R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Martin 4 » 19. Nov 2011 16:20

JaNY napísal:uz aj to mate v jeseni namonitorovane, kde sa budu v zime tvorit zaveje? ...na uplne novej
ceste? teda niet nad PPP. :D


nooo ... počul som čosi o tom, že vlastne by sme mali zábrany rozkladať až v druhom roku podľa skúseností z prvej zimy. Ničmenej niekde sa dá odhadom celkom spoľahlivo typnúť, že tutaj sa asik budú robiť snehové jazyky (obvykle tam, kde je cesta na rovnakej úrovni ako okolitý terén +/- 1,5 metra a ďalej je šíre pole, na ktorom bude vietor brať sneh z povrchu). Tam rozkladáme.

to peterle :svietiaci krížik označujúci uzavretý jazdný pruh je zmienený aj vo vyhláške. Krížik na autách sa používa veľmi zriedkavo . Prakticky len na vozidlách zimnej údržby.(krížik vedia spraviť aj uzatváracie vozíky, ale momentálne ma nenapadá situácia, pri ktorej by mohli byť použité).

Pri školeniach sme boli upozorňovaný na kaskadérov, ktorý sa určite pokúsia myšičkou predbehnúť snehové pluhy blikajúce čímkoľvek.
Martin 4
diskutujúci
 
Príspevky: 52
Obrázky: 26
Založený: 13. Mar 2009 23:08

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Martin 4 » 29. Nov 2011 22:09

pozdravujem vospolok...

nejak sa tu nič nedeje, tak trocha čosi popíšem.

niektorý z Vás sa už na novom úseku R1 stretli s žltou dodávkou Peugeot Boxer s taký čudným čudom na streche, červenobielo pruhovaným zadkom a nápismi CESTNÁ HLIADKA kolom dokola.

samotná dodávka je úplne obyčajný pežót kúpený na slovensku (len bol prestriekaný zo žltej na inú žltú). špeciálna a origo z francúzka dovezená je len signalizačná nadstavba. vnútorné vybavenie tiež robila slovenská firma.

ak by teda niekoho zaujímalo čo v nej je, tak toto : gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=10960

vľavo úplne obyčajný 120 litrový smetiak (ktorý sa dá v pohode v priebehu jedného dňa naplniť kadečím pozbieraným po trase) za smetiakom pokračuje polica na vrchu ktorej je motorový fúkač (na rýchle "pozametanie" vozovky), nižšie sú štyri baterkové blikacie svetlá (určené na nasadenie na kužele) a lekárnička. o poschdie nižšie (na fotke prázdne) bývajú bandasky s palivom pre stroskotancov, krabica s jednorázovými rukavicami a plastové vrecia rôznych veľkostí. v šuplíkoch je celkom solídna zbierka náradia.
na zadných vrátach vidno zavesené dve metly, vpravo dve kopy po 10 kuželov (vozí sa dokopy 40 ks) hrana podstavca pod značku (import z F) a rúčku krompáča.

dtto zozadu : gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=10959
vľavo za hasiacim prístrojom šedá nádoba so sorbentom na rozliate tekutiny, pod lavičkou je kýbel, na ľavej stene je zavesený veľký hasák, kolový kľúč a dole opretá značka "prikázaný smer obchádzania" s podstavcom. vpravo baterka, papierové utierky a lopata.

pohľad z miesta vodiča : gallery/image.php?album_id=28&image_id=10958&view=no_count
hore VHF vysielačka (3 kanály pre spojenie s dispečerom, jeden priamy na krátku vzdialenosť medzi autami)
uprostred ovládanie signalizačnej nadstavby, vpravo dole terminál datalinku NOVASIB.

dotyková obrazovka ovládania signalizačnej nadstavby SIRIUS : gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=10961
zariadenie je ovládané dotykom na ikonu. podľa obrázku je zdvihnutá blikacia šípka do ľava, zábleskové svetlá, oranžové majáky a na displeji bežiaci pás do ľava. tamže môže byť zobrazený ktorýkoľvek z nápisov na ľavej strane obrazovky. vidno ich je len 5, ale môže ich byť vyše 30, naprogramovaných je zo 20. je tam aj ikona pre modrý maják (vo francúzku na cestárskych autách bežný, u nás nemyslitelné kacírstvo), ktorý samozrejme nie je namontovaný. listovaním v menu sa dá dostať k ďalším blikacím funkciám. ťuknkutín na STOP sa všetko poskladá a povypína podľa určitých algoritmov. napr. ak je vypínaná šípka do ľava, počas sklápania šípky beží na spodnej (pevnej) rade svetiel efekt svetelného bodu bežiaceho do ľava.

