Moderátor: Moderátori
Predbehol si ma. Akurát dnes za dažďa pri "OC" sa zviechal mladík v zákrutke z vlhkého asfaltu, šťastie že nešlo nič za ním. Ak sa na to dobre pamätám, tak bol v tmavšom oblečení, čo za tmy alebo šera bez reflexných záležitostí narobí neplechu ostatným, svetlá sú podľa mňa trochu nízko na väčšine kolobežiek, aspoň ktoré som videl u nás, zadné asi všetky. A bonus sú niektorí s kapucňami, sú zvyčajne hluchí a slepí, presnejšie majú obmedzené posluchové a zorné pole. 1653Vlados napísal:Ak napíšeš niečo rozumné, niečo čo má prínos, tak prečo nie.
V daždi a na snehu sa kolobežka šmýka, vtedy stačí sekunda a je zle. Možno máš kolobežku s veľkými a širokými kolesami...
Vlados napísal:Ak napíšeš niečo rozumné, niečo čo má prínos, tak prečo nie.
V daždi a na snehu sa kolobežka šmýka, vtedy stačí sekunda a je zle. Možno máš kolobežku s veľkými a širokými kolesami.
Ani na el. bicykli sa nespotíš, no je podstatne menej skladnejší a do kufra odložíš len skladací, no 2-3 už ani tie. Kolobežka je ideálna.
aquila napísal:no ak to bude kolaps pred MUK prievoz, tak OK. to ze ludia z okolia R7 ocakavaju ze budu do BA chodit auto je sice fajn, ale to je mylna az naivna predstava. oni by mali v idealnom pripade prist maximalne po MUK prieovz a tam odparkovat auto v P&R, kde bude dotiahnuta elektricka.
pruh od PSS k OBI by urcite nebol od veci, ale bohuzial uz len tym, ze tam dali ten mega portal ..
krizovatka s trencanskou uz teraz moc nestiha a brzdi dopravu. MUK s ruzinovskom vsak existuje tam netreba nic menit.
zvR7 napísal:tiež si myslím, že niečo plánujú/plánovali slávnostne pri odovzdaní posledného úseku...ale nakoľko si média vychutnali blamáž s prepojením ktovie či naberú odvahu...alebo trocha počkajú kým nálada usadne...
Keby trocha rozmýšľali, tak aspoň jednu vetvu D4 smer od BA na ZA by dokázali urobiť raz dva (hoc aj dočasným násypom a pripájacím pruhom) a na chvíľu by bol pokoj.
A keby veľmi chceli dá sa poriešiť aj druhá strana - zjazdom od ZA na Raču a priamym odbočením na teleso D4 smer Viedeň (v úseku pod podjazdom D1 zúžiť D4 na dva samostatné pruhy od Rače, smer od Vrakune do Rače by sa od križovania D1/D4 dočasne nejazdilo, ten nie je taký dôležitý)
Áno komplikovalo by to stavbu, ale stavbári si poradia...takto by to mohlo byť, kým nepostavia najdôležitejšie časti stavby a pr. po 2/3 rokoch by to vrátili povedzme na posledný rok späť na D1...vždy lepšie ako čakať na prepojenie ďalšie 4 roky...podľa mňa realizovateľné
7. Stavebník odstráni nedorobky a nedostatky uplatnené Ministerstvom dopravy a výstavby
SR, odborom manažmentu PPP projektov (ďalej len „verejný obstarávateľ“) v rámci ústneho
konania v termíne do spustenia premávky:
7.1 K SO 101-01:
7.1.1 Realizovať, resp. doplniť trvalé dopravné značenie (TDZ);
7.1.2 Dokončiť portály DZ;
7.1.3 Dokončiť krajnice;
7.1.4 Dokončiť zádržné systémy;
7.1.5 Dokončiť bezpečnostné prvky;
7.1.6 Dokončiť stredové monolitické zvodidlo GIVASA;
7.1.7 Doplniť zábradlie na servisnom schodisku;
7.1.8 Opraviť oplechovanie na stredovom monolitickom zvodidle GIVASA nad mostnými
uzávermi mostu SO 202 spôsobom odsúhlaseným zodpovedným projektantom;
7.2 k SO 203-00 a SO 203-01:
7.2.1 Dokončiť MZ – ochranné plechy; zrealizovať ochranný náter povrchu ako aj styk
„plech-rímsa“;
7.2.2 Dokončiť uzemnenie, ako aj ukoľajenie protidotykovej ochrany;
7.2.3 Riešenie uzemnenia na MZ realizovať v súlade s požiadavkami na ochranu mosta pred
bludnými prúdmi.
