D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2018 19:07

expwy napísal:tá križovatka nie je nezmyselná, má svoj zmysel. Križuje radiálu s intenzitami cez 11000 skv/24 hod, čo je viac ako niektoré cesty I. triedy na celom SK, a navyše nijako nelimituje ostatné stavebné objekty. Už som tu neraz písal, že to, že sa zdvíha niveleta D1 nemá nič spoločné s križovatkou Čierna Voda. Zdvih nivelety D1 je spôsobený požiadavkou MČ Vajnory viesť D4 pod D1. A tá križovatka nemá na tento fakt žiadny vplyv.


keby sme aj pripustili, ze ta krizovatka ma mozno vyznam, tak je kazdopadne uplne katastrofalne navrhnuta a na tej vytazenej radiale budu vlastne tri kruhace za sebou a este ako perlicka to bude dotocene ako paragraf, cize to bude taky dopravny stupel ze az. je tam vacsi zaujem napojit CEPIT ako vychodny obcvhat, ktory by pomohol nielen vajnorom ale aj rybnicnej daleko viac.

samozrejme satelitaci si nebudu aj tak kupovat dialnicnu a budu nadalej jazdit centrom vajnor, takze nic sa realne nevyriesi.

tato krizovatka velmi zle supluje fakt, ktory je aj v ZAKOSe/VYKOSe, kde by rybnicna mala byt 2+2, zaroven vychodny/zapadny obchvat vajnor. vyriesilo by to daleko viac.

cierna voda bude mat realne 3 dialnicne napojenia .. ked uz sa schvalila MUK triblavina, MUK cierna voda mala vypadnut, je to doslova duplicitna vec pre mini metsku cast dediny v poli..

co sa tyka D4 pod D1, tak to osobne povazujem za velmi velmi zlu chybu najma z dovodu, zbytocne predrazeneho riesenie tlakovej vane v bazinach (v tomto je podobne hlupost aj MUK triblavina POD dialnicou)

ked neni problem dat dialnicu na estakadu pri KNM, tak tu bymal byt o to mensi problem mat dialnicu s PHSkami na nasype ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod EmBe » 05. Máj 2018 17:59

Podrobne rozpísané kompenzačné opatrenia na ochranu ŽP:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 735&type=3
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod konstrukt » 05. Máj 2018 20:14

Nechápem jednu vec, túto stavbu D4R7 stavia konzorcium zahraničných firiem, ktoré sú za hranicami veľmi úspešné a dalo by sa povedať, že sú to stavebné giganty. Majú za sebou desiatky obrovských stavieb s nákladom niekoľko milionónov euro. A unás na Slovensku získajú zákazku a majú to problém realizovať, naťahuje sa to, alebo šetria kde sa dá, ako keby to boli nejaké podradné firmy. Viď napr. Salini impregilo, obrovská firma s obratom 6,124 miliárd EUR (2016) a u nás nevedia postaviť načas jeden posratý tunel, to isté Corsán-Corviam, stavebný gigant, ktorý postavil diaľnice v USA, Brazílii, Indii, Mexiku a Španielsku. A unás totálne zlyhal na jednoduchej nenáročnej rýchlostnej ceste.

Stavba D4 R7 je PPP projekt a malo by byť záujme konzorcia, aby túto stavbu postavil čo v najkratšom termíne, aby štát ju mu začal splácat a v najvhej kvalite, kedže ju konzorcium musí 30 rokov udržovať, bez väčších opráv, všetky opravy idú z vrecka koncesionára.
Nádherný PPP projekt bol od EUROVIE, to bola radosť pozerať, ako tá stavba rastie a bola hotová čo v najkratšom termíne, najlepšie organizačne zvládnutý dopravný stavebný projekt unás.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod nevo83 » 05. Máj 2018 21:13

To mas ako s potravinami... V zahranici TOP u nas 3 kategoria... ale cena rovnaka
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod robertko » 05. Máj 2018 21:47

aspoň netrepte keď neviete aká je situácia v stavebníctve na slovensku aktuálne.
1. stavia sa najviac diaľničných úsekov naraz !
2. na to naviazaný nedostatok kvalitných ľudí
3. pre pár rokmi bola situácia taká že každý sekal cenu dole len aby niečo dostal to sa teraz vypomstilo
4. veľký dopyt po ľudoch v zahraničí . všetko schopné je už za hranicami za 2-3 násobok platu so stálou robotou nie len počas sezóny
5. a ten najväčší NEDOSTATOK ĽUDÍ. nejde o to že nie sú stroje alebo zdroje nie sú na to strojníci, nie sú roboši . nedá sa.
6. na slovensku to vyhrali SVK ľudia za SVK chápania výstavby - naceníme to čo najlacnejšie hádam zoženieme nejakého hlupáka čo nám to za to postaví . a na SVK sa čuduj svete stavbári prichádzajú na to že ohoho nebudem ti robiť zadarmo sprav si to sám.

všetko je spôsobené SVK vládou, že je tu korupcia , nedostatočná ochrana drobných zhotoviteľov , neschopnosť mať rovnomerne vyťažené kapacity ...

