Stránka 7 z 9

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2021 18:30
od cPalo
A ešte som si spomenul na jednu pre mňa čudnú vec, tie vetracie šachty by boli zapínane len v prípade zvýšených emisií v tunely, normálne by všetky emisie mali vychádzať cez výjazd tunela tlačené premávkou a ventilátormi (čo sa mi zdá pri tej dĺžke dosť)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2022 08:33
od zakaznik
Bratislavčanom sa to asi nebude páčiť, ale vzhľadom na to, čo všetko chýba inde na Slovensku, tak na tento tunel môžu na najbližších 15 - 20 rokov zabudnúť.

Treba si uvedomiť, že po víruse uvidíme možno 40% zdraženie všetkého... Som zvedavý, či vo Viedni začnú kopať Lobau tunel. Ten je porovnateľný s týmto, ale zdá sa, že ani oni si nemôžu dovoliť všetko, na čo si zmyslia

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2022 14:43
od aquila
tento tunel ani realny nie je na programe o 15-20 rokov a ani ho tak netreba.

pre bratislavu je daleko dolezijsia severna tangenta za 250 mio euro. teda zlomok ceny D4.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2022 21:30
od IDV
Zase kto bol v Budapesti a Madarsku tak vie ako vyzera velke mnozstvo kamionov... BA je na tom este relativne v pohode + D1/D4 odkloni cast kamionov ked bude krizovatka cize tunel
ani netreba

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2022 11:47
od Pacho
asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2022 12:53
od IDV
A tazko to niekto zmeni kedze nonstop vsetci pumpuju peniaze do BA tym padom aj kupna sila tam je pomaly ako v Nemecku

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2022 17:27
od pohodak
vyborne dlho sme tu nemali siahodlhe vojny BA vs zvysok slovenska :roll:

ale paci sa mi ako si sami vytvorite problem, ktory neexistuje, tunel karpaty do vystavby nepojde minimalne 15 rokov nezavisle od tejto nezmyselnej debaty a ako pisal aquila bratislavcanom by 100x viac pomohla severna tangenta, tunel karpaty nema vyuzitie pre 2/3 bratislavcanov a pre tu zvysnu tretinu existuje alternativa v podobe D4 (resp bude existovat po dostavbe krizovatky D1/D4)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2022 17:49
od cPalo
Tá alternatíva je bližšie naokolo :)
V tej 1/3 máš niekoho z okraja BA východ čo ide do VW, alebo ČR a už vidím ako z Rače ideš okolo celej BA aby si využil alternatívu :D
Takmer celý západ BA by to využil smerom na východ BA, D1... tiež ;)
A to nebojujem za tunel aj cez mŕtvoly, len píšem o tej 1/3 BA :idea:

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2022 18:25
od aquila
Pacho napísal:asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.


napis kto z fora tu druckej tunel pri bratislave ? resp aj vacsina sa tu vyjadrila, ze cele PPP D4/R7 je pre bratislavu zbytocne a konraproduktivne.

D4 a R7 paradoxne nie je pre bratislavcanov, ale skodi im, len sa tu navali viac aut.

keby sa 1,5 miliardy investovalo do MHD, a trebars len severenej tangenty, alebo predlzenia bojnickej, tak sa mozeme bavit o bratislave ako pupku sveta.

takto je D4/R7 pretlacene developermi z okolia bratislavy na cele so stromcekom a bela bugarovie..

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2022 19:11
od Pacho
no tak, nemyslel som členov fóra. Myslím si, že tento mega PPP, nikto z fóra reálne nepretláčal aj tak je tu ten nezmyselný projekt. Čo sa týka, tej kontraproktívnosti, tak to môžme napísať aj hociktorom projekte nie len na SK. Napr. kysučania ako takí nepotrebujeu D3.... tak isto višnové potrebujú "východnari"...... Dočkaj času, keď sa vytiahne tunel karpaty, možno sa budeš diviť ako skoro to nastane. Veˇuž kdesi som čítal, že ukončiť D4 na ceste druhej triedy, je nezmysel. :D

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 08:38
od pristy27
aquila napísal:
Pacho napísal:asi tak, bratislava si myslí, že je pupok sveta, tak si postavia nefunkčný obchvat za 1,5 miliardy, a potom ešte vyplakávajú, že im treba tunel. To, že KE , alebo ZA ..... nemajú dokončené obchvaty, to ich vôbec netrápi, a o R2, radšej pomlčím, fakticky súčasná vláda ju odpísala.


napis kto z fora tu druckej tunel pri bratislave ? resp aj vacsina sa tu vyjadrila, ze cele PPP D4/R7 je pre bratislavu zbytocne a konraproduktivne.

D4 a R7 paradoxne nie je pre bratislavcanov, ale skodi im, len sa tu navali viac aut.

keby sa 1,5 miliardy investovalo do MHD, a trebars len severenej tangenty, alebo predlzenia bojnickej, tak sa mozeme bavit o bratislave ako pupku sveta.

takto je D4/R7 pretlacene developermi z okolia bratislavy na cele so stromcekom a bela bugarovie..


