Stránka 107 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2021 18:37
od devil
cize skalite cca 2.000 aut, strazov-brodno 5.800, cadca 7.000...kolko by to bolo dalej pri tomto pomere aut ?? napodobne po KM (??) a KM-brodno okolo 10.000 aut denne ? a na toto treba dialnicu a este aj subeznu cestu......

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2021 20:13
od JaNY
Moj dnesny prispevok bol skor o D3, patry sem. Devil mozes ho sem presunut? dik

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2022 13:57
od Peter_CA
Jedna zaujímavosť z nového českého sčítania v roku pred otvorením diaľnice

11 Svrčinovec 2016 2020 2020/2016
nákladné 3358 2736 81,48
osobné 4096 2426 59,23
motorky 46 41 89,13
Spolu 7500 5203 69,37

35 Bumbálka 2016 2020 2020/2016
nákladné 1148 1610 140,24
osobné 2124 3186 150,00
motorky 8 106 1325,00
Spolu 3280 4902 149,45

484 Konečná 2016 2020 2020/2016
nákladné 149 175 117,45
osobné 1564 1793 114,64
motorky 26 32 123,08
Spolu 1739 2000 115,01

01179 Šance 2020 (v 2016 nebolo zahrnuté v sčítaní)
nákladné 207
osobné 1260
motorky 13
Spolu 1480

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2022 05:45
od 110mat110
Uplne to chapem. V 2020 bol taky problem ist cez Cadcu, ze vela ludi vratane mna chodilo radsej cez Bumbalku a Makov ako cez Kysuce.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2022 21:52
od cepheus

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2022 17:20
od lolo
Zmluva na zelený most bola dnes podpísaná

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2022 13:51
od devil
dolezalova hlavna agenda. okrem visnoveho samozrejme.

clanok by mal byt v monitoringu tlace.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2022 16:08
od metelesku.blesku
Nuž, pokiaľ Jožko Grapa a Matej Fabšík považovali doteraz vedenie 6 súbežných pruhov v Dunajovskej "úžine" v celej dĺžke tohto úseku za dobrý nápad, tak by sa moc nemali oháňať "určitými formami nekompetencie alebo zavádzania verejnosti".

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2022 22:40
od Vlados
Oni sú mimo realitu. Zatiaľ dosahujú presne čo chceli - odkladanie výstavby. Ak zoberieme že intenzity majú bezbreho rásť tak možno v 2040 tam bude potrebných 6 pruhov... a do vtedy budú musieť počkať ;)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2022 10:52
od Mawerick81
Obrázok

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2022 11:01
od metelesku.blesku
Po poslednej návšteve KNM Doležal spomínal čosi o zefektívnení procesov prípravy umožňujúcom minimálne úsek Brodno-KNM pripraviť o čosi rýchlejšie.
Podľa tej tabuľky to tak nevyzerá.

A tošku nerozumiem, čo chcú na štúdii realizovateľnosti robiť ešte ďalších 10 mesiacov?

Záverom zamyslenie. Hodnotenie MŽP k EIA hotové 08/2021, VO na spracovanie Správy EIA koniec 02/2022. Takto si predstavuje niekto priority?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2022 17:16
od Xisco
Bývam tam a jedno viem: tu sú kolóny dennodenne, či smer od ZA, alebo aj od CA už minumálne 10 rokov. Problém treba riešiť teraz, čakať na roky 2030, ďakujem pekne. Nehádžem celú vinu na súčasného ministra, ale nevidím dôvod a potrebu, načo chodí každý týdeň z BA na Kysuce, keď tú tabuľku s uvedenými rokmi všetci už poznáme ...

2029-2030 sú plánované roky na otvorenie úseku podľa tabuľky, všetci dobre vieme, že doteraz jediný termín nesedel. A pri súčasnej dobre (vidíme RK, Strečno, ..) to môžu byť kľudne aj roky 2035 a aj viac. Nechápem označenie stavby D3 názvom "priorita" ...

