Stránka 104 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 09:07
od metelesku.blesku
Článok je o úseku, ktorý sa ide prebudovať z polprofilu na plný profil prakticky na 100% dĺžky súčasnej I/11.
Problémom toho článku a vlastne aj celej tejto stavby je, ako inak, Jožinko "Geda-pááá", ktorému preložená I/11 nepostačuje v tých mäkších parametroch a radšej nechá zabetónovať celú dolinu, ako by mal aspoň trochu ustúpiť.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 10:32
od IceFox
Pokiaľ viem, tak sa pripravuje megalomanska verzia KNM - Oščadnica. Alebo sa niečo zmenilo (resp. si uvedomili, že je to nezaplatiteľné)?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 12:22
od Mawerick81
Nikto nevie,, primator Krasna si narokuje veci akokeby to bola ZIlina alebo Presov

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 08:31
od dialnicaD3

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 10:58
od mirecko255

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 20:38
od zvR7
Bude to komédia sledovať, keď štúdia povie, že je výhodnejšia iná trasa (pôvodná trasa, ktorú projektovali ešte súdruhovia...a keď bude robená štúdia seriózne iný výsledok byť nemôže...ak je podstatná aj cena...ÚHP) ...ako sa postavia Kysučania proti vlastnej dialnici (alebo niektorí jedinci)

Každopádne ak to bude stáť menej ako terajšie kalkulácie tak sa oplatilo vyhodiť pol mega na štúdiu ...ale mám pocit, že to budú zase "zbytočne" prihrané peniaze pre niekoho

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 20:43
od Mawerick81
hlavne to vrati vsetko na zaciatok,, cize dalsie zdrzanie,,

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 20:57
od milan_KM
Samozrejme, že to bude stáť menej. A pritom to celé stojí a padá na nezmysle zvanom paralelná cesta I. triedy. Kostru siete by mali tvoriť D a tam kde niesú by ich mali nahradzovať jednotky. Inak regionalky. Nie viesť všetky kategotrie čo vas napadnu v udoli širokom 100m. (A s VRT a plavebným kanálom :lol: :lol: )

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:16
od mike007
Ale s tým, že tá paralelná cesta nemôže predsa ísť stredom dediniek, úzkymi kľukatými uličkami, poprípade s bodovou závadou jednosmerne prejazdného mosta...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:31
od Vlados
Daj čierne na bielom kde je uvedené, že je to zakázané. Potom uvediem, kde je také miesto a miesto kde nie je ani paralelná cesta.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:36
od mike007
Je mi jasné, že sa tu hneď bude argumentovať R1kou medzi Ziarom a Zvolenom. Porovnávajte to ale s D cestou. Veď na Rky neboli donedávna potrebné ani len vignety...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:42
od Vlados
Nemám problém to porovnať aj s D cestou. Daj čierne na bielom kde je uvedené, že je to zakázané.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 21:56
od mike007
Nechcem polemizovať. Predpisy hovoria, že paralelne k spoplatnenej komunikácii musí viesť alternatívna trasa pre vozidlá, ktoré nevyužijú práve tú spoplatnenú.
No a teraz si trošku zapolemizujem:
Keďže všetci asi súhlasíme, že ponechať stávajúcu jednotku a postaviť novú D je naozaj megalomania, asi bude optimálne použiť existujúci polprofil. Potiaľ asi sme zajedno, však? aj keď sa mierne "ohne" norma.
Keďže už ale týmto procesom Kysuce o niečo prídu, príde mi fér, nehrotiť to a za cenu toho ústupku vybudovať aspoň prekládku problémových úsekov. Obyčajná dvojka. Tie intenzity tam budú určite vyššie ako na tej spomínanej paralelke pri Zvolene (viac a väčšie dediny, turistické centrum, atď). Osobne nepoznám iné úseky na Slovensku, kde nevedie paralelná komunikácia (popri R alebo D) adekvátnych parametrov.
Ako píšem, ak sa to bude hrotiť veľmi, tak sa podľa mňa Kysučania seknú a bude sa musieť stavať všetko... Vidia príklady z iných stavieb, kde sa rozhadzujú peniaze na rôzne (aj nesúvisiace) vyvolané investície, a samosprávy vedia úspešne blokovať výstavbu... Prinajhoršom si pomôžu slávikom...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 06:52
od nevo83
prosim bud konkretny ktore stavby a za ake peniaze ?
Vies vyhoda D3- TERAZ je ta ze sa o nej vie a je ako tak pripravena resp dalej ako ine useky a tahy...
Ale ako si povedal BUDU TO HROTIT, priprava inych usekov pokroci a tlak sa presunie tam... tak D3 okolie moze skoncit tak ze dalej si blokujte a stavajte vzdusne zamky, my vsak tie peniaze presunieme na ine useky kde bude viac uzitku za menej penazi.... Vies co vsetko dokazes postavit za cca 720mil / - odhad na dokoncenie D3 + cca 200mil dokoncenia 1/2 profilov :) ???

