Stránka 4 z 25

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2014 14:36
od janso
bolo vydane uzemne rozhodnutie. Viac tu: http://www.biskupice.sk/sk/Miestny-urad ... .html?ind=

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2014 01:14
od peter964
sergej napísal:Urbanistická štúdia diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Bratislava, Rača
https://ndsas.telekomdrive.sk/public.ph ... 5&download (436 MB)

zdravím vás, viete mi niekto poradiť kde by som mohol nájsť tento dokument ? na vyššie uvedenej webstránke je už nedostupný. ďakujem

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2014 13:55
od ANDi

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2014 01:43
od peter964
Ďakujem, ale akosi ten dokument EIA Ivánka sever - Rača nejde otvoriť. Potrebujem nájsť nejaký dokument ktorý pojednáva o tom, ako budú riešené súčasné existujúce cyklotrasy v oblasti Rače a Vajnor (napr. JuRaVa), dotknuté výstavbou D4 -ky počas výstavby, resp po jej ukončení.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2014 10:44
od Majkl
peter964 mozno ti toto pomoze:

Pre zabezpečenie prepojenia územia mestskej časti Vajnory s územím NPR Šúr je navrhnutý,
severne od križovatky Ivanka – sever, ekodukt, ktorý do budúcna umožní tak migráciu živočíchov
ako aj zatraktívni územie pre obyvateľov a návštevníkov mestskej časti. V nadväznosti naň
uvažuje riešenie s doplnením plôch krajinnej zelene, ktorá by prepojila biokoridor idúci pozdĺž
Račianskeho potoka prostredníctvom navrhovaného ekoduktu so Šúrskym kanálom
a nadregionálnym biocentrom v priestore okolo NPR Šúr. Uvedené plochy zelene by mali zároveň
zmierniť vplyv diaľnice D4 na obytné územia mestskej časti Vajnory. S využitím ekoduktu sa
uvažuje i pre prepojenie cyklotrasy vedúcej popri Šúrskom kanáli s územím Vajnor.

Viac info v prilozenom dokumente

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2015 12:20
od ANDi
Pozeram teraz na stranku D4R7 a som dopleteny... Napr. vo vizualizacii maju krizovatku Jarovce riesenu pekne jednoducho s dvomi MUK http://www.obchvatbratislavy.sk/uploads ... e-4-37.jpg Ale ked som si z tej istej stranky stiahol EIA s mapovymi podkladmi, tam je zakresleny paskvil s dvomi KO, a teraz plati co? Vizualizacie ci ortofotomapy?

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2015 12:42
od Andrej
Vizualizacie su z DUR, cize aktualnejsej proj.dokumentacie ako EIA. Vsetko sa este moze zmenit v DSP pripadne v realizacnej dokumentacii.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2015 16:01
od ANDi
Diky.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 09:57
od ANDi
Ako tak este pozeram, ten most ponad Dunaj sa nad sirsie koryto nedal dat... Cela ta estakada bude mat vyse 3 km (zhruba 3,250), tym padom to bude najdlhsi cestny most na Slovensku...

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 10:57
od mb1000
ANDi napísal:Ako tak este pozeram, ten most ponad Dunaj sa nad sirsie koryto nedal dat... Cela ta estakada bude mat vyse 3 km (zhruba 3,250), tym padom to bude najdlhsi cestny most na Slovensku...


Ta estakada pojde aj ponad chranene uzemie (ponad les), vid vizualizaciu, pohlad na vychod na MUK Ketelec od Dunaja, kde vidno kde konci cela estakada:
http://www.obchvatbratislavy.sk/uploads ... -10-43.jpg

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 21:53
od juraj1
ANDi napísal:Ako tak este pozeram, ten most ponad Dunaj sa nad sirsie koryto nedal dat... Cela ta estakada bude mat vyse 3 km (zhruba 3,250), tym padom to bude najdlhsi cestny most na Slovensku...


To trasovanie je v tom úseku najlepšie možné. Pozri si túto mapu:
http://www.region-bsk.sk/SCRIPT/ViewFil ... d=10050885

Je tam najmenší zásah do chránených území. Som veľmi rád, že sa zmenilo pôvodné trasovanie, ktoré malo zasahovať na jaroveckej strane do prírodnej rezervácie Dunajské ostrovy s piatym stupňom ochrany. Poznám to tam - pôvodné trasovanie by túto lokalitu zničilo. Inak tá rezervácia je zaujímavá - už prv tam boli len dva priechody, inak je zo všetkých strán oddelená ramenom. Jeden z priechodov už prebagrovali a v tom druhom lesnú cestu vysadili stromami. Nejaké informácie by mali byť na stránkach BROZ. Kus tak izolovanej a takmer panenskej prírody je na území Bratislavy asi ojedinelý.

Na druhej strane Dunaja zasa terajšia trasa prechádza koridorom medzi dvoma ďalšími prírodnými rezerváciami Gajc a Kopáčsky ostrov. Ostatne, šírka záplavového územia medzi hrádzami je zhruba rovnako široká a tam by vedenie telesa diaľnice na násype neprichádzalo do úvahy, čiže na moste sa príliš šetriť nedá.

