Stránka 9 z 25

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2018 19:07
od aquila
expwy napísal:tá križovatka nie je nezmyselná, má svoj zmysel. Križuje radiálu s intenzitami cez 11000 skv/24 hod, čo je viac ako niektoré cesty I. triedy na celom SK, a navyše nijako nelimituje ostatné stavebné objekty. Už som tu neraz písal, že to, že sa zdvíha niveleta D1 nemá nič spoločné s križovatkou Čierna Voda. Zdvih nivelety D1 je spôsobený požiadavkou MČ Vajnory viesť D4 pod D1. A tá križovatka nemá na tento fakt žiadny vplyv.


keby sme aj pripustili, ze ta krizovatka ma mozno vyznam, tak je kazdopadne uplne katastrofalne navrhnuta a na tej vytazenej radiale budu vlastne tri kruhace za sebou a este ako perlicka to bude dotocene ako paragraf, cize to bude taky dopravny stupel ze az. je tam vacsi zaujem napojit CEPIT ako vychodny obcvhat, ktory by pomohol nielen vajnorom ale aj rybnicnej daleko viac.

samozrejme satelitaci si nebudu aj tak kupovat dialnicnu a budu nadalej jazdit centrom vajnor, takze nic sa realne nevyriesi.

tato krizovatka velmi zle supluje fakt, ktory je aj v ZAKOSe/VYKOSe, kde by rybnicna mala byt 2+2, zaroven vychodny/zapadny obchvat vajnor. vyriesilo by to daleko viac.

cierna voda bude mat realne 3 dialnicne napojenia .. ked uz sa schvalila MUK triblavina, MUK cierna voda mala vypadnut, je to doslova duplicitna vec pre mini metsku cast dediny v poli..

co sa tyka D4 pod D1, tak to osobne povazujem za velmi velmi zlu chybu najma z dovodu, zbytocne predrazeneho riesenie tlakovej vane v bazinach (v tomto je podobne hlupost aj MUK triblavina POD dialnicou)

ked neni problem dat dialnicu na estakadu pri KNM, tak tu bymal byt o to mensi problem mat dialnicu s PHSkami na nasype ..

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2018 17:59
od EmBe
Podrobne rozpísané kompenzačné opatrenia na ochranu ŽP:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 735&type=3

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2018 20:14
od konstrukt
Nechápem jednu vec, túto stavbu D4R7 stavia konzorcium zahraničných firiem, ktoré sú za hranicami veľmi úspešné a dalo by sa povedať, že sú to stavebné giganty. Majú za sebou desiatky obrovských stavieb s nákladom niekoľko milionónov euro. A unás na Slovensku získajú zákazku a majú to problém realizovať, naťahuje sa to, alebo šetria kde sa dá, ako keby to boli nejaké podradné firmy. Viď napr. Salini impregilo, obrovská firma s obratom 6,124 miliárd EUR (2016) a u nás nevedia postaviť načas jeden posratý tunel, to isté Corsán-Corviam, stavebný gigant, ktorý postavil diaľnice v USA, Brazílii, Indii, Mexiku a Španielsku. A unás totálne zlyhal na jednoduchej nenáročnej rýchlostnej ceste.

Stavba D4 R7 je PPP projekt a malo by byť záujme konzorcia, aby túto stavbu postavil čo v najkratšom termíne, aby štát ju mu začal splácat a v najvhej kvalite, kedže ju konzorcium musí 30 rokov udržovať, bez väčších opráv, všetky opravy idú z vrecka koncesionára.
Nádherný PPP projekt bol od EUROVIE, to bola radosť pozerať, ako tá stavba rastie a bola hotová čo v najkratšom termíne, najlepšie organizačne zvládnutý dopravný stavebný projekt unás.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2018 21:13
od nevo83
To mas ako s potravinami... V zahranici TOP u nas 3 kategoria... ale cena rovnaka

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2018 21:47
od robertko
aspoň netrepte keď neviete aká je situácia v stavebníctve na slovensku aktuálne.
1. stavia sa najviac diaľničných úsekov naraz !
2. na to naviazaný nedostatok kvalitných ľudí
3. pre pár rokmi bola situácia taká že každý sekal cenu dole len aby niečo dostal to sa teraz vypomstilo
4. veľký dopyt po ľudoch v zahraničí . všetko schopné je už za hranicami za 2-3 násobok platu so stálou robotou nie len počas sezóny
5. a ten najväčší NEDOSTATOK ĽUDÍ. nejde o to že nie sú stroje alebo zdroje nie sú na to strojníci, nie sú roboši . nedá sa.
6. na slovensku to vyhrali SVK ľudia za SVK chápania výstavby - naceníme to čo najlacnejšie hádam zoženieme nejakého hlupáka čo nám to za to postaví . a na SVK sa čuduj svete stavbári prichádzajú na to že ohoho nebudem ti robiť zadarmo sprav si to sám.

všetko je spôsobené SVK vládou, že je tu korupcia , nedostatočná ochrana drobných zhotoviteľov , neschopnosť mať rovnomerne vyťažené kapacity ...

