Stránka 11 z 13

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 13:28
od pohodak
tych osobnych aut co idu z donoval na oravu je konkretne kolko ze sa nam oplati vyhodit 140 milionov eur navyse?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 13:43
od rastislav5
pohodak napísal:dat tam zakaz pre auta nad 3.5t nie je az taky problem

Asi to nebude take jednoduche, ked to tak nefunguje vo Vrutkach, kde polske kamiony od Ziliny smerujuce na strednu R3 nevyuzivaju krizovatku D1 R3, co je len 4 km zachadzka, ale idu cez mesto. Ide o podobny pripad - z cesty prvej triedy popod Strecno by mali odbocit na dialnicu a rychlostnu cestu, aby sa vratili spat na cestu prvej triedy smer Turcianske Teplice, ale nerobia to, lebo obchvatova trasa cez dialnicu a rychlostnu cestu je dlhsia a trva porovnatelne alebo dlhsie.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 13:54
od nevo83
ale ved mame PZ, inspektorat prace budem odstavovat a buzerovat kamionistov, ze si rozmyslia tam chodit napriek zakazu /ak tam je resp bude/ statna pokladna sa rychlo naplni... Skus v Nem alebo Rakusku nerespektovat zakazy alebo zakony... mile radi Ta budu kesovat, nemas nevadi- odstav kamion zabavujeme...

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 13:57
od rastislav5
pohodak napísal:tych osobnych aut co idu z donoval na oravu je konkretne kolko ze sa nam oplati vyhodit 140 milionov eur navyse?


Neobhajujem peniaze navyse, len kopirujem data zo scitania: na Donovaloch pri poslednom scitani 1405 nakladnych aut, 6695 osobnych a 40 motocyklov. Samozrejme nie vsetky smeruju na Oravu, v Ruzomberku konci cast osobnych aj nakladnych (Mondi).

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 14:17
od Jano1


Z ktoreho je to dokumentu, z ktoreho roku?

Tie intenzity tam vyzeraju dost divne.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 14:29
od rastislav5
nevo83 napísal:ale ved mame PZ, inspektorat prace budem odstavovat a buzerovat kamionistov, ze si rozmyslia tam chodit napriek zakazu /ak tam je resp bude/ statna pokladna sa rychlo naplni... Skus v Nem alebo Rakusku nerespektovat zakazy alebo zakony... mile radi Ta budu kesovat, nemas nevadi- odstav kamion zabavujeme...

"ak tam zakaz bude..."
Otazka je, ci tam bude. Tu napr. Slanec ziadal obmedzenie pre nakladne automobily, na co mu ministerstvo odpisalo, ze to chce riesit plosne, proti comu je ale Cesmad: https://www.topky.sk/gl/163892/1171326/ ... me-rokovat
A to islo o cestu 2. triedy, nie 1. triedy ako je to v Ruzomberku.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 14:34
od Jano1
Lorenc napísal: Ostatne ako dokoncili Turiecku betonku ubytok dopravy z Donoval nieje zrejmy ba priam ziadny.


Turcianska betonka je len jeden z problemov na tejto trase. K presmerovaniu nedojde kym nebude v prevadzke Visnove, Cadca a nejako vyriesena Radola, v idealnom pripade aj Kremnicke Bane obchvat a R3 MT obchvat.

A zaujimalo by ma na zaklade coho vies posudit ci sa nieco presunulo/nic nepresunulo na I/65? Na Donovaloch je dana intenzita vysledkom predovsetkym z pretazenia Strecna a Ziliny dopravou a mnohi volia radsej trasu cez Donovaly.


Uradnici na NDS/MD namiesto toho, aby robili poriadne tendre, ktore by netrvali roky, aby poriadne prezreli projektovu dokumentaciu a optimalizovali naklady, namiesto toho aby pripravili poriadne zmluvy a sledovali ich dodrziavanie, vymyslaju dalsie cesty, ktorych opodstatnenost/neopodstatnenost sa prejavi po dostavani rozostavanych usekov, ktore uradnici dalej uspesne babru, v horsom pripade rovno sabotuju.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 15:02
od Jano1
Yoggy52 napísal:Tu nejde o to, co je to za mesto, ale ake su poziadavky dopravy...


Poziadavky dopravy su asi take, ze cast z 13,7 tisic v/24h na I/59 (scitanie 2015) by sa presunula na obchvat. Co sa stane po dostavani Visnoveho a D1 Hu-Iv, klesne tato intenzita pod 10 tisic? Nebude vacsina z tychto zhruba 10 tisic v/24h smerovat do RK a na Oravu? Kolko bude na tom obchvate 4 tisic v/24h ci este menej ak sa bude realizovat variant V3?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 15:14
od pohodak
rastislav5 napísal:
pohodak napísal:tych osobnych aut co idu z donoval na oravu je konkretne kolko ze sa nam oplati vyhodit 140 milionov eur navyse?


Neobhajujem peniaze navyse, len kopirujem data zo scitania: na Donovaloch pri poslednom scitani 1405 nakladnych aut, 6695 osobnych a 40 motocyklov. Samozrejme nie vsetky smeruju na Oravu, v Ruzomberku konci cast osobnych aj nakladnych (Mondi).


a z toho vsetkeho este velka cast smeruje na vychod a nejaka aj na zapad...ak sa na to pozrie clovek na mape tak samozrejme cerveny variant dava najvacsi logicky zmysel, ale ak ma byt vyrazne drahsi a maju tam zas byt problemy s mondi tak oranzovy s tym ze sa na jeho casti akurat opravi I/18 je podla mna velmi slusny kompromis

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2019 19:32
od Lorenc
Podpisali dodatok ...

