milan_KM napísal:Stále som nevidel čísla, koľko by sa ušetrilo povrchovým variantom. Takže ma nepresvedčíš. Ďalej treba podotknúť, že v Brodne ti vadí riešenie preložky, keď prechádza cez mestskú časť.
kedze sa bude jednat o 2+ km estakadu, tak sudiac podla ceny podobnej estakady nad vazskym kanalom za povazskou bystricou, alebo 1,7 km estakadou prievoz v bratislave, tak si dovolim tvridt, ze cena tej estakady samotnej bude minimalne 100 mio EUR. bude to samozrejme odvysle od toho aj ako moc budu regulovat a presuvat kysucu.
kym pri povrchovom variante by tam de facto boli len dva mosty, ktore sice tiez nebudu lacne, ale urcite lacnejsie ako 2+ km estakada. kedze zvysok bude dialncie po povrchu. zvysok si dopocitaj sam.
taky hint pre teba, ked sa robila MUK levoca, kde bola planovana nad kruhacom v podstate mini estakada, tak sa usetrilo zopar milionov euro len na tom, ze stredovu cast urobili z nasupu materialu a neurobili dialnicnu estakadu.. ked to vyextrapolujes na 2+ km v kusuci, sme doma ..
milan_KM napísal:Tu zase nevadí, že odrežeš Radoľu od KNM, čo je defacto mestská časť pre veľmi silné väzby na mesto (aj ked je to samostatna obec). Ak by bola úspora však naozaj významná, tak by to stálo za zváženie.
za prve, radola aj vadicoska dolina je v oddelena cestou, potencioanlne dialnicou aj riekou, daleko k MC. je to len prilahla dedinka. kde je zopar ludi, a ti mozu si naidst tie 3-4 km navyse. navyse by mali priame pesie/cyklo prepojenie .
plus dialnice ani prelozka nepojde _stredom_ radole, ako to bude v brodne, kde nic take predtym nemali..
milan_KM napísal:No ono oproti pôvodnému plánu sa pridali dve priame vetvy do Brodna na preložku. Takže taka karastrofa to nie je. Rozhodne však bude nutné aby tam bol dostotčne dlhý odbočovací/pripájací pruh. Vteda sa vozidlá stihnú bezpečne zaradiť do pruhu a jednoducho nemôže byť problém.
to vyradovanie v MUK brodno bude zaujiamve, ked ozaj urobia preferenciu D3 a teda povodna a vytazena cast cesty bude zablkovana
ale pocitam, ze to urobia podobne ako v bystrici, kde tu slavnu R1 zuzili na jeden pruh, ked sa na nu napaja "akoze" vedlajsi smer, kde nechali spravne 2 pruhy..
milan_KM napísal:Áno je to scifi, a presne ako vravíš u nás sa nerozmýšla koncepčne. Nesúhlasím však, že na významné investíce majú mestá nejaký významný vplyv. Na prednáške s Mikolajom vysvetľoval, že k investíciám sa pristupuje štýlom "tu je riešenie, a teraz ho buď akceptujete, alebo vám totálne znepríjemníme život". A čo sa týka zastávky v Rudine, tak ti aj myslím magnus potvrdil, že za súčasným stavom nie je Rudinka, ale strach a neochota, železníc ísť do významnejšej reko (čo ostatne vidíme aj na úseku ZA-KE). A obce len využívajú ako zámienku na zakrytie ich neschopnosti.
ale blbost, samosprava ma silne nastroje, ale je neschopna a plus su tam vacsinou v tychto dedinkach stranicky nominati, co drzia hubu a krok. a samozrejme jeden to hadze na druheho, a vyhovuje to akoze vsetkym.
o sile samospravy aj na kysuciach je krasny priklad oscadnica. ani za meciara sa tam statu nepodarilo presadit radovo primejsi, lacnejsie smerovanie D3 a to davali oscadnici kompenzacie vyse miliardu korun na miestne investicie. detto zase raz oscadnica zmarila koridorove prepojenie na zeleznici a vynitila su staru trat, so zastavkou, ktoru nepozuiva temer nikto. cim efektivne znemoznila koridorizaciu trate na cadcu a to sa ZSR odviazala a navrhly tunel okolo horelice ..
detto korbelka resp udolny variant D1, kde zrazu obce zistili, aku maju silu v odvolavaniach, sudnych podaniach a detto obcania.
cize, su to len vyhovorky obci. lebo ked chcu, mozu velmi vela zmenit a stat si nepomoze pokial nema uzemko.