Pre koho to plánujú, ktorá generácia bude chodiť týmto úsekom??? Robte tak, aby sme si tie dialnice aj užili ešte v tomto živote! :)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2022 11:26
od jarino
Podobne ako v prípade Zvolena, NDS porušila zákon, keďže vyhlásila VO na vypracovanie Správy o hodnotení vplyvov na ŽP.
NDS zverejnila pôvodnú Štúdiu z roku 2014, ktorá citujem: "bola formalitou, ktorá mala schváliť navrhnuté riešenie projektu. Porovnávali sa dva varianty trasovania, ktoré sa medzi sebou líšili iba v jednom zo siedmich úsekov."
V súčasnosti sa pripravuje nová Štúdia realizovateľnosti, ktorá má byť vypracovaná podľa platnej metodiky OPII 3.0, má vychádzať z aktualizovaného dopraného modelu a zohľadniť výhrady voči navrhovaným variantom pôvodnej štúdie.

Sčítanie dopravy ukázalo, že prognóza dopravy bola v pôvodnej štúdií k roku 2020 nadhodnotená o približne 6 – 14 % v závislosti od úseku. Súčasťou aktuálnej ŠU bude aj aktualizovaný model, kalibrovaný podľa aktuálnych dopravných prieskumov z mája 2022. KNM - Oščadnica by mal byť preprojektovaný.

Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3. Takto by sa malo postupovať pri všetkých pripravených projektoch (Bátka - Figa, Palúdza - LH), na ktoré sme už minuli kopu zdrojov.

Hodnotenie: https://www.mfsr.sk/files/archiv/69/Hod ... 220622.pdf
Štúdia realizovateľnosti: https://www.ndsas.sk/stavby/studie-real ... route%5D=3