7.3 K SO 261:
7.3.1 Vyhotoviť strojené vodivé prepojenie všetkých vodivých prvkov PHS vrátane
merania a predložiť záverečné hodnotenie oprávnenou osobou podľa DRS TS čl. 7.1;
7.3.2 Dokončiť uzemnenie - predložiť revíznu správu;
7.3.3 Podliať ojedinelé kotevné pätky stĺpov PHS;
7.3.4 Opraviť značenia únikových ciest a servisných otvorov.
7.4 K SO 262:
7.4.1 Dokončiť stavebné práce na stavebnom objekte, dorobiť podľa DRS;
7.4.2 Vyhotoviť strojené vodivé prepojenie všetkých vodivých prvkov PHS vrátane
merania a predložiť záverečné hodnotenie oprávnenou osobou podľa DRS TS čl. 7.1;
7.4.3 Dokončiť uzemnenie - predložiť revíznu správu;
7.4.4 Podliať ojedinelé kotevné pätky stĺpov PHS;
7.4.5 Na mostných objektoch doplniť, resp. vyplniť medzeru medzi PHS a rímsou.
7.4.6 Opraviť značenia únikových ciest a servisných otvorov.
7.5 K SO 301-01:
7.5.1 Podľa DRS dorobiť chýbajúcu časť oplotenia;
7.5.2 Podľa DRS dorobiť, resp. sprístupniť bránky, dokončiť prístupové chodníky,
dokončiť napojenie oplotenia na súvisiace SO
7.6 K SO 501-01: Vyčistiť kanalizačné potrubie; resp. odstrániť stojatú vodu v šachtách –
neodteká voda;
7.7 K SO 791-01: Dokončiť uzemnenie - predložiť revíznu správu;
7.8 K SO 794-01: Dokončiť podľa DRS;
7.9 Do technickej dokumentácie stavby k jednotlivým stavebným objektom doplniť najmä:
preberacie protokoly s odstránenými nedostatkami brániacimi predčasnému užívaniu,
protokoly z overenia protišmykových vlastností na asfalte, meranie retroreflexie; protokoly
k osadeniu mostného záveru, zameranie podjazdných výšok pod trvalými dopravnými
značkami a mostami, vyhodnotenie 1. hlavnej mostnej prehliadky s odstránenými nedostatkami
brániacimi predčasnému užívaniu, monitoring merania posunov počas výstavby, prevádzky
(plán), revíznu správu k ochrane proti bludným prúdom a uzemnenie, doklad kvality pre
protidotykovú ochranu, plech na MZ a zábradlie na rímse, kamerovú skúšku kanalizácie.
8. Stavebník zabezpečí pred spustením dopravy na stavbu splnenie týchto požiadaviek
Ministerstva vnútra SR, Prezídia Policajného zboru a cestného správneho orgánu uplatnených
v rámci ústneho konania:
8.1 vypracovať, určiť dokumentáciu použitia dopravných značiek a dopravných zariadení
spolu s výrobnotechnickou dokumentáciou veľkoplošných dopravných značiek a následne
zrealizovať ich použitie,
8.2 Dokončiť práce na SO 791-01 a 794-01. Pred spustením systému do užívania, vykonať
funkčné skúšky za účasti MV SR, PPZ, ODP a MVV SR, CSO;
8.3 predložiť stanovisko zodpovednej osoby k úpravám zvodidiel v mieste dilatácie
a dokončiť ich realizáciu;
8.4 opraviť vyhotovenie zvodidiel, betonárske vyhotovenie, spárovanie, ochranný náter;
8.5 doplniť chýbajúcu zvodnicu;
8.6 doplniť dilatačné plechy;
8.7 opraviť a doplniť označenie únikových a servisných východov;
8.8 obnoviť poškodené vodorovné dopravné značky,
8.9 vyčistiť vozovku,
8.10 zabezpečiť funkčnosť verejného osvetlenia,
8.11 vykonať opätovnú kontrolu odstránených nedostatkov a použitia dopravných značiek
a dopravných zariadení v dotknutom úseku pred spustením premávky,
8.12 spustenie premávky vykonať na základe vykonateľného kolaudačného rozhodnutia
v čase najnižšej intenzity dopravy v dňoch sobota – nedeľa podľa podmienok stanovených
krajským dopravným inšpektorátom Krajského riaditeľstva PZ v Bratislave,
8.13 zhotoviteľ zabezpečí informovanosť verejnosti využitím mediálnych prostriedkov
o termíne plánovaného otvorenia diaľnice.
