D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
113
74%
Áno, na parameter C22,5
27
18%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
12
8%
 
Celkový počet hlasov : 152

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Nov 2020 16:14

Ak by sme stavali 1/7 z toho čo Poliaci, tak nebolo by potrebné na sústrediť len na dĺžku úsekov.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 23. Nov 2020 17:39

Parametre cesty sú v podstate tým posledným problémom, ktorý ma vplyv na výstavbu. Aj keď samozrejme tu je najdiskutovanejší, lebo doň rozumie každý internetový projektant. Skutočný problém je v neschopnom manažmente, chaotickom riadení a absencí priorít a na to nadvazujúcej stálej schémy financovania. Bez tohoto je úplne jedno aký profil kde staviame, lebo sa stavia len to čo je pripravené.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Nov 2020 02:23

Asi je jasné, že v tejto fáze výstavby už bude mať prioritu dostavba chýbajúcich úsekov, potom Horelice a až časovo niekde ďaleko-ďaleko za ňou rozšírenie Svrčinovca. Len je naozaj smutné, že ešte aj v roku 2013 sa akákoľvek koncepčnosť a súvsťažnosť nadväzujúcich úsekov nebrala do úvahy a vznikol z toho taký, s prepáčením, bazmek - plnoprofilová križovatka ústiaca do polprofilového, blbých 420 metrov dlhého, tunela. Hlavne keď za tunelom je v pohode terén na plynulý a nekolízny presun do jedného profilu.

Bohužiaľ, takýto paškvil tu teraz bude musieť byť trpený minimálne ďalších 20+ rokov, lebo aj keď by sa začala napĺňať kapacita polprofilu rýchlejšie, ako sú predpoklady (nehrajme sa na to, že tých 2000 tam ostane naveky), tak zas nikto na to nebude chcieť dať peniaze, vďaka obstarávaniam z minulosti, kedy ceny lietali od buka do Bukova a tým pádom aj v ľuďoch ostala zakorenená predstava, že tie ustrelené 30 a viac miliónové sumy za km sú normál.
Aj tak do dokončenia chýbajúcich úsekov D3 a dobehnutia iných infraštruktúrnych dlhov po celom Slovensku nemá zmysel rozmýšľať o rozširovaní polprofilu zo Svrčinovca.

...i keď menšia investičná akcia spočívajúca v splnohodnotnení D3 aspoň po tú budúcu vyťaženú križovatku predĺžením plného profilu o cca. 0,8 - 1km smer Skalité by potešila :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 24. Nov 2020 13:20

kubiky betonu a kubiky zeminy navyse idu do ceny. to je obycajna logika a netreba mat na to VS. D3 je nazorny priklad ale samozrejme nie jediny.

cesty a zeleznice nie su priorita. minister moze mat schemy a vizie ake len chce financovanie z fondov nestaci. neexistuje ze to vsetko co stavaju v polsku uz dlhe roky je len fondov. to musi byt aj tucny balik z rozpoctu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 24. Nov 2020 22:25

Ale veď to je samozrejmé. Poliaci, Maďari aj Česi dávajú na infraštruktúru kvantá peňazí z rozpočtu. Len u nás sa rozhodli, že stavať sa bude len EU fondov, aby tú časť, čo by mali dať z rozpočtu na infraštruktúru, mohli rozflákať inde. Hlavne, aby to "inde" bolo čo najzbytočnejšie, najmenej prácne, nenáročné na materiálové výdavky a drahé. Hlavne, že sa peniaze "rozpustili v systéme" a výsledok pre občana je nula celá nula celá nula nula. Dnes ostáva len dúfať, že aspoň nejaké prachy ešte zachránia a snívať, či aspoň niečo sem tam niekde nové zosmolia.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod cableguy » 25. Nov 2020 01:40

pomohol by spolocny statny fond pre rozvoj infrastruktury celkovo ako je tomu napr u susedov v Cechach, tomu je MD nakloneny tak uvidime ci to zavedu..
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod expwy » 25. Nov 2020 12:35

Štátny fond tu už bol, je to nezmysel. Nič sa tým nevyrieši, iba ďalšia zbytočná inštitúcia resp. úrad.
30/2020 & VL 6 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 151
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod maher » 23. Dec 2020 11:17

pri Milowke sa už tunel razí, hotový ma byť v 2023, tak dúfam že aj slováci pohnú z D3, inak ten tunel razia slováci
https://www.youtube.com/watch?v=olenVm4hSDE
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 12. Feb 2021 21:53

BTW Kadial sa chodilo pred postavenim sucasnej I/11 cca. začiatkom 90-tych rokov? Chodilo sa po sucasnych trojkach? Aká tam vtedy bola dopravna situacia?
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21
Bydlisko: Bublina

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 12. Feb 2021 22:33

Pokiaľ myslíš preložku v Krásne, tak tá bola postavená už v prvej polovici 80. rokov. Predtým sa jazdilo po súčasnej III/2017 cez centrum a Blažkov.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 629
Obrázky: 35
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 12. Feb 2021 22:49

Ktorý úsek myslíš? Lebo od cca. začiatku 90-tych rokov okrem polprofilu Oščadnica-CA Bukov a teraz otvoreného obchvatu CA je všetko po starom. Ešte v samotnej Žiline - Budatíne bol rozšírený výjazd z mesta na 4 pruhy.

