pozdravujem Váááás...
...zas raz vypotím zopár múdrostí...
K intenzite dopravy...
Celkové priemery sú jasné .... zaujímavé je grafické znázornenie dopravného zaťaženie a najmä podielu nákladnej dopravy. Softvér kontroly cesty vie vygenerovať grafické znázornenie priebehu dopravného zaťaženia v čase
(po krátkom boji sme ho k tomu dokonca aj dokázali prinútiť) Je veľmi názorné vidieť, ako ráno zhruba o šiestej začína intenzita dopravy stúpať, okolo desiatej trocha klesne a znova stúpne asi od pol tretej. Od šiestej
(18) to ide dole a od desiatej
(22) už sa krivka plazí kdesi dole. Od polnoci ďalej chcípl pes. Predvýkendová a výkendová krivka samozrejme vyzerá inak. Piatková večerná špička je výraznejšia a trvá dlhšie
(klesá až po pol ôsmej (19:30)), nedeľná zase stúpa skôr - už od druhej
(14), ale aj skôr klesne. Prekvapilo ma, že ani v sodotu nie je výrazne menej áut na trase.
Zaujímavé je aj znázornenie podielu nákladnej dopravy. Denný priemer je vcelku pravidelne 10%, alebo tesne nad. Ale ako začínajú ubúdať osobné autá, kamiónov je stále rovnako, alebo dokonca pribudnú. Takže v grafe klesá čiara celkovej dopravy dole a čiara podielu nákladnej dopravy
(ktorá sa dovtedy vlnila kdesi hlboko dole) vystrelí vysokóóó až k hornému okraju.
A teraz o ničom úplne inom :
Zaujímavé
(alebo až prekvapivé) zistenie : suverénne najčastejšou príčinou núdzového státia vozidiel na ceste je .... nedostatok paliva. Určite aspoň tri štvrtiny stroskotancov blikajúcich na krajnici nemá benzín/naftu. Bežne 3 až 8 kusov denne. A to nielen osobáky, ale už sa to stalo aj kamiónu
(sic !) Pri tom som bol osobne a mnohé slová čo postihnutému šoférovi povedal jeho šéf, keď mu priviezol naftu som ešte nepoznal... K tomuto patrí dôležité upozornenie : nepýtajte sa ma prečo, ale hliadky už nevozia bandasky s palivom. Komu dôjde benzín, ten si do pol hodiny palivo zoženie
(je jeho súkromný problém ako), ak nestihne, bude s celou parádou odtiahnutý. Môžem vrelo odporučiť mať natankované. Nalejete to tam tak či tak a určite to bude lacnejšie ako odťah
(15€ naloženie, 80c/km) alebo dať si doviezť bandasku taxíkom
(minule to ktosi urobil, 45€/5l benzínu)Tomas PO napísal:naco krompac?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
....eeeeeeh ....
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
... fakt ma momentálne nenapadá, že načo
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
. Ale keď ho niekto použije, dám vedieť ako a načo.
technické okienko :
toť :
gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=11001 panel ovládania kropiacej nadstavby na MANe. V zime je tento stroj používaný na preventívny postrek vozovky solankou
(22 až 25% roztok NaCl vo vode) v prípade hroziaceho namŕzania, v lete ako polievacie auto
(samozrejme s čistou vodou) alebo ako zametacie auto s návesnou čelnou valcovou kefou.
Vľavo od displeja :
šipka do ľava - neobsadené
šípka do prava - simulovaná rýchlosť
"hrabličky" - pracovné svetlo
(v pravom dolnom rohu je piktogram reflektora, ale na mizernej telefónovej fotke to nevidno)šipka dole - majáky
0/1 - zapnúť/vypnúť postrek
tri čiarky
(akože riadky zoznamu) - zmena režimu. Možnosti : umývacia lišta vpredu, rozstrekovacie rahno vzadu, strojovňa
(striekanie hadicou, ktorá je zbalená v kastlíku na pravom boku nadstavby), práca s valcovou kefou.
displej :
horný riadok - Vypnuto! - to je asi jasné. Po stlačení 1/0 sa zmení nápis na Provoz!
dolný riadok - 4hviezdička = zimná prevádzka, rozstrek zadným rahnom; 030ml = navolená dávka postreku, 00km/h = okamžitá rýchlosť auta.
tlačítka vpravo od displeja:
horné dve - ľavé a pravé rozstrekovacie trysky. Nimi sa postrekuje vedľajší pruh. Cisterna obvykle ide v pravom pruhu a ľavý pruh kropí ľavými tryskami. Pravými tryskami kropí pripájacie pruhy na križovatkách.
vlnovka - miešanie solanky v cisterne
"hrabličky" - zapnutie zadného rozstrekovacieho rahna. Keďže zadné rahno sa zapína automaticky v zimnom režime a nedá sa vypnúť, je toto tlačítko vlastne neobsadené a funguje len ako kontrolka.
+ a - - nastavenie dávky postreku solankou
(nastavuje sa v ml/m2), alebo výkonu pri umývaní prednou lištou, hadicou, alebo kefou
(nastavuje sa v %)... aha ... a ešte dlhujem od minula:
modrá krabička vľavo dole : ovládanie výstražnej svetelnej šípky. To je myslím jasné. Zelené svetielko svieti pri tlačítku On/Off, ostatné tlačítka fungujú dľa piktogramov. Ľavé dolné tlačítko s nápisom HIT je neobsadené.
čierna krabička vpravo dole : ovládanie snehového pluhu.
horný rad:
vpravo červený prepínač - zapnutie ovládania
v strede zelený prepínač - prepínanie režimu pevný/plávajúci. V pevnom režime hydraulika drží pluh tak ako bol nastavený. To sa používa pri prejazde. Pri pluhovaní sa prehodí zelený vypínač na polohu "plávajúci" aby mohol pluh kopírovať povrch cesty.
vľavo čierny prepínač - preklápanie pluhu do ľava/do prava
dolný rad:
vľavo - zdvíhanie/spúšťanie pluhu
stred - rozšírenie/zúženie pluhu
(pluh sa dá teleskopicky rozšíriť na 5 metrov)vpravo - zmena uhlu britu voči vozovke. Čím ostrejší uhol, tým agresívnejšie pluhovanie. Máme nakázané mať trvale nadoraz najostrejší uhol aký sa dá nastaviť.