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2022 07:31
od vladik67
Jarino, tak s s tým riešením čiže hľadaním možnosti zníženia nákladov a zvýšenia prínosov aj na iných projektoch napr. Batka-Figa si zabil. Tam je to tak oklieštené bez megalomanii a len polprofil, že neviem čo ešte chceš osekávať a čo si tým chcel povedať. To akože vyplakávaš za D3 a obzvlášť ty Jarino? Aj inde žijú ľudia. Spomínaný úsek aj keď je vysoko pripravený, tak nie je v prioritách a jeho stavebná činnosť je pozastavená "Lebo Érszek a Maďari". Peniaze doposiaľ vynaložené prepadnú a budú znova vyhodené na oprašovanie už raz a hádam aj niekoľkokrát vypracovaných vecí ako je to v prípade Soroška. Najdrahšie sú tie úseky, ktoré sa nestavajú hoci majú prípravu v pokročilom štádiu za sebou. Ty vôbec nerátaš z infláciou, alebo hospodárskou krízou a inými premennými ako sú v dnešnom prípade vysoké náklady na PHM, ceny stavebných materiálov, cena práce. Potom ideme porovnávať úseky z minulosti, za koľko sa postavili vtedy a prečo je to predražené dnes. Typický úradnícky názor od stola.
Ešte raz zopakujem len svoj názor z minulosti. Ak by sa stavali úseky bezpečných ciest D a RC aj na rovinách a mierne zvlnenom teréne, a nečakalo by sa kedy bude jeden km výstavby stáť nie za 5 miliónov, ale za 15 a viac, tak už juh (okolie RS, RV KE-okolie mimo Sorošky a Plešivca) dajme tomu a juhovýchod (Mi, TV a SO mimo tunela Dargov) bol dávno postavený a ani starostovia by nežiadali toľko kompenzácii, aké boli vyplatené mimo výstavby kvalitnej cesty či už D alebo RC na západnom Slovensku.
Tvoj názor je taký, že čo už bolo stopnuté, tak fajn. A teraz, to čo je ako tak živé, treba opäť stopnúť lebo v budúcnosti to bude ešte lacnejšie. Čas 30 rokov ti dáva za pravdu. Takýmto štýlom skôr zostarneš, ako by si sa previezol naprieč Slovenskom od BA po Vyšné Nemecké, či severom alebo juhom. Zabudol si už len spomenúť nejaké heslo a ja ti pomôžem tým zo socializmu: "Vpred svetlejším zajtrajškom a budúcnosti". A dodám, že nie pre nás, naše deti ale našich vnukov a ich potomkov. Za toto sa neštrngalo na námestiach v 1989. Komunisti boli vraj skostnatelí, ale terajší kapitalisti a ich byrokratickí úradníci sú asi ešte viac, lebo nemajú žiadnu víziu z dlhodobého aspektu, ako boli aspoň päťročnice. Priority menené nástupom každej novej vlády do toho nezapočítavam, lebo je to len zdrap popísaného papiera, ktorý je potom ako politické sľuby vylepovaný popri cestách na reklamných pútačoch.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2022 11:35
od Vlados
vladik67, Jarino nevyplakáva, väčšinou uvádza fakty ktoré sa síce zle čítajú ale z h.vna bič neupletieš.
Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť. Oni sa len snažia z toho mála čo má ísť do rozvoja vytĺcť čo najviac, čo najviac spravodlivé pre všetkých obyvateľov Slovenska. Základný problém je že 30 rokov dávame málo, podstatne menej ako politici vždy a všade sľubujú. Keby nikto nesľuboval D1 do 2005, 2010, 2020, 2030 alebo rovno už Mečiar povedal že po hranicu s Ukrajinou bude 2+2 až v 2050 tak by ľudia boli skromnejší a neočakávali by všade D či R, ale ofrflali by a uskromnili by sa aj s malými obchvatmi. Detto v 1995 povedal že trať BA-KE prebudujeme na 200km/h do 2070, na 160 do 2050 a na 120 upravíme/udržíme do 2020 tak by bolo všetko jasnejšie. Niekto by mal politikom a ich ministerstvám nastavovať zrkadlo a krotiť ich v vzdušných zámkoch. Problémoch je teraz ten prechod medzi minulosťou keď bolo možné všetko a tým čo je vhodné pri danom objeme investícií. Nakoľko dnešná vláda má problém s čerpaním fondov, všetko zastaviť v kombinácii že nevedeli posúdiť čo je ešte na hrane a čo ozaj zrušiť spôsobilo že nečerpáme takmer nič, a namiesto (čiastočne) preplatených luxusných riešení nebude nič (napr. Palúdza - LH)... vlastne niečo bude, počítače sa nakúpiť dajú ;)
Ako štát a vlastne ani rodinný hospodár nemôžeš pozerať na absolútnu cenu diela. Je potrebné sa na to pozerať za koľko mesiacov to vyberiem na daniach, za koľko mesiacov na to zarobím. Ako stúpajú náklady tak stúpajú príjmy, minimálne štátu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2022 15:16
od devil
to je pekne ze teraz chcu vytlct z mala co najviac ale kde boli 10-20 rokov dozadu ked sa budovala megalomania. takisto je otazne ci nieco dosiahnu. v presove nakoniec budu 3 plnoprofilove tunely tak bude velmi zaujimave sledovat ake tam budu intenzity. takisto v akej forme bude dokoncena D3. a to ze riesia a spochybnuje aj obchvaty miest ako sala asi nema obdobu nikde inde.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2022 08:15
od metelesku.blesku
10-20 rokov dozadu neexistovali. UHP vzniklo až s príchodom už nebohého Filka na MFSR v roku 2016. A dôvodom vzniku bolo práve to, aby bolo nastavované nejaké zrkadlo tým megalomániám, kde už nemali niektorí žiadnu mieru pri nastavovaní cien. S cestármi tento boj vedú dodnes (viď. často stále premrštené štátne odhady a napr. aj osekávanie megalománie na D3 KNM-Oščadnica). Paradoxne sa ich vznik už vtedy hodil aj Kažimírovi do krámu, keďže potreboval nejako umierniť nenažrancov nacucaných na vtedajšiu vládu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 01:20
od jarino
vladik67 napísal:Tam je to tak oklieštené bez megalomanii a len polprofil, že neviem čo ešte chceš osekávať a čo si tým chcel povedať.