čo bude po tom ako dôjdu eurofondy na všetko ? a to som obhajca toho aby nám ich úplne zastavili dokým sa nezbavíme pochybností o plytvaní
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Jano1 » 06. Máj 2018 10:52

1. stavia sa najviac diaľničných úsekov naraz !


Mozno je rozostavanych najviac usekov ale to neznamena, ze sa stavia primeranym tempom.

To je asi ako ked sa Skalite 20 rokov zapocitavalo medzi rozostavane useky. Tak poklepme dalsich 20 zakladnych kamenov a mame vsetko dolezite rozostavane, co na tom, ze sa to bude stavat 20 rokov.

D1 Hricovske Podhradie - Lietavska Lucka uz mal byt dokonceny, otvoreny bude najskor 1,5 roka po povodnom zmluvnom termine (ocakavam, ze este neskor bude otvoreny).
D1 Lietavska Lucka - Dubna skala vyrazne meska a to najma prace mimo tunela, meskanie moze byt aj 2 roky.
D1 Hubova - Ivachnova uz mal byt skoro rok v prevadzke a lepsom pripade bude o dalsie 4 roky.
D1 Presov,zapad - Presov,juh meska kvoli EIA.
D3 Cadca - Svrcinovec - cast useku sa nestavia, koli nevysporiadanym vlastnickym pravam.
D4/R7 meskanie niektorych casti bude mozno az 2 roky.

Velmi casto za meskanie mozu uradnici, ale casto aj zhotovitelia. Tie terminy neboli nerealizovatelne, len zhotovitelia vedia, ze ked meskaju nic zvlastne sa nedeje, maximalne bu-bu-bu. Penale z omeskania sa uplatnuju asi v jednom z piatich pripadov.

Na R2,R3,R4 sa nestavia nic.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod devil » 06. Máj 2018 11:20

stavby ktore sa stavaju su jednoznacne nakladnejsie ako kedykolvek predtym cize stavia sa najviac ale zaroven je nizka efektivita.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 06. Máj 2018 21:25

vážnym problémom sú chýbajúcu ľudia. nemáme mladú generáciu, ktorá by chcela pracovať manuálne. druhým problémom je chýbajúca kontinuita, t.j. že firma bude mať pre ľudí stálu prácu, a tak nedokáže motivovať mladých ísť do takéto fachu kde im o 2-4 roky povedia teraz 1-2 pre teba nebudeme mať prácu, ale možno raz opäť niečo budeme mať tak si na teba spomenieme. aktuálne je vo výstavbe aj viacero budov, takže aj tam potrebujú schopných ľudí. tam je práca "čistejšia" a je hlavne celoročná. je v mestách kde sa mladí chcú usadiť/žiť a nie niekde na "lazoch" kde sa práve stavia diaľnica. je to komplikované... no bude ešte horšie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod peterle » 09. Máj 2018 20:34

Človek by čakal, že firma svetových rozmerov si urobí komplexný prieskum prostredia, do ktorého ide s projektom za 1,7 miliardy.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod jozin z bazin » 10. Máj 2018 07:57

Ja predpokladam, ze si prieskum prostredia urobili a ocakavali typicku vychodnu Europu.
Takze zvolena taktika bola vyhrat tender s najnizsou cenou a potom cez spravnych ludi pretlacat zmeny projektu a dodatky.
Lenze politicka situacia sa zmenila a dokonca sa zda, ze ani statu sa do projektu velmo nechce. Aspon moj dojem je taky, ze sucasny stav nicnerobenia akokeby vyhovoval obidvom stranam. Problem na strane statu je s krizovatkou D1xD4 a konzorcium ma problemy zohnat subdovavatelov. Takze kazda strana len vyckava, co spravi ten druhy.
Za 2.5 roka ma byt vsetko postavane. Pri sucasntom stave projektu by v normalom state uz zasadal krizovy stab a kazdy mesiac by sa konal kontrolny den z ministerstva.
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Peterman » 10. Máj 2018 08:28