čo bude po tom ako dôjdu eurofondy na všetko ? a to som obhajca toho aby nám ich úplne zastavili dokým sa nezbavíme pochybností o plytvaní

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2018 10:52
od Jano1
1. stavia sa najviac diaľničných úsekov naraz !


Mozno je rozostavanych najviac usekov ale to neznamena, ze sa stavia primeranym tempom.

To je asi ako ked sa Skalite 20 rokov zapocitavalo medzi rozostavane useky. Tak poklepme dalsich 20 zakladnych kamenov a mame vsetko dolezite rozostavane, co na tom, ze sa to bude stavat 20 rokov.

D1 Hricovske Podhradie - Lietavska Lucka uz mal byt dokonceny, otvoreny bude najskor 1,5 roka po povodnom zmluvnom termine (ocakavam, ze este neskor bude otvoreny).
D1 Lietavska Lucka - Dubna skala vyrazne meska a to najma prace mimo tunela, meskanie moze byt aj 2 roky.
D1 Hubova - Ivachnova uz mal byt skoro rok v prevadzke a lepsom pripade bude o dalsie 4 roky.
D1 Presov,zapad - Presov,juh meska kvoli EIA.
D3 Cadca - Svrcinovec - cast useku sa nestavia, koli nevysporiadanym vlastnickym pravam.
D4/R7 meskanie niektorych casti bude mozno az 2 roky.

Velmi casto za meskanie mozu uradnici, ale casto aj zhotovitelia. Tie terminy neboli nerealizovatelne, len zhotovitelia vedia, ze ked meskaju nic zvlastne sa nedeje, maximalne bu-bu-bu. Penale z omeskania sa uplatnuju asi v jednom z piatich pripadov.

Na R2,R3,R4 sa nestavia nic.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2018 11:20
od devil
stavby ktore sa stavaju su jednoznacne nakladnejsie ako kedykolvek predtym cize stavia sa najviac ale zaroven je nizka efektivita.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2018 21:25
od Vlados
vážnym problémom sú chýbajúcu ľudia. nemáme mladú generáciu, ktorá by chcela pracovať manuálne. druhým problémom je chýbajúca kontinuita, t.j. že firma bude mať pre ľudí stálu prácu, a tak nedokáže motivovať mladých ísť do takéto fachu kde im o 2-4 roky povedia teraz 1-2 pre teba nebudeme mať prácu, ale možno raz opäť niečo budeme mať tak si na teba spomenieme. aktuálne je vo výstavbe aj viacero budov, takže aj tam potrebujú schopných ľudí. tam je práca "čistejšia" a je hlavne celoročná. je v mestách kde sa mladí chcú usadiť/žiť a nie niekde na "lazoch" kde sa práve stavia diaľnica. je to komplikované... no bude ešte horšie.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2018 20:34
od peterle
Človek by čakal, že firma svetových rozmerov si urobí komplexný prieskum prostredia, do ktorého ide s projektom za 1,7 miliardy.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 07:57
od jozin z bazin
Ja predpokladam, ze si prieskum prostredia urobili a ocakavali typicku vychodnu Europu.
Takze zvolena taktika bola vyhrat tender s najnizsou cenou a potom cez spravnych ludi pretlacat zmeny projektu a dodatky.
Lenze politicka situacia sa zmenila a dokonca sa zda, ze ani statu sa do projektu velmo nechce. Aspon moj dojem je taky, ze sucasny stav nicnerobenia akokeby vyhovoval obidvom stranam. Problem na strane statu je s krizovatkou D1xD4 a konzorcium ma problemy zohnat subdovavatelov. Takze kazda strana len vyckava, co spravi ten druhy.
Za 2.5 roka ma byt vsetko postavane. Pri sucasntom stave projektu by v normalom state uz zasadal krizovy stab a kazdy mesiac by sa konal kontrolny den z ministerstva.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 08:28
od Peterman
Jozin z bazin:
Veľmi trefne a vystihujúce stav: konzorcium nemá ľudí a kapacity, resp. nie je ochotne ich zaplatiť ( ak by platilo primerane zaraz tam ma dostatok ľudí i strojov ); štát nechce/mozno nemá väčšie páky na staviteľa (zmluvy v našom state su takmer vždy postavené tak, ze štát ťahá za kratší koniec, súkromník si vďaka svojim právnikom a príp. "tlakom" na úradníkov zabezpečí lepšiu konečnú pozíciu pri problémových situáciách) a tak je teraz patová situácia

