Stránka 14 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2023 08:00
od VojtoTT
zdravím, 10-dňová lehota na odvolanie už uplynula. neviete niekto, či prišlo k odvolaniu niektorého z účastníkov?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2023 11:06
od Palo
Aktuálny stav: Zdá sa že sa nik proti vyhodnoteniu ponúk neodvolal a tak sa môže podpísať zmluva.

Viac tu: https://www.historiadialnic.sk/

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2023 11:03
od metelesku.blesku
Neuveriteľné. VO trvajúce 5 mesiacov!

Zaujímavé, že sa za šermiara obstarávaniam tak nedarilo. Čím to asi bude? Veď to bol najlepší minister dopravy v celom vesmíre. :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2023 16:48
od Lorenc
ok výnimka potrvrdzuje pravidlo. Ale zeleznica pri poprade bol totalny fail...
Cena aj cas.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2023 13:29
od pa3ck
Predsa len máme zádrhel viewtopic.php?f=35&t=26646

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2023 21:12
od badger-FB
a čo im vadí, čo sú nové zistené skutočnosti? nejaké zmeny v teréne, zmeny vo financiách NDSky, či niečo iné???

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 08:47
od jozin z bazin
Skrtanie financii je v sucasnej dobe univerzalna vyhovorka (a aj uveritelna).

Ale kedze neuviedli ziadne podrobnosti, tak ocakavam nejaky tazky pruser :(

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 10:46
od krompacik
ja si myslím že v peniazoch to nebude....písali že : „komisia pre vyhodnotenie ponúk, bude aktuálne nútená pristúpiť k opätovnému prehodnoteniu súťaže“ - takže sa dopustili daakeho pochybenia v súťaži...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 11:07
od jarino
Podľa Oznámania o zrušení výsledku vyhodnotenia ponúk sa ponuky budú opätovne vyhodnocovať.

Ak by neboli financie, jednoducho by VO zrušili.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2023 15:00
od aquila
nieco som dal do MT, kde to je naznacene

viewtopic.php?f=35&t=26647

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2023 15:50
od Palo
25.7.2023: NDS prijala ponuku súťažiaceho prvého v poradí
21.8.2023: NDS zrušila vyhodnotenie ponúk a poradie uchádzačov (bez uvedenia dôvodu)
??.9.2023: NDS vylúčila súťažiaceho voči čomu podal námietku
14.9.2023: Začalo sa konanie proti vylúčeniu zo súťaže
Aktuálny stav: Čaká sa na dodanie dokumentácie z NDS do UVO

Viac tu: https://www.historiadialnic.sk/

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2023 09:03
od Palo
25.7.2023: NDS prijala ponuku sútažiaceho prvého v poradí
21.8.2023: NDS zrušila vyhodnotenie ponúk a poradie uchádzačov (bez uvedenia dôvodu)
5.9.2023: NDS vylúčila súťažiaceho voči čomu podal námietku
14.9.2023: Začalo sa konanie proti vylúčeniu zo súťaže
21.9.2023: Bola dodaná dokumentácia k súťaži z NDS do UVO
Aktuálny stav: Plynie lehota na rozhodnutie UVO vo veci námietky a to do 20.10.2023


Viac tu: https://www.historiadialnic.sk/

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2023 12:22
od badger-FB
Ešte stále NDS "neodtajnila" svoje dôvody?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2023 17:39
od metelesku.blesku
Z následného vylúčenia uchádzača sa tie dôvody dajú domyslieť.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2023 18:03
od badger-FB
Čo by si si teda domyslel ty?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2023 20:28
od metelesku.blesku
Napríklad, že vylúčili uchádzača s najnižšou ponukou, ktorého ponuku najprv prijali. To môže byť jeden z dôvodov.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2023 23:11
od Lorenc
Alebo cakaju na novu vladu?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2023 00:03
od traveler
:lol: ine kocurkovo toto.. take polsko len pozera a smeje sa neschopistanu.. a bude sa duplom smiat po tom co si tu butatoti zvolili..

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2023 16:10
od jozin z bazin
Minister dopravy Lančarič rozhodol o odvolaní Vladimíra Jacka z funkcie generálneho riaditeľa NDS. Dôvodom bolo manažérske pochybenie pri tendri na výstavbu R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.


