). Pre autobusy jazdiace smerom do Vadičova by to však bola slušná zachádzka (a našťastie nechodia len 2, 3 cez deň). Každopádne moc komfortné riešenia sa tam ani nedajú moc spraviť, ak to nemá zase stáť zbytočne veľa.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Sep 2016 20:15

Ja tam vidim priestor aj pre mimourovnovu na suacasnom mieste, pokial by sa tam vysekali tie stromy...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Sep 2016 20:40

pokial by D3 isla na pilotoch,, tak moze ostat tato krizovatka ako je,, nic sa tam nemusi riesit,, + ide sa rekonstruovat most do KNM,, keby mal ist dole alebo inak napojenie tej krizovatky,, tak by ho nesli komplet opravovat
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Sep 2016 07:54

"plnoprofilový potenciál" R2 niekde je, niekde bude a mozno niekde nebude. ale trasa cez cele Sk ktorej stavba na buduci rok nema pokracovat okrem obchvatu KE ma aj tak vacsi vyznam ako trasa ktora je na okraji Sk a polsko/cesku ju maju za druhoradu. bez ohladu na 6.000 NA. spytaj sa poliakov preco hlavnu trasu vedu na cesko....

a tym padom stat aj rozhoduje. Veto regionov by celostatnu koncepciu ktoraje aj tak dokatovana po kazdych vobach rozbijalo este viac.
Staci par lokalnych politikov co si chcu zbierat predvolebne body a mame tu pat. Nehovorim o prepadnuti eurofondov.
Kde beries tu istotu ze veto regionov by bolo prinosom, ked tvrdis ze nikde nie su taki malomestiacki ako tu na Slovensku .
A to sa v ramci regionov este pobiju aj susedne mesta alebo dediny o trasovanie. Vid Sliac-Zvolen aktualne. Vysledok? Mozne zdrzanie aj o 10 rokov.


myslim ze je tu nezhoda v zakladnych pojmoch. celostatna koncepcia je podla mna to ze nejaky tah ideme uprednostnit ako suvislu D/RC, ine ako vybrane useky a niektore vobec....a neviem kedy sa tato koncepcia menila, podla mna je ta ista, akurat sa po 10-20 rokov pridali useky pri BA. to ze sa po volbach postavi usek Y a usek X sa odsunie je zmena aktualnych priorit nie zmena koncepcie. cize npr. D1 bola vzdy hlavna priorita akurat realita prinutila stat stavat najskor jednoduchsie a potom zlozitejsie useky.

istotu mam preto lebo viem ako to chodi, malomestiaci su hlupaci ale nie su totalny idioti a vedia si spocitat ze vybojovat si nieco je lepsie ako vetovat a nechat fondy prepadnut. 7 krajov (BA nema narok na fondy) by sa urcite nakoniec dohodlo s tym ze kontrovezne cesty by sa obetovali a kompromis by si kazdy lokalny tiezpolitik prezentoval ako vitazstvo. vid volby, kazda strana s 5+% hovori na druhy den o uspechu. to ze by sa malomestiaci pobili v ramci regionov o prioritach je pravda to tiez nemusi byt na skodu, o trasu sa budu bit tak ci tak to je trosku ina vec, to sme tu mali aj predtym. ono staci citat toto forum aby sme videli co by +/- preslo a co nie..... :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 24. Sep 2016 19:39

Yoggy52 napísal:Ja tam vidim priestor aj pre mimourovnovu na suacasnom mieste, pokial by sa tam vysekali tie stromy...


Pozerám na vizualizácie, napojenie privádzača na pôvodnú cestu I/11 pri KNM je navrhnuté úrovňovo. Takže jeho náhrada za križovatku v Radoli by bola v tomto prípade neefektívna.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 24. Sep 2016 20:13

Aspoň by sa rozdelili smery z/do KNM a z/do Vadičova do dvoch križovatiek. Už to by pomohlo.
Ja tipujem, že diaľnica pôjde medzi KNM a Radoľou na estakáde a pod ňou zostane zachovaná terajšia križovatka so semaformi. Keď pôjde tranzit po diaľnici, tak to už bude OK.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2016 13:18

BoroZA napísal:Podľa tohto vyjadrenia z NDS sa uvažuje po dokončení polprofilu obmedziť vjazd nákladnej dopravy... Začínam sa baviť, vyzerá to tak, že budeme mať na Slovensku unikátny polprofil diaľnice s takmer nulovou dopravou, keďže osobná diaľková doprava je v tomto úseku minimálna. :D

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21837&p=185687#p185687


ale jasneee vooobec to nie je dalsi zbytocny usek na D3 ;) hlavne ze sa predrazil o 100mio eur a dal len polprofil za cenu plneho, lebo ho rychlo rychlo treba... A potom sa niektori cuduju , ze aj odbornici su z D3 znechuteni....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod juancarlos » 26. Sep 2016 14:54

Ale jasneee, že nie je zbytočný, to pochopí aj 10-ročné dieťa ktoré sa na to nepozerá len na svojom PC cez "gúgl" Problém je v tom, že už dva roky sa mal stavať susedný úsek a nestavia sa. A za omeškanie sú predsa sankcie. No ale vieme ako sa udeľujú, všakže? (DS-Turany, Jánovce-Jablonov a pod.) Namiesto toho aby sme radšej potrestali a poslali do paže všetky firmy ktoré nedodržujú termíny, okrádajú subky, podvádzajú pri súťažiach, fušujú prácu apod. tak radšej pletieme jablká z hruškami a rozmýšľame či a aký úsek je potrebný a aký nepotrebný až mám niekedy pocit, že nie dodávatelia sa hlásia do súťaží o jednotlivé úseky, ale že jednotlivé úseky si vyberajú kto, kedy a ako dlho ich budú stavať. Ach jo...
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 26. Sep 2016 15:22

mas pravdu, netreba pozerat do gugl, ale treba citat "odbornu" literaturu. :lol:

