D4 Rača - Záhorská Bystrica

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod rastislav5 » 23. Dec 2022 08:02

Envirorezort vydal konečné stanovisko. Stavbe dal zelenú v takzvanom variante V3a. viewtopic.php?f=35&t=26401
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 23. Dec 2022 10:30

A aká je to tá nová metóda razenia?
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Lorenc » 23. Dec 2022 10:59

Ked 6 rokov vystavby asi NRTM. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 23. Dec 2022 11:27

Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod KN.SK » 23. Dec 2022 20:19

Nemalo by ísť o NRTM, čítajte:

Najvýraznejšou zo všetkých je metóda razenia tunela. V prípravnej fáze sa totiž štát zaviazal, že pred cyklickým razením výbušninami uprednostní metódu kontinuálneho hĺbenia špeciálnym plnoprofilovým raziacim strojom.
TBM - tunelovací raziaci stroj (nemecky Tunnelbohrmaschine alebo anglicky Tunnel Boring Machine). 1848
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Jan 2023 11:50

badger-FB napísal:Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.

Višňové nerobili formou NRTM, ale talianmi preferovaným ADECO a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo.

TBM je drahé, preto sa u nás neoplatilo ho používať na tie 1-2km dlhé tunely, ktorých je väčšina. Pri Višňovom to už stálo za úvahu, ale detaily prečo sa TBM nepoužilo budú skôr vedieť väčší machri z tohoto fóra. Určite to tu už niekde niekto napísal.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2023 15:04

TBM razilo na visnovom prieskumnu stolnu z jednej strany...kedysi sa uvazovalo nad viacnasobnym pouzitim TBM na visnovom a nasledne korbelke
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Jarda » 02. Jan 2023 21:59

Použití TBM je výhodné tam, kde se v průbehu ražby často nemění horninová třída. Při významné změně horninové třídy se musí přestavovat fréza na čele ražby, což působí významné zdržení a prodražení.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod traverza42 » 06. Jan 2023 15:34

Neplánuje sa náhodou Korbeľka a Havran raziť pomocou TBM?
traverza42
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 01. Feb 2021 21:25

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod jarino » 06. Jan 2023 17:03

Nie, v dokumentoch k posudzovaniu vplyvov na vody sa uvádza NRTM.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 18:24

metelesku.blesku napísal:
badger-FB napísal:Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.

Višňové nerobili formou NRTM, ale talianmi preferovaným ADECO a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo.

TBM je drahé, preto sa u nás neoplatilo ho používať na tie 1-2km dlhé tunely, ktorých je väčšina. Pri Višňovom to už stálo za úvahu, ale detaily prečo sa TBM nepoužilo budú skôr vedieť väčší machri z tohoto fóra. Určite to tu už niekde niekto napísal.
Ano, však píšem "na spôsob inovácie", viem, že sa tam nepoužila doteraz známa metóda. Ja poznám len dve :D (TBM a NRTM), tá vo Višňovom bola nová, ako píšeš ADECO ( https://en.wikipedia.org/wiki/Analysis_ ... _and_soils ), že to viac vytrháva zo skaly ale potom to potrebuje viac betónu, tak som to pochopil, keď som o tom čítal. Zase rýchlejšie razili. Ale oni rýchlejšie razili, aby mali rýchlejšie míľnik a mali prašulky vyplatené (nápad dúhových tým nemyslím4%) a potom sa hrali na to, že to za ten rozpočet jednoducho nedajú a Slovák plať. :D Dnes by radi ušlý zisk a poškodenie dobrého mena naspäť dostali, tak len dúfam, že to vyhráme. :o Tiež by sa dalo spýtať kde bol dozor?

