D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod jarino » 05. Apr 2021 14:07

Nepripravuje. Za Érseka sa vyhlásil tender na prípravu dokumentácie pre stavebné povolenie v megalomanskej konfigurácii.
Tender sa koncom roka uzavrel a už sa pripravuje dokumentácia.+

Myslím že v porovnaní SO PO a Kriváň Mýtna to bude rozdiel s istým škrípaním zubov na Kysuciach :lol:
NDS v týchto dňoch vyhlási tender na prípravu novej Štúdie realizovateľnosti. Už sú na ÚVO súťažné podklady.
Budú isté zmeny.
Minimálne v tom, že zhotoviteľ štúdie sa musí pripraviť, že budú do toho rýpať ÚHP aj JASPERS s ktorými musí aktívne spolupracovať...
Zhotoviteľ má zhodnotiť doterajšie technické riešenie jednotlivých úsekov a navrhnúť možnú optimalizáciu v súlade s princípom hodnoty za peniaze (VALUE ENGINEERING), a to nielen s ohľadom na investíciu, ale aj s ohľadom na prevádzku úsekov resp. paralelných ciest, s cieľom úspory výdavkov ako aj maximálneho využitia diaľnice z dopravného hľadiska(zohľadniť možnosti riadenia dopravy, ponuky cestnej verejnej osobnej dopravy, najmä na paralelnej železničnej trati,apod.)
Celá D3 by mala byť optimalizovaná. Najviac sa to týka tohto úseku. Bude sa posudzovať súčasný variant, najlacnejší variant a variant, ktorý zaberie súčasnú cestu I. triedy.

Osobne si myslím, že pri tomto úseku UHP neustúpi a bude sa to prekresľovať... Argumentom bude, že je najmenej potrebný z celej D3. Na druhú stranu pustia Brodno - KNM.
Naposledy upravil jarino dňa 05. Apr 2021 14:10, celkovo upravené 1 krát.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod DrX » 05. Apr 2021 14:10

Tak to by este dopadlo celkom dobre :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod IceFox » 05. Apr 2021 16:54

Že by sa aspoň jeden úsek D3 postavil normálne? (nemegalomansky)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 991
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod gemercan » 05. Apr 2021 17:41

takze aktualne pojde do vystavby Brodno KNM a tento usek KNM Oscadnica je pase? budeme cakat dalsie roky na pokracovanie normalnej dialnice na kysuciach v plnom profile na tomto useku,..no fasa.. a co rozsirenie Oscadnica- Cadca Bukov pravy pas, kedy pride na radu?
gemercan
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Založený: 10. Mar 2021 20:47

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod IceFox » 05. Apr 2021 22:47

Imo. I/11 medzi CA - KNM to ešte v pohode vydrží. Hlavne nech sa vyrieši bodová závada menom KNM a nech sa prekreslí ten megalomansky nesplniteľný vzdušný zámok.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 991
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Mar 2022 22:00

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 759
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod korfo27 » 03. Mar 2023 21:27

korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 325
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod jarino » 09. Mar 2023 18:30

Odhad stavebných nákladov.
Pôvodný variant: 270 mil. eur
Optimalizovaný variant 1 (cez obce): 186 mil. eur
Optimalizovaný variant 2: 224 mil. eur

Cenová úroveň rok 2021.
Nacenené podľa českých cenových normatívov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod lolo » 09. Mar 2023 18:59

Jarino čo je optimalizovaný variant ? Bez subeznej cesty prvej triedy ?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod milan_KM » 10. Mar 2023 11:48

A projekt je oceneny skrz položkový rozpočet alebo len odhadom nákladov cez plochy?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod jarino » 10. Mar 2023 19:32

lolo napísal:Jarino čo je optimalizovaný variant ? Bez subeznej cesty prvej triedy ?

Všetky varianty sú so súbežnou cestou.
V prípade optimalizovaných variantov je diaľnica vedená v trase súčasnej cesty 1/11 a súbežná cesta parametrov C9,5.
Bolo navrhnutých x trasovaní súbežnej cesty -
1) cez obce,
2) od Blažkova po pravej strane diaľnice (nákladovo náročný),
3) od Blažkova po súčasnej ceste 3. triedy + obchvat Krásna nad Kysucou po ľavej strane diaľnice
4) od Blažkova po súčasnej ceste 3. triedy do Krásna nad Kysucou a následný prešmyk cez diaľnicu na pravú stranu diaľnice.
Ďalej boli posudzované 1) a 4).
48704

milanKM napísal:A projekt je oceneny skrz položkový rozpočet alebo len odhadom nákladov cez plochy?