Stále sa nájde priestor osekať.
Už len kebyže sa UHP pozrie na premrštené jednotkové ceny...

vladik67 napísal: To akože vyplakávaš za D3 a obzvlášť ty Jarino?

Rád by som videl aspoň jednu vetu v mojom príspevku v ktorej vyplakávam za D3...
Mne je D3 ukradnutá :wink:

vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou

Štát je ten posledný komu inflácia vadí...

vladik67 napísal:jeho stavebná činnosť je pozastavená

Ako môže byť pozastavené niečo, čo ani nezačalo?

vladik67 napísal:Peniaze doposiaľ vynaložené prepadnú a budú znova vyhodené na oprašovanie už raz a hádam aj niekoľkokrát vypracovaných vecí ako je to v prípade Soroška.

Soroška? Niekoľkokrát pripravený projekt?
Asi píšeš o nejakej inej Soroške, no určite nie R2 pri Rožňave...

Inak vyhadzovanie peňazí ktoré popisuješ takmer nikoho netrápi. Možno tak MF SR a UHP, tí prišli s riešeniami ako tieto zbytočné výdavky obmedziť, ale MDV SR ešte za Erséka sa k tomu nemalo a veselo sa vyhadzovali peniaze na projekty, ktoré nemali šancu prejsť!
Tak po novom NDS môže pokračovať v príprave projektov až po súhlase z MF SR...

vladik67 napísal:Najdrahšie sú tie úseky, ktoré sa nestavajú hoci majú prípravu v pokročilom štádiu za sebou.

Najdrahšie sú projekty, ktoré NDS pripravuje bez rozmyslu a akýchkoľvek opodstatnení :wink:

vladik67 napísal:Ty vôbec nerátaš z infláciou, alebo hospodárskou krízou a inými premennými ako sú v dnešnom prípade vysoké náklady na PHM, ceny stavebných materiálov, cena práce. Potom ideme porovnávať úseky z minulosti, za koľko sa postavili vtedy a prečo je to predražené dnes. Typický úradnícky názor od stola.

Ja to zjednoduším.
Predražené v minulosti, predražené aj teraz...
Asi nevieš, ale my sami si podrážame nohy zbytočne prestrelenými a nereálnymi cenami v Štúdiach realizovateľnosti, ktoré následne vedú k nerentabilnosti projektov.
Zbytočne do toho ťaháš infláciu, PHM a stavebné materiály.
Je všeobecne známe, že za pokojných čias pár rokov dozadu boli ceny totálne prestrelené.

vladik67 napísal:Tvoj názor je taký, že čo už bolo stopnuté, tak fajn. A teraz, to čo je ako tak živé, treba opäť stopnúť lebo v budúcnosti to bude ešte lacnejšie.


Prosím, ešte raz si pomaličky prečítaj čo som napísal:
Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3. Takto by sa malo postupovať pri všetkých pripravených projektoch (Bátka - Figa, Palúdza - LH), na ktoré sme už minuli kopu zdrojov.

Neviem prečo si vymýšľaš niečo, čo som jednoducho nenapísal!!!
Napísal som, že v prípade D3 sa ide hľadať spôsob, ako dostať pomer prínosov a nákladov nad 1 (bez toho nedostanú na D3 eurofondy).
Tvrdím, že podobne by sme mali pristupovať aj pri iných projektoch, ktoré sú pripravené na úrovni vykúpených pozemkov, t.j. štát minul na ne peniaze. Projekty ako Palúdza - LH alebo Bátka - Figa nie sú úplne zbytočné, takže tvrdím, že aj tu treba hľadať spôsob a nezhodiť to zo stola.

Vlados napísal:Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť.

To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.

