Stránka 34 z 37

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 21:55
od IceFox
Pacho:
Dávam do pozornosti svoj predchádzajúci príspevok (je tam odkaz na fajn diskusiu) - tunel bol, je a bude zlé riešenie (problémy s vodou, pôdou, možným zatekaním, cenou)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 23:26
od Pacho
icefox, máš pravdu, ale ja by som to zúžil na tú cenu, ktorá plynie z náročného technického riešenia. Ono sa dá všetko, aj podmorský tunel, len je otázka či to má zmysel za tú cenu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2020 23:36
od jarino
Vedenie diaľnice po povrchu je najlacnejší variant.
Drahšia je estakáda.
Ešte drahší je variant s tunelom Kysuca.
A najdrahší je variant C zo Správy o hodnotení vplyvu na životné prostredie z roku 1997 (na obrázku nižšie fialová farba).
Obrázok
Tunel Kysuca bol kompromis, aby štát nemusel stavať najdrahší variant. Potom si uvedomili, že tunel nie je ideálne riešenie.
Mne sa páči povrchový variant, ale má svoje úskalia...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 00:37
od Jano1
Pacho napísal: Prvá vec, v trase idé VN, problém prekládka , kde ho dáš? kto to zaplatí.?.

Ake vysoke napatie? Toto je problem?
https://www.google.com/maps/@49.2959579,18.7862399,3a,75y,320.98h,100.86t/data=!3m7!1e1!3m5!1smLqMEFyUPqJmYy2Nio1gsQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DmLqMEFyUPqJmYy2Nio1gsQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D25.196564%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Ved to do tej trasy co som nakreslil ani nezasahuje.

Pacho napísal:V blízkosti rieky, je veľký predpoklad nestabilného podložia, zrejme by sa zakladanie enormne predražilo, a je tam daľších veľa nezodpovedaných otázok..

A tu to tesne popri Vahu nebol problem.
http://dialnica.info/dialnice/img/D1_DS-Turany10/D1_DS-Turany185.jpg
Je pravdepodobne, ze tam je podobne podlozie, samy strk a aj keby nahodou bolo treba pilotovu stenu, tak to bude lacnejsie ako estakada.

Pacho napísal:Čo myslíš,prečo pôvodný návrh, bol tunelový variant, fakticky pod hladinou rieky.

Aby to bolo co najdrahsie a hrozilo zatapanie tunela. Ty vazne nerozumies ako sa projektuje D3?

Pacho napísal: V prvom rade by sa značne zredukoval problém s výkupom pozemkov.

Pozemky pod D3 su takmer vykupene. A konkretne v Radoli a Budatinskej Lehote su zrejme vykupene vsetky. Jedine ak par metrov chyba v Budatinskej Lehote medzi D3 a I/11.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 00:54
od Jano1
Jarino ten povrchovy variant z roku 1997 je podla mna najlacnejsi, len ma byt D3 posunuta medzi I/11 a rieku Kysuca, tam je sirka vsade cez 50 metrov medzi I/11 a vodou, teda zmestit 30 metrov siroky nasyp (pre plny profil) v podobe ako D1 pri Lipovci by nemal byt problem (5 metrov od I/11 a 15 - 25 metrov od vody).

Napr. v Cadci
https://en.mapy.cz/zakladni?x=18.7987650&y=49.4379658&z=19&base=ophoto
je zapadny dvojpruh na moste lebo je tesne pri rieke, ale vychodny dvojpruh uz sa stavia ako nasyp s opornym murom, teda zhruba 13 m od vody. Asi keby to bolo lacnejsie tak sa tam stavia opat most.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 00:56
od Jano1
Mawerick81 napísal:ok, ale to by sa musel most zdvihnut,, a uz by neslo nan na tak kratkom useku jazdit,, od krizovatky po breh rieky je par metrov,,

Zas, ktory most zdvihnut?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 06:47
od Pacho

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 08:01
od Vlados
ale veď on chce D3 na násype, t.j. most by zostal ako je.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 10:48
od aquila
jarino napísal:Mne sa páči povrchový variant, ale má svoje úskalia...