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 08:32
od jarino
Ako optimalizovať D3 je úlohou zhotoviteľa štúdie realizovateľnosti (ďalej ŠtRe). Hovoriť mu do toho budú NDS, MDV SR, SSC, MF SR, JASPERS a kysucké samosprávy. Má prísť s niečím takým, s čím bude vlk sýty aj ovca celá.

- Variant č.1 využiť trasovanie komunikácií súbežných s trasou navrhovanej diaľnice D3 (cez obce),
- vo Variante č.2 nájsť alternatívnu trasu budúcej cesty súbežnú s trasou diaľnice D3.
Technický návrh musí byť spracovaný v takej podrobnosti, aby bolo možné cenu jednotlivých variantov porovnať s existujúcou PD. Pred detailným spracovaním alternatívneho variantu (resp. subvariantov) predloží zhotoviteľ návrhy, ktoré musia byť odsúhlasené objednávateľom.

Pri odhadovanej úspore 30% nevidím moc priestor, aby MF SR a JASPERS ustúpili a nepožadovali optimalizáciu diaľnice.
Keby chcú, môžu požadovať optimalizáciu aj v prípade Brodno - KNM. Avšak v zadaní je jasná požiadavka, že lacnejšie varianty má zhotoviteľ prioritne hľadať pre úsek KNM - Oščadnica. Všetci vedia, že tento úsek je najmenej potrebný. Povedzme si pravdu, toto už mali riešiť za Počiatka resp. Brecelyho / Érseka.
Za Érseka sa akurát vypísalo VO na prípravu DSP tohto megalomanského variantu a za Doležala zazmluvnili zhotoviteľa. Takže popri príprave ŠtRe sa bude paralelne pripravovať zrejme zbytočná projektová dokumentácia...
Možno si od toho sľubujú, že potom o cca rok a pol spravia dodatok a zhotoviteľ pripraví "aktualizáciu" DSP na druhý krát podľa ŠtRe...

Neviem o čom minule predstavitelia Krásna nad Kysucou hovorili, že presvedčili UHP o potrebe v súčasnosti pripravovaného variantu. A už vôbec netuším, čo je prekvapivé na tom, že sa bude aktualizovať ŠtRe. Vie sa to už pomerne dosť dlhé obdobie...
Tá z roku 2014 je neaktuálna. A pribudol silný oponent -> UHP. Môže byť ešte sranda, keď sa pustia Excelom do tých čísel čo vylezú v prípade D3, R2 a R4.

Výhoda D3 je v tom, že je v skupine core TEN-T, kde je kopa peňazí a málo pripravených projektov. Zvrátiť by to mohla iba významná zmena v procesoch prípravy a povoľovania líniových stavieb (spojiť napríklad EIA s územným konaním atď.). V takom prípade by teoreticky tento minister dokázal ku koncu volebného obdobia tejto vlády (ak vydrží...) pripraviť zemplínsku D1 a turčiansku R3. Na druhú stranu Turany - Hubová, Branisko a Horelica by zhltli postačujúcu kopu peňazí.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 20:55
od milan_KM
Riešenie sa priam ponúka. Zmeniť I/11abcd na II/111. Centrum Krásna obísť obchvatom C9,5 paralelnom s diaľnicou ako kedysi navrhoval Jano1. Zvyšok cez Blažkov s rekonštrukciou a chodníkmi. D3 bude mať dostatok MUK aby bolo pohodlne využívaná drvivou väčšinou dopravy.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 08:12
od Peter_CA
mike007 napísal:Predpisy hovoria, že paralelne k spoplatnenej komunikácii musí viesť alternatívna trasa pre vozidlá, ktoré nevyužijú práve tú spoplatnenú.

A je niekde uvedené, že tá alternatívna trasa musí byť cesta I. triedy? Pretože pokiaľ viem, tak nejako to bolo predostrené obyvateľom, že tá okreska cez Blažkov sa povýši na jednotku. Do toho markizácka reportáž zo Svrčinovca, ako tam po otvorení diaľnice zostala na starej ceste hromada kamiónov, ktoré obchádzajú mýto... ehm riadia sa podľa navigácie.
milan_KM napísal:Centrum Krásna obísť obchvatom C9,5 paralelnom s diaľnicou ako kedysi navrhoval Jano1. Zvyšok cez Blažkov s rekonštrukciou a chodníkmi.

