Stránka 1 z 71

D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 23:01
od bystrik

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2005 23:09
od aquila
osobne si myslim ze tento usek by sa mohol kludne rozdelit na

D3 hricovske podhradie - brodno

D3 brodno - kysucke nove mesto.

ide o to ze usek HP - brodno zatial do znacnej miery netreba a hlavne kvoli mostu/estakadam cez hricovsku priehradu a dalej tunel pod povazskym chmelcom je to velmi drahy a neefekticny usek ( s IRR okolo 2,5%).

kym usek brodno - knm by velmi pomohol jak kysuckemu novemu mestu tak ziline, co sa odlahcenia dopravy tyka a pritom sa jedna o velmi jednoduchy usek na rovinke s premostenim vlastne len rieky kysuca a zeleznicnej trate

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 16:27
od Dialniciar
Je veľká škoda, že sa nehľadá na tento úsek PPP.

Tu totižto nejde o to, že sú nízke intenzity, bude to totiž súčasťou medzinárodného koridoru a tak by D3 stavali aj súkromní investori.

Už sa v tejto oblasti "angažujú" aj stavebné spoločnosti. Takže tu nebude zrejme len úsek ZA-RK, ale postupne aj niektoré časti D3. Mimochodom, D3 sa plánuje rozdeliť na viac úsekov, respektíve budú iné dĺžky a iné časti. Naviac sa zrejme bude realizovať viac úsekov na polovičný profil s možnou dostavbou na plný profil v budúcnosti na viacerých častiach D3.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 10:01
od Caesar
Dy napísal:Je veľká škoda, že sa nehľadá na tento úsek PPP.

Tu totižto nejde o to, že sú nízke intenzity, bude to totiž súčasťou medzinárodného koridoru a tak by D3 stavali aj súkromní investori.

Už sa v tejto oblasti "angažujú" aj stavebné spoločnosti. Takže tu nebude zrejme len úsek ZA-RK, ale postupne aj niektoré časti D3. Mimochodom, D3 sa plánuje rozdeliť na viac úsekov, respektíve budú iné dĺžky a iné časti. Naviac sa zrejme bude realizovať viac úsekov na polovičný profil s možnou dostavbou na plný profil v budúcnosti na viacerých častiach D3.


Hlavne na to, aby D3 aj existovala skôr ako D1 či R1 sa musia reálne zmeniť jej parametre a následne aj jej financovanie. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 17:01
od Alexander Velky
Caesar napísal:Hlavne na to, aby D3 aj existovala skôr ako D1 či R1 sa musia reálne zmeniť jej parametre a následne aj jej financovanie. 8)


Nemyslím si, podľa mňa stačí len zmeniť parametre, financovanie môže zostať a ešte by sa malo zrušiť stráženie D3 a R5, ktoré stojí ročne podľa mojich info cca. 40 mil. Sk. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 20:54
od aquila
hlavne tento usek by sa mohol rozdelit na HP - brodno a brodno - KM. lebo potom by sa v pohode mohol stavat ten druhy usek, ktory nie je az taky narocny

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:01
od Alexander Velky
aquila napísal:hlavne tento usek by sa mohol rozdelit na HP - brodno a brodno - KM. lebo potom by sa v pohode mohol stavat ten druhy usek, ktory nie je az taky narocny


Priznám sa, že ja tento úsek až tak zase dobre nepoznám, aby som mohol robiť takéto závery, ale je to možné, prečo nie? Inak niečo na tom asi bude, lebo na D3 sa plánujú zmeny. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 14:03
od Branco
Dy napísal:.

Už sa v tejto oblasti "angažujú" aj stavebné spoločnosti. Takže tu nebude zrejme len úsek ZA-RK, ale postupne aj niektoré časti D3. Mimochodom, D3 sa plánuje rozdeliť na viac úsekov, respektíve budú iné dĺžky a iné časti. Naviac sa zrejme bude realizovať viac úsekov na polovičný profil s možnou dostavbou na plný profil v budúcnosti na viacerých častiach D3.


Dy, ak máš, resp. môžeš poskytnúť informácie, sem s nimi.

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 15:08
od Caesar
Branco napísal:Dy, ak máš, resp. môžeš poskytnúť informácie, sem s nimi.


Branco,

to by ste sa nesmeli v Cestných stavbách hádať stále niekto s niekým ... :roll:

Inak v rámci D3, je možné, že sa bude stavať aj v rámci PPP, ale až po D1, t.j. až po 2 úsekoch PPP na D1 pre ZA-MT a ZA-RK. Ak sa to osvedčí, tak je zámerom dať D3 na 1/2 profil od KM aj PPP. Bolo by to rýchlejšie postavené. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 17:23
od Alexander Velky
Caesar napísal:Inak v rámci D3, je možné, že sa bude stavať aj v rámci PPP, ale až po D1, t.j. až po 2 úsekoch PPP na D1 pre ZA-MT a ZA-RK. Ak sa to osvedčí, tak je zámerom dať D3 na 1/2 profil od KM aj PPP. Bolo by to rýchlejšie postavené. 8)


Podľa mojich info, D3 je len zámer pritiahnuť tam PPP, ale až po dostavbe D1 po ZA, aby sa prirodzeným spôsobom zvýšili intenzity a zároveň až po "odskúšaní" PPP na aspoň 2 úsekoch na D1.

