Pacho napísal:no nie je to celkom pravda, bohu žiaľ slováci sú núteny si vždy vyberať z menšieho zla. Bohu žial politiku ovládla najväčšia lúza z celého slovenska. Stačí sa pozrieť na presedu parlamentu, mafián, vexlák, plagiátor, násilnik.... myslím si, že netreba ďalej pokračovať.
Dobré výhovorky.
Uznať sa to dá jedine pri malých obciach, kde ten výber nie je, lebo to nikto nechce robiť.
Daná osoba, ktorú si uviedol je krásny príklad toho, že čo si ľudia zvolia, to budú mať...
Na voľbe menšieho zla nevidím nič zlé. Lebo ak by mal každý hľadať úplne ideálnu politickú stranu, tak neviem. Inak povedané, volia sa na 4 roky, to nie je partnerka/partner do konca života...
Na začiatok by stačilo prestať sa vyhovárať na blbosti a následne sa vo volebnej miestnosti dobre zamyslieť, t.j. prestať voliť populistov, zlodejov, klamárov a debilov. Nikto nestojí vo volebnej miestnosti s pištoľou v ruke a nenúti ich voliť.
Xisco napísal:Tak vždy do toho zasahujú obce, rôzne OZ atď, ale pri ktorom úseku sa tak dlho špekuluje so všetkým?
D1 Turany - Hubová?
V prípade KNM - Očšadnica sa nešpekulovalo, ale kašľalo na to. A to je dosť rozdiel.
Už som to písal, že v tomto prípade sa viac ako 10 rokov vie, že ten projekt je príliš nafúknutý. To že kompetentní s tým nič neurobili je problém, ktorý sa teraz odhalil v celej svojej kráse. Primárne je to však chyba kompetentných v NDS a MD SR, že problém nechali doslova vyhniť a aktuálne NDS môže vybavovať nanovo EIA, územko atď. (inak povedané, ísť od začiatku...), lebo tie pôvodné už dávno nie sú platné.
Obce a vlastne kde-kto môže mať akékoľvek predstavy, ale im by malo byť vysvetlené, že ak na tom budú trvať, tak investícia nebude. Viď železnica a Liptovský Mikuláš...
Xisco napísal:Iba pripomínam, že výstabu D3 označili ako "priorita", tak nad inými úsekmi, ktoré nie sú medzi prioritami, sa ani nepozastavujem, už tu nebudem
To však neznamená, že keď je to priorita, tak na D3 majú prejsť prehnané riešenia.
Pri tých číslach, aké úsek KNM - Oščadnica má, to nevyzerá na financovanie z eurofondov, hoci to ako hotovú vec prezentujú niektoré kysucké plátky a miestny politici.
Priorita okrem iného znamená, že projekty sú z dopravné hľadiska potrebné a preto UHP odporúčilo za istých okolností pokračovať v projektoch Brodno - KNM a Oščadnica - Bukov, aj keď tie výsledky z CBA nie sú bohvieaké... V druhom prípade sa nedajú robiť nejaké zázraky, je to dobudovanie polprofilu, takže tam nič iné ako pokračovať s miernymi úpravami nie je na výber.
Nevidím teda nejaké zásadné prekážky, ktoré by v súčasnosti mali brániť NDS v príprave dvoch úsekov. Podľa zákona ďalšie hodnotenie UHP bude pred vyhlásením verejného obstarávateľa na Zhotoviteľa, čo bude relevantné tak v rokoch 2025/2026 prípadne neskôr. Medzitým môže NDS vybavovať EIA, územko, výkupy pozemkov, stavebné povolenia, lebo akosi nič z toho nemá.
V NDS vedeli, že majú zlú CBA z roku 2015 a kašľali na to. Ak by sa aktualizovala CBA so správnymi dátami skôr (napr. niekedy okolo roku 2020 a nie až dva roky neskôr), už sme mohli byť ďalej.
Darmo sa NDS vyhovára na UHP, príprava trvala dlho aj predtým, než nejaké UHP im začalo do toho kecať.
A opäť sme pri tom, že čo si občania zvolia, to majú...