Stránka 3 z 19

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2012 00:18
od PK
No usek Mierova - Senecka stacil rok po otvoreni preto, ze tam bola normalne povolena rychlost 130km/h.
To realne zvysovalo priepustnost toho useku a odradzovalo lokalnych ktori prechadzali len z jednej casti BA do druhej aby pouzili obchvat.
Pre tych ktori budu namietat, tak ano pri 130km/h je priepustnost vyssia ako pri 90km/h, je to sice na ukor bezpecnych odstupov, ale je vyssia.
Je jasne, ze usek od Pristavneho Mosta po Zlate Piesky potrebuje okamzite riesenie, zatial by sa vsak dalo ulavit aj jednoduchymi rieseniami.
Napriklad, momentalne som v US a tu je normalne, ze na pripajacom pruhu k dialnici su semafory a v pripade naplnovania kapacity dialnice, obmedzuju pripajanie tak aby sa dialnica nezahltila.
Vysledok, na dialnici nevznikne staticka zapcha a pracuje na maximalnej priepustnosti. Ak by sa pripajanie aut neobmedzilo, tak na dialnici, vznikne staticka zapcha a priepustnost padne na zhruba 1/3 az 1/6...

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2012 04:06
od JaNY
http://picasaweb.google.com/lh/photo/dG ... directlink
Tu je aj foto k tvojmu prispevku ktore som tu dal pred dvomi rokmi.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2012 08:37
od pristy27
S tou 130-tkou plne suhlasim a vzdy som sa tam v tom case snazil ist tych 130 aj ked sa to javilo byt dost uzke. Ci to bolo menej bezpecne necham na posudenie inym ale podla mna sa vyrazne zvysili aj intenzity a tym padom tam uz dnes asi 130 ani nie je mozna. Rozsirit sa estakada asi tiez neda, kedze hned v jej okoli je kopec novych ci starych stavieb. Tie semafory neviem ci by nieco poriesili, iba by preniesli casti tej zapchy na napajajuce sa cesty. Tym padom zablokujes aj cele okolie dialnice. Mozno na dialnici by auta isli krokom ale v celom okoli dialnice by to stalo. Neviem ci je to teda lepsie.
Ja som momentalne v Mnichove a tu sa pouzivaju ine semafory a to sa mi paci viacej. Nad odstavnym prudom svieti bud cerveny krizik alebo zelena sipka. Ked je aut vela, otvori sa odstavny prud a z 3 prudoveho obchvatu je hned 4 prudovy. U nas zase tazko predstavitelne riesenie kedze je to doplnene este o multifunkcne displeje predpisujuce mpr ktore su schopne ukazovat celu skalu rychlosti a nie len 80 a 100 (alebo je tam este moznost 60?) ako v pripade D1 Mierova-Senecka. Tiez odstavny prud na takychto usekoch musi byt o cosi sirsi, kedze ho vacsinou vyuzvaju kamiony.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2012 01:22
od PK
Tak tie semafory by URCITE nieco vyriesili. Princip je jednoduchy, ak vznikne na dialnici staticka zapcha tak sa priepustnost znizi zhruba na 1 auto za 4 - 5 sekund. Skus si to niekde odmerat ked budes v kolone ktora zastane a pocitaj raz za kolko sekund okolo nejakeho miesta prejde auto, ked sa zacne kolona rozbiehat. Toto je potom uzke hrdlo celej tej dialnice a urcuje maximalnu priepustnost.
Jedno auto za 5 sekund znamena priepustnost 720 aut za hodinu (3600s v hodine deleno 5s). V dvoch pruhoch to mas 1440 aut/h.
Ak dialnica funguje na maximalnu priepustnost tak sa ide zhruba 90km/h s odstupom okolo 1,3s medzi autami. Takze ti zodpoveda 3600s/1,3s=2769aut/h. Na dva pruhy to je 5538aut/h.
Cize pri vzniku statickej zapchy ti priepustnost padne na 1440/5538= 26% maximalnej hodnoty. Cize sa znizi zhruba stvornasobne!
Toto je presne to co sa momentalne deje na obchvate Ba denne. Doprava skolabuje, vznikne staticka zapcha a ideme realne na 1/4 kapacity.
Na pripajacich pruhoch sa ti vytvaraju realne vacsie kolony ako by boli za tym semaforom.Realita v US je, ze aj pri zapche na dialnici na tychto semaforoch nestoji viac ako 2 - 6 aut.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2012 19:54
od Andrej
Tender na DUR vyhralo rozsiahle konzorcium nasich najväcsich projekcnych firiem
"Združenie D4 Bratislava, Jarovce, Raca - DOPRAVOPROJEKT, a.s. + GEOCONSULT, spol. s r.o. + Alfa 04 a.s. + R-PROJECT INVEST s.r.o."
http://www.ndsas.sk/investicny-usek/123 ... 469&prm2=0

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2012 10:52
od duro_z_dediny
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=17320
Jednou z našich podmienok je, aby bol obchvat pri dedine zakrytý presypaným tunelom a D4 išla pod súčasnou D1,“ vysvetlil starosta Vajnor Ján Mrva.