Jozin z bazin:
Veľmi trefne a vystihujúce stav: konzorcium nemá ľudí a kapacity, resp. nie je ochotne ich zaplatiť ( ak by platilo primerane zaraz tam ma dostatok ľudí i strojov ); štát nechce/mozno nemá väčšie páky na staviteľa (zmluvy v našom state su takmer vždy postavené tak, ze štát ťahá za kratší koniec, súkromník si vďaka svojim právnikom a príp. "tlakom" na úradníkov zabezpečí lepšiu konečnú pozíciu pri problémových situáciách) a tak je teraz patová situácia

V kocke si napísal uplne všetko
Žiaľ Slovensko
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Peterman » 10. Máj 2018 08:34

Este dodám
Obávam sa ze z tých dodatkov a okresávania vznikne nechutný paskvil, ktorý nebude zohľadňovať perspektívne možné rozšírenie samotnej dialnice, mostov, podjazdov.... a zabije celé koncepčne riešenie a s ohladom na rast dopravy hlavne juhovýchodným smerom od BA, tranzit beriem ako samozrejmosť.
Ci dokonca zmení širkové / normové parametre dialnice, križovatky, dĺžky pripájacich a odpájacich pruhov, .... mam veľké obavy
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod expwy » 10. Máj 2018 09:46

Ešte RAZ:

expwy napísal:Oni to práveže menia na ten ich súťažný návrh, ktorý predložili a štát ho odsúhlasil. Tieto zmeny mali byť formalitou.

Štát v koncesnom dialógu pripustil tieto zmeny na tlak "odbornej verejnosti", INEKO a neviem akých ešte odborných inštitúcii po čo najnižšej cene a rátal s nimi každý jeden uchádzač. Teraz tu máme výsledok a nechápem prečo sa teraz všetci zrazu divia...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod mel » 11. Máj 2018 03:16

expwy napísal:
aquila napísal:dalsia vec, preco d kelu radsej nevyhodia nezmyselnu MUK vajnory/cierna voda ?

tá križovatka nie je nezmyselná, má svoj zmysel. Križuje radiálu s intenzitami cez 11000 skv/24 hod, čo je viac ako niektoré cesty I. triedy na celom SK, a navyše nijako nelimituje ostatné stavebné objekty. Už som tu neraz písal, že to, že sa zdvíha niveleta D1 nemá nič spoločné s križovatkou Čierna Voda. Zdvih nivelety D1 je spôsobený požiadavkou MČ Vajnory viesť D4 pod D1. A tá križovatka nemá na tento fakt žiadny vplyv.


sorry expwy, nesuhlasim. Intenzity na tej ceste by sa praveze mali utlmovat a nie podporovat dialnicnou krizovatkou. cesta nema parametre na to aby z nej bola dialnicna krizovatka. myslim usek vo vnutri CV, nie v katastri SvJura, kde bude dialnica.

Toto je podla mna jasna nekoncepcnost tahat krizovatku na cestu ktora je zla len preto, ze uz cez nu aj tak chodi uz vela aut... rovnako do intravilanu priamo, tj kamkolvek/odkialkolvek budem chciet sa napojit idem priamo pomedzi domy vnutri CV. Co je na tomto koncepcne prosim?

Namiesto tej krizovatky by som postavil: Obchvat vajnor komplet a obchvat grobovm zachytne parkoviso vajnory ... cisto lokalna doprava - na 99% smerujuca do BA, ktoru treba vytiahnut z tych obci a nie podporit dialnicnou krizovatkou ... chapem, ze keby sa mala stavat v smere na obchvat CV ako je planovany (popri D1) tak by kolidovala s D1/D4 krizovatkou ... tam by to chcelo ine riesenie ... natlacit to ale na tu cestu pomedzi tie domy...

Tato krizovatka NAVZDY zafixuje stav, ze vajnorska a pezinska v CV budu hlavny tah a NIKDY sa ziaden obchvat CV nepostavi. Krizovatka Triblavina je uplne naoko bez pripoja (ktorym mal byt ten obchvat CV) tj akekolvek tvrdenie ze to nie je biznis zakladnej stavebnej jednotky biotipu les a hviezdnej krajiny je mimoriadne nedoveryhodne.

CV ma svoje problemy ale toto je klinec do rakvy podla mna. Z tohoto pohladu je praveze tolko kritizovany tvar krizovatky vyhodou, tie metre navyse snad nejaku cast potencialnej dopravy odradia.

expwy, ako moze MD a NDS stavat par metrov od seba s prepacenim Triblavinu a CV a neriesit ako sa vlastne napaja na dialnicnu siet uzemie medzi tym? Proste tu mate zjazd krizovatky a pre mna za mna aj po polnej ceste na nu pridite.

