D4 Rača - Záhorská Bystrica

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod rastislav5 » 23. Dec 2022 08:02

Envirorezort vydal konečné stanovisko. Stavbe dal zelenú v takzvanom variante V3a. viewtopic.php?f=35&t=26401
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 23. Dec 2022 10:30

A aká je to tá nová metóda razenia?
badger-FB
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 609
Obrázky: 16
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Lorenc » 23. Dec 2022 10:59

Ked 6 rokov vystavby asi NRTM. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 23. Dec 2022 11:27

Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.
badger-FB
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 609
Obrázky: 16
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod KN.SK » 23. Dec 2022 20:19

Nemalo by ísť o NRTM, čítajte:

Najvýraznejšou zo všetkých je metóda razenia tunela. V prípravnej fáze sa totiž štát zaviazal, že pred cyklickým razením výbušninami uprednostní metódu kontinuálneho hĺbenia špeciálnym plnoprofilovým raziacim strojom.
TBM - tunelovací raziaci stroj (nemecky Tunnelbohrmaschine alebo anglicky Tunnel Boring Machine). 1848
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3822
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Jan 2023 11:50

badger-FB napísal:Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.

Višňové nerobili formou NRTM, ale talianmi preferovaným ADECO a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo.

TBM je drahé, preto sa u nás neoplatilo ho používať na tie 1-2km dlhé tunely, ktorých je väčšina. Pri Višňovom to už stálo za úvahu, ale detaily prečo sa TBM nepoužilo budú skôr vedieť väčší machri z tohoto fóra. Určite to tu už niekde niekto napísal.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod pohodak » 02. Jan 2023 15:04

TBM razilo na visnovom prieskumnu stolnu z jednej strany...kedysi sa uvazovalo nad viacnasobnym pouzitim TBM na visnovom a nasledne korbelke
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod Jarda » 02. Jan 2023 21:59

Použití TBM je výhodné tam, kde se v průbehu ražby často nemění horninová třída. Při významné změně horninové třídy se musí přestavovat fréza na čele ražby, což působí významné zdržení a prodražení.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod traverza42 » 06. Jan 2023 15:34

Neplánuje sa náhodou Korbeľka a Havran raziť pomocou TBM?
traverza42
diskutujúci
 
Príspevky: 64
Založený: 01. Feb 2021 21:25

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod jarino » 06. Jan 2023 17:03

Nie, v dokumentoch k posudzovaniu vplyvov na vody sa uvádza NRTM.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 973
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 18:24

metelesku.blesku napísal:
badger-FB napísal:Jaj takto, ona sa tak volá. Ja som myslel, že nejaká ďalšia inovácia na spôsob Višňového. Díky za odpoveď.

Višňové nerobili formou NRTM, ale talianmi preferovaným ADECO a preto to dopadlo tak, ako to dopadlo.

TBM je drahé, preto sa u nás neoplatilo ho používať na tie 1-2km dlhé tunely, ktorých je väčšina. Pri Višňovom to už stálo za úvahu, ale detaily prečo sa TBM nepoužilo budú skôr vedieť väčší machri z tohoto fóra. Určite to tu už niekde niekto napísal.
Ano, však píšem "na spôsob inovácie", viem, že sa tam nepoužila doteraz známa metóda. Ja poznám len dve :D (TBM a NRTM), tá vo Višňovom bola nová, ako píšeš ADECO ( https://en.wikipedia.org/wiki/Analysis_ ... _and_soils ), že to viac vytrháva zo skaly ale potom to potrebuje viac betónu, tak som to pochopil, keď som o tom čítal. Zase rýchlejšie razili. Ale oni rýchlejšie razili, aby mali rýchlejšie míľnik a mali prašulky vyplatené (nápad dúhových tým nemyslím4%) a potom sa hrali na to, že to za ten rozpočet jednoducho nedajú a Slovák plať. :D Dnes by radi ušlý zisk a poškodenie dobrého mena naspäť dostali, tak len dúfam, že to vyhráme. :o Tiež by sa dalo spýtať kde bol dozor?