Celkom dobre si to neviem predstaviť - myslel starosta tunel nad úrovňou okolitej pôdy ? Lebo tu je vysoká hladina podzemnej vody.
Druhá požiadavka je asi úplne nemožná - most D1 pri Vajnoroch ide len asi 1.6m nad úrovňou hrádze Šúrskeho kanála - to by sa musela D4 vložiť do záplavového pásma, keď rátam 4m...

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2012 09:26
od goral
Takuto spravu som zachytil
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnov ... _id=294207

Nevie niekto ake je finalne trasovanie D4?

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2012 12:17
od pohodak
jak finalne? na useku jarovce-ivanka sa nic ani menit nemalo, problemy su az okolo vajnor

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2012 16:02
od goral
No ja len ze kde sa da vidiet ten variant.
Lebo v Eia som nasiel este niekolko variantov

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2012 09:40
od Andrej
Trasovanie je uz nejaky ten cas ustalene, varianty sa tykaju len useku Ivanka-Stupava, aj to len ohladom vyskovej urovne dialnice.

Zaciatok vystavby je v r. 2014 uz davno nerealny pre prietahy v EIA a tendri na DUR. Na stranke NDS posunuli termin na polovicu r. 2015.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 20:53
od joe
V akom štádiu je príprava PPP projektu pre túto časť? Kedy nám to vážne oznámi nový vicepriemer?

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2014 15:33
od aquila
novinky z enviroportalu

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... anka-sever

- MUK jarovce sa zlepsila a nebudu tam dva kruhace na I/2, ale vlastne dve MUK, aj ked podla mna sa to dalo vyriesit lepsie a lacnejsie, ale stale lepsie ako hlupe kruhace

- zmena MUK ketelec, ktora uz bola publikovana v ramci useku R7

- negativum su dve odpocivadla rovinka, myslim si, ze by tam malo byt jedno velke pristupne z oboch stran, aj ked tu sa to mozno uzivi ...

- MUK Rovinka urobi I/63 dost excentricku (asi kvoli prekladakm VVN), ale zaroven teoreticky umozni mozno obchvat rovinky/dunajskej luznej v trase byvalej R7 variant C, kazdopadne by sa tam hodili kolektory ..

- super sprava je ze vypustili krizovatku most pri bratislave ale je tam naznacenie napojenie R1 a _zaroven_ aj privadzaca aka predlzenie galvaniho, co by bol super krok, keby sa podobne ako R7 predlzila R1 az po MUK galvaniho


- z krizovatky MUK zapad vypadla jedna vratna vetva na staru senecku smerom do mesta, co je v poriadku vzhladom k upravenej krizovatke D1/D4

- je tam naznaceny vychodny obchvat vajnor, ktory by podla mna byt skor realizovany ako tie hlupe kolektory, velmi by vajnoram pomohol

usek MUK Jarovce - MUK rovinka

[album_photo]18881[/album_photo]

usek MUK rovinka - MUK Ivanka sever

[album_photo]18882[/album_photo]

Diaľnica D4 je v celom riešenom úseku navrhnutá na návrhovú rýchlosť vn=120 km/hod s nasledovným šírkovým usporiadaním:
- D 26,5 v úseku križovatka Jarovce – križovatka Rusovce,
- D 33,5** v úseku križovatka Rusovce – križovatka Ketelec,
- D 33,5 v úseku križovatka Ketelec – križovatka Rovinka,
- D 33,5 v úseku križovatka Rovinka – križovatka Ivanka západ,
- D 26,5 + kolektory v úseku križovatka Ivanka západ – Ivanka sever
**v kategórii D 33,5 so štvorpruhovým šírkovým usporiadaním s územnou rezervou v strednom deliacom páse, t.j. so širším stredným deliacim pásom tak, aby v budúcnosti bolo možné výhľadové rozšírenie na 6–pruh smerom k osi diaľnice D4

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2014 19:53
od Qwert
Mám to chápať tak, že tie úseky, ktoré sú v tom zozname označené ako D 33,5 budú stavané ako 4-pruhové s rezervou na 6 pruhov?

