D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Okt 2019 08:55

Fabšík sa nechal počuť, že v konzervatívnom odhade má narásť tranzitná doprava na 55 až 60 tisíc vozidiel. Toto určite jednorúrová Horelica nezvládne :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Okt 2019 10:03

A keby uradnici chceli pomoct, tak aj CA - Svrcinovec sa spusti najprv ako polprofil, pretoze by to mohlo byt o rok skor a nemam problem, keby sa ten usek staval aj iba ako polprofil, pretoze intenzity budu pre niektorych sklamanim a polprofil by to hravo zvladol, mohlo sa usetrit 100 mil.E.

mozno sa pamatam zle ale pred casom si obhajoval plny profil. a tiez som za plny profil ale nemalo sa pustit predrazenie o 40mega voci expertize.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 28. Okt 2019 10:49

Vlados napísal:Fabšík sa nechal počuť, že v konzervatívnom odhade má narásť tranzitná doprava na 55 až 60 tisíc vozidiel. Toto určite jednorúrová Horelica nezvládne :lol:


v tom pripade by som chcel vidiet ten pesimisticky odhad :lol: a panko by mohol posunut kontakt na dilera :mrgreen:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Okt 2019 12:28

PK napísal:Terajsi problem v Kyusuckom Novom Meste sa da vyriesit za smiesne peniaze rekonfiguraciou krizovatky. Ale asi podstatne su tie miliony na ine riesenia.
Sucasny stav tejto krizovatky ma priepustnost okolo 400-700 aut/h, co je asi 4800-8400 aut/24h v priebeznom smere Sever -Juh. To je uplne smiesna hodnota, dostacujuca akurat s na lokalnu premavku mesta.
Pre kamiony tieto cisla mozeme vydelit kludne troma.
Jednoduchou prestavbou krizovatky by sa dali tieto cisla zdvojnasobit.


A nezda sa Ti, ze zdvojnasobenie zo 4800-8400 aut/24h je trochu malo, ked by ani to nestacilo pre sucasnu potrebu, ked sa mnohi vyhybaju tomu miestu ci uz prejazdom inou trasou ci pouzitim vlaku, aj ked im to nevyhovuje.

Netvrdim, ze sa neda krizovatka rozsirit, ale to je riesenie pre miestnu dopravu v nejakom meste. Ked ide o vyznamny tranzitny tah, tak treba dopravu dostat mimo kontaktu s miestnou dopravou, chodcami a cyklistami.

Uz sa opat opakujem, ze postavit 2-pruh v pravom (vychodnom) pase D3 v dlzke stoviek metrov v Radoli a Budatinskej Lehote s docasnymi napojeniami ma I/11 na koncoch, by riesil problem urovnovej krizovatky, dalo by sa to postavit za 18 mesiacov, na koncoch T-krizovatky pri lacnom rieseni alebo 1 pruh sprava a druhy pruh zlava v mieste spajania/rozpajania s dvojpruhom D3, ktora je navrhnuta v celej dlzke (podla mna zbytocne) v tej oblasti ako most.

devil napísal:mozno sa pamatam zle ale pred casom si obhajoval plny profil.

To by som chcel vidiet, kde som take nieco napisal. D3 Cadca - Svrcinovec by zvladol polovicny profil. Ja v plnom profile vidim ucel zdovodnit preco to ma byt spoplatnene pre OA, zvlast preto ze D3 Svrcinovec - Skalite je ako jediny polprofil na Slovensku bez napojenia na plny profil spoplatneny pre OA.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Okt 2019 13:37

Ten kto pozná miestne pomery, tak sa na tvojom príspevku zasmeje.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 28. Okt 2019 13:59

jano1:
4800-8400 sa mi nezda malo, pretoze to cislo je len pre jeden pruh. Po uprave krizovatky a zdvojnasobeni kapacity by to znamenalo do 16800aut/24h pre jeden pruh, cize teoreticky do 33400aut/24h a to uz nie je mala cifra.
Problemom dnes je, ze sa kvoli bodovej zavade ani nevyuziva kapacita existujucej 1+1 cesty ktora je obojsmerne okolo 30000aut/24h.
Samozrejme suhlasim, ze premavku treba dostat prec, ale terajsia kriticka situacia je tam zbytocne.
Toto co navrhujem ja by sa ratalo mozno v desattisicoch Eur vyriesilo by to situaciu na roky ktore su potrebne na dostavbu dialnice.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 29. Okt 2019 21:40

PK napísal:Toto co navrhujem ja by sa ratalo mozno v desattisicoch Eur

Tomu neverim ani nahodou.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 08:19