V kocke si napísal uplne všetko
Žiaľ Slovensko

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 08:34
od Peterman
Este dodám
Obávam sa ze z tých dodatkov a okresávania vznikne nechutný paskvil, ktorý nebude zohľadňovať perspektívne možné rozšírenie samotnej dialnice, mostov, podjazdov.... a zabije celé koncepčne riešenie a s ohladom na rast dopravy hlavne juhovýchodným smerom od BA, tranzit beriem ako samozrejmosť.
Ci dokonca zmení širkové / normové parametre dialnice, križovatky, dĺžky pripájacich a odpájacich pruhov, .... mam veľké obavy

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 09:46
od expwy
Ešte RAZ:

expwy napísal:Oni to práveže menia na ten ich súťažný návrh, ktorý predložili a štát ho odsúhlasil. Tieto zmeny mali byť formalitou.

Štát v koncesnom dialógu pripustil tieto zmeny na tlak "odbornej verejnosti", INEKO a neviem akých ešte odborných inštitúcii po čo najnižšej cene a rátal s nimi každý jeden uchádzač. Teraz tu máme výsledok a nechápem prečo sa teraz všetci zrazu divia...

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2018 03:16
od mel
expwy napísal:
aquila napísal:dalsia vec, preco d kelu radsej nevyhodia nezmyselnu MUK vajnory/cierna voda ?

tá križovatka nie je nezmyselná, má svoj zmysel. Križuje radiálu s intenzitami cez 11000 skv/24 hod, čo je viac ako niektoré cesty I. triedy na celom SK, a navyše nijako nelimituje ostatné stavebné objekty. Už som tu neraz písal, že to, že sa zdvíha niveleta D1 nemá nič spoločné s križovatkou Čierna Voda. Zdvih nivelety D1 je spôsobený požiadavkou MČ Vajnory viesť D4 pod D1. A tá križovatka nemá na tento fakt žiadny vplyv.


sorry expwy, nesuhlasim. Intenzity na tej ceste by sa praveze mali utlmovat a nie podporovat dialnicnou krizovatkou. cesta nema parametre na to aby z nej bola dialnicna krizovatka. myslim usek vo vnutri CV, nie v katastri SvJura, kde bude dialnica.

Toto je podla mna jasna nekoncepcnost tahat krizovatku na cestu ktora je zla len preto, ze uz cez nu aj tak chodi uz vela aut... rovnako do intravilanu priamo, tj kamkolvek/odkialkolvek budem chciet sa napojit idem priamo pomedzi domy vnutri CV. Co je na tomto koncepcne prosim?

Namiesto tej krizovatky by som postavil: Obchvat vajnor komplet a obchvat grobovm zachytne parkoviso vajnory ... cisto lokalna doprava - na 99% smerujuca do BA, ktoru treba vytiahnut z tych obci a nie podporit dialnicnou krizovatkou ... chapem, ze keby sa mala stavat v smere na obchvat CV ako je planovany (popri D1) tak by kolidovala s D1/D4 krizovatkou ... tam by to chcelo ine riesenie ... natlacit to ale na tu cestu pomedzi tie domy...

Tato krizovatka NAVZDY zafixuje stav, ze vajnorska a pezinska v CV budu hlavny tah a NIKDY sa ziaden obchvat CV nepostavi. Krizovatka Triblavina je uplne naoko bez pripoja (ktorym mal byt ten obchvat CV) tj akekolvek tvrdenie ze to nie je biznis zakladnej stavebnej jednotky biotipu les a hviezdnej krajiny je mimoriadne nedoveryhodne.

CV ma svoje problemy ale toto je klinec do rakvy podla mna. Z tohoto pohladu je praveze tolko kritizovany tvar krizovatky vyhodou, tie metre navyse snad nejaku cast potencialnej dopravy odradia.

expwy, ako moze MD a NDS stavat par metrov od seba s prepacenim Triblavinu a CV a neriesit ako sa vlastne napaja na dialnicnu siet uzemie medzi tym? Proste tu mate zjazd krizovatky a pre mna za mna aj po polnej ceste na nu pridite.