Plus na každý koniec zákaz vjazdu pre náklady okrem dopravnej obsluhy.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 10:54
od mike007
A je niekde uvedené, že tá alternatívna trasa musí byť cesta I. triedy? Pretože pokiaľ viem, tak nejako to bolo predostrené obyvateľom, že tá okreska cez Blažkov sa povýši na jednotku. Do toho markizácka reportáž zo Svrčinovca, ako tam po otvorení diaľnice zostala na starej ceste hromada kamiónov, ktoré obchádzajú mýto... ehm riadia sa podľa navigácie.

Túto podmienku (asi z normy) si pamätám ešte zo školy, ale je možné, že sa to zmenilo.

Nuž, celkom logicky: diaľnica je spoplatnená komunikácia, teda musí existovať alternatíva. Ale tá alternatíva v danej trase (dokonca koridoru) musí byť využiteľná aj pre tranzitnú nákladnú dopravu. To nie je len o plánovaných uzávierkach, ale aj o mimoriadnych udalostiach. Tá paralelná trasa musí tento tranzit následne zvládnuť. Okrem toho, na diaľnici platia určité predpisy, okrem spoplatnenia aj o minimálnej rýchlosti. Vozidlá, ktoré túto rýchlosť nemôžu konštrukčne dosiahnuť, nesmú na diaľnicu vojsť.
Na cestách nižších tried ako 1. platí už cca 10 rokov všeobecný zákaz tranzitnej nákladnej dopravy. Takže čo napríklad s takým nadrozmerným alebo nadmerným nákladom, ktorý ide max. 60? Jedine paralelná komunikácia. Okrem toho, že na dvojku nákladný tranzit nesmie, tak by som sa rád pozrel na to, ako sa bude v Krásne vykrúcať popri kostole alebo ako prechádza cez ten úzky most. Ale jasné, toto sa plánuje vopred a v prípade plánovanej uzávierky tam ten náklad nepošle nik.
Presne z toho dôvodu sa prekategorizovala a zmodernizovala aj I/12. Dvojku stredom Krásna si ale neviem predstaviť, ako sa "zjemnia" oblúky. Preto ten obchvat je vyslovene potrebný. Nehovoriac, že medzi Ochodnicou a KNM neexistuje v súčasnosti žiadna iná cesta ako I/11.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 12:04
od Vceliak
Peter_CA napísal:Tá paralelná trasa musí tento tranzit následne zvládnuť.

To nie je celkom tak! Keby to platilo, načo by bola diaľnica?

Môže napríklad obmedziť skrátenie vzdialenosti, t.j. ak je uzavretý jeden úsek diaľnice o dĺžke 20 km, obchádzková trasa môže mať kľudne aj 120 km.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 12:21
od mike007
A keď sa stane nehoda?
Ináč, o obchádzkach a odklonoch pojednáva aj zákon 135/1961, a to konkrétne §7.
Mimo iného sa v ňom uvádza :
(3) Obchádzku a s tým spojenú zvýšenú cestnú premávku na obchádzkových trasách sú obce povinné strpieť.
(5) Odklon je obchádzková trasa určená na diaľkovú tranzitnú dopravu s cieľom znížiť dopravnú intenzitu na území, kde sú miestnou uzávierkou zhoršené podmienky na priepustnosť cestnej premávky. Určenie trasy odklonu je súčasťou povolenia uzávierky a obchádzky.

Mimoriadna udalosť však vzniká bezprostredne a neplánovane. A zrazu máte v tranzitnej trase stovky /tisícky vozidiel, ktoré už nemôžu využiť odklon, lebo už sú "tu".
A keď som písal zvládnuť, nebolo to mienené na intenzity, ale to dúfam bolo v kontexte odseku snáď zrejmé. To, že bude nehoda a budú kolóny, je jasné. Ale trasa musí imho zvládnuť aj prejazd uvedenej jazdnej súpravy, čo i len jednej. V Krásne má tá cesta miestami horko-ťažko 6-7 metrov a k tomu zákruty takmer v pravom uhle.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 13:08
od pa3ck
V súčasnosti, ak je neprejazdná I/11, posielajú sa kamióny cez dediny alebo ich polícia odstaví?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 13:21
od mike007
Ak si dobre spomínam zo svojich predcovidovych jázd Kysucami, tak jedine ak sa obchádzala nehoda na úrovni Kysuckého Lieskovca, tak sa obchádzalo cez obec. Ináč kamióny stáli.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 19:06
od maher
taký kompromis, že úsek Kys. Lieskovec- Krásno bez paralelnej jednotky by nebol spoplatnený by nebol priechodný?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 19:11
od mike007
A traktory, cyklisti, chodci, pracovné stroje budú prevážané helikoptérami? :wink:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2021 19:42
od maher
takéto pomalé dopravné prostriedky môžu ísť cez Blažkov alebo Dunajov