Stránka 35 z 39

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 14:05
od pristy27
eric987 napísal:Kedze este nie je definitivny projekt, pozemky sa budu vykupovat pre taky plosny rozsah v MUK ako boli v DUR ? Ptm by uz stalo zato krizovatku D1xD4 skusit vybudovat na cesky sposob ala obrovitansky kruhac medzi oboma D zo vzajomnym prepojenim. Ovela jednoduchsie a prehladnejsie, teda aspon podla mna. Cesi takto najnovsie riesia prakticky vsetky krizovania 4-prudoviek, napr. R35 takto krizuje I/37, D1 v Ostrave I/11 a pod. Nehovorim, ze je potrebne tahat nejaku extra dlhu estakadu, ked uz D4 ma ist popod D1, tak pustit KO popod D1 a ponad D4; dokopy teda 5 premosteni a nech mi nikto netvrdi, ze pri priemere toho kruhaca cca 250 m by na nom boli nejake extra stupania


To si dufam, nemyslel vazne s kruhovym objazdom na dialnici?
Staci si pozriet inu cast tohto fora co robi kruhovy objazd napriklad v Senci. Kruhove objazdy nepatria ani na cesty prvej triedy, nie to este na dialnice!!!

Este k tej krizovatke Jarovce, ta podla tej dokumentacie ostane asi uz potom iba dialnicnym uzlom D2xD4, nebude mat pripojenie na Jarovce ako take.
Tym padom, ze celu obsluhu z vychodu, juhu a zapadu do Petrzalky, Rusoviec, Jaroviec a Cunova bude mat na starosti prave MUK Rusovce.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 14:39
od Čumil
pristy, mohol si si aspon vyhladat tie kruhace ktore eric spomina, skor ako ho z***es aj s troma vykricnikmi. To je trosku ina kava,ako ta tragedia v Senci.
https://www.google.sk/maps/@49.8094015, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.sk/maps/@50.1395516, ... a=!3m1!1e3

Akurat som si nie celkom isty, ci by taketo riesenie utisilo namietky voci megalomanii :-)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 15:48
od pristy27
Ja som ich pozeral, ale myslim si, ze aj tak je lepsie riesenie su samostatne vetvy pre kazdy prud hlavne pri tych predpokladanych intenzitach...
Ok, ta krizovatka je dost megalomanska a vedel by som si to predstavit o dost jednoduhsie ale takyto kruhac nadalej odmietam :)

Nikoho som sa samozrejme nechcel dotknut, len som zasadne proti KO ;)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 16:07
od Kanky
tieto obrovske kruhace su samozrejmostou napriklad vo Velkej Britanii a je to super vec, ved Cesi to tiez od niekoho prevzali lebo je to super lebo ak nahodou niekto zle odboci z dialnice, tak sa moze este na kruhaci potom povozit a rozmysliet si, ze kam chce ist :)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 16:37
od ANDi
Za tie prachy co to bude stat, tam moze byt turbinova (aka D1 x D4) kazda jedna MUK...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 17:29
od Vlados
Za tie prachy mohol byť aj tunel popod Karpaty (bez technológie).

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2015 20:16
od eric987
pristy27 napísal:To si dufam, nemyslel vazne s kruhovym objazdom na dialnici?
Staci si pozriet inu cast tohto fora co robi kruhovy objazd napriklad v Senci. Kruhove objazdy nepatria ani na cesty prvej triedy, nie to este na dialnice!!!

Ten kruhac by nebol NA dialnici ale MEDZI dialnicami :) Inak nehnevaj sa, ale porovnavat ten v Senci s takymi rondelmi ako je medzi Rudnou a D1 v Ostrave je ako porovnavat 15 rocnu DACIU s novuckym BENTLEY

pristy27 napísal:Ja som ich pozeral, ale myslim si, ze aj tak je lepsie riesenie su samostatne vetvy pre kazdy prud hlavne pri tych predpokladanych intenzitach...
Ok, ta krizovatka je dost megalomanska a vedel by som si to predstavit o dost jednoduhsie ale takyto kruhac nadalej odmietam :)