To druhé.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod jarino » 27. Jún 2023 13:12

jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod devil » 27. Jún 2023 13:49

nejake zhrnutie ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Dendik » 27. Jún 2023 17:12

matičko! vyplieskať takto miliardy v bohatom kraji... a hladové doliny ďalej čakajú :roll:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Xisco » 27. Jún 2023 20:16

Vyplieskať do čoho? Plné skrine projektov, analýz, papierov, či sľubov? To si kľudne nechaj :)

My by sme už chceli sa v tomto živote po tej D3 aj prejsť. V čom sme sa pohli v roku 2023?

Už dlho nebol meeting miestni úradnici vs NDS vs VUC vs CZ a PL, či už sa im to nechce dookola rozorávať, kedže skutek utek???
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 344
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod devil » 28. Jún 2023 07:19

okrem D2 nie je ziadna dialnica ani r-ka dokoncena. D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent. v com sme sa pohli (?) npr. privadzac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod metelesku.blesku » 29. Jún 2023 16:17

Xisco napísal:Už dlho nebol meeting miestni úradnici vs NDS vs VUC vs CZ a PL, či už sa im to nechce dookola rozorávať, kedže skutek utek???


Veď len teraz v poslednom mesiaci bol ďalší míting už s novým ministrom dopravy.
Porozprávali sa a život bude plynúť ďalej bez zmeny do ďalšieho mítingu. :lol:
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod metelesku.blesku » 29. Jún 2023 16:28

devil napísal:okrem D2 nie je ziadna dialnica ani r-ka dokoncena. D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent. v com sme sa pohli (?) npr. privadzac.

Keby bolo UHP k niečomu, pri posudzovaní štúdie realizovateľnosti mohli navrhnúť predĺženie úseku Brodno-KNM o 1,2km za Kysucký Liekovec, upraviť križovatky pred+za Krásnom a pri Oščadnici (odbáčacie/pripájacie pruhy), zmodernizovať súbežnú bývalú hlavnú cestu (áno, tú cez Horelicu a Krásno) v štýle cesty I/12 a vybavené na ďalších 20 rokov. Samozrejme po týchto úpravách spoplatniť komplet celú D3 bez výnimiek.
Kto by nechcel platiť, musel by sa terigať cez dediny a mestá. Aspoň by sa uvidelo, či budú miestni preferovať viac spoplatnenú luxusnú cestu, alebo státie na semafóroch a kolónach v Čadci/Krásne. Ak sa im bude chcieť stáť v kolónach, tak by bolo jasné, že netreba stavať plný profil. Ak by preferovali spoplatnenie, tak by sa dostaval plný.
Simply clever.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Jano1 » 02. Júl 2023 10:02

devil napísal:D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent.

Na "polprofile dialnice" trvale 60 km/h.
https://www.google.com/maps/@49.4242429,18.8363436,3a,75y,345.52h,86.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfFAc4mEVWF9DhUZhDvdnxQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

V stupani pri Krasne nad Kysucou casto iba 40 km/h za nalozenym (mozno aj pretazenym) kamionom do kopca.

Tak si predstavujes polprofily dialnice?

Ja teda mam inu predstavu o polprofile dialnice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod devil » 02. Júl 2023 10:49

z akeho dovodu je tam 60-ka. zly stav toho mosta ? z akeho dovodu je 70-ka pri RS alebo 50-ka okolo plesivca/bohunova ? akoze "intravilan". tieto nezmyselne obmedzenia treba zrusiť.

poloprofil nie je od toho aby si vzdy tzn. 7/24/365 isiel 90-100. ani dialnica nie je od toho aby si vzdy isiel 130.

potom tunel bez odstavneho pruhu ale s obrubnikom a znizenou rychlostou tiez nie je dialnica. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Jano1 » 02. Júl 2023 11:18

devil napísal: z akeho dovodu je 70-ka pri RS alebo 50-ka okolo plesivca/bohunova ? akoze "intravilan". tieto nezmyselne obmedzenia treba zrusiť.