10. Stavebník odstráni nedorobky a nedostatky uplatnené Národnou diaľničnou spoločnosťou,
a.s. v rámci ústneho konania v termíne do spustenia premávky:
10.1 K SO 261:
10.1.1 Doplniť podliatie stĺpov PHS v súlade s DRS;
10.1.2 Opraviť vytŕčajúce gumové tesnenie na PHS (ochrana proti bludným prúdom);
10.1.3 Dokončiť zásyp nespevnenej krajnice v súlade s DRS a VTD;
10.1.4 Opraviť všetky poškodené závitové tyče kotvenia stĺpov PHS a doplniť kontramatice
(zohnuté, zabetónované a pod.);
10.1.5 Realizovať úpravu vegetácie – z dôvodu nepokosenej vegetácie nebolo možné
obhliadnuť všetky časti SO;
10.2 K SO 263:
10.2.1 Doplniť podliatie stĺpov PHS v súlade s DRS;
10.2.2 Označiť majetkovú hranicu objektu (rozmedzie medzi NDS a ZBL);
10.2.3 Opraviť vytŕčajúce gumové tesnenie na PHS (ochrana proti bludným prúdom);
10.2.4 Dokončiť zásyp nespevnenej krajnice v súlade s DRS a VTD;
10.2.5 Opraviť všetky poškodené závitové tyče kotvenia stĺpov PHS a doplniť kontramatice
(zohnuté, zabetónované a pod.)
10.2.6 Za servisným schodiskom dokončiť chodník a doplniť bránku s uzamykaním;
10.2.7 Realizovať úpravu vegetácie – z dôvodu nepokosenej vegetácie nebolo možné
obhliadnuť všetky časti SO;
10.3 K SO 501-10:
10.3.1 Šachta na vetve JA2 je pod oceľovým zvodidlom neprístupná – navrhnúť riešenie,
10.3.2 Upraviť šachtu „JA-3“, ktorú nebolo možné nájsť, pravdepodobne je „utopená“
v teréne,
10.3.3 Doplniť stavebný denník;
10.4 K SO 552:
10.4.1 Zrealizovať skúšobnú prevádzku za účasti SSUD BA počas dažďa;
10.4.2 Doplniť stavebný denník;
10.4.3 Doložiť zmluvu na vypúšťanie vôd z D4 do D2;
10.4.4 V areáli čerpacej stanice je umiestnená UPS ZeroBypassLimited (doložiť
dokumentáciu a dohodu o zradení prístupu);
10.5 K SO 670:
10.5.1 Doplniť označenie stĺpov VO;
10.5.2 Doplniť stavebný denník;
10.5.3 Ochrániť uzemňovací pásik proti zemnej vlhkosti;
10.5.4 Upraviť terénu svahov, v ktorých sú umiestnené rozvádzače;
10.5.5 Ochrániť rozvádzače pred poškodením počas letnej údržby (napríklad strojné
kosenie) alebo počas zimnej údržby (napríklad pluhovanie snehu);
10.6 Do technickej dokumentácie stavby k jednotlivým stavebným objektom doložiť
dokumentáciu DSRS v súlade so zmluvou o podmienkach realizácie a odovzdania stavby
„Diaľnica D4 Bratislava, Jarovce –Ivanka sever“.
... Stane sa tak za predpokladu, že koncesionár dovtedy odstráni všetky vady a nedorobky ...
Upraviť šachtu „JA-3“, ktorú nebolo možné nájsť, pravdepodobne je „utopená“ v teréne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.