Karpaty sa raz postavia. Nechápem, prečo sa s tým tak moc robí. Tunely sa normálne stavajú, aj dlhšie sa stavajú a odľahčí sa vedľajší ťah 51 o ťažký tranzit, dtto D2 a kus D1. Len to nebude hneď a malo by sa nadviazať investíciami na juhu a ž po hranice s H. Určite je potenciál pre život väčší na JZ než na SZ a určite dopravné investície nevyjdú tu drahšie než tam. Asi to nepostaví štát, no kľudne nech to postavia aj cez PPP a zaťažia denným mýtom. Pre tranzit sa dá dať zákaz cez niektoré úseky, takže povinné platby s istým ziskom budú. Len to nesmie mať dnešný SkyT., lebo sa nedoplatíme na tieňovom mýte, keď nebude požadovaná intenzita.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod devil » 15. Jan 2023 19:05

Cez ppp sa to sotva zaplati. Aspon teda pochybujem. Aj visnove je na "nezaplatenie". A nie je priechodne zovsadial vykazovat tranzit. Po tom co rakusania nechcu s8 toto straca zmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 21:08

Tak ako sa spravila zlodejina na R1 sa dá spraviť kdekoľvek. (ak si prečítaš PPP tak to tam kritizujem)
Tu sa pripravuje už aj na pol štátna a pol súkromná investičná banka, ktorá má mať za cieľ financovanie niektorých projektov. S jednou fin. skupinou a s čínskym kapitálom to mali rozpracované. Nechcem napísať, že súdruhovia, lebo tí siahajú do mnohých strán. :D
Čiže takto si zaistia pár miliárd na fajn hlavne drahé projekty a zrealzujú ich. Vedia ich spraviť, o to ide. Daňový poplatník zaplatí, možno aj priamo aj nepriamo naraz. Akokoľvek, ale hlavne aby sa minulo. A nie je rozhodne zaujímavé stavať 50 obchvatov po 30 mil. To je 50x zložitá príprava. Regiónom musia stačiť miliónové sľuby a pár štadiónov a opravených chodníkov.
Tu nejde o to čo ide nejde, ale čo sa spraví nespraví. Je jedno páči nepáči, ale dáme nedáme. Tunel sa nemohol robiť naraz so zvyškom D4 lebo nebol pripravený. To nemalo s R7 nič spoločné argumentačne o prelepení tunela na R7 a podobne. Tam je dôležité vnímať tie nové developerské zóny s RD v poliach.
Samozrejme, že to nepôjde hneď. Od vyhlásenia zámerov a vzniku investičnej banky a vytvorenia ilúzie, že bude nejaká zahraničná firma investovať nejakým podielom do takých aktivít ubehne pár rokov, ale už to pôjde. Carpathia Motorway Limited/Comp (musel by som to hľadat) bolo v minulosti založené, spolumajiteľ bol Kanaďan, Brit a Slovák. Potom to zaniklo. A vlastnila to firma, ktorá len tak mimochodom sľúbila stavať kus diaľnice v Nepále. Dodnes tam nestojí, ale už sa tam stavia nejaký tunel pod horami, len to stavia iná firma. Ale ako kozultant bola táto, zohnala grant z japonska, čínsky úver a Nepál stavia. Tá istá firma mala zakázku v Zimbabwe na toto isté a dodnes to nestavia, ale už to tam stavajú. Taký istý projekt sa objavil aj v Macedónsku, stále tie isté persóny, postupy a financie. Zatiaľ stále nie člen EU, ale tá fi medzičasom už nie je ani tu. Lenže tie väzby existujú medzi tými partnermi, to bolo vidieť na Covide a prenáša sa to do energetiky, cestovného ruchu až do ČR a prelína s nami. Len nedávno vzniklo partnerstvo medzi fin. skupinou a Siem. kde oni dajú financie, Siem vypracuje riešenie a mesto môže svietiť efektívnejšie a čerpajú sa dotky z EU fondov na výmen u osvetlenia. Ten istý technológ ale pracoval pre EU a dodal štúdie o tom aké to bude super. Takže v takomto biznis priestore my žijeme. Tu rozhodujú vyvolené firmy a politici na ne napojení. Ibaže niekde prekračujú "základné práva a neštítia sa ničoho". Ide len o to ako sa vymenia svetlá za LED v stovkách obcí naraz a nejakých 18% na tom ovládlo pár ľudí. :D Tam to ale vždy poruší trocha pravidlá EU a musia si to mestá preplatiť samé. Ale oni si preplatia, lebo je to dohodnuté. Zase sme až v regiónoch.. proklamovaná úspora na energiách sa minie v doplatení z daní mesta, ale peniaze sa nestratili, len nie sú kde mali byť. Tie schémy sa dajú uplatniť od malých po veľkých a sú pripravené! Alebo rozpracované.. a tie persóny majú napojenia ďalej, na lepiča asfaltových trhlín, napríklad, taká malá nenapadná firmička, ktorej ale niekto výrazne pomohol v minulosti nakúpiť technológie a je jediný široko. Dávno sa vytratil z pozadia, ale registre sú čitateľné. Metóda vytunelovenia firiem cez lacné zakázky bola ďalšia fajn metóda.. ale pokračujú ďalej. Mostná dopravná firma stavia aj v Baku. V Maďarsku, Poľsku, Metrostav valcuje české súdy.. dostávame sa k jamám v BA, železničné autobusové a iné.
A zase sa to nemusí páčiť, ale existuje to. A zakázané to vyslovene nie je. Že nás považujú za krajinu, kde to ide je dané práve tým, že to tu ide. :!:

O o to ide.. ja ako motorista uvítam takú stavbu. :D Zrovna ako 100 iných stavieb po celej krajine, aj keď viem, že sa skoro žiadna nestavia s kostolným poriadkom a že sa nepostaví ani 1/4 do 2030. Ani ´40. Bude samax písať o tom prečo nie, nejaké hodnotenia B/C, nejaké vtáky, plazy, medvede.. ako inak.
Zdravotníctvo je už rozobrané na kosť, teraz sa preskladá do podoby plať a budeme ťa liečiť. Štát ťa zoperuje ak si počkáš, ak nechceš tak plať aj tam. Je na čase rozobrať ešte ekonomicky aktívne oblasti z príjmov a doprava tvorí 1/10 výdavkov v regióne kde žiješ + tranzit. Takže náklady nad návratnosť doplatí štát. EU banky na to nedajú, ale štátna investičná a prisp. súkr. dajú bez problémov a je jedno či sa to bude volať tunel, cesta alebo nemocnica. Aká zhoda náhod, že tunel Karpaty a Via Carpatia na východe, oboje sa skloňuje cez PPP, to prvé dobrých 25 rokov, to druhé posledné roky. Prešov dostal alebo dostáva 3 mega investície, Košice ďalšie a logicky dostanú aj R4. Či s fondami alebo PPP je už jedno.. západu to môže byť jedno, ale východu to jedno nie je. Zrovna východu je jedno či bude mať BA tunel Karpaty. Ale určite je "zastropovaný" rozvoj strednej časti. A to spravila táto vláda, že to tam stopla. Aj to málo, čo sa dalo cez štát riešiť, lebo vraj niet za čo, ale ekon. aktívne oblasti dostanú vždy na podporu impulz. :wink: Aj 4x predražený, viď R1. A kto im radí s PPP u R4, zase tie skoro podobné napojenia..

A keď sme pri Číne, v Poľsku kedysi zlyhali na výstavbe diaľnice. Ale v Grécku investuje do dopravných uzlov. V Chorvátsku postavili most Pelješac, stavajú projekt Hodvábnej Cesty, ktorej hlavným cieľom je rozvinúť západnú európu so západnou čínou (kam chce čína presťahovať 1/4 miliardy ľudí u seba z východu) a okrem toho investovali asi 900 miliárd dolárov do sveta. Časť sa neprestavala, ale zmizla, ale že Čína má stále silnejší vplyv je evidentné.. a ten záujem o investičnú banku majú cez Zemana aj v ČR. :wink: A zase na fin. skupinu. Trošku treba s porozumením vnímať záujmy. A aj záujmy štátu a BA o navrhované veľké investície. A o tom, prečo veľké som písal inde.. regionálne rozdiely. Čím väčšie - drahšie - tým lepšie. Len drahšie, nákladnejšie akokoľvek zdražiť to ide. To je jedno že sa to bude stavať do ucelenej koncepcie 100 rokov. Bohužiaľ..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod jarino » 02. Máj 2023 23:00

NDS zverejnila štúdiu realizovateľnosti z roku 2009.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/17/Hod ... 230420.pdf
Odhadované náklady: 1,7 mld. eur

UHP odporúča vypracovať multimodálnu štúdiu realizovateľnosti.
Až na základe výsledkov tejto štúdie sa rozhodne, či pokračovať v príprave projektu. Už len samotné DUR a DSZ budú stáť odhadom cez 20 miliónov eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 11. Máj 2023 18:10

z témy k R4 Prešov obchvat, ale tam by to už bolo od veci ...

Vlados napísal:
badger-FB napísal:
Vlados napísal:Tunel popod Karpaty sa pripravuje viac ako 30 rokov. Dobre si spomínam na miesto, že tu bude portál a stále nič.
Aj keď nemám nič proti uceleniu D4, vieš podložiť toto tvrdenie, že už pred rokom 1993 sa vedelo, kde bude stáť tunel Karpaty a vtedy budúca D4 :?: V čase, kedy cez Bratislavu nebola ucelená ani D1 ani D2 ...

Bolo to ešte pred revolúciou, čiže to nemohlo byť označené D4. Žiaľ žiadny dôkaz nemám, len pamäťovú stopu ktorá nemá USB pripojenie.


devil napísal:dokaz nie je lebo vlastne neexistuje. "pripravuje sa" je take zaklinadlo ked sa urobi par nacrtov nebodaj nejaka studia. keby si dal aspon link na EIU a este mozno DUR tak povedzme...


O to ide, že takých náčrtov máme na Slovensku na všetko možné aj nemožné, ale to neznamená, že to bol relevantne pripravovaný projekt. Ani s výhľadom 20 rokov. Také plány boli max obranné a potom 5- ročnice pre občiansku vybavenosť. No a čo sa týka socializmu, tak naozaj nie tento smer vývoja. Bratislava počítala s metrom, ale nie s východným diaľničným obchvatom a tak dlhým tunelom. A ak tak skôr železničný variant pre odbremenenie hlavného mesta a umožnenie inej zástavby, čo je niečo čo existovalo dosť dlhú dobu. Súdruhovia vedeli, že už metro je ťažký kaliber, ale začali a možno by dnes aj stálo ... a možno aj nie, lebo ekonomika sa zadýchala a po celej krajine zostali len základy nových škôl, nemocníc ... s čím boli po ´89 existenčné problémy ešte dekádu, než sa s tým niečo spravilo. Aj to sa v časti zmenilo zadanie.

Ten tunel tam aj tak ešte dlho nebude. Finančne to fondy ani rozpočet nepokryjú, tak zostalo len PPP. A skôr by som povedal, že sa čaká na efekt D1xD4 a vyťaženie novej D4 a odľahčenie D1 mestom. :wink: Malo by to byť vidieť a uvidíme to v lepšom prípade v polovici tejto dekády, tak je nemysliteľné, aby sa niečo o pár rokov po tomto termíne začalo uvažovať v tak drahom projekte. Navyše: práve vtedy niekedy nastane posun na D3 podľa harmonogramov a aj na D1 etc., čiže budeme mať vyťažené kapacity. My zase až tak nemôžeme vo veľkom všade naraz stavať ako si uzmyslíme.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Sentilj » 11. Máj 2023 21:36

Ten efekt kompletnej D4 sa urcite ukaze, ale pomaly sa zacina objavovat nova achillovka D2 s 2+2 Sitinou bez nadeje na zlepsenie v strednobodom horizonte…
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 12. Máj 2023 18:31

No a obchvat mestskej diaľnice bude len dokončenie vonkajšieho obchvatu, čiže tunelom pod Karpaty. Len na to treba pozerať aj dopredu a netrepať blbosti ako toto nám netreba. Raz je doprava najsilnejšia práve tu, kde je najviac ľudí, aj najviac cestuje denne aj nárazovo, tak to bez najviac kapacitných ciest jednoducho nejde. A hlavne nie je alternatíva. TaKže sa k tunelu dopracujeme. Ostatne mal sa postaviť, nemusel sa navážať odpad zo skládky a z riek bez papierov.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Vceliak » 12. Máj 2023 19:00

badger-FB napísal:A hlavne nie je alternatíva.

Ale je. Napríklad dotiahnutie D6 po českú hranicu. Nehovorím že je to perfektné, ale odľahčilo by to D2.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 12. Máj 2023 19:11

Slovenská alternatíva vypnutia Sitiny neexistuje. Nebavíme sa tu o českých ani rakúskych koridoroch pre totálnu obchádzku, pretože nejde obísť niečo, na čom na 80 kilometroch leží 1/3 SK priemyslu závislého na NADke s presahom ďalších 30 km odtiaľ. Vypnutie = od nehody po naplnenie kapacít. A to ešte most Lanfranconi čaká výmena, ten most tu nebude naveky. Je niekde za polovicou životnosti. Potom nastúpia obmedzenia, aby sme mu ju predĺžili, aj keď je to akože teda kvalitný most stvorený na transport ťažkej techniky, lebo sa u neho počítalo s obranou štátu pred nepriateľom zo západu. Takže bol predimenzovaný a preto bez problémov zvláda aj tú premávku, ktorej je vystavený (s menšími pravidelnými údržbami, ktoré jedného času pán Hlina nazval že nič sa tam nerobí :D a tam sa samozrejme pracovalo na vysunutom mostíku pod mostom)

Jednu diaľnicu obídem len inou diaľnicou. Ak mám v ceste rieku, postavím most. Ak pohorie, tak buď odpálim hory ako v Saudskej Arábii, prípadne Iraku, čím ešte získajú kameň alebo postavím tunel. Netreba na to žiadne dlhé špekulatívne postupy. Ak vyčerpám kapacitu tak ako keby som tam ten ťah nemal. A čo je potom prednejšie ekonomicky - to kde sa tvorí najviac HDP alebo zóna ktorá vymiera s kde nič tu nič? Nemusí sa to páčiť, ale toto je dôvod, pre ktorý sa tu stavia a inde nie. (to tak je ale všade vo svete kam oko dohliadne sa stavia obrovský projekt a kúsok ďalej je rozpadnutá okreska)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Sentilj » 12. Máj 2023 19:34

D6kou si asi myslel R6 medzi CZ hranicou a Puchovom, ale to asi tazko odlahci D2, pretoze po D2 prechadza tranzit S-J resp. SZ-JV, stred/sever Nemecka na Balkan a do Turecka, kdezto R6 je dialnica zapad vychod, ktora konci napojenim na D1, ktorou sa da pokracovat po D1 dole do BA alebo na sever do ZA resp. dalej na vychod. Ako toto odbremeni D2 naozaj netusim... Jedine pri naozaj velkom probleme je to obchadzkova trasa BA, kde tranzit potom prejde cez D1, D4 a dalej do do AT alebo HU, to ale hrozi len pri extremne nepravdepodobnej situacii typu poskodenie Lafranconi alebo tunela.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 12. Máj 2023 19:40

D2 odľahčuje len I/51 a naopak. (tranzit nejak neputuje po I/2, taký postreh, lebo to končí tam kde je ten problém (naposledy to boli hranice a kontroly) ...) Vždy keď je príslušný HP odstavený alebo preťažený tak sa presúva vláčik NAD na ten druhý ťah, to isté keď sa robili reko ciest tak sa to muselo odstaviť. Podobný šok bude keď sa začne v 24-25 robiť most Jablonica, lebo keď sa nezačne napriek 10 ročným plánom, tak sa bude musieť znovu znížiť nosnoť, už nie je ani tých 40t ale len 35t. (a ďalšie limity už sp na mostoch v Radošovciach - dvojmost v Senici má tiež posunutý STS smerom dole, tam to odpáli mesto - preto kraj a MD chcú spolu postaviť 2 km prepoj inde a prepojiť sídlisko so zbytkom mesto) A to už je zámerne jednopruhový v tej Jablonici, lebo nebývalo tomu tak vždy. Ale vlastne začnú robiť aj Bielu Horu stavebne rozšíria cestu, takže výluky NADky tam budú a tým ešte viac pôjde po D2-D1 cez mesto. ;) Iná alternatíva tu neexistuje. No a I/51 nie je alternatíva, to je len nehorázne riešenie ... samotná cesta je medzi obcami síce v polprofile Rky na väčšine trasy, ale kapacita je v týždni vyčerpaná a trasa ide stredmi miest a obcí, takže nemá šancu zvládať ďalší nápor. Podobne je to ale u D2 - tam pridať tie 4 tisícky NAD dáva zabrať. Tým kamiónom je pri tom tranzite jedno či tu dajú namiesto 100 tých km 150, hlavne že prejdú. (lacnejším a menej prísnym SK oproti A alternatíve), pretože my sme tu spojnica Balkánu so Západom cez ten tovar, ktorý sa vozí tými autami najviac. (bežne na trase spravia 3-4 vykládky, nakládky). Treba to vnímať v súvislostiach. Takže sa tomu jednoducho nevyhneme - tomu tunelu. Kamióny som si nevšimol, že by sa mali rušiť v Bruseli ... plus OA záťaž, lenže tá predsa len použije inú cestnú sieť. A tým je západ SR odpísaný. To všetko musí ísť tadiaľto, to nemôže ísť na D1 a potom niekde u TN až ZA sa napojiť na Moravu :O
Ani dokončenie 2. diaľnice do Rakúska nič nevyrieši, stále zostane len Sitina a Lanfranconi ako prepoj cez mesto. Dala by sa pridať jedna rúra? Ale potom to zapustenie do tých svahov a zástavba okolo? Nie je kde a most sa nezväčší. A ani to podľa mňa už nejde - hnať do mesta ešte viac áut.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod jarino » 12. Jún 2023 10:44

Príprava pozastavená.
Chýba finančné krytie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Dendik » 14. Jún 2023 19:37

jasne, este ani skompletovana D1 neni ale pre blavu už chystame najdhlsí tunel..
vyrovnavanie regionalnych rozdielov v praxi... bananistan toto
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 14. Jún 2023 21:25

Ale zasa iba pre to, že D1 má vyše 500 km a tvorí 1/4 celej diaľničnej siete sa nezastavíme s výstavbou iných diaľnic, všakže? Podľa tejto logiky teda zastavme všetko ostatné. A poďme po číslach. Takže najprv D1 na kompletku, potom D3, potom D4. Tak si myslím, že v rovnakej dobe by sa začal ten tunel Karpaty ako aj pri súčasnom pláne po 2030. :D (ešte neviem či brať aj ten fakt, že 1/5 D1 už je po životnosti, 3/4 D2 takisto, že či aj tomu budeme ešte venovať pozornosť)
Lebo však boli to vlády po ´98, ktoré presadili zníženie financovania D1 a zvýšenie R1, R2 a zadefinovanie R7. :wink: Iba vďaka tomu sa koľko toľko na tej R2 postavilo a R7 pridalo aj do modelu PPP. A tiež to poslúžilo len tak mimochodom hlavne BA. Ale splácame to všetci, lebo naše modely PPP splácame všetci, nie len tí čo tam jazdia. :wink:
Bananistan je ten fakt, že sú úseky na D1, ktoré my staviame 10 a viac rokov namiesto 2-3 A začalo to vládami po tom 1998 ... a tým sa o.i. tie úseky stávajú o 100 až 150% drahšími. To je bananistan a nie to, že sa stavia rovnomernejšie aj na ostatných častiach území.
To znie ako závisť, že najbohatšiemu sa čosi má postaviť. Presne tak sa môže najbohatší pýtať, prečo má najnižší podiel hlavných ciest? A prečo tá kostra (diaľnice) pretínajú priamo to mesto a ešte sa to volá obchvaty, kým inde staviame luxusné prevedenia obchvatov cez tunely alebo vysoké estakády nad celé mestá.
Ani len tú jednu križovatku D1 s D4 štát nevedel postaviť načas. :twisted: Až tak tú BA miluje. Tento tunel Karpaty tu nebude pred 2035 stáť. (vychádzam z tvrdení GR projektantských a stavebných firiem, že do 2030 sa stavať nezačne a výstavba zaberie 4-6 rokov)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Dendik » 16. Jún 2023 14:54

jarino napísal:Príprava pozastavená.
Chýba finančné krytie.



37 564 642 eur
tolko to je do roku 2034 vyčlenených na študie daného úseku :lol:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.