VII.2.1)
Opis úprav
Dodatok č. 1 k ZM/2018/0381
Predmetom dodatku v zmysle §18 ods.1 písm. c) sú práce, ktoré neboli súčasťou Zmluvy a Zhotoviteľ ich nemohol predvídať.
Vplyv na Zmluvnú cenu Diela je navýšenie o 216 680 € bez DPH.
VII.2.2)
Dôvody na úpravy
Nutnosť zmeny spôsobená takými okolnosťami, ktoré verejný obstarávateľ / obstarávateľ nemohol predvídať
Opis okolností, ktoré si vyžiadali zmenu a vysvetlenie nepredvídanej povahy týchto okolností: Na zákl. rokovaní s prevádzkovateľmi lomov je potrebné preveriť zmenu trasovania rýchlostnej cesty s ohľadom na dobývacie priestory lomov Ružomberok II a Ružomberok III a jej odklon juhovýchodným smerom od cesty I/59 a situovanie križovatky Ružomberok, juh. Z dôvodu napojenia nasledujúceho úseku sa mení dĺžka riešeného úseku, kt. pôvodne končil v km 25,000 a bude končiť v km 25,775. Z dôvodu zapracovania povolených investičných zámerov iných subjektov je potrebné preveriť zmenu návrhu trasovania R1 a prepracovanie mimoúrovňovej križovatky Ružomberok, východ a jej prepojenie na cestu I/18.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2019 13:19
od vladymyr14
Podľa mňa Variant oranžový (V3) by mohol byť dobrý , že keby bol aj tunel čebrať uzavretý pre nehodu alebo údržbu, či????

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2020 23:03
od WOoFeR
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/k ... oint&dt=-#
už začali vykupovať pozemky ? neviete niekto niečo o tom ? podla tohto asi už áno

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2020 23:09
od Vlados
Nie sú založené ani LVčka. To nevyzerá na výkup.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2020 04:01
od Lorenc
WOoFeR napísal:https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster?bm=zbgis&z=15&c=19.320137,49.062671&sc=n&it=point&dt=-#
už začali vykupovať pozemky ? neviete niekto niečo o tom ? podla tohto asi už áno


Urcite sa trasa vytycuje kedze sa robi projekt.
Takto zadefinovana trasa bez zmeny vlastnictva je aj ma useku BB-SL.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2020 09:29
od esteen
S vytyčovaním to nemá nič spoločné. V rámci DSP sa robia geometrické plány na trvalý záber. Tie sa robia podľa katastrálnych území cez ktoré trasa prechádza (v tomto prípade k.ú. Ludrová a časť k.ú. Ružomberok). Takto vytvorené plány si dá NDS zapísať do katastra. Vlastníctvo novovytvorených parciel sa nemení, tzn. že vlastníkmi sú stále pôvodní vlastníci. Takto vytvorené a následne zapísané geometrické plány sú podkladom pre MPV. Nie je však časová súvislosť medzi zapísanim geometrického plánu do katastra a následným MPV. Kľudne to môže byt aj 10 rokov. Takže to, že v Ludrovej je už zapísaný geometricky plán ešte neznamená samotné MPV, len je to na dobrej ceste.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2020 20:19
od EmBe
Už pokročili v zápise ďalších GP do katastra. Trasa sa postupne črtá. Vieme, na ktorý úsek sa robí projekt? Len RK, juh - I/18? Alebo až po D1?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 23:18
od Lorenc
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/k ... 49.080144#

JJ už je tam aj MÚK RK východ, ktorý bol k Ivachnovskému variantu.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2020 14:12
od slovakrail
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... zovatka-d1

Zaverecne stanovisko je na svete, sice este nepravoplatne... ale je :)

Zaciatok vystavby je v dokumente uvedeny na 11/2022, je to podla vas realne? Alebo je to uplne mimo?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2020 14:18
od pohodak
uplne nezmyselny termin aj keby to bol top prioritny usek, pricom pred tymto mame tak 30 dolezitejsich veci na vystavbu...ked tak 2032 a aj to som optimista

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2020 08:33
od Ister
to ano mas urcite pravdu.. len ak budu nejake volne peniaze tak budu mat problem kde ich minut, kedze nie je vela veci pripravenych na realizaciu

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2020 09:33
od pohodak
a tento usek je akoze pripraveny? :) ved maju akurat cerstve zaverecne stanovisko EIA, takych usekov je po slovensku zo 20...za mna doslova _hocico_ z R2/R3/R4 alebo vychodnej D1 radsej ako toto

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 21:03
od EmBe
Lorenc napísal:https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster/?bm=zbgis&z=15&c=19.338512,49.080144#

JJ už je tam aj MÚK RK východ, ktorý bol k Ivachnovskému variantu.


Dlhšie sa tam nič nedialo, no už je to asi komplet nahodené aj s MÚK RK, juh.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 19:15
od jarino
Tento projekt je ekonomicky nerentabilný.
B/C je v prípade úseku RK, juh - RK, východ cca 0,4.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 19:18
od cPalo
podľa mňa tam treba obchvat RK V-J v parametroch II.triedy celá R1 je dobudovaná :D

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2021 19:53
od Lorenc
Keby to je ucelený úsek do Likavky a nie do Ivachnovej určite by bola rentabilita lepšia.
Tam by boli zaručené intenzity a neriešili by sa tam tie vratné vetvy do Ivachnovej.