Neviem inak, aký zmysel má zúžiť diaľnicu medzi križovatkami Rusovce a Jarovce, keď už 6-pruh, tak by bolo logické potiahnuť ho až po D2, teda križovatku Jarovce.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2014 08:50
od aquila
v textovej casti je k tomu napisane, ze sa ma presne toto zvazit, ci sa neurobi rezerva rovno aj v useku medzi tymito dvomi krizovatkami. tam sa zjavne vychadzalo z toho, ze by sa musela prebudovat terajsia cast od D2 po jarovce.. ale tu budu musiet aj tak z vacsej casti postavit nanovo ..

a hej, realne sa neplanuje ziadna cast budovat rovno na 6 pruh, ale s rezervou
nicmenej aj to je na slovenske pomery obrovsky posun vpred

inak MUK rovinka by by sa ozaj mohla urobit minimalne s kolektormi na I/63 .. ak nie 2+2

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2014 19:58
od Qwert
Aj len rezerva na 6 pruhov by bola na slovenské pomery obdivuhodná. Ja ako megaloman by som prijal rezervu aj medzi Ivankou a Račou. Hlavne ale aby tá rezerva bola aj na moste cez Dunaj, lebo by nebolo dobré, ak by sa rozšírenie na 6 pruhov riešilo na tomto moste na úkor odstavného pruhu.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2014 09:00
od aquila
ako bolo uz spominane, aj samotny most bude budovany s rezervou, a vlastne ten bude rovno na 3+3, akurat, ze zo zaciatku tam bude velmi siroky odstavny pruh ..

rezerva na v podstate vnutromestskej casti raca - ivanka by urcite bodla, ale zase radsej budem ak sa postavi naznaceny obchvat vajnor ..

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2014 19:47
od Qwert
Veď to, narozdiel od úseku Jarovce - Ivanka je úsek Ivanka - Rača bude vlastne vnútromestská komunikácia, teda okrem tranzitu sa tam bude motať aj dosť lokálnej dopravy. Nebolo by dobré znovu zopakovať tú chybu, keď sa vnútromestská D1 postavila iba 4-pruhová. Ďalšou možnosťou by bolo východný obchvat Vajnor akoby predĺžiť v podobe kolektorov pozdĺž D4 až po križovatku Rača.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2014 20:43
od Vlados
aquila napísal:inak MUK rovinka by by sa ozaj mohla urobit minimalne s kolektormi na I/63 .. ak nie 2+2

mimimálne most by tam mal byť na 2+2. mohli ZVN a VVN viesť zemným káblom... toľko miesta by tam zrazu bolo.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2014 11:54
od sergej
Urbanistická štúdia diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Bratislava, Rača
https://ndsas.telekomdrive.sk/public.ph ... 5&download (436 MB)

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2014 14:03
od aquila
tu su nejake vizualizacie.

az na tu katastrofalnu krizovatku cierna voda to vyzera super, a najma ze pocitaju pri tom moste cez dunaj aj cyklistami a chodcami

viewtopic.php?f=35&t=19399

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2014 16:46
od LubosG
Avšak zdá sa, že sa nepočíta s mostom 3+3 pruhy, či to len tá vizuálizácia je 2+2?

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2014 17:41
od ecce
ak som to spravne pochopil, tak most mal byt s rezerviu na 3+3, na co sluzi siroky odstavny pruh - ten je aj vo vizualizacii

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2014 20:31
od LubosG
Akosi sa mi ten odstavný pruh nezdá dostatočne široký na tú rezervu, možno len zle vidím, predsa je to len vizualizácia. A vizualizácia nie je až tak dôležitá pri súčasných stavbách (väčšinou ide o stavby cez žltý FIDIC), uvidíme čo bude v projekte a čo sa reálne bude stavať :wink: .

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2014 22:17
od peterle
Ten most sa mi páči. Ale aby to nedopadlo ako pri SP. Hrhove.
Odstavný pruh by mal mať, keď sa tam bude jazdiť 130.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2014 19:59
od mjk
19.9.2014 bolo začaté územné konanie o umiestnení stavby „Diaľnica D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever“ a o využití územia na kompenzačné opatrenia diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever
http://www.biskupice.sk/files/documents/stavebny-urad/cestar7ad4/oznam%20o%20uk%20na%20d4.pdf
Zaujímavé, že len po Ivanku. Zarážajúce je, že na tak veľkú stavbu dali minimálnu lehotu na vyjadrenie 7 pracovných dní. :evil: