Stránka 35 z 37

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 17:27
od Jano1
aquila napísal:praveze kvoli hlukovej studii bude ma ta estakada tusim miestami sialene vysoke PHSky .. urovnovy variant vychadzal logicky lepsie.


Jaj, tusis? A co takto sa pozriet do nepristupnej dokumentacie.

Navrhnute protihlukove steny v Radoli a Budatinskej Lehote su v roznych variantoch rozne, v jednom variante 2-4 metre(a znizena max.povolena rychlost), v druhom variante 4-5 m s tym, ze zalomenie zacina vo vyske 4 az 4.5m ak je stena vyssia ako 4m(max.130km/h). Teda nic nove, len nieco co je bezne realizovane napr. na D1 DS-Turany:
https://www.google.com/maps/@49.1161004,18.9418034,3a,25.6y,136.73h,92.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHOmo95LZ23mNu6ugG8jtiA!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.1161004,18.9418034,3a,27.2y,334.71h,92.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHOmo95LZ23mNu6ugG8jtiA!2e0!7i13312!8i6656

Pritom hladina hluku v Radoli a Budatinskej Lehote na D3 aj pri vyssich intenzitach dopravy bude vyrazne nizsia nez bola namerana v roku 2015 na I/11.

Na D1 DS-Turany tiez nestavali urovnovy variant, vsak?

https://www.google.com/maps/@49.1254835,18.9176871,3a,75y,238.67h,91.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYAkBqFuczfMIMBXOKqj-2w!2e0!7i13312!8i6656

Takze co je na tom sialene, ked to bez problemov realizovali na D1 DS-Turany, ktory je jeden z najlacnejsich dialnicnych usekov?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2020 20:53
od metelesku.blesku
A nie je dôvodom, prečo sa nevrátili po tuneli k povrchovému variantu, ale urobili estakádu ten istý dôvod, prečo zrušili tunel? Teda povodne a aby sa mala Kysuca kam vylievať pri záplavách? Násypom by to miesto medzi Lidlom a terajšou I/11, kam sa rozlieva voda teraz, ešte viac zúžili a všetka voda by končila na Nábrežnej a Clementisovej ulici.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 06:48
od milan_KM
Pozor DS-Turany bol naprojektovaný tak, aby bolo kam uložiť rúbaninu z tunela. Tu žiaden taký důvod nie je. Navyše keďže nie je ani DUR tak sa robí cenový odhad na základe tabuliek, takže cena rádová informácia.
Metelese, zaujímavá poznámka, pametám si, že neraz na jar, malo mesto namále aj s protipovodňovou hrádzou. Ako píšeš zúžením profilu by tento problém mohol nastať.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 08:14
od aquila
jano1, ano tusim a tie PHSky boli vysoke, co sa aj potvrdzuje. co sa tyka tebou spominany usek, tak milan_km to uz napisal, ze preco .. ten usek sa dal tiez radovo lepsie naprojektovat, AK by sa nepocitalo s vyrobom. tie sialnosti s ciernymi zemnikami je bohuzial aj skoda spominat... odhliadnuc od toho, ze aj tento usek chcel mott macdonald posadit nizsie a zrusit sialene nasypy v 1999-2000. cize bohuzial zase raz zbytocne slovenske megalomanstvo .. ale tym trpime bohuzial od rozdelenia republiky a od meciara..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 11:49
od Vlados
Trpíme, lebo nestaviame nádväzujúce/súvisiace úseky ale podľa toho čo a ako rýchlo dá postaviť bez zváženia "novej" ceny. Je smutné, že za Mečiara a Dzurindu sa stavalo logicky postupne a potom už vôbec. To, že máme na mnohým miestach zbytočné násypy a akropoly je zbytočné sa baviť, zemníky detto. Fico to jednoducho celé dorazil, t.j. niekto to posral menej, iní viac.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 11:56
od devil
za dzurindu sa nestalo uplne postupne. za meciara bohuzial ano a to bez zohladnenia parametrov jestvujucich usekov. dogma suvislej dialnice je hlboko zakorenena.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 12:33
od Vlados
a za Fica sa stavalo úplne postupne. Materiál z Považského Chlmca (ne)skonci(l) na úseku pri KnM, z Višňového pri Vrútkach, z Braniska 2 pri ChNV, z tunela Karpaty na D4 atď.

edit: Ak je bilancia susedných úsekov = približne 0, tak nie je možné stavať skôr ten, ktorý očakáva materiál z iného/iných ALEBO nepreprojektovať úseky - ten čo nemá materiál posadiť nižšie a zostavajúci materiál upotrebiť na inom.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 20:59
od Jano1
milan_KM napísal:Pozor DS-Turany bol naprojektovaný tak, aby bolo kam uložiť rúbaninu z tunela. Tu žiaden taký důvod nie je.


