Stránka 16 z 20

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 17:26
od Adaios
Pozorovateľ napísal:Nový úsek otvorený.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2565

Do roku 2010 by mala byť D3 hotová. Pracovať sa začne na úseku Svrčinovec-Skalité, vzhľadom na zlý stav komunikácie.


Do 2010 D3 nebude hotova ani na 1/2 profil co je cielom. Toto je sen VUC ZA a NDS, a.s. - ale nie je to realne. A ani z hladiska penazi. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 17:29
od Adaios
Samozrejme ze vzhladom na rozne zmluvy, medzistatne dohody atd. a vzhladom na fakt, ze to je dialnica a to medzinarodneho vyznamu, tak r. 2010 je aktualny a snaha je tento rok dodrzat a potom su pripustne (vzhladom na mozne stupne rozostavanosti a skutocny zaujem stavat) nejake dalsie roky ako predlzenie datumu dokoncenia vystavby.

Da sa to aj obhajit celostatnym myslenim - ako sa stavaju dialnice v celej SR a istym porovnanim s Polskom. Aj z hladiska kvality - napriklad Polsko stavia "len" nieco ako slovenske RK lebo mu to bolo odporucene pre velke nedostatky v infrastrukture atd. a SR chce stavat dialnicu - aj ked to bude de facto RK ... :wink:

Konečrne

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 08:48
od rbarat
Takt to včera podľa správ konečne NDS s Prokopovičom otvorili - ten prechod. Konečne.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 12:40
od Branco
Ja len zdôrazním informácie, ktoré už uviedol Jurco v svojom predchádzajúcom príspevku:

Na S69 sú po odovzdaní takmer 2 km úseku ďalšie tri vo výstavbe:

úsek Żywiec – Browar s dĺžkou 4,6 km. Výstavbu má na starosti konzorcium firiem Kirchner a Mosty Łódź.

úsek Browar – Przybędza s dĺžkou 4,6 km. Úsek stavia portugalská firma MSF

úsek Milówka – Szare – s dĺžkou 2,8 km. Úsek stavia firma Skanska.

V súlade so zmluvným podmienkami budú tieto úseky odovzdané v novembri 2006.

Najbližšia realizácia sa týka troch úsekov:

Przybędza – Milówka s dĺžkou 9 km.
Szare – Laliki - s dĺžkou 4,7 km
Laliki II – Zwardoń - s dĺžkou 1,8 km

Na dva úseky je už vydané územné rozhodnutie a výkup pozemkov sa má ukončiť v polovici tohto roku.
Ukončenie relizácie týchto troch úsekov sa predpokladá na koniec roku 2007.

Čísla a fakty nepustia.

Na S69 je 12 km vo výstavbe a 15,3, km v pokročilom štádiu prípravy. Spolu 27,3 km rýchlostnej komunikácie má byť odovzdaných v roku 2007 v náročnom teréne - estakády, tunely. Ak dobre počítam, Poliaci plánujú ukončiť výstavbu S69 v roku 2007.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 13:55
od devil
dobre počítam, Poliaci plánujú ukončiť výstavbu S69 v roku 2007.


Sorry, vidim tam aj terminy 2009, a na najnarocnejsi usek 2 tunelmi ziadny termin.

http://www.highways.sk/highways/Zwardon-Laliki.html

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 13:57
od devil
http://www.highways.sk/highways/img/Polsko/Laliki5.jpg


a este by ma zaujimalo co robi 40 km/h na novej ceste :?:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 14:14
od Čumil
devil napísal:http://www.highways.sk/highways/img/Polsko/Laliki5.jpg


a este by ma zaujimalo co robi 40 km/h na novej ceste :?:


Mne sa zda, ze sa divame na koniec pripojenia, kde 40 byva

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 14:17
od devil
Teda ta 40 km/h (resp. koniec 40 km/h) znamena zaciatok rychlocesty :?:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 14:52
od Branco
devil napísal:
dobre počítam, Poliaci plánujú ukončiť výstavbu S69 v roku 2007.


Sorry, vidim tam aj terminy 2009, a na najnarocnejsi usek 2 tunelmi ziadny termin.

http://www.highways.sk/highways/Zwardon-Laliki.html


JG to možno ešte neaktualizoval, resp. má iné zdroje informácií. Ja vychádzam z oficiálneho materiálu Poľskej správy ciest a diaľníc /Generalna dyrekcija Drog krajowych i Autostrad/.