aj ked tu vela ludi je proti a ano Jano je proti zachadzke par km pre ludi z dedin, ale nie je ot nic tragicke, s tym, ze opakuje, keby tam bola lavka pre chodcov, cyklo a zachranky tak tazka pohoda.

do KNM by mali tak ci tak dva luxusne vjazdy

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 15:00
od metelesku.blesku
A je na povrchový variant EIA? Či ju po zrušení tunela urobili iba na estakádu?
Lebo inak by sme sa bavili opäť o minimálne 3 ročnom odklade, aby sme sa dostali do dnešnej fázy.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 15:11
od sendvo
Tunel Kysuca bol kompromis, aby štát nemusel stavať najdrahší variant. Potom si uvedomili, že tunel nie je ideálne riešenie.
Mne sa páči povrchový variant, ale má svoje úskalia...

prvykrat vidim ze bol aj variant ktory by to cele obchadzal. to by bola ina megalomania :D

Pozemky pod D3 su takmer vykupene. A konkretne v Radoli a Budatinskej Lehote su zrejme vykupene vsetky. Jedine ak par metrov chyba v Budatinskej Lehote medzi D3 a I/11.

a co pumpa v radoli? boli tam nejake obstrukcie. bude sa vyvlastnovat? pred a za pumpou uz je zda sa vsetko vykupene.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 20:20
od Jano1


To je miesto kde je D3 planovana podla EIA, takze ake peniaze navyse ked je to v trase planovanej D3? Nenapisal som jasne, ze tato cast je definitivne riesenie v trase D3?


sendvo napísal:a co pumpa v radoli? boli tam nejake obstrukcie. bude sa vyvlastnovat? pred a za pumpou uz je zda sa vsetko vykupene.

"Variant 1 je riešený v dvoch subvariantoch, ktoré sa od seba líšia v umiestnení čerpacej stanice pohonných látok:
- subvariant 1A – zachovanie existujúcej ČSPL pod mostným objektom
- subvariant 1B – vytvorenie plochy pod mostným objektom pre vybudovanie novej ČSPL."

metelesku.blesku napísal:A je na povrchový variant EIA? Či ju po zrušení tunela urobili iba na estakádu? Lebo inak by sme sa bavili opäť o minimálne 3 ročnom odklade, aby sme sa dostali do dnešnej fázy.


EIA je pre tunel a estakadu. A pochybujem, ze cely usek sa zacne stavat skor ako za 3 roky. Ci zmenou casti estakady na nasyp v tomto pripade treba celu EIA nie som si isty, mohlo by to byt posudene, ze novu EIA netreba, pretoze nejde o zmenu smeroveho ani vyskoveho vedenia trasy, ani ziadny biokoridor, nezmeni sa hluk, ani exhalaty. To by chcelo nazor specialistu na EIA.

Prispevok z roku 2006:
od Adaios » 11. Feb 2006 14:50 napísal:Dlzka tohoto dialniceho useku je 9,7 km. Stavebne prace by sa mali zacat v r. 2008, usek by sa mal otvorit v r. 2011 a celkove ukoncenie prac by malo byt v r. 2012.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=44&t=2841#p17986
A nebude to dokoncene ani o 10 rokov neskor, este je sanca, ze aspon s 15 rocnym oneskorenim stavebne prace zacnu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 06:49
od aquila
EIA musela byt samozrejme nova. je sice pravda,ze za minulej vlady to niekedy obabrali, ze netraba novu EIA, ale keby sa na to niekto pozrel cez prismu sudu, tak by narazil.

metelesku.blesku napísal:A je na povrchový variant EIA? Či ju po zrušení tunela urobili iba na estakádu?
Lebo inak by sme sa bavili opäť o minimálne 3 ročnom odklade, aby sme sa dostali do dnešnej fázy.


len realne by ziaden trojrocny sklz aj tak nebol, lebo v tejto situacii nehrozi ze sa usek mimo privadzaca vobec zacne stavat tak do 2025 az 2026. a to som velmi velky optimista ak by sa co i len privadzac dokoncil do 2025-2026. realne vidim tento usek mozno az okolo 2030

este budu moznoze radi na dlhe dekady dopredu aj za to "docasne-trvale" riesenie ...