Nechapem co to ma spolocne cesta I.triedy s cestou, ktoru ty povazujes za plnohodnotny "polprofil dialnice"? Trvalych 60 km/h na celom niekolkokilometrovom "polprofile dialnice" nema co robit alebo to nemoze oznacit za plnohodnotny "polprofil dialnice".

devil napísal:poloprofil nie je od toho aby si vzdy tzn. 7/24/365 isiel 90-100. ani dialnica nie je od toho aby si vzdy isiel 130.

potom tunel bez odstavneho pruhu ale s obrubnikom a znizenou rychlostou tiez nie je dialnica


Uz len taras. Na polprofile dialnice nema byt trvale oblast, kde doprava musi spomalit na 40 km/h kvoli kamionom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Mawerick81 » 02. Júl 2023 12:06

devil,, a viec vobec preco je tam ta 60tka pred tunelom smerom na Cadcu? Kedysi som sa pytal policajta, ktory ma tam pokutoval za rychlost (isiel som tade po dlhom case a nevsimol si to obmedzenie), tak ze sa mam podakovat rumunskym a polskym kamionistom, ktori tam vyrobili niekolko smrtakov... ale,, polprofil staci,, minuly tyzden tusim,, 2 kamiony za kysuckym lieskovcom tiez polprofil D3,, na pol dna odstavena cesta,, uplne,, potom estena druhy den, ked jeden tahali z priekopy,, fakt treba viac mrtvych kym sa kompetentni uvedomia, ze tranzit tu robit 99% nehod? SAmozrejme,, sme len ***,, kludne sa to tu moze diat.. dolezitejsia je R2 po rovine aby sa alkoholici z vychodu mohli skor dostat do pastikarne...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 759
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Mawerick81 » 02. Júl 2023 12:07

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 759
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod devil » 02. Júl 2023 12:56

https://www.noviny.sk/krimi/540657-vazn ... sa-s-autom
https://www.topky.sk/cl/10/290190/Pri-O ... raja-mrtvi
tam mas poloprofil a tiez su na nom nehody. ta 60-ka neriesi vobec nic, skor je kontraproduktivna.

V stupani pri Krasne nad Kysucou casto iba 40 km/h za nalozenym (mozno aj pretazenym) kamionom do kopca.
to su take kecy, ze casto. co je casto ?

na plnom profile D2 je mozno 10.000 NA, okolo CA mozno 4.000 a pri LC mozno 2.000. len mi nehovor ze 4000 je vela ale 2000 je nic. smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Odoslaťod Jano1 » 02. Júl 2023 14:35

devil napísal:to su take kecy, ze casto. co je casto ?

Casto je u mna to co sa nevyskytuje zriedka, ale podstatne castejsie, teda pravdepodobnost, ze sa to stane v hodinach ked ide tadial mnozstvo kamionov je v desiatkach percent, zial v takych casoch tadial jazdi aj mnozstvo osobnych aut a teda to zaziva vacsina tych co tadial prechadza casto.

A ako som uz viackrat napisal, vyriesil by to pruh pre pomale vozidla dlzky okolo 1-1,5 km, miesto tam na to je a netreba ziadny most, teda jednoducha stavba zvladnutelna za 3 mesiace.

devil napísal:na plnom profile D2 je mozno 10.000 NA, okolo CA mozno 4.000 a pri LC mozno 2.000. len mi nehovor ze 4000 je vela ale 2000 je nic. smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.

"7-tisíc vozidiel, z toho až dve tretiny(66%) tvorila tranzitná kamiónová doprava"
https://www.ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/kysucky-usek-d3-je-uz-rok-v-prevadzke
Viem, ze v matematike si slaby a preto nemas sancu spocitat, ze 66% zo 7000 je 4620 NA/24h a ked uz chces zaokruhlovat na tisice tak nie 4000, ale 5 tisic.

Kolkoze je pri tom Lucenci semaforov a pretazenych krizovatiek, kde sa caka desiatky minut na prejazd? Pre teba je zarucene prejazd po I/16 okolo Lucenca rovnako problemovy ako bol prejazd Cadce pre otvorenim D3.

devil napísal:smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.

Ked ma niekto problem si spomenut ake boli obmedzenia pohybu pocas pandemie, zvlast cezhranicne obmedzenia, tak to je potom tazka diskusia a bezpochyby zbytocna.

Obchvaty treba stavat predovsetkym tam kde je realny problem s tranzitnou, najma kamionovou dopravou, ktorej presunutie na obchvat radikalne zmeni situaciu v meste/obci, teda zmiznu zdrzania desiatky minut v spicke. To sa zatial nikde na ceste pri trase R2 nekona.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.