1. Lavy odbocovaci pruh zmenit na priebezny plus odbocovaci vlavo. Za krizovatkou asi na 50m 2 pruhy spajajuce sa do jedneho.
alebo
2. Rozsirit 50m pred krizovatkou a 50m za priebezny pruh na 2+2. Co je v tomto pripade trocha asfaltu, premalovanie a pridanie semafora nad novy pruh.
Toto riesenie zdvojnasobuje priepustnost svetelnej krizovatky z terajsich 400-700 na 800-1400 v jednom upravenom smere. Cize ti zvysi maximalnu dennu priepustnost z 8400 aut/24h na 16800 aut/24h.
Pricom vysledna priepustnost je takmer totozna s priepustnostou jedneho neblokovaneho cestneho pruhu, cize krizovatka v tomto smere prestava byt bodovou zavadou.
Toto by mal byt zakladny stavebny kamen uprav na nasich cestach.
Kedze v 80% pripadov je klamstvo, ze cesty nestacia, cesty stacia, len ich blokuju semafory, stopky a podobne obmedzenia.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 30. Okt 2019 09:34

No neviem, keď si najmä kamionisti nechávajú pred sebou veľké medzery, aby sa nemuseli často rozbiehať, tak ani v súčasnosti nie je interval zelenej vyťažený.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 30. Okt 2019 10:01

PK napísal:1. Lavy odbocovaci pruh zmenit na priebezny plus odbocovaci vlavo. Za krizovatkou asi na 50m 2 pruhy spajajuce sa do jedneho.
alebo
2. Rozsirit 50m pred krizovatkou a 50m za priebezny pruh na 2+2. Co je v tomto pripade trocha asfaltu, premalovanie a pridanie semafora nad novy pruh.
Toto riesenie zdvojnasobuje priepustnost svetelnej krizovatky z terajsich 400-700 na 800-1400 v jednom upravenom smere. Cize ti zvysi maximalnu dennu priepustnost z 8400 aut/24h na 16800 aut/24h.


No,, takze,, lavy odbocovaci pruh zmenit na priebezny + odbocovaci,, no a ako by odbocovali auta do Vadicovskej doliny od CA? Po dalsie,, spajajuce pruhy za krizovatkou do jedneho? Neviem ci jazdis na SR, ale vodici nevedia zipsovat,, to by bolo nehod...

Fakt jedina moznost je mimourovnova krizovatka, kde by doprava ktora nechce ist do KNM a vadicovskej doliny presla krizovatkou bez zastavovania na semafore
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 30. Okt 2019 10:51

mimourovnova krizovatka by zabrala časť priestoru pre D3. určite by to bolo lacnejšie riešenie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 11:16

PK napísal:1. Lavy odbocovaci pruh zmenit na priebezny plus odbocovaci vlavo. Za krizovatkou asi na 50m 2 pruhy spajajuce sa do jedneho.
alebo
2. Rozsirit 50m pred krizovatkou a 50m za priebezny pruh na 2+2. Co je v tomto pripade trocha asfaltu, premalovanie a pridanie semafora nad novy pruh.
Toto riesenie zdvojnasobuje priepustnost svetelnej krizovatky z terajsich 400-700 na 800-1400 v jednom upravenom smere. Cize ti zvysi maximalnu dennu priepustnost z 8400 aut/24h na 16800 aut/24h.
Pricom vysledna priepustnost je takmer totozna s priepustnostou jedneho neblokovaneho cestneho pruhu, cize krizovatka v tomto smere prestava byt bodovou zavadou.
Toto by mal byt zakladny stavebny kamen uprav na nasich cestach.
Kedze v 80% pripadov je klamstvo, ze cesty nestacia, cesty stacia, len ich blokuju semafory, stopky a podobne obmedzenia.


Nebud smiesny, odbocovaci pruh bude permanentne stat, pretoze sa vyprazdnuje v kratkom intervale rozdielu "zelenych".

Rozsirit 50 m pred krizovatkou, tam sa zmestia tak max. 2 kamiony uplne zanedbatelne zvysenie kapacity. A rozsirenie iba 50 m za krizovatkou? Do toho pruhu nikto nepojde, a uz vobec nie kamion, pretoze sa neda plynule na tak kratkej trase zaradit, resp. pri zipsovani to bude mat vyznamny vplyv na plynulost cez krizovatku, ktora je pri dlhych "zelenych" zabezpecena.

