R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 04. Máj 2021 22:37

"se vším všudy" je aj paralelná cesta cez Šalkovú?
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Máj 2021 09:49

V tomto skrátenom úseku by sa tá paralelka prepájajúca MÚK Biotika a MÚK BB-východ "uživila". Zbytočne bola navrhnutá v úseku od MÚK Biotika na východ (rovnako ako pri krásnonadkysuckom Blažkove na D3).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 873
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 05. Máj 2021 23:21

Ak by sa uživila paralelka, tak by klesli intenzity na I/66 a potom nebude žiadny dôvod na rozšírenie I/66. Ušetril som si 180 mil. ÚHP sa môže inšpirovať.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Máj 2021 08:34

Tie 2km by stáli 180mil.?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 873
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 06. Máj 2021 09:20

Som to tam nenapísal korektne. Ušetril si 180 za nepokračovanie R1.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 149
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Máj 2021 14:43

To áno. Určite by stačilo (na fóre veľmi obľúbené) rozšírenie cesty na 4 pruhy po Biotiku s CSS do Šalkovej a preklasifikovať ten kúsok R1 od MÚK BB-východ na cestu I. triedy. Pri Biotike by už nebolo potrebné ani MÚK robiť, stačila by odbočka á la križovatky na ceste II/583 pri Kii - ľavý pruh bude slúžiť pre odbočenie doľava a pripájanie zľava na smer Brezno, pravý bude pokračovať rovno a dvesto metrov za križovatkou splynú do jedného: https://goo.gl/maps/X7VP6PyJ1s1zQBtB7

Prabľém soľvd.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 873
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod lostrail » 09. Máj 2021 12:55

Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu a tiez budoval cestu aj s nejakou krajnicou, aby vsade nemusela byt MPR 70km/h)). Klucove a velmi vytazene krizovatky riesit ako MUK, pri ostatnych zvazit samotnu potrebu krizovatky, dalej potrebu lavych odboceni a podla toho prisposobit. CSS vyuzit v naozaj krajnych pripadoch. Napr. planovana R8, ktoru ktosi zasa nedavno vytiahol, by sa vobec nemusela stavat. Postacilo by existujucu I/64 medzi NR a Hradistom takto prebudovat, doplnit obchvaty obci (prerobit aj kruhac pri Topolcanoch), lokalne zvysit MPR na 110 km/h, kde to pojde, a za zlomok ceny rychlostnej cesty by bol problem k spokojnosti vyrieseny.

Podobne to vidim aj pri Horehronskom tahu - namiesto rychlostnej cesty rozsirit existujucu cestu po Brezno na 2+2 a nadvazujuce cesty aspon upravit na parametre slusnych jednotiek s predbiehacimi pruhmi do stupani (Brezno - Dobsina - Roznava, Brezno - Tisovec - Roznava) s doplnenim subeznych cyklotras. Lenze to by sa tazsie kradlo, kedze ist v povodnej trase zaroven znamena mensiu potrebu vykupu pozemkov, na ktorych sa niekto moze nabalit.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 391
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod milan_KM » 09. Máj 2021 18:51

Dovolím si nesúhlasiť. Táto cesta je ako stvorená na striedavý trojpruh s úspornými MUK.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Máj 2021 22:57

lostrail napísal:Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu


Lenze tie 2+2 (je jedno, či so žltým pásikom, alebo bez) majú jeden veľký problém, pre ktorý ich ani bratia česi už nestavajú a kde sa dá, ich prerábajú.

Toto je ten problém: https://goo.gl/maps/L2Py1D8qUJVEanWo8
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 873
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Noris » 09. Máj 2021 23:26

Presne tak... Krasnym prikladom je ceska cesta I/48, ktora je/bola riesena prave tymto smerovo nerozdelenym stvorpruhom. Cesta smrti, najnehodovejsia a najnebezpecnejsia cesta na uzemi kraja. Preto sa zacalo s jej prestavbou na D48 v parametroch plnohodneho stvorpruhu s odstavnymi pruhmi.
Este si neodpustim poznamku, ze pre tranzitny smer Polsko - Rakusko (Krakow - WIen) sa pomaly rysuju dve plnohodnotne pararelne trasy, a to cez Cesko v kombinacii D48/D1/D52 a na Slovensku D3/D1/D4. Celkom pekny luxus pre Poliakov, pricom mnoho narodnych usekov je samozrejme potrebnych pre lokalnu dopravu, avsak prave tranzit je castym argumentom pre niektore prepotrebne prihranicne useky. Vznika tu tak trochu nepomer medzi touto a ostatnymi tranzitnymi trasami.
Noris
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 15. Apr 2021 08:30

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod JaNY » 10. Máj 2021 00:54

metelesku.blesku napísal:
lostrail napísal:Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu


Lenze tie 2+2 (je jedno, či so žltým pásikom, alebo bez) majú jeden veľký problém, pre ktorý ich ani bratia česi už nestavajú a kde sa dá, ich prerábajú.

Toto je ten problém: https://goo.gl/maps/L2Py1D8qUJVEanWo8

Samozrejme ze je to hlupost povolit odbocovat v lavo v rychlejsom vnutornom pruhu . Nechapem ako mozu/mohli povolovacie organy takto rozmyslat. V zastavanej oblasti samozreje piaty vnutorny pruh pre odbocenie do lava. Napr. na tejto foto je dost miesta na takuto prerabku.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod lostrail » 12. Máj 2021 12:13

No a ked je to taky problem, potom je este moznost setrit tak, ako na madarskej M86. Makadamovy odstavny pruh so zalivmi, ktore su asfaltove, resp. stavat nieco medzi rychlostnou cestou a cestou 2+2, ale lacnejsie.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 391
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jún 2021 18:54

"Plán výstavby diaľnic sa ešte bude otvárať. Ktoré úseky sa doňho dostanú, závisí napríklad od toho, či sa preukáže, že most v havarijnom stave pri Ľupči sa dá riešiť aj inak než 170-miliónovou diaľnicou."
https://e.dennikn.sk/minuta/2416638

V doplňujúcej odpovedi však už ministerstvo vysvetľuje, že viacmenej mu ide len o opravu mostu, „čím sa sa rozpočet upraví, a tým dôjde k uvoľneniu zdrojov na ďalšie projekty.“ viewtopic.php?f=35&t=25534&view=unread#unread
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.