Poľskí dopravní a ekonomickí inžinieri spočítali, že napriek dokončeniu diaľnice A1 z Katowíc do Ostravy dial'nicu D3 a rýchlostnú cestu S69 je nevyhnutné postaviť, pretože už v súčasnosti by tadiaľ prechádzalo minimálne 20 000 áut za deň.
To by, ale Slovensko muselo odstrániť dopravnú značku, obmedzenie do 7,5 tony, za Čadcou v smere na Katovice, Varšavu, Krakov. Značka je účelová, aby zavádzanie bolo "objektívne", pretože dopravnou značkou na hranici z Polska sa "zariadila"
a s médiami sa udržiava ilúzia o nízkej intenzite dopravy.


http://www.svrcinovec.sk/images/stories/Dialnica.pdf

realita je ze podla polskeho scitania v 2015 bola intenzita na hranici takato

barwinek 3.687
piwniczna 949
jurgov 3.042
chyzne 5.359
zwardon 1.058
....
cieszin 11.145

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 015_DK.pdf
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod BoroZA » 26. Sep 2016 16:28

Aký dobrý článok, konečne sa niekto priklonil k môjmu dlhoročnému názoru. :D

"Aj keby úseky D3 a D1 do Martina boli aj dvakrát drahšie na kilometer ako R1 (pozn. autor odkazuje na úsek R1 BB-RK s cenou min. 50 miliónov eur), aj tak sú efektívnejšie a potrebnejšie." (str. 4) :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mino » 26. Sep 2016 22:07

To ako sa bacuje na celej D3 je na zaplakanie, Kysucania to budu mat celkovo takych najblizsich 10 rokov hodne ostre, tych ludi je mi uprimne luto. Zial akekolvek aktualne riesenia tie najblizsie kriticke roky nikako vyrazne neovplyvnia, pretoze sa nepripravili skutocne potrebne useky.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2016 08:08

juancarlos napísal:Ale jasneee, že nie je zbytočný, to pochopí aj 10-ročné dieťa ktoré sa na to nepozerá len na svojom PC cez "gúgl" Problém je v tom, že už dva roky sa mal stavať susedný úsek a nestavia sa. A za omeškanie sú predsa sankcie. No ale vieme ako sa udeľujú, všakže? (DS-Turany, Jánovce-Jablonov a pod.) Namiesto toho aby sme radšej potrestali a poslali do paže všetky firmy ktoré nedodržujú termíny, okrádajú subky, podvádzajú pri súťažiach, fušujú prácu apod. tak radšej pletieme jablká z hruškami a rozmýšľame či a aký úsek je potrebný a aký nepotrebný až mám niekedy pocit, že nie dodávatelia sa hlásia do súťaží o jednotlivé úseky, ale že jednotlivé úseky si vyberajú kto, kedy a ako dlho ich budú stavať. Ach jo...


bingo, je to nepotrebny usek, v podstate sa robi vsetko pre to aby bol potrebny, aj ked terajsiu cestu a trasu vyuziva ozaj malo vozidiel. za tie peniaze by bola poriesena orava od kubina az po hranice.

a ano, D3 je najlepsi priklad ako sa veci nemaju robit a to od zaciatku do konca. najpotrebnejsi usek teda obchvat cadce nie a nie ist do vystavby a ked tak za superpredrazenu cenu v karteli.

radovo potrebnejsia R5 tiez lezi ladom, detto aspon privadzac pri KNM .. nic ine by na D3 nebolo treba. bohuzial nikto nemal po meciarovi povedat, tento usek je zbytocny treba zmenit priority.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod juancarlos » 27. Sep 2016 08:50

bingo je to potrebný úsek a o využití terajšej trasy by Ti vedeli povedať najlepšie miestní ale vysvetľovať to dakomu ... škoda reči, a áno od Kubína až po hranice by to išlo bez kartelov (však prečo nezobrať ponuku od firmy ktorá je v oboch (a jediných) konzorciách ktoré boli v súťaži (HP-LL), bez zdržania (lebo nám voda podmyla jednu podperu na skruži a odniesla 2 šalovacie tvárnice a my sme ich 8 mesiacov hľadali), bez odrbavania subiek (šak načo im plati, keď im 10% doplatí štát), bez navyšovania ceny "lebo geológia", bez (dajú sa pridať ďalšie a ďalšie veci z iných "veľmi potrebných").... :-D

Ak tak rozoberáme do špiku kosti ako sa to na D3 nemá robiť od začiatku až do konca je vhodné (dobré, nutné a neviem aké ešte) hodiť očkom na úseky kde je jasné vidieť sa to má robiť (DS-Turany, HP-LL, Branisko, PPP okolo Nitry a X ďalších).

Vytiahnuť Mečiara ... ehm to chce riadnu dávku fantázie. (chcel som napísať dačo iné, ale chcem byť slušný) Už len chýba vytiahnuť Baťu, ktorý v tridsiatom siedmom nakreslil diaľnicu cez Žilinu na východ a 60 rokov nikto nemal gugle to zmeniť.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2016 09:37

bohuzial tento marazmus je z velkej mieri meciarova vina, kedze povodne koridor cez skalite ani nemlal ist, co bolo aj logicke, vsak tam nie je ani cesta, ani zeleznica poriadnych parametrov, nieco vyuzitia .. D3 mala ist na cechy a koniec ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.