Zeby sme sa coskoro aj dozvedeli, co sa stalo ?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2023 18:15
od jarino
ÚVO vrátilo Doprastav späť do hry.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2023 06:51
od VojtoTT
Takže keď tomu správne rozumiem NDS vyhlásila víťaza, potom to vzala späť (vraj pre novo-zistené príčiny, ktoré dodnes nezverejnila) a nakoniec ho ÚVO vrátil späť, lebo je všetko v poriadku...takže sme stratili 3 mesiace úplne zbytočne
aspoň tentokrát za to niekto aj vyvodil zodpovednosť

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2023 08:44
od magnus
Nasli sme dovod na odvolanie, chacha :-P

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 11:09
od jarino
jozin z bazin napísal:
Minister dopravy Lančarič rozhodol o odvolaní Vladimíra Jacka z funkcie generálneho riaditeľa NDS. Dôvodom bolo manažérske pochybenie pri tendri na výstavbu R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča.


Zeby sme sa coskoro aj dozvedeli, co sa stalo ?

Rozhodnutie ÚVO:
https://www.uvo.gov.sk/dohlad/namietky/ ... ff4da4b55d

Opäť sa jedná o blamáž v podaní NDS... Ak by nerobili kraviny, tak zmluva je už s vysokou pravdepodobnosťou podpísaná. Podpisujú zákazky za stovky miliónov a nie sú schopní vyhodnocovať ponuky ani len v súlade so svojimi súťažnými podmienkami!

Chronológia:
1) Doprastav a Metrostav podali najnižšiu ponuku.
2) Následne boli vyhodnocované podmienky účasti. V rámci nich NDS vyhodnocovala splnenie podmienok aj v prípade uvažovaných subdodávateľov. Doprastav a Metrostav na archeologický prieskum uvažovali s využitím služieb Archeologického ústavu SAV.
3) NDS zistila, že Doprastav s Metrostavom nedodali žiadne dokumenty, ktorými by deklarovali splnenie podmienok v naväznosti na paragraf 41 odsek 1a a 1b ZVO resp. v naväznosti na súťažné podmienky, kde bolo stanovené, že uchádzači majú predložiť zoznam uvažovaných (slovo uvažovaných znamená, že do podpisu zmluvy sa ten zoznam môže meniť...) subdodávateľov s uvedením názvu, adresy, atď. Doprastav a Metrostav tam práve nahodili Archeologický ústav SAV.
4) NDS požiadala o vysvetlenie, kde upozornila, že v ponuke nie sú dokumenty či tento subdodávateľ spĺňa podmienky účasti a okrem iného spomínaný ústav nie je zapísaný v Registri partnerov verejnej správy.
Podľa paragrafu 11 odsek 1 písmeno b: "Verejný obstarávateľ a obstarávateľ nesmie uzavrieť zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom, ktorého subdodávateľ a subdodávateľ podľa osobitného predpisu majú povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora."
5) Doprastav uviedol, že o tom vedia, ale že Archeologický ústav SAV tam nemusí byť zapísaný.
Dôvod je ten, že podľa Zákona 315/2016 o registri partnerov verejného sektora subjekty verejnej správy tam nemusia byť zapísané. Podľa Zákona o 523/2004 o rozpočtových pravidlách verejnej správy subjektami verejnej správy sú organizácie vedené v registri Štatistického úradu SR.

Z toho vyplýva, že zápis subdodávateľa Archeologický ústav SAV v Registri partnerov verejnej správy nie je potrebný.

Zároveň Doprastav s Metrostavom doplnili Zoznam subdodávateľov o ďalšieho subdodávateľa na predmetnú činnosť, ktorý bol v Registri zapísaný a všetky podmienky spĺňal.