43866

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 10:49
od metelesku.blesku
Beriem to tak, že okolo 20. februára tohto roka mala byť dodaná DUR, čiže by sa ešte len mala začať fáza územného rozhodnutia. Na príklade ružomberka vidíme, že územko skôr ako v roku 2021 nebude a stavebko najskôr 2022. prirátať k tomu štandardných 1,5 roka VO a sme na začiatku roku 2024. Keď k tomu zarátame klasické naťahovania termínov medzi dodaním dokumentácií a reálnym začatím konaní, resp. obstarávaní, sme v roku 2025.
Čiže aj bez 3 ročného odkladu kvôli novej EIA pre povrchový variant sa dostávame k dátumom začatia výstavby nie skôr ako v roku 2024, reálne 2025. S novou EIA a posunom o 2-3 roky sa dostávame na hranicu konca ďalšieho programovacieho obdobia.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 11:34
od aquila
a aj to je hodne hodne optimisticke .. najma v tejto situacii.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 15:36
od garip
"Variant 1 je riešený v dvoch subvariantoch, ktoré sa od seba líšia v umiestnení čerpacej stanice pohonných látok:
- subvariant 1A – zachovanie existujúcej ČSPL pod mostným objektom
- subvariant 1B – vytvorenie plochy pod mostným objektom pre vybudovanie novej ČSPL."

Je vobec mozne, aby bola ČSPH umiestnena pod mostnym objektom?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 17:32
od sendvo
nejak mi to nejde do hlavy kde sa tam ta pumpa zmesti a ako vysoko bude musiet byt ta estakada aby sa pod nu zmestila pumpa

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 18:33
od Jano1
aquila napísal:EIA musela byt samozrejme nova. je sice pravda,ze za minulej vlady to niekedy obabrali, ze netraba novu EIA, ale keby sa na to niekto pozrel cez prismu sudu, tak by narazil.


Bezne sa menili dlzky mostov bez novej EIA, zvlast markantne je to na R2 Krivan - Mytna, takze zmena casti mosta na nasyp sa toleruje bez EIA, opacne tiez - teda zmena z nasypu na most/pridanim mostu.

To, ale nevylucuje postavit to co som nakreslil ako most, teda postavit cast estakady v definitivnej trase D3 v dlzke 1 km v polovicnom profile, na taku estakadu/most EIA existuje ibaze by to bolo s docasnymi napojeniami na I/11 a na to EIA netreba.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=44251

Urcite jednoduchsie stavat cele mimo I/11 bez vyznamneho obmedzenia dopravy, ako stavat nadjazd na existujucej ceste I/11.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 23:11
od JaNY
Tak som to tiez videl ako najrozumnejsie riesenie 4 strany dozadu. Dec. 2018.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2020 07:23
od aquila
R2 Krivan - Mytna, resp ignoraciu EIA nam ak sa nemylim dost otrieskala o hlavu EU resp jaspers, preto tam aj nakoniec nechali tu sialenu estakadu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2020 22:24
od slafko1
Estakády sú mi sympatické, lebo na rozdiel od oplotenej diaľnice vedenej po povrchu nevytvárajú takú neprekonateľnú líniovú prekážku v krajine. Dá sa popod ňu takmer hockde prejsť na druhú stranu :-)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2020 22:32
od Yoggy52
Najlepsie su tunely, vid Big Dig. :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2020 16:23
od milan_KM
Čisto z estických dôvodov si naozaj neviem predstaviť 2km dlhú "hrádzu" v takom úzkom mieste. Hrádza = 5m podjazdná výška a 2,5m NK+4 m protihlukovka. Takže som rozhodne za povrch. Otázkou je prečo je to celé vedené na moste. Či to neodporučila náhodou taká maličkosť akou je hluková alebo iná štúdia, nakoľko v EIA by sa mal porovnávať aj 0 variant, ktorý je totožný s vedením D po povrchu v týchto miestach. Čo sa týka toho dočasného napojenia tak si nie som istý či by si sa tam dokázal napojiť s výškovým vedením.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2020 16:28
od milan_KM
...Napr v Ivachnovej má taká preložka skoro 700m (dle mapy)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 16:01
od aquila
praveze kvoli hlukovej studii bude ma ta estakada tusim miestami sialene vysoke PHSky .. urovnovy variant vychadzal logicky lepsie.