Rad si vypocujem akekolvek odborne argumenty ale nehnevaj sa, pozriet sa na mapu intenzity a povedat si "Oukej je tam jedenast, treba krizovatku", to mi nepride velmi koncepcne. Ale ako som spomenul, kludne sa necham poucit ako a preco ta krizovatka vznikla a preco takto a ake alternativy boli v hre a preco sa tato vybrala.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2018 16:42
od legal
Zmena stavby pred dokoncenim bola vyvesena 18.5.2018

http://www.biskupice.sk/files/documents/miestny-urad/diald4/d4r7180518.pdf

Zmena navrhovej rychlosti na zaciatok, zmeny strmosti nasypov atd atd

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2018 20:36
od Vlados
nezostáva kameň na kameni. prasiatko bude mať namiesto murovaného domčeka slamený...

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 07:19
od legal
Vlados napísal:nezostáva kameň na kameni. prasiatko bude mať namiesto murovaného domčeka slamený...


Dá sa rozumne predpokladať, že pár občanov sa naštve, minimálne kvôli cyklotrasám a zvieratkám a budú chcieť aktualizovať EIA....

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 18:43
od michaelse
keby vyradili krozivatku vajnory cierna voda tak okamzite je to podane na sude a boli by dlhe obstrukcie,saci sa pozret co sa deje okolo krizovatky triblavina,tam sa asi rok nic diat nebude (niezeby som bol ztoho smutny)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2018 18:58
od Jarolím
Pri Jarovciach začali stavať most a lávku cez kanál. Bežia práce hĺbkového zakladania na obidvoch stranách Dunaja. Majú tam niekoľko pilotovacích súprav, jeden základ už majú založený. Dal som zopár fotiek do fotogalérie.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 07:32
od korfo27
pridal som par fotiek s muk rovinka od rovinky po muk ,doprastav asfalt vymienal povrch a je to aj sirsie aspon valec bol s tejto spolocnosti gallery/album.php?album_id=265

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2018 12:15
od ullsus
Nové foto zo zakladania mostu cez Dunaj:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 3780329129
Zdá sa mi to alebo naozaj zvyšujú tempo ?

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2018 13:23
od Lorenc
Síce to vyzerá, že meškajú v podstate ide o veľa povrchových a jednoduchých úsekov, ktoré sa dajú rýchlo postaviť. Na príprave si dávajú záležať, a vyzerá, že myslia na všetko viď neustále aktualizovaný web. Dá sa pochopiť dlhšia príprava aj vysoká miera šetrenia, čo by na iných úsekoch na Slovensku veľmi prospelo. S kvalitou by som sa nebál 30 rokov to budu spravovať a odovzdať to musia opravené. Teraz by sme mali čakať údernú výstavbu a do dvoch rokov odovzdávanie prvých úsekov. To sme všetci zvedaví. :-D

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2018 13:35
od fh
Lorenc napísal: Dá sa pochopiť dlhšia príprava aj vysoká miera šetrenia, čo by na iných úsekoch na Slovensku veľmi prospelo. S kvalitou by som sa nebál 30 rokov to budu spravovať a odovzdať to musia opravené. Teraz by sme mali čakať údernú výstavbu a do dvoch rokov odovzdávanie prvých úsekov. To sme všetci zvedaví. :-D


No neviem neviem čo s tou kvalitou, asi si si nevšimol že tam sypú škváru z odpadu do násypov v oblasti ramien Dunaja tam kde sú chránené podzemné vody a takýmito spôsobmi "zlacňujú " výstavbu. Vidíš to tam moc optimisticky až jasánkovsky.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2018 13:41
od fh
A je v tom aj Vassal Eko čo ich nedávno aj s policajtami z NAKA zavreli.... úderná výstavba to teda fakt...

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -poslanci/

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2018 13:49
od Lorenc
fh napísal:Vidíš to tam moc optimisticky až jasánkovsky.


Nevidím veď pochybné firmy by ti predali aj asfaltovú drť ako černozem prvej triedy. Ale asi by taká firma nechcela mať ani eko záťaž, ktorá sa po 30 rokoch tiež môže prejaviť. Všetko, čo tam urobia zle sú pre nich časované bomby, za ktoré majú priamu kompetenciu.