Menej je niekedy viac a pri krizovatkach to plati dvojnasobne. Samostatne vetvy pre kazdy prud = namiesto jedneho zjazdu/ pripojenia 4 = podstatne vecsi chaos. Staci si spomenut aky chaos bol (a obcas este aj je) na MUK Slavonin po spusteni obchvatu Olomouca :)

pristy27 napísal:Nikoho som sa samozrejme nechcel dotknut, len som zasadne proti KO ;)
[/quote]
To som aj ja, len nie je KO ako KO. Ak by sa tu spravil poriadny rondel s 3-4 pruhmi, spiralovitym VDZ a Vn 70 km/h (co umoznuje jazdu po nom v poho 100-110) tak je to to najelegantnejsie a najnadcasovejsie riesenie, daleko plynulejsie nez 4-listok a daleko prehladnejsie nez turbo MUK.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2015 07:44
od pristy27
eric987 napísal:To som aj ja, len nie je KO ako KO. Ak by sa tu spravil poriadny rondel s 3-4 pruhmi, spiralovitym VDZ a Vn 70 km/h (co umoznuje jazdu po nom v poho 100-110) tak je to to najelegantnejsie a najnadcasovejsie riesenie, daleko plynulejsie nez 4-listok a daleko prehladnejsie nez turbo MUK.


Mas pravdu, ze nie je kruhac ako kruhac, tym Sencom, som chcel len naznacit, ze ake moze KO sposobovat problemy a na dialnici by to bolo naozaj velmi nevhodne. Rakusaci ale uz aj Nemci davaju po novom nad/pod dialnicne krizovatky s vedlajsimi cestami I. a II. tried tiez uz KO na danej ceste, pripadne dva po stranach ako to myslim je u nas vo Voderadoch na D1. Ale toto je krizovanie plne vytazenej D1 s buducou predpokladam tiez plne vytazenou D4 s dost velkymi intenzitami. KO v Senci je obycajny maly a dost nevhodne nevrhnuty kruhac to beriem, ale co napriklad novy KO na Hodoninskej v Lamaci? Je to tzv. "turbo kruhovy objazd" s asymetrickymi pripajacimi a odpajacimi prudmi. Dalo by sa povedat ze velmi moderny. Ma iba jednu chybu, resp. dve. Zjazd z dialnice D2 smerom od Malaciek, ked chce ist niekto napriklad do Lamaca je vedeny na kruhovy objazd k nakupnemu centru obide sa cely a vrati sa na ten na Hodoninskej. Problem je ze tam dochadza ku krizovaniu tohto smeru s tymi co prichadzaju z dialnice smerom od Sitiny a idu smer Stupava, pricom neakceptuju znacku daj prednost vjazde. Ich prud vlastne prechadza do toho co obchadza KO a oni sa snazia teda dostat do toho viacej vlavo. Auta co idu do Lamaca su nimy vytlacane az do toho uplne laveho a ked clovek nie je dost drzy tak musi prejst cely kruhovy objazd o viacej ako jednej otacke. Sam som to tam zazil asi dvakrat, lebo s kamionom sa pretlacat nebudem...
Tento kruhovy objazd ma dostatocny priemer, aj kapacitu a je aj moderny s asymetrickymi prudmi ale toto domyslene nebolo...
Dalsia vec je ze niektori ludia v KO casto panikaria, staci si pozriet kolko havarii je na KO pod Pristavnym mostom (uznavam, ze ten kruhac je zly cely ako je), v Taliansku som videl jednu nie az tak staru pani na KO cuvat, lebo prepasla svoj zjazd (akoby nemohla dat dalsie kolecko) a pri Avione ako sa zide z dialnice alebo nadjazdu cez Galvaniho a pripaja sa tam cesta od toho hotela isla pani z hotela v protismere a zahla smerom ku Galvaniho, cize dva zjazdy z kruhaca. Keby som si ju nevsimol skor tak by ma slusne dala ;)

A teda by som to este raz zhrnul ano, KO v niektorych miestach moze byt prinosom aj na dialnicnych krizovatkach. Urcite ale nie na krizovani dvoch dialnic z velkymi intenzitami. Auta prichadzajuce so kruhacov to bude spomalovat a vytvarat rady na dialnici ako takej. Ani jedna z tych tebou uvedenych krizovatiek nie je krizovatka dialnice z dialnicou. V UK neviem porovnavat, poznam ale situaciu v Nemecku, Rakusku, Taliansku a nikde taketo krizovatky dialnic nerobia, lebo by to sposobovalo komplikacie...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 12:12
od eric987
pristy27 napísal:Mas pravdu, ze nie je kruhac ako kruhac, tym Sencom, som chcel len naznacit, ze ake moze KO sposobovat problemy a na dialnici by to bolo naozaj velmi nevhodne. Rakusaci ale uz aj Nemci davaju po novom nad/pod dialnicne krizovatky s vedlajsimi cestami I. a II. tried tiez uz KO na danej ceste, pripadne dva po stranach ako to myslim je u nas vo Voderadoch na D1. Ale toto je krizovanie plne vytazenej D1 s buducou predpokladam tiez plne vytazenou D4 s dost velkymi intenzitami. KO v Senci je obycajny maly a dost nevhodne nevrhnuty kruhac to beriem, ale co napriklad novy KO na Hodoninskej v Lamaci? Je to tzv. "turbo kruhovy objazd" s asymetrickymi pripajacimi a odpajacimi prudmi. Dalo by sa povedat ze velmi moderny. Ma iba jednu chybu, resp. dve. Zjazd z dialnice D2 smerom od Malaciek, ked chce ist niekto napriklad do Lamaca je vedeny na kruhovy objazd k nakupnemu centru obide sa cely a vrati sa na ten na Hodoninskej. Problem je ze tam dochadza ku krizovaniu tohto smeru s tymi co prichadzaju z dialnice smerom od Sitiny a idu smer Stupava, pricom neakceptuju znacku daj prednost vjazde. Ich prud vlastne prechadza do toho co obchadza KO a oni sa snazia teda dostat do toho viacej vlavo. Auta co idu do Lamaca su nimy vytlacane az do toho uplne laveho a ked clovek nie je dost drzy tak musi prejst cely kruhovy objazd o viacej ako jednej otacke. Sam som to tam zazil asi dvakrat, lebo s kamionom sa pretlacat nebudem...
Tento kruhovy objazd ma dostatocny priemer, aj kapacitu a je aj moderny s asymetrickymi prudmi ale toto domyslene nebolo...
Dalsia vec je ze niektori ludia v KO casto panikaria, staci si pozriet kolko havarii je na KO pod Pristavnym mostom (uznavam, ze ten kruhac je zly cely ako je), v Taliansku som videl jednu nie az tak staru pani na KO cuvat, lebo prepasla svoj zjazd (akoby nemohla dat dalsie kolecko) a pri Avione ako sa zide z dialnice alebo nadjazdu cez Galvaniho a pripaja sa tam cesta od toho hotela isla pani z hotela v protismere a zahla smerom ku Galvaniho, cize dva zjazdy z kruhaca. Keby som si ju nevsimol skor tak by ma slusne dala ;)

A teda by som to este raz zhrnul ano, KO v niektorych miestach moze byt prinosom aj na dialnicnych krizovatkach. Urcite ale nie na krizovani dvoch dialnic z velkymi intenzitami. Auta prichadzajuce so kruhacov to bude spomalovat a vytvarat rady na dialnici ako takej. Ani jedna z tych tebou uvedenych krizovatiek nie je krizovatka dialnice z dialnicou. V UK neviem porovnavat, poznam ale situaciu v Nemecku, Rakusku, Taliansku a nikde taketo krizovatky dialnic nerobia, lebo by to sposobovalo komplikacie...


Pristy, aj tento tvoj prispevok jasne naznacuje, ze ja o koze a ty o voze. Ano KO na "vedlajsej ceste", tak sa skutocne riesia D krizovatky s menej vyznamnymi cestami nielen v D alebo AT, ale aj v CR, PL ci u nas. Avsak opat, mal som namysli mohutne MUK typu MUK Rudna, kde sa rozhodne nekrizuje D s nejakou vedlajsou cestou, ale kde sa krizuje D (3+3) s buducou R a mozno aj D (vyhlad 3+3) (vlastne vsetky taketo krizovatky v CR su buduce krizovania D a R), tie kruhaciky co ti spominas su oproti tomu prditka. Na nich totiz MPR (zatial) 90 neudrzis, na takej MUK Rudna s prehladom. Ano, aj na takychto MUK vie niekto sposobit chaos, ale kolkokrat sa to stane - 1-,2 x za rok ? Co je to oproti neprehladnym vytvorom typu MUK Slavonin s mnozstvom zjazdov, prijazdov na D, kde skoro kazdy (po case "len" kazdy 2.-4.) spomaluje a duma co dalej ?

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2015 14:22
od pristy27
Ja som skor narazal na to, ze na zapade (ak neratam teda CR a mozno UK) sa na dialnicnych krizovatkach KO nepozivaju. Ani ked budu mat polomer 30 km. Podla mna MUK Slavonin nie je az taka hrozna ale realne nemam ju realne odskusanu.
Nechcel som porovnavat velkostne ale skor mi islo o to ake problemy KO prinasaju, resp. uzivatelia na nich. Velkostou asi na Slovensku taky KO asi ani nemame a asi som po takom ani nikde nesiel osobne. Avsak na mimourovnovych vetvach mas aj vo vyspelom svete normalne 100 km/h a bez problemov to tou stovkou aj das ;)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2015 16:37
od Vlados
Diaľničnú MÚK s veľkou OK máme na Slovensku 40 rokov :wink:

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2015 07:16
od pristy27
Ktoru myslis, pod Pristavnym mostom alebo v LM na D1?
Ja som mal na mysli krizovatku dvoch dialnic, zle som sa vyjadril.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2015 07:50
od tr3mp
Podľa mňa to niečo pod Prístavným mostom nie je KO, ale len niečo, čo sa naň podobá :D

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2015 08:58
od pristy27
Na to davam "like" :D
Ale sme uz off topic ;)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2015 20:47
od Vlados
pristy27 napísal:Ktoru myslis, pod Pristavnym mostom alebo v LM na D1?
Ja som mal na mysli krizovatku dvoch dialnic, zle som sa vyjadril.

Je tam link na LM. Bavili ste sa každý o svojej OK (jeden D/RC s D/RC a druhý D/RC s jednotkou/dvojkou).

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2015 08:26
od pristy27
Prepac, ten link som vcera prehliadol ale tak vidim, ze sme mysleli na tu istu ;)
No ja som narazal krizovatky D/D alebo D/RC. V LM je to D1/II584 aj ked tato cesta sluzi ako privadzac do LM a do Demanovskej doliny stale to nie je dialnica alebo RC s velkymi kapacitami.

Inak keby na krizovatke D1/D4 pri Ivanke bol obrovsky KO tak v pripade zapchy by bol plne upchaty a nebolo by mozne pouzit ani jeden z jeho zjazdov, co pri samostatnych vetvach pre kazdy smer by mohlo byt trosku lepsie.
I ked ak si pozrieme navrhovany tvar tej krizovatky tak pripomina KO, aj ked teda su tie zjazdy samostatne vetvy - http://www.obchvatbratislavy.sk/sk/galeria

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2015 21:50
od Vlados
Tie zjazdy nie sú samostatné pre každý smer :wink:

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2015 13:29
od pristy27
Su vzdy pre dva smery ale neurobis na nich cely okruh, v pripade, ze sa pomylis ako to tu niekto spominal ;)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 19:38
od Vlados
http://tv.sme.sk/v/32505/za-bratislavsk ... latit.html
tepnu nazývať obchvat je slušne zavádzajúce. speaker asi nepočul o možnosti zakázania prejazdu a monitoringu vozidiel. všetko je riešiteľné a nevidím problém so spoplatením diaľnice v meste.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 20:11
od ANDi
Nejaka blblost, nie? Vsak kamiony platia myto vsade... Dokonca MHD musi mat mytne jednotky...

Vtipne to bude skor s osobnymi, kedze to bude dlhsie a ak aj spoplatnene, tak tam lokalni ani nepachnu.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 20:27
od Kanky
ANDi, za prejazd po D1 a D2 na uzemi BA neplati momentalne nikto, ani kamiony...mytnu jednotku na SK musia mat momentalne vsetky vozidla nad 3,5 ton, ale sdzba za prejazd BA je nulova...takto je to asi 1,5 - 2 roky, nepamam si presne...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 20:33
od Tomas PO
V kazdom pripade, ak budu MUK takto blizko, MPR vacsia ako 100ka tam nebude.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 20:47
od zoom
?? Nevidím dôvod, ak bude typ MUK taký ako na vizulizáciach, vobec dávať nejaké obmedzenie.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 21:10
od Tomas PO
netreba ist daleko, staci si pozriet usek medzi dvoma MUK Poprad

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2015 21:24
od zoom
v tom prípade treba isť daleko...a to až na stranku http://www.obchvatbratislavy.sk/