Ešte raz uvádzam linku: http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/5b17b92ffc316ed672bcd5a223c53944/id_art/5d7130cffe2bdcc396ea828d3ea906e0

Píše sa tam jasne:

Do realizacji przygotowane są trzy inne odcinki przyszłej S69.

Przybędza – Milówka – długości 9 km.
Szare – Laliki - długości 4,7 km
Laliki II – Zwardoń - długości 1,8 km

Zakończenie realizacji trzech powyższych odcinków przewiduje się na koniec 2007 roku.

Myslím,že to nemusím prekladať. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 14:54
od Branco
devil napísal:Teda ta 40 km/h (resp. koniec 40 km/h) znamena zaciatok rychlocesty :?:


Áno, ale bohužiaľ na našej strane. :roll:

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 15:04
od devil
Ta fotka ale nie je z nasej strany.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 15:33
od Branco
devil napísal:Ta fotka ale nie je z nasej strany.


Ano, nie z našej strany. Mal som na mysli novootvorený úsek D3 pri Skalitom, kde je /dúfam, že zatiaľ, štyridsiatka/.

JG však na svojej stránke píše:
V rokoch 1998 až 2000 sa uskutočnila rekonštrukcia cesty Szare - Laliki v dĺžke 3,1 km. Ako prvý nový úsek bol do užívania v roku 2000 odovzdaný úsek Laliky II s mimoúrovňovou križovatkou Laliki s dĺžkou 1,26 km v polovičnom profile.

Takže neviem odpovedať na otázku, či sa jedná o úsek zrekonštruovanej cesty, alebo o mimoúrovňovú križovatku. Ale ak som si všimol, fotky sú robené pri ceste zo Slovenska do Poľska. Sú dve, jedna je robená pred mimoúrovňovým križovaním, druhá za ním. Ide pravdepodobne o križovatku rekonštruovanej cesty s rýchlostnou komunikáciou 8) .

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 15:44
od Branco
Inak devil, štyridsiatka, alebo nie, poľskú S69 stavajú okrem poľských aj renomované zahraničné firmy. Normy na RC, ako aj diaľnicu sú medzinárodné, na prepojenie na Slovensko poskytuje peniaze aj EU. Mimoúrovňové križovatky sú tiež na novootvorenom úseku pri našich hraniciach, obchvate Zywca, Milowka-Szare a pripravovaných úsekoch na výstavbu v tomto roku.

Pri prepojení D3-S69 Poliaci napredujú a my stojíme. Taká je realita.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 16:18
od devil
Inak devil, štyridsiatka, alebo nie, poľskú S69 stavajú okrem poľských aj renomované zahraničné firmy. Normy na RC, ako aj diaľnicu sú medzinárodné, na prepojenie na Slovensko poskytuje peniaze aj EU. Mimoúrovňové križovatky sú tiež na novootvorenom úseku pri našich hraniciach, obchvate Zywca, Milowka-Szare a pripravovaných úsekoch na výstavbu v tomto roku.

Pri prepojení D3-S69 Poliaci napredujú a my stojíme. Taká je realita.


Przyszła droga S69 będzie drogą o parametrach drogi ekspresowej, dostosowaną do nacisku 115kN/oś. Będzie to droga jednojezdniowa, z pasami szerokości 3,5 metra i pasami awaryjnymi po 2 m każdy. Droga ta połączy Bielsko–Białą z południową granicą państwa w Zwardoniu.


OK, mna napada ina paralela, a to R4 ku H hraniciam, rekonstruovana cesta 3 sa vyznacuje 11,5 t/os, 3,5 m pruhy, detto krizovatky, financovanie ISPA, medzinarodny tender, rozdiel je iba v tom ze zaroven sa rekonstruuje aj cesta v intraviláne (a preto je nemozno prehlasit automaticky na RC), obchvaty sa robia samostatne (ale robia sa), a hlavne niekolko desiatok km NARAZ, nie po kuskoch.

