Jonathan napísal:A vieš povedať aj fakty "za"? Lebo ja si viem predstaviť iba jeden a to, že by sa vylúčila tranzitná doprava z D2, čím by sa nemusel upravovať/rozširovať úsek D2. Na druhú stranu by sa cesta zdvojnásobila z 20km na cca 40km.
Ano to je asi hlavny argument, keby nakoniec Rakusaci pokracovali s S8 az po hranice (co si myslim, ze raz naozaj budu aj ked aj tam su s tym natahovacky ako u nas a velmi podobne), vytvori sa tym cely tah smerom zo Slovenska na Rakusko a Nemecko. A to dlhsie nebude pre tento tranzit. Dokonca do Viedne asi aj kratsie, dalej mozu pokracovat cez S1, S5 a S33 na A1 a tym netreba prechadzat cez kopec Viedenskym Lesom kde pri prvom snezeni vznikaju zasadne problemy (aj ked nam globalne oteplovanie asi tento problem trosku odburava).
Jonathan napísal: Ale finančné náklady na tunel vs čiastočné úpravy miestnych ciest napr. rozšírenie I/2, predĺženie Saratovskej k Bory Mall sú podstatne lacnejšie a odľahčili by preťaženú D2.
Tak ale toto je riesenie na strane mesta a riesi iba lokalnu dopravu, urcite nie tranzit. Tiez to predlzenie Saratovskej uz malo stat roky a mala ho budovat na svoje naklady Penta s vystavbou Borov ale ked si dosadis "svojeho" primatora tak nemusia a stavat to bude mesto (mozno).
Co sa ale tyka tranzitu tak tam je asi naozaj lepsie ho pred mestom odklonit na tunel a okrem trasy smerom na Madarsko to o moc dlshie asi nebude, casovo v spickach urcite aj kratsie. Asi sa neda ocakavat ze kamiony pri Boroch zidu dole a cez Dubravku a Karlovku pojdu nazad na most Lanfranconi.
Tym sme ale uz asi vycerpali vsetky pozitiva si myslim
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Inak neboli posledne odhadovane naklady na ten tunel 1 mld? V tomto videu sa spominaju 2 mld. Tam uz budu asi zapocitane aj vsetky tie presypane tunely.