Stránka 11 z 13

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2021 14:07
od jarino
Nepripravuje. Za Érseka sa vyhlásil tender na prípravu dokumentácie pre stavebné povolenie v megalomanskej konfigurácii.
Tender sa koncom roka uzavrel a už sa pripravuje dokumentácia.+

Myslím že v porovnaní SO PO a Kriváň Mýtna to bude rozdiel s istým škrípaním zubov na Kysuciach :lol:
NDS v týchto dňoch vyhlási tender na prípravu novej Štúdie realizovateľnosti. Už sú na ÚVO súťažné podklady.
Budú isté zmeny.
Minimálne v tom, že zhotoviteľ štúdie sa musí pripraviť, že budú do toho rýpať ÚHP aj JASPERS s ktorými musí aktívne spolupracovať...
Zhotoviteľ má zhodnotiť doterajšie technické riešenie jednotlivých úsekov a navrhnúť možnú optimalizáciu v súlade s princípom hodnoty za peniaze (VALUE ENGINEERING), a to nielen s ohľadom na investíciu, ale aj s ohľadom na prevádzku úsekov resp. paralelných ciest, s cieľom úspory výdavkov ako aj maximálneho využitia diaľnice z dopravného hľadiska(zohľadniť možnosti riadenia dopravy, ponuky cestnej verejnej osobnej dopravy, najmä na paralelnej železničnej trati,apod.)
Celá D3 by mala byť optimalizovaná. Najviac sa to týka tohto úseku. Bude sa posudzovať súčasný variant, najlacnejší variant a variant, ktorý zaberie súčasnú cestu I. triedy.

Osobne si myslím, že pri tomto úseku UHP neustúpi a bude sa to prekresľovať... Argumentom bude, že je najmenej potrebný z celej D3. Na druhú stranu pustia Brodno - KNM.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2021 14:10
od DrX
Tak to by este dopadlo celkom dobre :-)

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2021 16:54
od IceFox
Že by sa aspoň jeden úsek D3 postavil normálne? (nemegalomansky)

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2021 17:41
od gemercan
takze aktualne pojde do vystavby Brodno KNM a tento usek KNM Oscadnica je pase? budeme cakat dalsie roky na pokracovanie normalnej dialnice na kysuciach v plnom profile na tomto useku,..no fasa.. a co rozsirenie Oscadnica- Cadca Bukov pravy pas, kedy pride na radu?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2021 22:47
od IceFox
Imo. I/11 medzi CA - KNM to ešte v pohode vydrží. Hlavne nech sa vyrieši bodová závada menom KNM a nech sa prekreslí ten megalomansky nesplniteľný vzdušný zámok.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2022 22:00
od Mawerick81

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2023 21:27
od korfo27

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2023 18:30
od jarino
Odhad stavebných nákladov.
Pôvodný variant: 270 mil. eur
Optimalizovaný variant 1 (cez obce): 186 mil. eur
Optimalizovaný variant 2: 224 mil. eur

Cenová úroveň rok 2021.
Nacenené podľa českých cenových normatívov.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2023 18:59
od lolo
Jarino čo je optimalizovaný variant ? Bez subeznej cesty prvej triedy ?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2023 11:48
od milan_KM
A projekt je oceneny skrz položkový rozpočet alebo len odhadom nákladov cez plochy?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2023 19:32
od jarino
lolo napísal:Jarino čo je optimalizovaný variant ? Bez subeznej cesty prvej triedy ?

Všetky varianty sú so súbežnou cestou.
V prípade optimalizovaných variantov je diaľnica vedená v trase súčasnej cesty 1/11 a súbežná cesta parametrov C9,5.
Bolo navrhnutých x trasovaní súbežnej cesty -
1) cez obce,
2) od Blažkova po pravej strane diaľnice (nákladovo náročný),
3) od Blažkova po súčasnej ceste 3. triedy + obchvat Krásna nad Kysucou po ľavej strane diaľnice
4) od Blažkova po súčasnej ceste 3. triedy do Krásna nad Kysucou a následný prešmyk cez diaľnicu na pravú stranu diaľnice.
Ďalej boli posudzované 1) a 4).
48704

milanKM napísal:A projekt je oceneny skrz položkový rozpočet alebo len odhadom nákladov cez plochy?