S tymto ako rodeny Bratislavcan naozaj nesuhlasim, byvam v Bratislave, pracujem na Zahori a vyuzivam ako R7 tak aj D4. Da sa povedat ze ju vyuzivam parkrat do tyzdne (nie denne) a rozhodne mi neskodi ale pomaha. Tiez mozem povedat ze by som na minimalne tyzdennej baze vedel vyuzit aj tunel.
Buduce leto budu robit na D2 most nad zeleznicou pri Lamaci a vsetky kamiony to mohli obchadzat (nepostavanym) tunelom na D4 a na vstupe do BA by noboli kolony az po Stupavu. Rovnako sa da lahko pozriet kolko kamionov odbaca z D2 za mostom Lanfranconi na D1. V poslednej dobe je to uz aj 50:50.
Bohuzial podla niektorych je ten tunel zbytocny, ze ano...

Tiez by som s demagogiami na styl "dialnica duchov" by som pockal. Staci si porovnat ako vyzerala gagarinka pred spustenim a ako vyzera teraz. Tie auta nikam nezmyzli ale jazdia po R7.
Ked (ak) dostavaju krizovatku situacia sa vyraznejsie zmeni a cast tranzitu hlavne do Rakuska a Madarska prejde na D4. Kedze je to teraz dost komplikovane hlavne pre kamiony, tak tie jazdia dalej po D1. Horsie je ze v tom case to na Pristavnom moste uz skoro ani nepotrehneme.

Ale ano, potrebnych dialnic a rychlostnych ciest chyba po celom Slovensku, priority boli zmenene uz asi desiaty krat a ani aktualny minister nejde podla tych svojich vlastnych :)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 11:35
od Pacho
Čo píšeš, z tvojho pohľadu je pravda, ale to je presne to, že bratislavčania si myslia, že sú popok sveta a predbehli aj viedeŇ. Pozri sa na výsledok 1,5 mld. investície. D4, pokiaľ nebude križovatka D1/D4, fakticky po d4/R7, nemá zmysel. A tento drahý nezmysel bude tuna ešte zopár rokv. Koncesionar sa len môže smiať, štát platí a auto nechodia, čiže nižšie náklady na údržbu. Na druhej strane R7, stiahla cestujúcich z vlaku, zvýšil sa počet aut a autobusov, smerujúcich do BA, čo je tiež holý nezmysel, čiže stiuahnuť ľudí z vlakov a posadiť ich do aut a poslať ešte viac aut do centra. !!!!!!. Myslím si, že sú na sk dôležitejšie úseky ktoré sa mali z tohto balíka penazí stavať.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 14:11
od 110mat110
Nalejme si cisteho vina. Je dobre, ze stiahla nejakych ludi z vlakov, lebo trat je na hrane kapacity a ZSSK situaciu naozaj nezvlada. Nehovoriac o ZSR, ktora sa tak skoro nerozhybe

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 14:39
od Pacho
110mat110, sice máš pravdu, ale doprave to absolútne nepomôže, skor poškodí. Pokial jazdili žlté vlaky nebolo to tak vypuklé, a keď tak už sa malo investovať do tratí aby sa uvolnili cesty. No na sk len zbožne želania. Proste všetko proti akéjkoľvek logike.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 14:42
od pristy27
110mat110 napísal:Nalejme si cisteho vina. Je dobre, ze stiahla nejakych ludi z vlakov, lebo trat je na hrane kapacity a ZSSK situaciu naozaj nezvlada. Nehovoriac o ZSR, ktora sa tak skoro nerozhybe


Presne tak ak tu pise kolega, dovodov, preco ludia prestupili z vlaku do aut je niekolko. Ano jednym z nich je normalne cestne spojenie a namiesto hodiny (hodiny a pol) statia rano v zapche to maju aktualne takmer bez problemov (zatial).
Pre tych ludi sa kvalita zivota urcite zlepsila aspon docasne a ano na nas ukor, ci je to spravne z hladiska ekologie, dopravnej situacie a podobne, tak urcite nie.
Ale dalsim dovodom je urcite prechod z Regiojet-u na ZSSK, teraz si nemal ani istotu, ze ten vlak co potrebujes stihnut pojde. Cize po autobusoch v Bratislavskom kraji a Drobovom gole do vlastnej brany je tu stale aktualny problem so zeleznicnym personalom.
a stale netreba zabudat na stale aktualnu pandemiu, kde asi kazdy radsej zvoli bezpecnost vlastneho auta pred hromadnou dopravou ak tuto moznost ma.

Na to aby sa tito ludia vratili nazad bude treba znova pre tu trat nieco spravit, bude treba urcite zvysit kapacitu trate a elektrifikovat ju aby si dosiahol aj tu ekologiu a v neposlednom rade donutit ZSSK zapasiacu s nedostatkom zamestnancov aby tu trat bud obsluhovala aspon tak ako jej predchodca alebo sa jej vzdala. Lebo inak tu vidim velku analogiu s primestskymi autobusmi a ich sluzby su tak nespolahlive, ze ludia volia radsej valstne auto a idu upchavat mesto...

