D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 06. Mar 2013 13:32

ortofoto aj v galerii

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=13686

na ortofotomape to nie je zakreslene, ale v situacnej mape je vidno aj ako bude riesene docasne napojenie na konci useku pri kysuckom lieskovci

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=13687

v tomto projekte je temer po celej dlzke uprava koryta kysuce a kopu dalsich investicii, co je dost brutal.
pritom napriklad pri prelozke cesty I/12 co ide cez brodno je to dost nestastne riesene, s krizovanim s miestnou komunikaciou a urovnovym prechodom tejto cesty so zeleznicnou tratou 127. aj ked to uz sa pri modernizacii tohto useku dost posralo, ze nemysleli na mimourovnove krizovanie, aj ked je fakt, ze tam je nejaky potok, ale riesit by sa to urcite dalo, aj za zenu, ze by sa ta MK nenapajala na I/11 priamo v tom bode, ale niekde inde, aj ked zase podla toho nakresu tam je zaznacena protihlukova stena v celej dlzke, co by bolo sice tiez riesenie, ale neviem ci by ludia z brodna boli z toho taky nadseny ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod sergej » 06. Máj 2013 10:48

Vizualizacne video od 3xlab pre usek ZA Brodno - Kysucke Nove Mesto :arrow:
http://www.dialnice.info/images/video/D3-brodno-knm.wmv (format wmv, 232 MB)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 08. Máj 2013 16:33

Kedze priprava tohto useku sa robi nanovo od UR, vysledny projekt bude s velkou pravdepodobnostou iny ako na videu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 27. Máj 2013 16:19

milan_KM napísal:A keďže sú koridory už dané viesť tadiaľto minimálne RC zrejme musíme (na Poľsko). Inak neviem aké ďalšie znižovanie parametrov. Maximálne vypustiť tunel kysuca ( aj keď by diaľnica viedla prakticky pod oknami a hluk cez prejazd dilatačiek v 130 km/h by hlukovú záťaž značne zvýšil, kvôli tomu aj ten kontroverzný tunel) a obmedziť reguláciu Kysuce. Lenže hrádza je značne poškodená, a preto je asi zahrnutá do stavby diaľnice, inak by ju opravovali vohospodári zase z našich peňazí.


Jano1 napísal:Vypustenim tunela Kysuca nemusia pribudnut ziadne dilatacky na dialnici. Dialnica by isla po povrchu a zostali by len dilatacky na moste ponad Kysucu, ktory tam bude tak ci tak.


Mesto so zrušením prepojenia KNM a Radole nikdy nebude súhlasiť a to isté Radoľa. Takže máme dve možnosti, a to estakádu alebo tunel. Alebo zbúrať pár domov a posunúť križovatku viac do Radole.

pozn. admin: prispevky presunute a ponechane citacie, na ktore sa odvolavali
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2013 17:27

v tomto by sa malo postupovat dosledne, nechce zrusit superdrahy tunel, tak nebudete mat dialnicu a koniec. preco preboha kvoli nejakej doslava nepodstatnej dedinke (radola) sa musi predrzat stavba o desiatky milionov euro ?!? pricom budu mat doslova o par metrov dalej DVA mosty do KNM .. maximalne urobit prechod pre pesich a cyklistov ale inak nic
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 27. Máj 2013 18:50

Mne osobne je to viac menej jedno. Ale obyvateľom Vadičovskej doliny asi nie (Áno dolina nekončí Radoľou). Na druhej strane by sa tiež zvýšila dopravná záťaž v meste keďže by autá museli jazdiť na jednu alebo druhú stranu mesta. A tvoj názor a "tak nebudete mať diaľnicu a basta!" je dosť odveci, keďže sa nestavia kvôli KNM ale kvôli medzinárodnému ťahu (tranzitu) , pričom I/11 vedie mimo mesta a pre potreby mesta plne stačí.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 27. Máj 2013 18:55

A 4km obchádzka sa ľuďom moc páčiť nebude.... http://goo.gl/maps/np04x ... zhruba podobná obchádzka z opačnej strany cez privádzač.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2013 19:07

ta obchadzka je minimalna a pre minimalny pocet ludi. O zatazeni mesta nemoze byt ani rec. Naopak by sa uvolnila zataz centra a by dokonca mohli urobit pesiu zonu a zatraktivnit nabrezie kysuce. Vsade sa snazia dostat dopravu na okraj. Tu by bola idealna prilezitost. Ta dialnica sa stavia aj kvoli nim.. Cize ak chcu nadstandard nech si ho zaplatia z vlastneho...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 27. Máj 2013 19:33