Trasa I/11 od 19. storočia (najstaršia mapa nájdená z r. 1889) do polovice 80. rokov 20. st.: https://sk.mapy.cz/s/menamobufo Napríklad rok 1889 v KNM: https://www.staremapy.sk/?zoom=14&lat=49.298632959589966&lng=18.785565183773503&map=VM3
koniec je pred kedysi hlavným priecestím. Dnes je už zatarasené. Trasa pokračovala po ul. Andreja Hlinku, Nám. Slobody na druhú stranu Kysuce k železnici po trase, kde je I/11 doteraz.

Trasa I/11 od polovice 80. rokov 20.st do r. 2004 (musel som ju rozdeliť do dvoch odkazov): https://sk.mapy.cz/s/jufukuvuhu a https://sk.mapy.cz/s/cenojufagu

Od toho mosta cez Kysucu v Čadci až po hranicu s CZ je cesta rovnaká od nepamäti.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 12. Feb 2021 22:59

Inak preložka v Čadci (Horelický most) bola postavená niekedy koncom 60. rokov.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 629
Obrázky: 35
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 12. Feb 2021 23:13

Chcel som ešte opraviť svoj príspevok, ale už sa nedalo:
Okrem toho, čo napísal Peter_CA ešte na druhej strane Kysuce popri železnici išla cesta pôvodne po ul. Slovanská cesta. S výstavbou novej železnično-autobusovej stanice sa trasa premiestnila na Jesenského. A až od mostu v Podzávoze je I/11 bez zmeny.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod MuelMI » 14. Feb 2021 11:50

Vďaka za odpovede. Ešte by ma zaujímalo, kedy sa rozširoval na 2+2 usek ZA-Brodno a prečo sa vtedy 2+2 nepotiahlo tých cca. 5km do KnM?
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21
Bydlisko: Bublina

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Feb 2021 15:01

Koniec 70 - začiatok 80tych rokov. Lebo to rozšírenie bolo lacné. Jediná drahšia časť na celej stavbe bol most nad cestou v MÚK Brodno a kúsok oporného/ochranného múru na konci rozšírenia v styku s Kysucou.
Výjazd zo ZA bol tiež len 1+1 a pokračovanie za Brodnom by si vyžadovalo prestavbu mosta nad traťou, viac ochranných múrov/posun koryta rieky. Ale to je len dohad z toho ako to za totáča fungovalo. S výnimkou D1 sa pri cestných stavbách stavali hlavne jednoduchšie úseky.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 900
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 14. Feb 2021 15:19

Križovatka s II/507 sa tiež prerábala až okolo roku 2000. Dovtedy tam bola styková križovatka, kde sa I/11 lámala v pravom uhle a bolo to 1+1, ak sa dobre pamätám.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 629
Obrázky: 35
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 14. Feb 2021 19:57

Stavalo sa to súbežne s Ľavobrežnou.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 14. Feb 2021 21:28

Peter_CA napísal:Križovatka s II/507 sa tiež prerábala až okolo roku 2000. Dovtedy tam bola styková križovatka, kde sa I/11 lámala v pravom uhle a bolo to 1+1, ak sa dobre pamätám.


povodny stav bol iny,, jazdilo sa v 1+1 obojsmerne ako to vyzera teraz.. potom prisli na napad na tu T krizovatku s II/507,, ale to tiez nebolo ok,, pretoze par aut nedobrzdilo a skoncilo pod najazdom..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 536
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod bonik-r » 15. Feb 2021 20:33

MuelMI napísal:Vďaka za odpovede. Ešte by ma zaujímalo, kedy sa rozširoval na 2+2 usek ZA-Brodno a prečo sa vtedy 2+2 nepotiahlo tých cca. 5km do KnM?

Na vyske nam hovorili, ze to dalej nepotiahli preto, pretoze zel. trat bola strategickou tratou varsavskej zmluvy a pri vystavbe boli potrebne vyluky a tie nepovolili.
Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 146
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Mar 2021 17:48

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 536
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 12. Mar 2021 21:52

Úplný začiatok článku "Diaľnica D3 prinesie rozvoj pre región,". Ako keby išlo o zaostalý kút Slovenska...
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod RDVN » 12. Mar 2021 22:16

Alebo toto "v Krásne sa v poslednom období rýchlo rozvíja i priemysel, pre ktorý je dobudovanie diaľnice D3 existenčne potrebná."
Takže doteraz tomu priemyslu nechýbala diaľnica, že tam prišiel? Ale v MI povie rovno investor, že nema zabezpečenú infraštruktúru, tak nemôže prísť, tu už nie je existenčne potrebná. Pričom môžme povedať, že pre nich je Žilina také centrum ako Michalovce pre Zemplín len s tým rozdielom, že tam si ťahajú diaľnicu kade tade a tu ani kilometer diaľnic a elektrifikaciu pre neschopnosť tiež oddiaľuju...
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod cPalo » 12. Mar 2021 22:33

Vlados napísal:Úplný začiatok článku "Diaľnica D3 prinesie rozvoj pre región,". Ako keby išlo o zaostalý kút Slovenska...

Pokiaľ to napíše "Moje Kysuce", tak si myslím, že je to v poriadku. Ale chápem, čo si tým chcel povedať. ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 12. Mar 2021 23:22

Celý článok je taký, že "poďme sa tváriť, že I/11 nie je v parametroch polprofilu diaľnice".
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 916
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod JaNY » 13. Mar 2021 03:51

Mne to pripada ze kysucania ruzmyslaju opacne. Predsa ten polprofil D3 ktory uz tam je roky a na ten ucel bol postaveny, nech konecne naplni svoj ucel. A nova trasa I/11 moze viest v meksich parametroch kdesi poblisku.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.