Uz len prelozenie semaforov a suvisiace posuny priechodov by stalo viac ako desiatky tisic Eur.
Naposledy upravil Jano1 dňa 30. Okt 2019 11:18, celkovo upravené 1 krát.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 11:18

Mawerick81 to co som napisal, c. 2 je vo svete overene a pouzivane riesenie. Zipsovanie za krizovatkou nie je problem kvoli tomu, ze vozidla sa z krizovatky pohynaju asi kazde 3-4s, to si pozri na akejkolvek krizovatke. Nasledne za krizovatkou maju vozidla ci chcu, alebo nie odstupy 3-4s a do tych absolutne nie je problem sa zozipsovat. Vysledne odstupy budu 1,5 - 2s co je vlastne plne naplnenie pruhu.
Takuto krizovatku asi omylom spravili od D1 do Senca, kde su 2 pruhy na semafore, ktore sa nasledne za semaforom zbiehaju do jedneho. Nie je tam najmensi problem. V tomto smere semafor nie je uzke hrdlo, pritom premavka v danom mieste je okolo 1500aut/h. V opacnom smere nechali semafor na jednom pruhu a vytvorili uzke hrdlo (dakujeme) kde sa rano v spicke vytvaraju 20 minutove zapchy.
Aj ked sa kamion pohyna z krizovatky 10 sekund, tak ak to bude naraz v dvoch pruhoch tak sa to priemerne zmeni na 5s a zdvojnasobis sucasny stav.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 11:21

PK napísal:Zipsovanie za krizovatkou nie je problem kvoli tomu, ze vozidla sa z krizovatky pohynaju asi kazde 3-4s, to si pozri na akejkolvek krizovatke. Nasledne za krizovatkou maju vozidla ci chcu, alebo nie odstupy 3-4s a do tych absolutne nie je problem sa zozipsovat.

Tak to uz je totalna kravina. Asi Ti pojdem natocit video z nejakej pretazenej krizovatky.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 11:28

Jano1 ako pisem je to odskusane a overene riesenie. Tvoje argumenty nemaju realny zaklad. Riesenie by fungovalo aj pri kratsich pruhoch napr. 36m kde by vosli 3 kamiony, cize v dvoch pruhoch 6 kamionov. Zipsovanie za krizovatkou nie je problem, pretoze prebieha pri rozbiehani v malych rychlostiach.
Dalsi priklad ked je takato situacia vytvorena omylom a funguje, je krizovatka Gagarinova/Tomasikova, kde je preskrtnuta znacka bus pruhu, takze auta mozu v krizovatke stat v dvoch pruhoch a za krizovatkou sa zaradit pred znackou obmedzenia pre osobne auta. Pokial nie je za krizovatkou kolona tak so zaradzovanim absolutne nie je problem ako som pisal vyssie, auta v priebeznom pruhu nemaju sancu, pretoze ak sa aj niekto brani a prida, tak skrati medzeru pred sebou zo 4 sekund na 2, ale za sebou predlzi medzeru zo 4 na 6.
To ze nikto nepojde do praveho pruhu je vyslovene somarina, chod sa pozriet na spominanu krizovatku pred Sencom. Ak mozem tymto sposobom prejst cez krizovatku rychlejsie tak sa vzdy najde dost soferov co to vyuziju.
Duplom ak by to bolo oficialne prezentovane ako spravny sposob prechadzania takym typom krizovatky.
K cenam nemam co dodat, jedna sa o asi 200-300m2 asfaltu, farby a dodatocny semafor, bez zmeny elektroniky, novy stlp. Este ma skus presviedcat, ze to bude stat miliony rovnako ako paralelna dialnica.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 30. Okt 2019 11:33

No a nový most za križovatkou bude zadarmo?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 11:38

Hovoril som o najproblemovejsom smere zo severozapadu na juhovychod, hlavna cesta a tam ziaden most nie je. Aktualne je tam podla Google stojaca kolona 1,6km dlha, kdezto cez most zo severovychodu je len spomalena premavka na useku asi 200m.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 11:42

PK napísal:Riesenie by fungovalo aj pri kratsich pruhoch napr. 36m kde by vosli 3 kamiony, cize v dvoch pruhoch 6 kamionov. Zipsovanie za krizovatkou nie je problem, pretoze prebieha pri rozbiehani v malych rychlostiach.

To chcem vidiet to zipovanie kamionov na 50 metroch.
https://www.google.com/maps/@49.297188,18.7886171,3a,50.1y,203.88h,84.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1seSyfYvvbP67I2HViou_KaA!2e0!7i13312!8i6656

Co su to male rychlosti? Po chvili uz ide prud krizovatkou 50 km/h. Cize k tym 50 autam, co prejdu krizovatkou na zelenu pridas mozno 5 aj to budu mat problem sa na 50 m za krizovatkou zaradit. Kto bude kluckovat pri 50 km/h, aby na 100 m predbehol kamion iduci 50 km/h v krizovatke?