Zatraktívniť nábrežie sa dá po zrušení stavebnej uzávery a oprave hrádze. Na centrum mesta diaľnica nebude mať vplyv lebo je to čisto vnútromestská komunikácia.
Snažím sa priniesť pohľad obyvateľa na vec. Každopádne som veľmi zvedavý ako to v nds vymyslia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2013 20:34

vsak odlahci cely stred od prejazdov z priemyselneho parku, dalej zo samotnej radole a ano aj ta uzavera ked padne, tak sa to zatraktivni, ale tak ako v cadcu ked sa postavi prelozka I/11 tak aj tu ked sa uzavre most, tak to zatraktivni mesto.

cize zrusenie tunela bude cista win-win situacia, len si to ludia musia uvedomit .. ale nepozeraju na to out of the box .. a ot je problem, to iste ako kvoli doslova zadubenosti ludi z oscadnice chcu ponechat aj staru trat kvoli totalne nerentabilnej zastavke uplne daleko od oscadnice, namiesto toho aby pozadovali na mieste starej trate cyklotrasu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 27. Máj 2013 20:51

KNM a Čadca je niečo úplne iné. U nás hlavná cesta vedie mimo centra. Navheje to cesta aj do Nesluše a Rudiny čiže efekt by bol len ten, že by zmizla doprava do priem. parku..čo zmizne s tunelom alebo bez neho. Tu treba urobiť riadnu hlukovú štúdiu na všetky varianty. Diaľnica pôjde veľmi blízko domov a vysokých panelákov. Ak hluk štúdia nepovolí tak tunel. Som zvedavý ako by si reagoval ty keby si býval na podobnom mieste.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 27. Máj 2013 20:56

Aj pri povrchovom variante je mozne prekryt dialnicu priehladnou PHS. Cestu medzi KNM a Radolou treba urcite zachovat, urcite sa da najst riesenie aj pri povrchovom rieseni dialnice.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 28. Máj 2013 09:22

milan_KM napísal:Mesto so zrušením prepojenia KNM a Radole nikdy nebude súhlasiť a to isté Radoľa. Takže máme dve možnosti, a to estakádu alebo tunel. Alebo zbúrať pár domov a posunúť križovatku viac do Radole.


Na prepojenie Radole a KNM sa moze postavit most ponad D3, je tam dost miesta. Na strane KNM napojenie v trase sucasnej cesty, na strane Radole "najazd - zatacka" od existujucej cesty na novy most ponad I/11 a D3.
http://maps.google.com/maps?q=Rado%C4%BEa,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.297241,18.788327&spn=0.001735,0.003777&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.534108,61.875&oq=radola&hnear=Rado%C4%BEa,+Slovensk%C3%A1+republika&t=k&z=18
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 29. Máj 2013 16:15

milan_KM napísal:KNM a Čadca je niečo úplne iné. U nás hlavná cesta vedie mimo centra. Navheje to cesta aj do Nesluše a Rudiny čiže efekt by bol len ten, že by zmizla doprava do priem. parku..čo zmizne s tunelom alebo bez neho. Tu treba urobiť riadnu hlukovú štúdiu na všetky varianty. Diaľnica pôjde veľmi blízko domov a vysokých panelákov. Ak hluk štúdia nepovolí tak tunel. Som zvedavý ako by si reagoval ty keby si býval na podobnom mieste.


byvam necely km od dialnice, ktora ma dopravne zatazenie skoro 200 000 vozidiel za 24 hodin a ked som v bratislave, tak pobyvam v prievoze, kde ide estakada doslova pri domoch par metrov, a nejde ani tak luxusne vo vyske 40 metorv ako v PB.. a tam vadia skor zle mostne uzavery, ktore je velmi pocut, ako samotna dialnica..

alebo to mali cely usek mierova - senecka ,ktory ide doslova cez vnutornu cast mesta, zakopat pod zem ? :)

nie, ziaden tunel, povrchovy variant s PHS a zrusit napojenie cesty radola - KNM .. maximalne nadchod pre chodcov/cyklistov/zachranku ..
nadjazd pre auta tam nie je na strane radole bez velkych a nakladnych buraciek kde postavit .. a navye naco ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 29. Máj 2013 16:57

Tak pardon :D
Bez búrania by sa nadjazd nedal spraviť. Hneď okolo sú domy husto na seba natlačené. Ako som spomínal dotknuté obce s týmto variantom nebudú nikdy súhlasiť, čo však nesúhlasila ani PB ... Takže uvidíme.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 30. Máj 2013 12:40

Upatlal som nejaky obrazok mozneho mosta v Radoli ponad I/11, buducu D3 a rieku Kysucu.

http://www.dialnice.info/gallery/image.php?album_id=54&image_id=14508

Medzi riekou a restauraciou je vyse 100 m. Treba tam umiestnit D24,5, cestu C9,5 a najazd C7,5. Ziadne budovy burat netreba.