To druhé.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 13:12
od jarino

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 13:49
od devil
nejake zhrnutie ?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 17:12
od Dendik
matičko! vyplieskať takto miliardy v bohatom kraji... a hladové doliny ďalej čakajú :roll:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2023 20:16
od Xisco
Vyplieskať do čoho? Plné skrine projektov, analýz, papierov, či sľubov? To si kľudne nechaj :)

My by sme už chceli sa v tomto živote po tej D3 aj prejsť. V čom sme sa pohli v roku 2023?

Už dlho nebol meeting miestni úradnici vs NDS vs VUC vs CZ a PL, či už sa im to nechce dookola rozorávať, kedže skutek utek???

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2023 07:19
od devil
okrem D2 nie je ziadna dialnica ani r-ka dokoncena. D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent. v com sme sa pohli (?) npr. privadzac.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2023 16:17
od metelesku.blesku
Xisco napísal:Už dlho nebol meeting miestni úradnici vs NDS vs VUC vs CZ a PL, či už sa im to nechce dookola rozorávať, kedže skutek utek???


Veď len teraz v poslednom mesiaci bol ďalší míting už s novým ministrom dopravy.
Porozprávali sa a život bude plynúť ďalej bez zmeny do ďalšieho mítingu. :lol:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2023 16:28
od metelesku.blesku
devil napísal:okrem D2 nie je ziadna dialnica ani r-ka dokoncena. D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent. v com sme sa pohli (?) npr. privadzac.

Keby bolo UHP k niečomu, pri posudzovaní štúdie realizovateľnosti mohli navrhnúť predĺženie úseku Brodno-KNM o 1,2km za Kysucký Liekovec, upraviť križovatky pred+za Krásnom a pri Oščadnici (odbáčacie/pripájacie pruhy), zmodernizovať súbežnú bývalú hlavnú cestu (áno, tú cez Horelicu a Krásno) v štýle cesty I/12 a vybavené na ďalších 20 rokov. Samozrejme po týchto úpravách spoplatniť komplet celú D3 bez výnimiek.
Kto by nechcel platiť, musel by sa terigať cez dediny a mestá. Aspoň by sa uvidelo, či budú miestni preferovať viac spoplatnenú luxusnú cestu, alebo státie na semafóroch a kolónach v Čadci/Krásne. Ak sa im bude chcieť stáť v kolónach, tak by bolo jasné, že netreba stavať plný profil. Ak by preferovali spoplatnenie, tak by sa dostaval plný.
Simply clever.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 10:02
od Jano1
devil napísal:D3 je na 2/3, lieskovec-oscadnica je poloprofil to uz je 80 percent.

Na "polprofile dialnice" trvale 60 km/h.
https://www.google.com/maps/@49.4242429,18.8363436,3a,75y,345.52h,86.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfFAc4mEVWF9DhUZhDvdnxQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

V stupani pri Krasne nad Kysucou casto iba 40 km/h za nalozenym (mozno aj pretazenym) kamionom do kopca.

Tak si predstavujes polprofily dialnice?

Ja teda mam inu predstavu o polprofile dialnice.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 10:49
od devil
z akeho dovodu je tam 60-ka. zly stav toho mosta ? z akeho dovodu je 70-ka pri RS alebo 50-ka okolo plesivca/bohunova ? akoze "intravilan". tieto nezmyselne obmedzenia treba zrusiť.

poloprofil nie je od toho aby si vzdy tzn. 7/24/365 isiel 90-100. ani dialnica nie je od toho aby si vzdy isiel 130.

potom tunel bez odstavneho pruhu ale s obrubnikom a znizenou rychlostou tiez nie je dialnica. :lol:

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 11:18
od Jano1
devil napísal: z akeho dovodu je 70-ka pri RS alebo 50-ka okolo plesivca/bohunova ? akoze "intravilan". tieto nezmyselne obmedzenia treba zrusiť.