PK napísal:Ak mozem tymto sposobom prejst cez krizovatku rychlejsie tak sa vzdy najde dost soferov co to vyuziju.

Poznam takych soferov, jeden sa tam vtlaci a nasleduje zbrzdenie mnozstva aut v pruhu, kde sa natlacia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 30. Okt 2019 11:46

PK napísal:Hovoril som o najproblemovejsom smere zo severozapadu na juhovychod, hlavna cesta a tam ziaden most nie je. Aktualne je tam podla Google stojaca kolona 1,6km dlha, kdezto cez most zo severovychodu je len spomalena premavka na useku asi 200m.


Mas trochu popletene svetove strany. I/11 od CA na ZA v Radoli ide od severovychodu na juhozapad.
Most tam je:
https://www.google.com/maps/@49.2972976,18.7890226,3a,75y,358.84h,73.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7bkewiVYH4s629VG1HjntQ!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 30. Okt 2019 11:52

Bezprostredne za križovatkou je most (dva samostatne mosty) v zlom stave. Smer CA
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 30. Okt 2019 12:17

PK,, asi ti raz natocim ked stojim na odbocke na KNM,, ked sa pusti zelena na CA,, tak prve auta ok,, hybu sa pomaly,, ale ta zelena trva tak dlho, ze niektore auta tam idu aj 30km/h a hlavne kamiony su nalepene na seba,, aj osobne,, samozrejme ked nieje spicka tak tade niektori poliaci letia aj 70km/h,, myslene v noci.. takze to co pises je teoreticke,, ale v praxi nepouzitelne..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 12:52

Kamionisti rychlo pochopia, ze zipsovanim prejdu krizovatkou rychlejsie.
Priemerne auto da na plny plyn 100km/h za 12s. Cize 50km/h za zhruba 6s. Za tych 6s pojde priemerne 25km/h co je 6,9m/s, 41,6m.
Takze na plny plyn dosiahne za tych 50m akurat tak 55km/h. Realne sa nikdy nepridava na plny plyn, takze kazde auto ma na 50m useku tak do 10s na zipsovanie, co je dostatocny cas.
Cisto kamionom treba na zipsovanie okolo 100m usek. 100m je zhruba vzdialenost na ktorej dokazu dosiahnut 50km/h. Po dosiahnuti 50km/h co je 13,9m/s pri odstupoch 2s (striedave rozbiehanie z 2 pruhov) bude vzdialenost kamionov od predneho naraznika po predny naraznik dalsieho 27,8m co je 12m kamion + 15,8m odstup(1,13s). Uplne bezpecne a pohodove.
Mozte sa kludne snazit vyvracat, ale toto je odskusane a funkcne riesenie. Jazdil som po takych krizovatkach videl, ze funguju a su bezpecne.
Jedina otazka je preco sa to este nerobi u nas a sme x rokov za opicami.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 30. Okt 2019 12:54

Rovnako ako to (ne)pochopili v CA.
Inak priepustnosť 17000 aut. pre intenzitu 17000+ aut. (a rastie) je riešenie typu LTT.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod PK » 30. Okt 2019 13:02

To je priepustnost jednym smerom. Takze pre oficialne pocty to zdvojnasob. 34.000 priepustnost pre 17.000 premavku.
Kazdopadne dnes je situacia daleko za LTT, skolabovana nefunkcna cesta. Toto je riesenie ktore tam moze byt o mesiac a s prehladom preklenie obdobie kym bude dialnica.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 30. Okt 2019 13:34

teoreticky by to mohlo fungovat, ale zabudol si, ze okrem hlavneho smeru (ZA-CA) je v krizovatke relativne silny smer aj ZA-KNM.
Pokial zmenis lavy odbocovaci pruh na odbocovaco-priebezny, nemozes mat pustene hlavne smery oproti sebe, pretoze lave odbocenie nebude fungovat.

Predpokladam (davno som tade nesiel), ze dnes idu naraz smery ZA-CA aj CA-ZA, potom lave odbocenia z hlavnej cesty, potom vedlajsie smery z KNM a Radole.
Pokial urobis lavo-priame smery, budes musiet upravit aj signalny plan na smer ZA-CA, potom CA-ZA, potom vedlajsie smery. A kedze priamy smer ma iny cas ako odbocovaci, stracas zase polovicu kapacity cesty a si znova tam kde si bol na zaciatku len nebezpecnejsie.

Ako nefunguje zipsovanie po svetelnej krizovatke sa mozes pozriet v RK. Vsetky auta smer centrum - LM stoja v lavom pase aj ked je pravy volny (velmi rad ho vyuzivam na predchadzanie) ale zipsovanie je niekedy o hubu a musis sa drzo natlacit do laveho prudu.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.