Dalsia moznost je napojit vychodny koniec toho mosta oblukom priamo na I/11 a pred restauraciou sa nemusia robit ziadne upravy. Bolo by treba vyrubat par stromov z toho lesika.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 30. Máj 2013 13:47

Ten lesík tam už nie je :D. Je tam príjazdová cesta k asi 3 domom hore na nad cestou. Riešenie zaujímavé i keď križovatka v Radoli bude celkom divoká.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod dusans » 30. Máj 2013 19:35

Zaujímavé návrhy. Ono inak sa hovorí tým, čo v danej lokalite nežijú a inak tým, čo žijú a prepravujú sa dopravnými prostriedkami. Aj to zrušenie križovatky v Radoli by bolo možné, len nie je to len tak jednoduché, vzhľadom na miestne dopravné toky. Ak by aj náhodou došlo k zrušeniu križovatky, tak som jednoznačne za aspoň pre nadjazd pre peších a cyklistov. Len aby prípadné prebudovanie križovatky nevyšlo porovnateľne toľko (a nebodaj viac) ako variant D3 so spomínaným tunelom :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 30. Máj 2013 19:40

No tipol by som si, ze prebudovanie krizovatky aj s novym mostom cez Kysucu moze vyjst tak do 10 mil. €, kym tunel Kysuca, de facto betonova vana ulozena v rieke, vyjde odhadom cez 25 mil €. A vtipne je, ze uzemne rozhodnutie padlo prave kvoli tunelu Kysuca.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 30. Máj 2013 19:48

Hlbeny tunel, resp. podjazd mozno postavit aj v smere KM-Radola pod I/11 (buducu cast D3) a vyjde to lacnejsie. Raz som siel autom z Radole do Lidlu, takze mam pravo sa vyjadrovat k tejto problematike :D 8)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod dusans » 30. Máj 2013 20:06

S tým podjazdom by som súhlasil. A stačil by pre osobné autá, príp. prímestské autobusy.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rempo » 30. Máj 2013 22:38

územne rozhodnutie bolo zrušene presne kvôli tomu ako kedysi úsek R1 Žarnovica-Šašovske Podhradie,NDS nerobila verejne prerokovanie stavby a podla sudu nedostatočne informovala o pripravovanej výstavbe.Tam sa odvolalo par ludi kvôli pozemkom ktoré tam mali ale hlavne aj majitelia čerpacej stanice ktorá bude zrušená.Je to v všetko v papieroch aj na enviroportali to bolo,teda nie kvôli tunelu Kysuca.Jednoznačne hlbeny tunel je tam najlepšie riešenie,keby neboli kartelove dohody tak sa za tie peniaze postaví aj desať tunelov
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod milan_KM » 31. Máj 2013 01:50

Ono možno by bolo na mieste sa aj zamyslieť ako by to urobili vo vyspelých západných krajinách ako FR, Švajčiarsko, Rakúsko...či by sa myslelo len na ekonomickú stránku veci, alebo by sa myslelo v prvom rade na ľudí...argumenty veď tak je to tam a tam, tak to musí byť aj hentam neberiem :)
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Bager3 » 31. Máj 2013 05:46

podla mna je proces ok
Ak si ucastnik konania (otazne je ci si a mal by si byt) mozes mat namietky a ak tie su opodstatne musia sa zakonponovat do UR a v dalsom kroku to jest. v SP respektovat inak by urad nemal vydat SP. Tym urcite nieje zahrnuta len ekonomia projektu ale aj namietky a poziadavky ludi ktory okolo cesty ziju.
Ale na druhej strane kazdy kto ide nieco stavat sa snazi o co najlacnejsie riesenie.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 31. Máj 2013 08:27

Tunel pod urovnou rieky, tesne pri rieke je podla mna nestastne riesenie. Aj ked zaplavenie z rieky hrozi len vynimocne, zrazky sa tam dostanu v hojnom mnozstve z odkrytych casti dialnice a to bude treba stale odcerpavat. Vypadok elektriny, ci viacerych cerpadiel sposobi zaplavenie tunela a zaplavenie elektroinstalacie, vetrania,.... = dlhodobe uzavretie tunela a vysoke naklady na opravy a cistenie. To, ze z casu nacas dochadza k zaplaveniu ciest, ktore su "v jame", kde prestanu fungovat cerpadla dobre vieme, deje sa to kazdorocne aj ked na roznych miestach Slovenska.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.