Vlados napísal:Nakoľko dnešná vláda má problém s čerpaním fondov, všetko zastaviť v kombinácii že nevedeli posúdiť čo je ešte na hrane a čo ozaj zrušiť spôsobilo že nečerpáme takmer nič, a namiesto (čiastočne) preplatených luxusných riešení nebude nič (napr. Palúdza - LH)...

Tento projekt už ani nie je nejaký luxus, keď sa z neho vyhodili kadejaké investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné.
Vykúpili sa kompletne pozemky, získali sa stavebné povolenia a teraz to zhodíme zo stola, lebo B/C je 0,9. Jednoznačne by sa mal nájsť spôsob, ako dosiahnuť B/C vyššie ako 1 a nevymýšľať sprostosti s pôvodnou trasou.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 04:01
od cepheus
Tento projekt už ani nie je nejaký luxus, keď sa z neho vyhodili kadejaké investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné.
Vykúpili sa kompletne pozemky, získali sa stavebné povolenia a teraz to zhodíme zo stola, lebo B/C je 0,9. Jednoznačne by sa mal nájsť spôsob, ako dosiahnuť B/C vyššie ako 1 a nevymýšľať sprostosti s pôvodnou trasou.

no tak to sprav tak, aby to preslo nech nerobia v starej trase ale pripravenej a zlom a presvedc MD Dolezala ked mas konexie unho.. :wink: aj podla mna je totalna hlupost robit nanovo cely usek a pripravu.. pre jednu desatinu B/C robit cely usek odznova nanovo ..chore a totalne na hlavu .. idiotina na entu a jedna z totalne nezvladnutych veci dolezala

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 14:55
od vladik67
Jarino "stavba ani nezačala"
Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma? No mňa to serie, a myslím nielen mňa ale aj iných daňovníkov z juhu. Obdobne pri Batka-Figa, kde sú už takmer vykúpené pozemky, takže tieto náklady nikoho netrápia. Niekedy vieš niečo odborne obhájiť a niečo len ako keby si silou mocou potvrdzoval výroky UHP z MF a preto veľa stavieb bolo postavených na západe a pretláča sa sever v smere na Poľsko a na juhu a juhovýchode kôň zdochol.

Už raz si vypisoval, že ty nepôsobíš ako úradník na MF a tobôž nie na UHP, ale tvoje odborné vyjadrenia laik nemá šancu dohľadať, ak sa tomu intenzívne nevenuje a ku niektorým špecifikáciam dupľovane. Každý chráni svojho chlebodárcu, takže vôbec ti nemám za zle obhajobu tvojich názorov. Len nie sú v súlade so spoločenskými očakávaniami aj iných daňovníkov ako na západe a severe SR. Na ostatok podotknem, že potom sú zbytočne písomne prestrelky, keď len môj a môj názor je pravdivý a ostatní sú neznalí. Čas 30-tich rokov plánovania a výstavby D a RC, ale aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu, ako ďaleko sme to dotiahli s kvalitnými cestami v SR a máme tiež možnosti porovnávania tempa výstavby a čerpania akýchkoľvek fondov vrátane EU s okolitými susednými štátmi najmä V4.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 16:13
od metelesku.blesku
vladik67 napísal:aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu


Toto presne vystihuje, že vôbec nečítaš, čo tu druhý píšu, resp. nevnímaš pri čítaní text a len váľaš písmenká, aby si sa posťažoval.
ÚHP vzniklo 1.6.2016. Napísal som to presne 3 príspevky pred tým tvojim.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 20:26
od Vlados
vladik67 napísal:Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma?

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 07:34
od vladik67
metelesku.blesku napísal:
vladik67 napísal:aj pôsobenia UHP už 16 rokov dáva sebareflexiu


Toto presne vystihuje, že vôbec nečítaš, čo tu druhý píšu, resp. nevnímaš pri čítaní text a len váľaš písmenká, aby si sa posťažoval.
ÚHP vzniklo 1.6.2016. Napísal som to presne 3 príspevky pred tým tvojim.



Škoda, že ty si si neprečítal Jarina a jeho príspevok tesne nad mojím a tak ti ho zvýrazním.
od jarino » 05. Júl 2022 02:20
"Vlados napísal:
Nemyslím si, že ÚHP treba zrušiť."

To sú iba sny niektorých našich spoludiskutérov.
UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
Koniec-koncov vždy sa lepšie hádže škrtanie projektov na úradníkov MF SR, ako by to mal politik brať na svoje triko.


Prepáč, takže asi ty nevnímaš text pri čítaní. A po druhé, kto má teraz pravdu? Ty alebo Jarino?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 07:38
od vladik67
Vlados napísal:
vladik67 napísal:Čiže vyhodené peniaze na EIU, UR pri Soroške nikoho nezaujíma?

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.


Sorošku som spomenul okrajom a ja sa jej už nedožijem. Išlo mi hlavne o úseky pred a za ňou v smere na BA juhom a nedalo mi reagovať na vysoký stupeň pripravenosti úseku Batka-Figa, ktorá ide postupne do zabudnutia a práve tu sa prepierala. Takže nič v zlom.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 08:09
od devil
10-20 rokov dozadu neexistovali. UHP vzniklo až s príchodom už nebohého Filka na MFSR v roku 2016. A dôvodom vzniku bolo práve to, aby bolo nastavované nejaké zrkadlo tým megalomániám, kde už nemali niektorí žiadnu mieru pri nastavovaní cien.
a ako sa im to dari ?? :)

Stále sa nájde priestor osekať.
Už len kebyže sa UHP pozrie na premrštené jednotkové ceny...
osekat je jedna vec a jednotkove ceny druha vec.

Rád by som videl aspoň jednu vetu v mojom príspevku v ktorej vyplakávam za D3...
"Neviem prečo sa tento postup hľadania možností zníženia nákladov a zvýšenia prínosov hľadá iba v prípade D3." akokeby sa inde nic neriesilo nehovoriac o tom ze snad nikde nie je tak uletena cena ako na D3.

Asi nevieš, ale my sami si podrážame nohy zbytočne prestrelenými a nereálnymi cenami v Štúdiach realizovateľnosti, ktoré následne vedú k nerentabilnosti projektov.
tak ale to snad necucaju z prsta, niekde je v systeme chyba...preco na to UHP neupozorni.

UHP prežilo ak dobre počítam 4 vlády a 4 ministrov financií, pričom im pribudli ďalšie kompetencie.
opat sa pytam co z toho.

Inak vyhadzovanie peňazí ktoré popisuješ takmer nikoho netrápi. Možno tak MF SR a UHP, tí prišli s riešeniami ako tieto zbytočné výdavky obmedziť, ale MDV SR ešte za Erséka sa k tomu nemalo a veselo sa vyhadzovali peniaze na projekty, ktoré nemali šancu prejsť!
Tak po novom NDS môže pokračovať v príprave projektov až po súhlase z MF SR...
sancu prejst ma hociktory projekt a to aj teraz. to excelov sa nahadzu tie "spravne" cisla a bude. preco MF a UHP nezasiahnu npr. nacenovania systemovo. takto to vyzera ze nerobia nic ine ako torpeduju projekty a potom sa este cuduju ze na nich vsetci nadavaju.

Šoroška je na tom rovnako ako kedysi Čerbať. Pokiaľ budú existovať politici s myslením Poručíme větru, dešti... tak opakovane skončíme v slepej uličke. Môžeš byť rád, že sa to zastavilo skôr ako neskôr. Stále je nádej, že sa príprava spraví poriadne a výstavba potom pôjde hladko.
velky tunel malokedy postavia bez problemov to je proste tak. ibazeby zhotovitel dostane npr. 1,5 nasobok expertizy kde ma vatu na vsetky mozne problemy :lol: ...len to sa zase prieci principom podla kt. sa tu akoze riadime.....