Mohol tam ist material z tunela Povazsky Chlmec.

metelesku.blesku napísal:A nie je dôvodom, prečo sa nevrátili po tuneli k povrchovému variantu, ale urobili estakádu ten istý dôvod, prečo zrušili tunel? Teda povodne a aby sa mala Kysuca kam vylievať pri záplavách? Násypom by to miesto medzi Lidlom a terajšou I/11, kam sa rozlieva voda teraz, ešte viac zúžili a všetka voda by končila na Nábrežnej a Clementisovej ulici.


Kedy bola Kysuca vyliata na I/11 v Radoli alebo pri Lidli v KM? Neviem o tom, ze by tam boli nejake protipovodnove opatrenia.

https://www.google.com/maps/@49.2981033,18.7872218,3a,43y,201.83h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQnPt6l1sf6ud9EvJsI49NA!2e0!7i13312!8i6656
Zjavne tam nie je ziadna hradza a do KM sa voda nevylieva. Potok, ktory tecie z Radole popod I/11, tiez nezaplavuje spatne z Kysuce casti Radole, ktore su pod urovnou I/11

Problem zapusteneho tunela je predovsetkym odcerpavanie zrazkovych vod. Na Slovensku je to bezny problem, ze podjazdy su pri zrazkach zaplavene a to je hlavny dovod, preco by s tunelom boli problemy a preco sa navrhlo povrchove riesenie.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 21:32
od devil
a za Fica sa stavalo úplne postupne. Materiál z Považského Chlmca (ne)skonci(l) na úseku pri KnM, z Višňového pri Vrútkach, z Braniska 2 pri ChNV, z tunela Karpaty na D4 atď.
takze sa mal stavat aj tunel karpaty aby sa material mohol odviezt na D4 ? alebo sa mala stavat ChNV v case ked sa stavalo branisko len preto aby sa tam mohol vozit vytazeny material ? tak to snad nie.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 22:09
od Vlados
áno. áno, keď by sa stavala druhá rúra. za to teraz máme zbytočné jazvy na životnom prostredí a vo výsledku sme zaplatili za zbytočný materiál a potom za uskladnenie odpadu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 22:30
od IceFox
metelesku.blesku napísal:A nie je dôvodom, prečo sa nevrátili po tuneli k povrchovému variantu, ale urobili estakádu ten istý dôvod, prečo zrušili tunel? Teda povodne a aby sa mala Kysuca kam vylievať pri záplavách?

INEKO na portály cesty.ineko tvrdí, že je to kvôli tomu, že na Slovensku ešte stále veríme vo vodnú cestu do CZ (aj keď ju už česi vypustili), čo núti NDS projektovať tak, akokeby sa mala niekdy stavať.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 22:59
od Pacho
Jano1 napísal:
milan_KM napísal:Pozor DS-Turany bol naprojektovaný tak, aby bolo kam uložiť rúbaninu z tunela. Tu žiaden taký důvod nie je.


Mohol tam ist material z tunela Povazsky Chlmec.

metelesku.blesku napísal:A nie je dôvodom, prečo sa nevrátili po tuneli k povrchovému variantu, ale urobili estakádu ten istý dôvod, prečo zrušili tunel? Teda povodne a aby sa mala Kysuca kam vylievať pri záplavách? Násypom by to miesto medzi Lidlom a terajšou I/11, kam sa rozlieva voda teraz, ešte viac zúžili a všetka voda by končila na Nábrežnej a Clementisovej ulici.


Kedy bola Kysuca vyliata na I/11 v Radoli alebo pri Lidli v KM? Neviem o tom, ze by tam boli nejake protipovodnove opatrenia.

https://www.google.com/maps/@49.2981033,18.7872218,3a,43y,201.83h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQnPt6l1sf6ud9EvJsI49NA!2e0!7i13312!8i6656
Zjavne tam nie je ziadna hradza a do KM sa voda nevylieva. Potok, ktory tecie z Radole popod I/11, tiez nezaplavuje spatne z Kysuce casti Radole, ktore su pod urovnou I/11

Problem zapusteneho tunela je predovsetkym odcerpavanie zrazkovych vod. Na Slovensku je to bezny problem, ze podjazdy su pri zrazkach zaplavene a to je hlavny dovod, preco by s tunelom boli problemy a preco sa navrhlo povrchove riesenie.


jano prosím Ťa nefilozofuj o vyliatej vode, lebo sa tomu nerozumieš. V Pvažskej , križovatka centrum, keď si všimneš, je celá na mostoch, práve kvôly 100ročnej vode, a je to zatopove územie. Ako to je KNM, určite nemás ani tušenia a ani ja . S prstopm na mape sa dá všetko naprojektovať aj5 m násyp okolo kysuce :-)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 06:25
od milan_KM
Kedy bola Kysuca vyliata na I/11 v Radoli alebo pri Lidli v KM? Neviem o tom, ze by tam boli nejake protipovodnove opatrenia.

https://www.google.com/maps/@49.2981033 ... 312!8i6656
Zjavne tam nie je ziadna hradza a do KM sa voda nevylieva. Potok, ktory tecie z Radole popod I/11, tiez nezaplavuje spatne z Kysuce casti Radole, ktore su pod urovnou I/11


Hrádza prechádza kontinuálne okolo celého mesta, preto sa tam Kysuca nerozlieva. Miesto, ktoré ukazuješ je v podstate vyššie ako koruna hrádze. Na opačnej strane tvorí hrádzu práva I/11 a Kysuca sa vylieva práve do priestoru medzi riekou a cestou. Ale to sa týka naozaj veľkých prietokov na jar.. inak je tam tak 1m vody.

INEKO na portály cesty.ineko tvrdí, že je to kvôli tomu, že na Slovensku ešte stále veríme vo vodnú cestu do CZ (aj keď ju už česi vypustili), čo núti NDS projektovať tak, akokeby sa mala niekdy stavať.


Vzhľadom na fakt, že KNM dosiahlo zrušenie stavebnej uzávery je toto hádam pasé. Už len kvůli tomu, že zostávajúca trasa v rieke by neprešla cez EIA.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 07:34
od devil
áno. áno, keď by sa stavala druhá rúra. za to teraz máme zbytočné jazvy na životnom prostredí a vo výsledku sme zaplatili za zbytočný materiál a potom za uskladnenie odpadu.
prave kvoli setreniu ZP preto treba dialnice projektovat striedmejsie, menej nasypov, kratsie mosty a menej a kratsich tunelov. ten material mimochodom nie je nebezpecny odpad. ani sa nepokazi da sa uskladnit a vyuzit inac, vola sa to zhodnotenie odpadu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 09:46
od Vlados
So striedmejším projektovaním súhlasím, lebo mega násypy sú už až na R2 (Zvolen-Kriváň) a tam nebol úsek kde by sa spotrebovával materiál so zárezov alebo tunela.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 10:00
od metelesku.blesku
IceFox napísal:INEKO na portály cesty.ineko tvrdí, že je to kvôli tomu, že na Slovensku ešte stále veríme vo vodnú cestu do CZ (aj keď ju už česi vypustili), čo núti NDS projektovať tak, akokeby sa mala niekdy stavať.

Toto vyjadrenie INEKO sa ale "bije" s návrhom na povrchový variant z konca 90-tych rokov (dal ho sem jarino - oranžový variant), teda z doby, kedy ešte ani češi od tejto vodnej cesty neupustili.
A ďalšia vec je, že vodná cesta bola navrhnutá na strane Kysuce, kde je Lidl, preto to vyjadrenie INEKO ani nedáva zmysel.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 15:14
od Jano1
Pacho napísal:jano prosím Ťa nefilozofuj o vyliatej vode, lebo sa tomu nerozumieš.


Comu nerozumiem? Boli zaplavy alebo neboli? 30-35m od telesa I/11 nie je zatopove uzemie, ktore by mohlo ochranit KM. Ak je niekde uzke miesto, tak je to most Radola-KM.


Pacho napísal:V Pvažskej , križovatka centrum, keď si všimneš, je celá na mostoch, práve kvôly 100ročnej vode, a je to zatopove územie.

:lol: :lol: :lol:

Krizovatka D1 PB, centrum je na mostoch z dovodu smeroveho a vyskoveho vedenia dialnice cez mesto. Kvoli zaplavam, nemusi byt dialnica v PB aj 35 m nad zemou, resp. v krizovatke PB, centrum 20m nad zemou, vsak?

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 16:00
od Pacho
hej hej, jano si múdrejši ako rádio. Konkrétne PB, stačí si prečítať témy z tohto obdobia, možno by si pochopil, o čom so písal. ALe Teba nič nepresvedčí, lebo si najmúdrejší. Zrejme debata s tebou nemá zmysel, ako s niektorými z juhu, a ty si presne taký istý zadubenec, len zo severu.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 16:11
od IceFox
Pretože argument ad hominem je nepriestrelný a vďaka nemu všetkých presvedčíš o svojom názore. :roll:

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 16:37
od Loe
Páni, ak vám ide len o povodne, nuž povodňové mapy sú verejné:

http://mpompr.svp.sk/

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 02:30
od masterplan
info z FB noveho pana MD , otazka na MD: "Dobrý deň, vyriešite už konečne traumu Kysúc, ktorá trvá už desaťročia a vybudujete celú D3? Nikde som nenašiel vyjadrenie k tejto problematike. Ďakujem."
odpoved p.ministra: "Dobrý deň, uplynulý týždeň som práve z tohto dôvodu bol navštíviť Žilinu, kde sme diskutovali s primátorom Žiliny aj o diaľnici D3. Popri diaľnici D1 zostáva pre nás prioritou diaľnica D3 aj v kontexte poľského regiónu a hlavných dopravných koridorov. Hovorili sme aj o problematickom privádzači pre Kysucké Nové Mesto a radi by sme ho vysúťažili ešte v tomto roku, aby sa budúci rok mohol stavať."

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2020 22:51
od Mawerick81
Ak tam naozaj tresknu dalsi semafor na 1/11,, to uz len bude pomoc...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 08:17
od metelesku.blesku
Loe napísal:Páni, ak vám ide len o povodne, nuž povodňové mapy sú verejné:

http://mpompr.svp.sk/


Hej hej, len ten úsek, o ktorom sme sa bavili, na tých mapách chýba :)

Mawerick81 napísal:Ak tam naozaj tresknu dalsi semafor na 1/11,, to uz len bude pomoc...

Lepšie to nebude určite, treba sa len modliť, aby to ostalo aspoň rovnako zlé, ako je to teraz.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 08:58
od Loe
Odpoveď prečo tomu tak je, sa skrýva v smernici :)

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 60&from=SK

"Členské štáty na základe predbežného hodnotenia povodňového rizika uvedeného v článku 4 určia pre každé správne územie povodia alebo správnu jednotku uvedenú v článku 3 ods. 2 písm. b), alebo časť medzinárodného správneho územia povodia, ktorá sa nachádza na ich území, tie oblasti, pri ktorých usúdili, že existujú potenciálne významné povodňové riziká, alebo možno predpokladať, že ich výskyt je pravdepodobný."

"Členské štáty pripravia na úrovni správneho územia povodia alebo správnej jednotky uvedenej v článku 3 ods. 2 písm. b) pre oblasti určené podľa článku 5 ods. 1 mapy povodňového ohrozenia a mapy povodňového rizika v najvhodnejšej mierke."

Ergo, mapa nie je, teda na danom území potenciálne významné povodňové riziká neexistujú. Záujmové územie doporučujem porovnať s údajmi k úsekom v Považskej Bystrici, o ktorej tu taktiež bola reč 8)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2020 11:22
od metelesku.blesku
Náhodou niekto nemáte info, čo sa deje na tomto fronte?
DUR mala byť odovzdaná už na konci februára, ale okrem "dočasných" riešení a úžasných vyhláseniach o vyhlásení VO za 18-24 mesiacov sme sa z posledného výletu ministra do KNM nič nedozvedeli.