Nechapem co to ma spolocne cesta I.triedy s cestou, ktoru ty povazujes za plnohodnotny "polprofil dialnice"? Trvalych 60 km/h na celom niekolkokilometrovom "polprofile dialnice" nema co robit alebo to nemoze oznacit za plnohodnotny "polprofil dialnice".

devil napísal:poloprofil nie je od toho aby si vzdy tzn. 7/24/365 isiel 90-100. ani dialnica nie je od toho aby si vzdy isiel 130.

potom tunel bez odstavneho pruhu ale s obrubnikom a znizenou rychlostou tiez nie je dialnica


Uz len taras. Na polprofile dialnice nema byt trvale oblast, kde doprava musi spomalit na 40 km/h kvoli kamionom.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 12:06
od Mawerick81
devil,, a viec vobec preco je tam ta 60tka pred tunelom smerom na Cadcu? Kedysi som sa pytal policajta, ktory ma tam pokutoval za rychlost (isiel som tade po dlhom case a nevsimol si to obmedzenie), tak ze sa mam podakovat rumunskym a polskym kamionistom, ktori tam vyrobili niekolko smrtakov... ale,, polprofil staci,, minuly tyzden tusim,, 2 kamiony za kysuckym lieskovcom tiez polprofil D3,, na pol dna odstavena cesta,, uplne,, potom estena druhy den, ked jeden tahali z priekopy,, fakt treba viac mrtvych kym sa kompetentni uvedomia, ze tranzit tu robit 99% nehod? SAmozrejme,, sme len ***,, kludne sa to tu moze diat.. dolezitejsia je R2 po rovine aby sa alkoholici z vychodu mohli skor dostat do pastikarne...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 12:07
od Mawerick81

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 12:56
od devil
https://www.noviny.sk/krimi/540657-vazn ... sa-s-autom
https://www.topky.sk/cl/10/290190/Pri-O ... raja-mrtvi
tam mas poloprofil a tiez su na nom nehody. ta 60-ka neriesi vobec nic, skor je kontraproduktivna.

V stupani pri Krasne nad Kysucou casto iba 40 km/h za nalozenym (mozno aj pretazenym) kamionom do kopca.
to su take kecy, ze casto. co je casto ?

na plnom profile D2 je mozno 10.000 NA, okolo CA mozno 4.000 a pri LC mozno 2.000. len mi nehovor ze 4000 je vela ale 2000 je nic. smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 14:35
od Jano1
devil napísal:to su take kecy, ze casto. co je casto ?

Casto je u mna to co sa nevyskytuje zriedka, ale podstatne castejsie, teda pravdepodobnost, ze sa to stane v hodinach ked ide tadial mnozstvo kamionov je v desiatkach percent, zial v takych casoch tadial jazdi aj mnozstvo osobnych aut a teda to zaziva vacsina tych co tadial prechadza casto.

A ako som uz viackrat napisal, vyriesil by to pruh pre pomale vozidla dlzky okolo 1-1,5 km, miesto tam na to je a netreba ziadny most, teda jednoducha stavba zvladnutelna za 3 mesiace.

devil napísal:na plnom profile D2 je mozno 10.000 NA, okolo CA mozno 4.000 a pri LC mozno 2.000. len mi nehovor ze 4000 je vela ale 2000 je nic. smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.

"7-tisíc vozidiel, z toho až dve tretiny(66%) tvorila tranzitná kamiónová doprava"
https://www.ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/kysucky-usek-d3-je-uz-rok-v-prevadzke
Viem, ze v matematike si slaby a preto nemas sancu spocitat, ze 66% zo 7000 je 4620 NA/24h a ked uz chces zaokruhlovat na tisice tak nie 4000, ale 5 tisic.

Kolkoze je pri tom Lucenci semaforov a pretazenych krizovatiek, kde sa caka desiatky minut na prejazd? Pre teba je zarucene prejazd po I/16 okolo Lucenca rovnako problemovy ako bol prejazd Cadce pre otvorenim D3.

devil napísal:smiesne je skor mat mozno 3.000 OA na plnom profile okolo CA.

Ked ma niekto problem si spomenut ake boli obmedzenia pohybu pocas pandemie, zvlast cezhranicne obmedzenia, tak to je potom tazka diskusia a bezpochyby zbytocna.

Obchvaty treba stavat predovsetkym tam kde je realny problem s tranzitnou, najma kamionovou dopravou, ktorej presunutie na obchvat radikalne zmeni situaciu v meste/obci, teda zmiznu zdrzania desiatky minut v spicke. To sa zatial nikde na ceste pri trase R2 nekona.