6) Následne NDS vyhlásila úspešného uchádzača.
7) Medzitým bol spomínaný subdodávateľ zapísaný v Registri partnerov verejnej správy (bolo to 21.7.2023, t.j. v deň, kedy Doprastav s Metrostavom zaslali vysvetlenie, že subdodávateľ tam nie je zapísaný a nie je to podľa slovenskej legislatívy potrebné).
8) Nasledovala výzva o súčinnosť v rámci ktorej mal úspešný uchádzač predložiť Zmluvu. V Zmluve v časti Zoznam subdodávateľov bol uvedený spomínaný subdodávateľ. V NDS-ke počas kontroly pred podpisom Zmluvy štaturármi zistili, že tento subdodávateľ je zapísaný v uvedenom Registri, avšak pri vysvetľovaní ponuky Doprastav+Metrostav tvrdili, že nie je. Komisia rozhodla, že sa jedná o novú skutočnosť kvôli ktorej musia zrušiť rozhodnutie o oznámení úspešného uchádzača, lebo došlo k nesprávnemu vyhodnoteniu podmienok účasti.
8 ) Nasledovala žiadosť o vysvetlenie, v ktorom NDS žiadala informáciu, kde v ponuke sú dokumenty, podľa ktorých Subdodávateľ spĺňa podmienky účasti.
9) Doprastav s Metrostavom odpísali, že NDS už na uvedenú otázku odpísali a ak má za to, že chýbajú dokumenty, podľa paragrafu 41 odsek 2 Zákona o verejnom obstarávaní je povinná požiadať uchádzača o nahradenie uvažovaného subdodávateľa subdodávateľom, ktorý podmienky spĺňa.
Zároveň uviedli, že obidvaja subdodávatelia uvedený v Zozname subdodávateľov, ktorý majú realizovať Archeologický prieskum spĺňajú podmienky účasti a sú v tom čase zapísaný v Registri partnerov verejnej správy. Taktiež uviedli, že NDS je podľa zákona o VO povinná skontrolovať pravdivosť údajov v ponuke pričom ak by to urobila, prišla by na to aj sama.
10) Následne NDS uchádzača z VO vylúčila. Dôvodom bola absencia dokumentov a chýbajúci zápis subdodávateľa v Registri partnerov verejnej správy k dňu predkladania ponuky. Vraj Komisia hodnotiaca ponuky nemohla vyhodnotiť, či subdodávateľ spĺňa podmienky účasti. Zároveň NDS odmietla akceptovať, že by mal byť subdodávateľ nahradený iným subdodávateľom.


Komentár
Je teda zjavné, že subdodávateľ v Registri nemusel byť zapísaný.
Zároveň posledné dve vety v bode 10, ktorými opisujem konanie NDS, sú priam zarážajúce.
Dôvod:
1) Zákon nehovorí o tom, že Obstarávateľ má hodnotiť v procese vyhodnocovania ponúk, či subdodávatelia splnili podmienky účasti. Dôvod je ten, že uchádzači v ponuke uvádzajú iba uvažovaných subdodávateľov, ktorých zoznam sa až do podpisu Zmluvy môže meniť.
2) NDS v súťažných podkladoch píše, že uchádzač je povinný poskytnúť Zoznam subdodávateľov najneskôr do lehoty stanovenej vo Výzve na poskytnutie súčinnosti (pred podpisom zmluvy...). A zároveň podľa tých istých podkladov je uchádzač Zoznam subdodávateľov predložený v ponuke oprávnený aktualizovať.

Z toho vyplýva, že hodnotenie splnenia podmienok účasti subdodávateľmi v čase, keď uchádzač môže tento Zoznam meniť, je predčasné. A vylučovať niekoho na základe toho riadna hlúposť.
To že NDS píše v súťažných podkladoch o možnosti aktualizovať zoznam subdodávateľov a následne to pri vyhodnocovaní ponúk odmieta vykonať je čerešnička na torte.

Takže konajú nielen v rozpore so zákonmi, ale aj vlastnými súťažnými podkladmi... A to je už čo povedať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 14:04
od jozin z bazin
Mne to pripada, ako keby naschval robili vsetko pre to, aby sa nezacalo stavat, resp. aby to nezacal stavat aktualny vitaz. Aby to po volbach mohli znova "vyhodnocovat" a prihrat spravnemu uchadzacovi ...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2023 13:02
od Lorenc
Minule som porovnával intenzity na sčítacom úseku 90897.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=33747

Je to úsek pri Slovenskej Ľupči.

2010 : 9 971
2015: 12 387
2022: 15 008

Asi najväčší nárast dopravy v sledovanom výseku.

Napríklad Kremnica má podobné intenzity ako v roku 2010, Šturec dokonca menšie a Donovaly majú mierny nárast porovnávam s 2022
Významné nárasty má aj R1 ZH ZV za posledných 5 rokov stúpla intenzita o cca 35%.