Ja som isty cas zil a pracoval aj mimo Bratislavy, takze nespochynujem nutnost ani inych a urcite aj dolezitejsich usekov a som za to aby sa stavali skor a podla nastavenych priorit, pisal som to aj v predchadzajucom komente, ale ako vaccsina lokal patriotov si sa zameral iba na jednu cast. A nie nepovazujem Bratislavu za pupok sveta co sa tu o inych v opacnych pripadoch povedat neda. Ja nepovazujem ziaden planovany usek dialnice ci rychlostnej cesty za drahy nezmysel. Kazdy z tych usekov nejaky zmysel ma. Rovnako ma aj R7 a D4, to ze to zmrvili tak ako sa to na Slovensku stava poslednych X rokov je bohuzial fakt a je to nie len na plac ale aj hanba.
Zaujimalo by ma ako v akom stave je teraz tender na D1xD4 ale to je na ine vlakno. K tomuto sa da dodat, ze tento tunel a usek D4 by samozrejme tiez prispel k intenzitam na D4 a asi aj dost vyrazne.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 14:43
od pristy27
Pacho napísal:110mat110, sice máš pravdu, ale doprave to absolútne nepomôže, skor poškodí. Pokial jazdili žlté vlaky nebolo to tak vypuklé, a keď tak už sa malo investovať do tratí aby sa uvolnili cesty. No na sk len zbožne želania. Proste všetko proti akéjkoľvek logike.


Na toto ti dam uplny like, lebo to je tiez fakt.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 20:48
od Peterman
Viac menej súhlasím so všetkým čo tu bolo napísané, tak to nebudem opakovať. Len by som doplnil, že je tu ešte jeden faktor, a to že tá R7 je nová, tak si to mnohí chcú odskúšať aj napojenie na Bajkalskú (Prístavnú - ešte stále nie je otvorené) a aj užiť. Časom sa doprava stabilizuje, aj vlaky budú snáď chodiť častejšie (ked sa vyrieši problém s rušňovodičmi), dorobia sa nové prístupné uzly TIOPy na MHD, viac ľudí sa vráti na železnicu a dopravné prúdy sa rozložia medzi kolajovú dopravu a automobilovú…je to otázka 2-3 rokov. Teraz si ľudia z tohto smeru viac užívajú novú diaľnicu.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2022 22:38
od IDV
Len by ma zaujimalo kde tolko aut parkuje v BA ked viaceri tvrdia ze uz nie je kde parkovat - aj to sam vidim

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2022 16:27
od zakaznik
Keď hovoria, že nie je kde parkovať, tak myslia že nie je kde parkovať zadarmo

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2022 17:39
od IDV
To chapem, len nechapem celkom kde vsetci parkuju auta ked vyuzivali vlak a teraz jazdia do prace. Nechaju na okraji mesta a dalej mhd?

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2022 18:22
od aquila
parkuju u seba doma, kedze kvoli HO sa rapidne znizila nutnost ist aj fyzicky do prace..

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2022 11:28
od devil
Na druhej strane R7, stiahla cestujúcich z vlaku, zvýšil sa počet aut a autobusov, smerujúcich do BA, čo je tiež holý nezmysel, čiže stiuahnuť ľudí z vlakov a posadiť ich do aut a poslať ešte viac aut do centra. !!!!!!. Myslím si, že sú na sk dôležitejšie úseky ktoré sa mali z tohto balíka penazí stavať.


odporucam pozriet si video, aspon cast trate BA-DS. podla cp je medzi BA a DS 16 zastavok (vratane BA a DS) okrem toho ze ziadny usek nie je zdvojkolajeny cize ani v meste, v polovici zastavok je tiez jedna kolaj. cize na 46 km sa da vyhnut len na 8 miestach, najvacsie "rozostupy" su v dlzke 8 km. pri tych rychlostiach je teda 10 min. cakanie na protiiduci vlak len na jednej zastavke bezna vec. a takych moze byt podla situacie na trati viac. to myslim velmi znizuje atraktivitu vlaku.

https://vovlaku.teraz.sk/trat-zsr-131-b ... a-komarno/

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2022 19:38
od Pacho
a co som ja písal, mali radsej opravit trať a nie 1,5 mld vyhosiť do luftu, radsej mali stavať R2 obchvat zvolena ......

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2022 19:54
od devil
akurat to bolo cez PPP...cize nie statnych 1,5 mld.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 21:46
od jarino
Odborný posudok k Správe EIA bol predložený na MŽP SR.
Čaká sa na vydanie Závarečného stanoviska EIA.
Z dôvodu nedostatočného finančného krytia je ďalšia príprava pozastavená.

Odhadované investičné náklady: 772 mil. eur