Rad si vypocujem akekolvek odborne argumenty ale nehnevaj sa, pozriet sa na mapu intenzity a povedat si "Oukej je tam jedenast, treba krizovatku", to mi nepride velmi koncepcne. Ale ako som spomenul, kludne sa necham poucit ako a preco ta krizovatka vznikla a preco takto a ake alternativy boli v hre a preco sa tato vybrala.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod legal » 19. Máj 2018 16:42

Zmena stavby pred dokoncenim bola vyvesena 18.5.2018

http://www.biskupice.sk/files/documents/miestny-urad/diald4/d4r7180518.pdf

Zmena navrhovej rychlosti na zaciatok, zmeny strmosti nasypov atd atd
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 117
Obrázky: 5
Založený: 11. Máj 2006 19:59

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Vlados » 19. Máj 2018 20:36

nezostáva kameň na kameni. prasiatko bude mať namiesto murovaného domčeka slamený...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod legal » 22. Máj 2018 07:19

Vlados napísal:nezostáva kameň na kameni. prasiatko bude mať namiesto murovaného domčeka slamený...


Dá sa rozumne predpokladať, že pár občanov sa naštve, minimálne kvôli cyklotrasám a zvieratkám a budú chcieť aktualizovať EIA....
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 117
Obrázky: 5
Založený: 11. Máj 2006 19:59

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod michaelse » 22. Máj 2018 18:43

keby vyradili krozivatku vajnory cierna voda tak okamzite je to podane na sude a boli by dlhe obstrukcie,saci sa pozret co sa deje okolo krizovatky triblavina,tam sa asi rok nic diat nebude (niezeby som bol ztoho smutny)
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Jarolím » 23. Jún 2018 18:58

Pri Jarovciach začali stavať most a lávku cez kanál. Bežia práce hĺbkového zakladania na obidvoch stranách Dunaja. Majú tam niekoľko pilotovacích súprav, jeden základ už majú založený. Dal som zopár fotiek do fotogalérie.
Jarolím
návštevník
 
Príspevky: 10
Obrázky: 14
Založený: 10. Okt 2017 18:03

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod korfo27 » 26. Jún 2018 07:32

pridal som par fotiek s muk rovinka od rovinky po muk ,doprastav asfalt vymienal povrch a je to aj sirsie aspon valec bol s tejto spolocnosti gallery/album.php?album_id=265
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod ullsus » 27. Jún 2018 12:15

Nové foto zo zakladania mostu cez Dunaj:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3780329129
Zdá sa mi to alebo naozaj zvyšujú tempo ?
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Lorenc » 27. Jún 2018 13:23

Síce to vyzerá, že meškajú v podstate ide o veľa povrchových a jednoduchých úsekov, ktoré sa dajú rýchlo postaviť. Na príprave si dávajú záležať, a vyzerá, že myslia na všetko viď neustále aktualizovaný web. Dá sa pochopiť dlhšia príprava aj vysoká miera šetrenia, čo by na iných úsekoch na Slovensku veľmi prospelo. S kvalitou by som sa nebál 30 rokov to budu spravovať a odovzdať to musia opravené. Teraz by sme mali čakať údernú výstavbu a do dvoch rokov odovzdávanie prvých úsekov. To sme všetci zvedaví. :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod fh » 27. Jún 2018 13:35

Lorenc napísal: Dá sa pochopiť dlhšia príprava aj vysoká miera šetrenia, čo by na iných úsekoch na Slovensku veľmi prospelo. S kvalitou by som sa nebál 30 rokov to budu spravovať a odovzdať to musia opravené. Teraz by sme mali čakať údernú výstavbu a do dvoch rokov odovzdávanie prvých úsekov. To sme všetci zvedaví. :-D


No neviem neviem čo s tou kvalitou, asi si si nevšimol že tam sypú škváru z odpadu do násypov v oblasti ramien Dunaja tam kde sú chránené podzemné vody a takýmito spôsobmi "zlacňujú " výstavbu. Vidíš to tam moc optimisticky až jasánkovsky.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod fh » 27. Jún 2018 13:41

A je v tom aj Vassal Eko čo ich nedávno aj s policajtami z NAKA zavreli.... úderná výstavba to teda fakt...

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -poslanci/
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Lorenc » 27. Jún 2018 13:49

fh napísal:Vidíš to tam moc optimisticky až jasánkovsky.


Nevidím veď pochybné firmy by ti predali aj asfaltovú drť ako černozem prvej triedy. Ale asi by taká firma nechcela mať ani eko záťaž, ktorá sa po 30 rokoch tiež môže prejaviť. Všetko, čo tam urobia zle sú pre nich časované bomby, za ktoré majú priamu kompetenciu.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.