Karpaty sa raz postavia. Nechápem, prečo sa s tým tak moc robí. Tunely sa normálne stavajú, aj dlhšie sa stavajú a odľahčí sa vedľajší ťah 51 o ťažký tranzit, dtto D2 a kus D1. Len to nebude hneď a malo by sa nadviazať investíciami na juhu a ž po hranice s H. Určite je potenciál pre život väčší na JZ než na SZ a určite dopravné investície nevyjdú tu drahšie než tam. Asi to nepostaví štát, no kľudne nech to postavia aj cez PPP a zaťažia denným mýtom. Pre tranzit sa dá dať zákaz cez niektoré úseky, takže povinné platby s istým ziskom budú. Len to nesmie mať dnešný SkyT., lebo sa nedoplatíme na tieňovom mýte, keď nebude požadovaná intenzita.
badger-FB
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 609
Obrázky: 16
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod devil » 15. Jan 2023 19:05

Cez ppp sa to sotva zaplati. Aspon teda pochybujem. Aj visnove je na "nezaplatenie". A nie je priechodne zovsadial vykazovat tranzit. Po tom co rakusania nechcu s8 toto straca zmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 134
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 21:08

Tak ako sa spravila zlodejina na R1 sa dá spraviť kdekoľvek. (ak si prečítaš PPP tak to tam kritizujem)
Tu sa pripravuje už aj na pol štátna a pol súkromná investičná banka, ktorá má mať za cieľ financovanie niektorých projektov. S jednou fin. skupinou a s čínskym kapitálom to mali rozpracované. Nechcem napísať, že súdruhovia, lebo tí siahajú do mnohých strán. :D
Čiže takto si zaistia pár miliárd na fajn hlavne drahé projekty a zrealzujú ich. Vedia ich spraviť, o to ide. Daňový poplatník zaplatí, možno aj priamo aj nepriamo naraz. Akokoľvek, ale hlavne aby sa minulo. A nie je rozhodne zaujímavé stavať 50 obchvatov po 30 mil. To je 50x zložitá príprava. Regiónom musia stačiť miliónové sľuby a pár štadiónov a opravených chodníkov.
Tu nejde o to čo ide nejde, ale čo sa spraví nespraví. Je jedno páči nepáči, ale dáme nedáme. Tunel sa nemohol robiť naraz so zvyškom D4 lebo nebol pripravený. To nemalo s R7 nič spoločné argumentačne o prelepení tunela na R7 a podobne. Tam je dôležité vnímať tie nové developerské zóny s RD v poliach.
Samozrejme, že to nepôjde hneď. Od vyhlásenia zámerov a vzniku investičnej banky a vytvorenia ilúzie, že bude nejaká zahraničná firma investovať nejakým podielom do takých aktivít ubehne pár rokov, ale už to pôjde. Carpathia Motorway Limited/Comp (musel by som to hľadat) bolo v minulosti založené, spolumajiteľ bol Kanaďan, Brit a Slovák. Potom to zaniklo. A vlastnila to firma, ktorá len tak mimochodom sľúbila stavať kus diaľnice v Nepále. Dodnes tam nestojí, ale už sa tam stavia nejaký tunel pod horami, len to stavia iná firma. Ale ako kozultant bola táto, zohnala grant z japonska, čínsky úver a Nepál stavia. Tá istá firma mala zakázku v Zimbabwe na toto isté a dodnes to nestavia, ale už to tam stavajú. Taký istý projekt sa objavil aj v Macedónsku, stále tie isté persóny, postupy a financie. Zatiaľ stále nie člen EU, ale tá fi medzičasom už nie je ani tu. Lenže tie väzby existujú medzi tými partnermi, to bolo vidieť na Covide a prenáša sa to do energetiky, cestovného ruchu až do ČR a prelína s nami. Len nedávno vzniklo partnerstvo medzi fin. skupinou a Siem. kde oni dajú financie, Siem vypracuje riešenie a mesto môže svietiť efektívnejšie a čerpajú sa dotky z EU fondov na výmen u osvetlenia. Ten istý technológ ale pracoval pre EU a dodal štúdie o tom aké to bude super. Takže v takomto biznis priestore my žijeme. Tu rozhodujú vyvolené firmy a politici na ne napojení. Ibaže niekde prekračujú "základné práva a neštítia sa ničoho". Ide len o to ako sa vymenia svetlá za LED v stovkách obcí naraz a nejakých 18% na tom ovládlo pár ľudí. :D Tam to ale vždy poruší trocha pravidlá EU a musia si to mestá preplatiť samé. Ale oni si preplatia, lebo je to dohodnuté. Zase sme až v regiónoch.. proklamovaná úspora na energiách sa minie v doplatení z daní mesta, ale peniaze sa nestratili, len nie sú kde mali byť. Tie schémy sa dajú uplatniť od malých po veľkých a sú pripravené! Alebo rozpracované.. a tie persóny majú napojenia ďalej, na lepiča asfaltových trhlín, napríklad, taká malá nenapadná firmička, ktorej ale niekto výrazne pomohol v minulosti nakúpiť technológie a je jediný široko. Dávno sa vytratil z pozadia, ale registre sú čitateľné. Metóda vytunelovenia firiem cez lacné zakázky bola ďalšia fajn metóda.. ale pokračujú ďalej. Mostná dopravná firma stavia aj v Baku. V Maďarsku, Poľsku, Metrostav valcuje české súdy.. dostávame sa k jamám v BA, železničné autobusové a iné.
A zase sa to nemusí páčiť, ale existuje to. A zakázané to vyslovene nie je. Že nás považujú za krajinu, kde to ide je dané práve tým, že to tu ide. :!:

O o to ide.. ja ako motorista uvítam takú stavbu. :D Zrovna ako 100 iných stavieb po celej krajine, aj keď viem, že sa skoro žiadna nestavia s kostolným poriadkom a že sa nepostaví ani 1/4 do 2030. Ani ´40. Bude samax písať o tom prečo nie, nejaké hodnotenia B/C, nejaké vtáky, plazy, medvede.. ako inak.
Zdravotníctvo je už rozobrané na kosť, teraz sa preskladá do podoby plať a budeme ťa liečiť. Štát ťa zoperuje ak si počkáš, ak nechceš tak plať aj tam. Je na čase rozobrať ešte ekonomicky aktívne oblasti z príjmov a doprava tvorí 1/10 výdavkov v regióne kde žiješ + tranzit. Takže náklady nad návratnosť doplatí štát. EU banky na to nedajú, ale štátna investičná a prisp. súkr. dajú bez problémov a je jedno či sa to bude volať tunel, cesta alebo nemocnica. Aká zhoda náhod, že tunel Karpaty a Via Carpatia na východe, oboje sa skloňuje cez PPP, to prvé dobrých 25 rokov, to druhé posledné roky. Prešov dostal alebo dostáva 3 mega investície, Košice ďalšie a logicky dostanú aj R4. Či s fondami alebo PPP je už jedno.. západu to môže byť jedno, ale východu to jedno nie je. Zrovna východu je jedno či bude mať BA tunel Karpaty. Ale určite je "zastropovaný" rozvoj strednej časti. A to spravila táto vláda, že to tam stopla. Aj to málo, čo sa dalo cez štát riešiť, lebo vraj niet za čo, ale ekon. aktívne oblasti dostanú vždy na podporu impulz. :wink: Aj 4x predražený, viď R1. A kto im radí s PPP u R4, zase tie skoro podobné napojenia..

A keď sme pri Číne, v Poľsku kedysi zlyhali na výstavbe diaľnice. Ale v Grécku investuje do dopravných uzlov. V Chorvátsku postavili most Pelješac, stavajú projekt Hodvábnej Cesty, ktorej hlavným cieľom je rozvinúť západnú európu so západnou čínou (kam chce čína presťahovať 1/4 miliardy ľudí u seba z východu) a okrem toho investovali asi 900 miliárd dolárov do sveta. Časť sa neprestavala, ale zmizla, ale že Čína má stále silnejší vplyv je evidentné.. a ten záujem o investičnú banku majú cez Zemana aj v ČR. :wink: A zase na fin. skupinu. Trošku treba s porozumením vnímať záujmy. A aj záujmy štátu a BA o navrhované veľké investície. A o tom, prečo veľké som písal inde.. regionálne rozdiely. Čím väčšie - drahšie - tým lepšie. Len drahšie, nákladnejšie akokoľvek zdražiť to ide. To je jedno že sa to bude stavať do ucelenej koncepcie 100 rokov. Bohužiaľ..
badger-FB
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 609
Obrázky: 16
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.