D4 Rača - Záhorská Bystrica

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod cPalo » 01. Dec 2021 18:30

A ešte som si spomenul na jednu pre mňa čudnú vec, tie vetracie šachty by boli zapínane len v prípade zvýšených emisií v tunely, normálne by všetky emisie mali vychádzať cez výjazd tunela tlačené premávkou a ventilátormi (čo sa mi zdá pri tej dĺžke dosť)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod zakaznik » 28. Jan 2022 08:33

Bratislavčanom sa to asi nebude páčiť, ale vzhľadom na to, čo všetko chýba inde na Slovensku, tak na tento tunel môžu na najbližších 15 - 20 rokov zabudnúť.

Treba si uvedomiť, že po víruse uvidíme možno 40% zdraženie všetkého... Som zvedavý, či vo Viedni začnú kopať Lobau tunel. Ten je porovnateľný s týmto, ale zdá sa, že ani oni si nemôžu dovoliť všetko, na čo si zmyslia
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod aquila » 28. Jan 2022 14:43

tento tunel ani realny nie je na programe o 15-20 rokov a ani ho tak netreba.

pre bratislavu je daleko dolezijsia severna tangenta za 250 mio euro. teda zlomok ceny D4.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod IDV » 28. Jan 2022 21:30

Zase kto bol v Budapesti a Madarsku tak vie ako vyzera velke mnozstvo kamionov... BA je na tom este relativne v pohode + D1/D4 odkloni cast kamionov ked bude krizovatka cize tunel
ani netreba
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Pacho » 29. Jan 2022 11:47

asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod IDV » 29. Jan 2022 12:53

A tazko to niekto zmeni kedze nonstop vsetci pumpuju peniaze do BA tym padom aj kupna sila tam je pomaly ako v Nemecku
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pohodak » 29. Jan 2022 17:27

vyborne dlho sme tu nemali siahodlhe vojny BA vs zvysok slovenska :roll:

ale paci sa mi ako si sami vytvorite problem, ktory neexistuje, tunel karpaty do vystavby nepojde minimalne 15 rokov nezavisle od tejto nezmyselnej debaty a ako pisal aquila bratislavcanom by 100x viac pomohla severna tangenta, tunel karpaty nema vyuzitie pre 2/3 bratislavcanov a pre tu zvysnu tretinu existuje alternativa v podobe D4 (resp bude existovat po dostavbe krizovatky D1/D4)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod cPalo » 29. Jan 2022 17:49

Tá alternatíva je bližšie naokolo :)
V tej 1/3 máš niekoho z okraja BA východ čo ide do VW, alebo ČR a už vidím ako z Rače ideš okolo celej BA aby si využil alternatívu :D
Takmer celý západ BA by to využil smerom na východ BA, D1... tiež ;)
A to nebojujem za tunel aj cez mŕtvoly, len píšem o tej 1/3 BA :idea:
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod aquila » 30. Jan 2022 18:25

Pacho napísal:asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.


napis kto z fora tu druckej tunel pri bratislave ? resp aj vacsina sa tu vyjadrila, ze cele PPP D4/R7 je pre bratislavu zbytocne a konraproduktivne.

D4 a R7 paradoxne nie je pre bratislavcanov, ale skodi im, len sa tu navali viac aut.

keby sa 1,5 miliardy investovalo do MHD, a trebars len severenej tangenty, alebo predlzenia bojnickej, tak sa mozeme bavit o bratislave ako pupku sveta.

takto je D4/R7 pretlacene developermi z okolia bratislavy na cele so stromcekom a bela bugarovie..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Pacho » 30. Jan 2022 19:11

no tak, nemyslel som členov fóra. Myslím si, že tento mega PPP, nikto z fóra reálne nepretláčal aj tak je tu ten nezmyselný projekt. Čo sa týka, tej kontraproktívnosti, tak to môžme napísať aj hociktorom projekte nie len na SK. Napr. kysučania ako takí nepotrebujeu D3.... tak isto višnové potrebujú "východnari"...... Dočkaj času, keď sa vytiahne tunel karpaty, možno sa budeš diviť ako skoro to nastane. Veˇuž kdesi som čítal, že ukončiť D4 na ceste druhej triedy, je nezmysel. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pristy27 » 31. Jan 2022 08:38

aquila napísal:
Pacho napísal:asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.


napis kto z fora tu druckej tunel pri bratislave ? resp aj vacsina sa tu vyjadrila, ze cele PPP D4/R7 je pre bratislavu zbytocne a konraproduktivne.

D4 a R7 paradoxne nie je pre bratislavcanov, ale skodi im, len sa tu navali viac aut.

keby sa 1,5 miliardy investovalo do MHD, a trebars len severenej tangenty, alebo predlzenia bojnickej, tak sa mozeme bavit o bratislave ako pupku sveta.

takto je D4/R7 pretlacene developermi z okolia bratislavy na cele so stromcekom a bela bugarovie..