PPP sa inak plánuje aj na R3. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 17:36
od Adaios
Alexander Velky napísal:Podľa mojich info, D3 je len zámer pritiahnuť tam PPP, ale až po dostavbe D1 po ZA, aby sa prirodzeným spôsobom zvýšili intenzity a zároveň až po "odskúšaní" PPP na aspoň 2 úsekoch na D1.

PPP sa inak plánuje aj na R3. :lol:


Doplnim. Je to tak. Na D3 je snaha stavat aj za pomoci PPP.

Problemom je, ze stat nevie, co chce, zavadza/klame a Poliaci nevedia, ako maju postupovat. :wink:

Most cez Hričovskú nádrž

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:27
od mapman
Myslím že až sa výstavba D3 dostane aj k úseku Strážov - Brodno, tak by stálo za to vypísať architektonickú súťaž na podobu mostu cez Hričovskú nádrž. Mohol by tu stáť nejaký velmi podarený most už len z toho dovodu, že tu bude D3 pomerne výraznou dominantou v údolí.
Len ma zaujíma či je bežné takéto súťaže vypisovať alebo či si to robí sám projektant?

Re: Most cez Hričovskú nádrž

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:31
od Lenny
parker napísal:Myslím že až sa výstavba D3 dostane aj k úseku Strážov - Brodno, tak by stálo za to vypísať architektonickú súťaž na podobu mostu cez Hričovskú nádrž. Mohol by tu stáť nejaký velmi podarený most už len z toho dovodu, že tu bude D3 pomerne výraznou dominantou v údolí.
Len ma zaujíma či je bežné takéto súťaže vypisovať alebo či si to robí sám projektant?


Někde existovali nějaké vizualizace estakády přes vodní nádrž, ale teď si už nevzpomenu kde.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:33
od B;

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:34
od mapman

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:36
od mapman


Tam sú nejaké obrázky ale príde mi to "suché", bez nápadu. Ale na druhú stranu oceňujem snahu to aspoň zviditeľniť farebne...

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 11:36
od Lenny

Re: Most cez Hričovskú nádrž

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:16
od Adaios
parker napísal:Myslím že až sa výstavba D3 dostane aj k úseku Strážov - Brodno, tak by stálo za to vypísať architektonickú súťaž na podobu mostu cez Hričovskú nádrž. Mohol by tu stáť nejaký velmi podarený most už len z toho dovodu, že tu bude D3 pomerne výraznou dominantou v údolí.
Len ma zaujíma či je bežné takéto súťaže vypisovať alebo či si to robí sám projektant?


Projektant malokedy zadava pracu dalsiemu subjektu, casto je to aj problem v zmluvach, lebo by "nesedelo" meno dodavatela pre projektanta s menom projektanta pre zadavatela.

Nakoniec nejde o projektanta ale o investora/zadavatela a ten moze aj pocas doby trvania rdavat nejake navrhy/pripomienky.

SR bude mat vela mostov, vela tunelov na vysokom standarde a tak nie je problemom postavit aj nieco pekne. Ale nie vzdy je potrebne stavat nejake super diela kdekolvek - most po 40 rokoch zostarne ... priroda snad zostane. A pokial je to v neobyvanom prostredi tak je to jedno aky tam bude most/estakada. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:18
od Lenny
Pokud je zájem o to, aby se most/ tunel stal dominantou vypisuje architektonická soutěž na ztvárnění.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:22
od Adaios
Lenny napísal:Pokud je zájem o to, aby se most/ tunel stal dominantou vypisuje architektonická soutěž na ztvárnění.


Ano ale kto to vypisuje (najcastejsie) konkretne - stat alebo uz projektant :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:25
od Lenny
Adoas napísal:
Lenny napísal:Pokud je zájem o to, aby se most/ tunel stal dominantou vypisuje architektonická soutěž na ztvárnění.


Ano ale kto to vypisuje (najcastejsie) konkretne - stat alebo uz projektant :?:


Stát, v případě Slovenska nejspíš NDS.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 17:32
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:
Lenny napísal:Pokud je zájem o to, aby se most/ tunel stal dominantou vypisuje architektonická soutěž na ztvárnění.


Ano ale kto to vypisuje (najcastejsie) konkretne - stat alebo uz projektant :?:


Stát, v případě Slovenska nejspíš NDS.


A ja som nic ine nenapisal. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2006 17:31
od aquila

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2006 09:58
od sezbrzni
skvelé, úsek HP - Brodno akosi stále chýbal na mapkách (ndsas.sk, highways.sk). má ešte niekto iný obrázok, alebo plán?

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2006 15:56
od aquila
pridal som podrobnu ortofotomapu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1353

plne rozlisenie (pozor ma asi 1,8 MB):

http://www.dialnice.info/images/big/strazov_brodno.jpg

vdaka patri "certaine someone" 8)