Naopak, na čom by sa dalo šetriť, sú MUK. Napr. MUK s cestou I/2 pri Rusovciach je podľa mňa predimenzovaná a určite by ju bolo možné riešiť úspornejšie. O križovatke Čierna Voda škoda hovoriť. Okrem stavebných nákladov by sa ušetrilo aj na výkupe pozemkov.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 22:06
od ANDi
Je pravda, ze chranene uzemia som do uvahy nezobral, pride mi to divne kusok od rafinerie...

Nie nie, pri Rusovciach je to podla vizualizacie fajn, radsej teraz predimenzovat ako to o par rokov zase prerabat. Ale Cierna voda je fakt neskutocny paskvil, na tom sa tu asi vsetci zhodneme.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2015 23:20
od mareks96
To je uz raz tak ked mas uplne zbytocnu normu ktora zkazuje dialnicnu krizovatku z cestou tretej triedy tak to treba riesit niecim takymto ci uz zapadny ocvhat vajnor bude klasikfikovany ako ako pedlzenie niektorej cesty alebo privadzac, je to iba sposob obidenia zbytocnej normy.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2015 10:17
od aquila
MUK cierna voda je katastrofa, najhorsie je, ze na tych kruhacoch nie su ani priebezne pruhy a nie su to ani turbokruhace, tam to moze do istej miery blokovat dokonca D4 samotnu ...

plus ako bolo povedane, radsej sa to malo urobit inak a zaroven spojit aj s obchvatom vajnor ..

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2015 13:32
od fh
Je fakt ze trasa v oblasti Dunaja a jeho ramien je vedena asi najlepsim moznym sposobom z tych zlych...to prostredie tam by malo ostat co najmenej narusene ale ked tam ide clovek na biku musi zniest pohlad na zamocky zvane prepytujem hausboty, debilov na stvorkolkach, vecer drzo po hradzi behaju taxiky a zvazaju kdekoho na nocne party na hausbotoch v Jaroveckom ramene..tam klud uz nie je a hlavohrude spolu s politickou smotankou povazuju za spolocensku nutnost tam mat hausbot. Ze proti tomu bojuje par aktivistov zatial nepomohlo. Minuly rok som tam rano videl M. Hubu na starom oplieskanom bycikli, ten jeho zamysleny a znechuteny vyraz tvare hovoril za vsetko.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2015 14:28
od Peterman
MUK čierna voda sa urcite prehodnotí, taký paskvil, ktorý dopravu vo viacerych smeroch skomplikuje, resp. Chaoticky smeruje cez viac kruhacov - verím, že neprejde. Dá sa to vyriešiť dopravne a technicky jednoduchšie.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2015 00:19
od ELZ
Na zdravy rozum by som sa nespoliehal, vid vyjazd D2 Lamac zakonceny semaforom, co zacina v spickach robit rad aut az na dialnicu ... A preco to zjednodusovat, aspon bude viac prace na dlhsiu dobu ...

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 10:22
od aquila
nahodou som nasiel pri inom projekt planovane prelozenie privazaca pri jarovciach .. podla mna je to zase raz na prd urobene a mohol sa urobit normalny obchvat jaroviec ..

25268

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 10:35
od Peterman
Tak toto nie je šťastné riešenie. Ak je to teda definitívne ....

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 11:09
od Peterman
Aquila, tuším toto riešenie je len vynútené obyvateľmi Jaroviec v súvislosti s projektom filmových ateliérov, žiadne koncepčne riešenie aj s ohladom na D4. .... Zial

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 11:36
od Peterman
Alebo je to aj v spolupráci s dialniciarmi. Ale tak to nie je vôbec dobre riešenie, uz aj s ohladom na možnú výstavbu v Jarovciach

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 11:55
od Viktorius
Tieto veci tazko kritizovat preco je to tak a nie tak, projektanti vedia velmi dobre ako to moze byt su to predsa skuseny, vzdelany ludia. Avsak maju k disopzicii informacie ktore tu niesu a ktore maju vplyv nato preco tak a nie tak.

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 12:24
od ANDi
Netrep :D Toto isto nie je idealne riesenie...

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2015 20:23
od expwy
aquila napísal:nahodou som nasiel pri inom projekt planovane prelozenie privazaca pri jarovciach .. podla mna je to zase raz na prd urobene a mohol sa urobit normalny obchvat jaroviec ..

25268

Veď to aj ma byt obchvat Jaroviec. Od SO D-10 po SO D-08 je to dočasne napojenie na prevádzkovaný privádzač do dobudovania D4. Ved to inak ako napojiť stykovou križovatkou ani nejde. Po sprevadzkovaní D4 sa privádzač odstrihne od križovatky Jarovce a styková križovatka sa prebuduje na plynule napojenie medzi SO D-10 a D-08

Re: D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2015 10:43
od aquila
no len aby sa to ozaj aj tak vybudovalo, lebo bohuzial na slovensku mame silnu tradiciu docasne trvalych rieseni .. plus nic by sa nestalo, keby sa to rovno takto vybudovalo, len by sa tam dalo patricne znacenie

plus podla mna aj SO D-09 sa mohlo rovno urobit v style terajsieho napojenia privadzaca na jantarovu, takto je to zbytocne klukat ..