S tymto ako rodeny Bratislavcan naozaj nesuhlasim, byvam v Bratislave, pracujem na Zahori a vyuzivam ako R7 tak aj D4. Da sa povedat ze ju vyuzivam parkrat do tyzdne (nie denne) a rozhodne mi neskodi ale pomaha. Tiez mozem povedat ze by som na minimalne tyzdennej baze vedel vyuzit aj tunel.
Buduce leto budu robit na D2 most nad zeleznicou pri Lamaci a vsetky kamiony to mohli obchadzat (nepostavanym) tunelom na D4 a na vstupe do BA by noboli kolony az po Stupavu. Rovnako sa da lahko pozriet kolko kamionov odbaca z D2 za mostom Lanfranconi na D1. V poslednej dobe je to uz aj 50:50.
Bohuzial podla niektorych je ten tunel zbytocny, ze ano...

Tiez by som s demagogiami na styl "dialnica duchov" by som pockal. Staci si porovnat ako vyzerala gagarinka pred spustenim a ako vyzera teraz. Tie auta nikam nezmyzli ale jazdia po R7.
Ked (ak) dostavaju krizovatku situacia sa vyraznejsie zmeni a cast tranzitu hlavne do Rakuska a Madarska prejde na D4. Kedze je to teraz dost komplikovane hlavne pre kamiony, tak tie jazdia dalej po D1. Horsie je ze v tom case to na Pristavnom moste uz skoro ani nepotrehneme.

Ale ano, potrebnych dialnic a rychlostnych ciest chyba po celom Slovensku, priority boli zmenene uz asi desiaty krat a ani aktualny minister nejde podla tych svojich vlastnych :)
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Pacho » 31. Jan 2022 11:35

Čo píšeš, z tvojho pohľadu je pravda, ale to je presne to, že bratislavčania si myslia, že sú popok sveta a predbehli aj viedeŇ. Pozri sa na výsledok 1,5 mld. investície. D4, pokiaľ nebude križovatka D1/D4, fakticky po d4/R7, nemá zmysel. A tento drahý nezmysel bude tuna ešte zopár rokv. Koncesionar sa len môže smiať, štát platí a auto nechodia, čiže nižšie náklady na údržbu. Na druhej strane R7, stiahla cestujúcich z vlaku, zvýšil sa počet aut a autobusov, smerujúcich do BA, čo je tiež holý nezmysel, čiže stiuahnuť ľudí z vlakov a posadiť ich do aut a poslať ešte viac aut do centra. !!!!!!. Myslím si, že sú na sk dôležitejšie úseky ktoré sa mali z tohto balíka penazí stavať.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod 110mat110 » 31. Jan 2022 14:11

Nalejme si cisteho vina. Je dobre, ze stiahla nejakych ludi z vlakov, lebo trat je na hrane kapacity a ZSSK situaciu naozaj nezvlada. Nehovoriac o ZSR, ktora sa tak skoro nerozhybe
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Pacho » 31. Jan 2022 14:39

110mat110, sice máš pravdu, ale doprave to absolútne nepomôže, skor poškodí. Pokial jazdili žlté vlaky nebolo to tak vypuklé, a keď tak už sa malo investovať do tratí aby sa uvolnili cesty. No na sk len zbožne želania. Proste všetko proti akéjkoľvek logike.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pristy27 » 31. Jan 2022 14:42

110mat110 napísal:Nalejme si cisteho vina. Je dobre, ze stiahla nejakych ludi z vlakov, lebo trat je na hrane kapacity a ZSSK situaciu naozaj nezvlada. Nehovoriac o ZSR, ktora sa tak skoro nerozhybe


Presne tak ak tu pise kolega, dovodov, preco ludia prestupili z vlaku do aut je niekolko. Ano jednym z nich je normalne cestne spojenie a namiesto hodiny (hodiny a pol) statia rano v zapche to maju aktualne takmer bez problemov (zatial).
Pre tych ludi sa kvalita zivota urcite zlepsila aspon docasne a ano na nas ukor, ci je to spravne z hladiska ekologie, dopravnej situacie a podobne, tak urcite nie.
Ale dalsim dovodom je urcite prechod z Regiojet-u na ZSSK, teraz si nemal ani istotu, ze ten vlak co potrebujes stihnut pojde. Cize po autobusoch v Bratislavskom kraji a Drobovom gole do vlastnej brany je tu stale aktualny problem so zeleznicnym personalom.
a stale netreba zabudat na stale aktualnu pandemiu, kde asi kazdy radsej zvoli bezpecnost vlastneho auta pred hromadnou dopravou ak tuto moznost ma.

Na to aby sa tito ludia vratili nazad bude treba znova pre tu trat nieco spravit, bude treba urcite zvysit kapacitu trate a elektrifikovat ju aby si dosiahol aj tu ekologiu a v neposlednom rade donutit ZSSK zapasiacu s nedostatkom zamestnancov aby tu trat bud obsluhovala aspon tak ako jej predchodca alebo sa jej vzdala. Lebo inak tu vidim velku analogiu s primestskymi autobusmi a ich sluzby su tak nespolahlive, ze ludia volia radsej valstne auto a idu upchavat mesto...