A u nas je zacatych aj odovzdanych 0,00 km.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 17:10
od Branco
Mňa napadá zase niekoľko ďalších paralel, diaľnica TN-Drietoma, prípadne po Prievidzu, pokračovanie RC za Zvolenom, napojenie hornej Nitry, atď, atď....., potreba vybudovania tunelov po celom Slovensku, obchvaty.... a hlavne urýchlené dobudovanie D1 a D3.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 09:38
od WITEKF
Obrázok

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 15:54
od Adaios
SR by si mala stanovit ciele a podla nich mierne prisposobit vystavbu dialnic, pretoze je vladou prezentovana priorita.

Stat da rocne 20 mld. SKK, tak treba jasne povedat, ze 10 mld. SKK bude smerovat na D1 (kde sa to posilni este aj o PPP) a 5 mld. SKK pojde na D3 a tych dalsich 5 mld. SKK pojde niekam inam, najlepsie na R1. A cokolvek dalsie v hodnote cca. 5-10 mld. SKK treba riesit presunom penazi z EU (menej polnohospodarstvu, viac na dialnice) a navysenim myta cez NDS, a.s. a viac treba dat z uverov z NDS, a.s. atd.

Inak sa tu bude pisat kazdy rok o tom, ako je priorita D3 na 5 rokov vystavby, ... a bude r. 2015 a D3 stale nebude hotova ani na 1/2 profil. Nebude, lebo bez penazi sa stavat neda a toto nie je lacny usek. Toto nie je R4 juzna vetva, ani R2 ZV-KE, ani ...

Tento novy usek niekolko 100 metrov - to je smiesne, to sa mohlo otvorit uz skor a este som videl niekde ze z Polska a SR prisli aj fararovia ... nechcem pisat nic co by mohlo urazit (sam verim) na krajinu kde je vysoke % veriacich, ale Pan Boh dialnicu nepostavi a ani nezaplati. Nakoniec, ani sa de facto neotvrala dialnica, ale hranicny priechod. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 15:38
od Polak
Teraz my polaci będziemy budować innym systemem budżetowym jeśli chodzi realizacje S69 zbuduje się to według terminu

Pozdrowienia z Polsko
Kamarate

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 16:02
od wazari
Adoas napísal: A cokolvek dalsie v hodnote cca. 5-10 mld. SKK treba riesit presunom penazi z EU (menej polnohospodarstvu, viac na dialnice)


doteraz bola cast penazi na polnohospodarstvo v jednom baliku s peniazmi na ostatne veci a kazdy stat si urcil, kolko kam da
na roky 2007-13 vsetky peniaze na polnohospodarstvo by mali by uz mimo tohto balika, cize nie je to mozne takto prehadzovat :(

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 23:36
od Adaios
wazari napísal:
Adoas napísal: A cokolvek dalsie v hodnote cca. 5-10 mld. SKK treba riesit presunom penazi z EU (menej polnohospodarstvu, viac na dialnice)


doteraz bola cast penazi na polnohospodarstvo v jednom baliku s peniazmi na ostatne veci a kazdy stat si urcil, kolko kam da
na roky 2007-13 vsetky peniaze na polnohospodarstvo by mali by uz mimo tohto balika, cize nie je to mozne takto prehadzovat :(


To som ani nepostrehol. :roll:

Tak zase konkretne peniaze ktore idu na Slovensko na polnohospodarstvo - tych nie je vela a slovenske polnohospodarstvo na tom nie je dobre - nie je zdrave ani ked je na tom luxusne ale to vase je na tom velmi zle a hlavne kolko je to % oproti EU - 50-60% :?:

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2006 11:44
od wazari
Adoas napísal:Tak zase konkretne peniaze ktore idu na Slovensko na polnohospodarstvo - tych nie je vela a slovenske polnohospodarstvo na tom nie je dobre - nie je zdrave ani ked je na tom luxusne ale to vase je na tom velmi zle a hlavne kolko je to % oproti EU - 50-60% :?:


Myslis dotacie?

z EU sme za 2004 dostatli 25% urovne EU 15, kazdy rok sa to zvysi o 5% (25, 30, 35, ...)

30% si mozeme doplatit zo statneho rozpoctu

tohto roku to ma byt spolu tych cca 60% urovne EU 15

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2006 21:36
od Lenny
Lze očekávat nějaké zrychlení při případném příchodu Hyundaie do Nošenovic a výstavby RC Tošanovice - Nebory - Bystřice - Slovensko? Nebo urychlení D3 NDS moc nezajímá. Vím, že proběhla nějaké jednání na úrovni ministerstev dopravy, ale naši se z výsledkem příliš nechlubili. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 09:34
od fh
Branco napísal:
"Ja len zdôrazním informácie, ktoré už uviedol Jurco v svojom predchádzajúcom príspevku:

Na S69 sú po odovzdaní takmer 2 km úseku ďalšie tri vo výstavbe:

úsek Żywiec – Browar s dĺžkou 4,6 km. Výstavbu má na starosti konzorcium firiem Kirchner a Mosty Łódź.

úsek Browar – Przybędza s dĺžkou 4,6 km. Úsek stavia portugalská firma MSF

úsek Milówka – Szare – s dĺžkou 2,8 km. Úsek stavia firma Skanska.

V súlade so zmluvným podmienkami budú tieto úseky odovzdané v novembri 2006.

Najbližšia realizácia sa týka troch úsekov:

Przybędza – Milówka s dĺžkou 9 km.
Szare – Laliki - s dĺžkou 4,7 km
Laliki II – Zwardoń - s dĺžkou 1,8 km

Na dva úseky je už vydané územné rozhodnutie a výkup pozemkov sa má ukončiť v polovici tohto roku.
Ukončenie relizácie týchto troch úsekov sa predpokladá na koniec roku 2007.

Čísla a fakty nepustia.

Na S69 je 12 km vo výstavbe a 15,3, km v pokročilom štádiu prípravy. Spolu 27,3 km rýchlostnej komunikácie má byť odovzdaných v roku 2007 v náročnom teréne - estakády, tunely. Ak dobre počítam, Poliaci plánujú ukončiť výstavbu S69 v roku 2007."

Včera som šiel do Bialsko -Bialej a ako Branco píše, čísla a fakty nepustia.
tak dodám, že sa tam reálne pracuje. Na úseku Laliky -Szare stavia Skanska. Škoda, že bola hmla a pršalo, fotiť sa nedalo. Poliaci stavajú reálne smerom na Slovensko prepojenie diaľničného typu a u nás pohoda,klídek,tabáček. Kľudne ignorujeme snahy nášho 40-miliónového suseda, nevidíme za vlastné humná, obchádzame tému D3, ale myslím, že váhanie sa nám nevyplatí.

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 11:24
od kaviarista
Pozorovatel,
vidno, ze tadial chodis raz za uhorsky rok. Ked to porovnas so situaciou spred 5 rokov, je to pokrok, ked spred 1 roka, je to mizeria. Je evidentne, ze poliaci priskrtili kohutik na S69 a stavim sa s hocikym, ze S69 urcite nebude hotova ani do roku 2010, nieto este do roku 2007.
Na estakade ponad Milowku sa spravilo za posledny rok maximalne 40 metrov (1 - 2 piliere)
W Przybiedze tiez nevidno bohvieaky pokrok, terminy urcite nepostihaju.

Ked chces vidiet ako vyzera zhoda medzi cislami a faktami, chod sa pozriet na Zakopianku S7. Oproti S69 je to absolutne neporovnatelne, ci uz poctom pracovnikov, poctom strojov, rychlostou vystavby a pod. Uz po 3 tyzdnoch sa meni prostredie pri Pcime vystavbou tak, ze sa neda spoznat. A to suvisle na celom useku medzi Rabkou a Myszlenicami. Pre poliakov je S69 len nutne zlo, kdezto S7 nevyhnutnost. Velka skoda, ze Zakopane nie je blizsie k medzinarodnym koridorom, lebo by poliaci urcite neusekli S7 v Rabke.

Mozno by nebolo od veci dohodnut sa s poliakmi na tom, aby nasa severna R3 neviedla cez Chyzne, ale cez Suchu Horu a Czarny Dunajec. Poliaci by tym padom vyriesili dilemu, ci maju tahat S7 skor na Chyzne alebo na Zakopane.

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 12:08
od fh
Kaviarista,
nechodím tadiaľ moc často, ale ako píšeš, za 5 rokov je to pokrok, neporovnateľný s "prácami" na našej strane, za jeden rok už menej. Poliaci vidia našu ignoranciu. Takže neviem, kam by viedlo povedať im "chceme sa s vami dohodnúť".