vladik67 napísal:Tam je to tak oklieštené bez megalomanii a len polprofil, že neviem čo ešte chceš osekávať a čo si tým chcel povedať.
Stále sa nájde priestor osekať.
Už len kebyže sa UHP pozrie na premrštené jednotkové ceny...
vladik67 napísal: To akože vyplakávaš za D3 a obzvlášť ty Jarino?
Rád by som videl aspoň jednu vetu v mojom príspevku v ktorej vyplakávam za D3...
Mne je D3 ukradnutá
vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou
Štát je ten posledný komu inflácia vadí...
vladik67 napísal:jeho stavebná činnosť je pozastavená
Ako môže byť pozastavené niečo, čo ani nezačalo?
vladik67 napísal:Peniaze doposiaľ vynaložené prepadnú a budú znova vyhodené na oprašovanie už raz a hádam aj niekoľkokrát vypracovaných vecí ako je to v prípade Soroška.
Soroška? Niekoľkokrát pripravený projekt?
Asi píšeš o nejakej inej Soroške, no určite nie R2 pri Rožňave...
Inak vyhadzovanie peňazí ktoré popisuješ takmer nikoho netrápi. Možno tak MF SR a UHP, tí prišli s riešeniami ako tieto zbytočné výdavky obmedziť, ale MDV SR ešte za Erséka sa k tomu nemalo a veselo sa vyhadzovali peniaze na projekty, ktoré nemali šancu prejsť!
Tak po novom NDS môže pokračovať v príprave projektov až po súhlase z MF SR...
vladik67 napísal:Najdrahšie sú tie úseky, ktoré sa nestavajú hoci majú prípravu v pokročilom štádiu za sebou.
Najdrahšie sú projekty, ktoré NDS pripravuje bez rozmyslu a akýchkoľvek opodstatnení
vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou, alebo hospodárskou krízou a inými premennými ako sú v dnešnom prípade vysoké náklady na PHM, ceny stavebných materiálov, cena práce. Potom ideme porovnávať úseky z minulosti, za koľko sa postavili vtedy a prečo je to predražené dnes. Typický úradnícky názor od stola.
Ja to zjednoduším.
Predražené v minulosti, predražené aj teraz...
Asi nevieš, ale my sami si podrážame nohy zbytočne prestrelenými a nereálnymi cenami v Štúdiach realizovateľnosti, ktoré následne vedú k nerentabilnosti projektov.
Zbytočne do toho ťaháš infláciu, PHM a stavebné materiály.
Je všeobecne známe, že za pokojných čias pár rokov dozadu boli ceny totálne prestrelené.
vladik67 napísal:Tvoj názor je taký, že čo už bolo stopnuté, tak fajn. A teraz, to čo je ako tak živé, treba opäť stopnúť lebo v budúcnosti to bude ešte lacnejšie.
Prosím, ešte raz si pomaličky prečítaj čo som napísal:
Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3. Takto by sa malo postupovať pri všetkých pripravených projektoch (Bátka - Figa, Palúdza - LH), na ktoré sme už minuli kopu zdrojov.
Neviem prečo si vymýšľaš niečo, čo som jednoducho nenapísal!!!
Napísal som, že
v prípade D3 sa ide hľadať spôsob, ako dostať pomer prínosov a nákladov nad 1 (bez toho nedostanú na D3 eurofondy).
Tvrdím, že podobne by sme mali pristupovať aj pri iných projektoch, ktoré sú pripravené na úrovni vykúpených pozemkov, t.j. štát minul na ne peniaze. Projekty ako Palúdza - LH alebo Bátka - Figa nie sú úplne zbytočné, takže tvrdím, že aj tu treba hľadať spôsob a nezhodiť to zo stola.
Vlados napísal:Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť.
To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.
Vlados napísal:Nakoľko dnešná vláda má problém s čerpaním fondov, všetko zastaviť v kombinácii že nevedeli posúdiť čo je ešte na hrane a čo ozaj zrušiť spôsobilo že nečerpáme takmer nič, a namiesto (čiastočne) preplatených luxusných riešení nebude nič (napr. Palúdza - LH)...
Tento projekt už ani nie je nejaký luxus, keď sa z neho vyhodili kadejaké investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné.
Vykúpili sa kompletne pozemky, získali sa stavebné povolenia a teraz to zhodíme zo stola, lebo B/C je 0,9. Jednoznačne by sa mal nájsť spôsob, ako dosiahnuť B/C vyššie ako 1 a nevymýšľať sprostosti s pôvodnou trasou.