Ja som isty cas zil a pracoval aj mimo Bratislavy, takze nespochynujem nutnost ani inych a urcite aj dolezitejsich usekov a som za to aby sa stavali skor a podla nastavenych priorit, pisal som to aj v predchadzajucom komente, ale ako vaccsina lokal patriotov si sa zameral iba na jednu cast. A nie nepovazujem Bratislavu za pupok sveta co sa tu o inych v opacnych pripadoch povedat neda. Ja nepovazujem ziaden planovany usek dialnice ci rychlostnej cesty za drahy nezmysel. Kazdy z tych usekov nejaky zmysel ma. Rovnako ma aj R7 a D4, to ze to zmrvili tak ako sa to na Slovensku stava poslednych X rokov je bohuzial fakt a je to nie len na plac ale aj hanba.
Zaujimalo by ma ako v akom stave je teraz tender na D1xD4 ale to je na ine vlakno. K tomuto sa da dodat, ze tento tunel a usek D4 by samozrejme tiez prispel k intenzitam na D4 a asi aj dost vyrazne.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pristy27 » 31. Jan 2022 14:43

Pacho napísal:110mat110, sice máš pravdu, ale doprave to absolútne nepomôže, skor poškodí. Pokial jazdili žlté vlaky nebolo to tak vypuklé, a keď tak už sa malo investovať do tratí aby sa uvolnili cesty. No na sk len zbožne želania. Proste všetko proti akéjkoľvek logike.


Na toto ti dam uplny like, lebo to je tiez fakt.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Peterman » 31. Jan 2022 20:48

Viac menej súhlasím so všetkým čo tu bolo napísané, tak to nebudem opakovať. Len by som doplnil, že je tu ešte jeden faktor, a to že tá R7 je nová, tak si to mnohí chcú odskúšať aj napojenie na Bajkalskú (Prístavnú - ešte stále nie je otvorené) a aj užiť. Časom sa doprava stabilizuje, aj vlaky budú snáď chodiť častejšie (ked sa vyrieši problém s rušňovodičmi), dorobia sa nové prístupné uzly TIOPy na MHD, viac ľudí sa vráti na železnicu a dopravné prúdy sa rozložia medzi kolajovú dopravu a automobilovú…je to otázka 2-3 rokov. Teraz si ľudia z tohto smeru viac užívajú novú diaľnicu.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod IDV » 31. Jan 2022 22:38

Len by ma zaujimalo kde tolko aut parkuje v BA ked viaceri tvrdia ze uz nie je kde parkovat - aj to sam vidim
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod zakaznik » 01. Feb 2022 16:27

Keď hovoria, že nie je kde parkovať, tak myslia že nie je kde parkovať zadarmo
zakaznik
diskutujúci
 
Príspevky: 133
Obrázky: 2
Založený: 23. Nov 2008 11:06

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod IDV » 01. Feb 2022 17:39

To chapem, len nechapem celkom kde vsetci parkuju auta ked vyuzivali vlak a teraz jazdia do prace. Nechaju na okraji mesta a dalej mhd?
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod aquila » 01. Feb 2022 18:22

parkuju u seba doma, kedze kvoli HO sa rapidne znizila nutnost ist aj fyzicky do prace..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod devil » 04. Feb 2022 11:28

Na druhej strane R7, stiahla cestujúcich z vlaku, zvýšil sa počet aut a autobusov, smerujúcich do BA, čo je tiež holý nezmysel, čiže stiuahnuť ľudí z vlakov a posadiť ich do aut a poslať ešte viac aut do centra. !!!!!!. Myslím si, že sú na sk dôležitejšie úseky ktoré sa mali z tohto balíka penazí stavať.


odporucam pozriet si video, aspon cast trate BA-DS. podla cp je medzi BA a DS 16 zastavok (vratane BA a DS) okrem toho ze ziadny usek nie je zdvojkolajeny cize ani v meste, v polovici zastavok je tiez jedna kolaj. cize na 46 km sa da vyhnut len na 8 miestach, najvacsie "rozostupy" su v dlzke 8 km. pri tych rychlostiach je teda 10 min. cakanie na protiiduci vlak len na jednej zastavke bezna vec. a takych moze byt podla situacie na trati viac. to myslim velmi znizuje atraktivitu vlaku.

https://vovlaku.teraz.sk/trat-zsr-131-b ... a-komarno/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Pacho » 04. Feb 2022 19:38

a co som ja písal, mali radsej opravit trať a nie 1,5 mld vyhosiť do luftu, radsej mali stavať R2 obchvat zvolena ......
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod devil » 04. Feb 2022 19:54

akurat to bolo cez PPP...cize nie statnych 1,5 mld.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod jarino » 30. Júl 2022 21:46

Odborný posudok k Správe EIA bol predložený na MŽP SR.
Čaká sa na vydanie Závarečného stanoviska EIA.
Z dôvodu nedostatočného finančného krytia je ďalšia príprava pozastavená.

Odhadované investičné náklady: 772 mil. eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.