bonus : ovládací panel sypačovej nadstavby, svetelnej šípky a snehového pluhu gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=10957
horný panel ovláda sypač. nadstavba je zapnutá, ale neaktívna (horný riadok "V KLIDU". po stlačení "1" sa nápis zmení na "PROVOZ") je nastavená na 15g/m3, šírka posypu 8 metrov, auto stojí ("00 km" je aktuálna rýchlosť) a soľ je skrápaná solankou (to "so" na konci riadku) . posyp bude smerovaný do ľava (zelené svetielko pod K v nápise KOBIT)
dvomi tlačítkami so šipkami pod nápisom KOBIT sa elektromechanickým servom natáča rozmetadlo a tým sa nastaví os sektora v ktorom je posyp rozmetaný. tlačítkom ako keby "jednosmerka" a pod ním "enter" sa listuje v menu. horné červené svetilko oznamuje že rozmetadlo stojí, vedľa neho je točítko nastavenia šírky posypu. stredné červené svetielko oznamuje že podávacie šneky stoja a vedľa neho je nastavenie dávky posypu, dolné zelené svetielko oznamuje pripravenosť k prevádzke a vedľa neho je točítko zmeny režimu (so, alebo bez solanky, posyp soľou, alebo inertným materiálom) tlačítkom A sa zadáva simulovaná rýchlosť 3O km/h (potrebná na skúšanie a nastavovanie , tlačitko s ozubeným kolieskom je neobsadené. nižšie tlačítka zapínania majákov a pracovných svetiel. tlačítka 1 a 0 sú na zapnutie a vypnutie posypu.

o ďalších krabičkách nabudúce, bo tu po mne čosi chcú príbuzný....
Martin 4
diskutujúci
 
Príspevky: 52
Obrázky: 26
Založený: 13. Mar 2009 23:08

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jozin z bazin » 29. Nov 2011 23:29

Vdaka za virtualnu exkurziu :-) .

Ako maly chlapec som sa neskutocne rad vozil s traktoristami a kombajnistami, ked pracovali na poli.
Zeby som navstivil stredisko udrzby Selenec a skusil sa vopchat do niektorej zltej dodavky ? :lol:
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod michael89 » 29. Nov 2011 23:48

Paráda :)
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Eross » 30. Nov 2011 00:14

Martin, vďaka za príspevok :D
Obrázok používateľa
Eross
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 419
Založený: 05. Mar 2011 13:08
Bydlisko: PO

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Slavomir » 30. Nov 2011 20:50

Aj toto je PPP.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 05. Dec 2011 23:18

naco krompac? :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 05. Dec 2011 23:41

Tomas PO napísal:naco krompac? :)


Keď niekomu zdochne auto... :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 07. Dec 2011 08:19

viewtopic.php?f=35&t=16162

myslim ze celomesacne scitanie je dost seriozny udaj, asi nie kazde auto preslo cely usek ale na druhej strane ide naozaj o priemernu intenzitu na rozdiel od scitania dopravy kde su 4 hodinove casove useky najma v spickach. 15.000 uplne zodpoveda pohronskej R1 aj napriek lepsej subeznej ceste. ma to vyznam ked si uvedomime ze na 100 km za NR su len male mesta a celkovo slaba hustota zaludnenia, tj. podiel tranzitu je vysoky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Martin 4 » 11. Dec 2011 15:09

pozdravujem Váááás...

...zas raz vypotím zopár múdrostí...

K intenzite dopravy...
Celkové priemery sú jasné .... zaujímavé je grafické znázornenie dopravného zaťaženie a najmä podielu nákladnej dopravy. Softvér kontroly cesty vie vygenerovať grafické znázornenie priebehu dopravného zaťaženia v čase (po krátkom boji sme ho k tomu dokonca aj dokázali prinútiť) Je veľmi názorné vidieť, ako ráno zhruba o šiestej začína intenzita dopravy stúpať, okolo desiatej trocha klesne a znova stúpne asi od pol tretej. Od šiestej (18) to ide dole a od desiatej (22) už sa krivka plazí kdesi dole. Od polnoci ďalej chcípl pes. Predvýkendová a výkendová krivka samozrejme vyzerá inak. Piatková večerná špička je výraznejšia a trvá dlhšie (klesá až po pol ôsmej (19:30)), nedeľná zase stúpa skôr - už od druhej (14), ale aj skôr klesne. Prekvapilo ma, že ani v sodotu nie je výrazne menej áut na trase.
Zaujímavé je aj znázornenie podielu nákladnej dopravy. Denný priemer je vcelku pravidelne 10%, alebo tesne nad. Ale ako začínajú ubúdať osobné autá, kamiónov je stále rovnako, alebo dokonca pribudnú. Takže v grafe klesá čiara celkovej dopravy dole a čiara podielu nákladnej dopravy (ktorá sa dovtedy vlnila kdesi hlboko dole) vystrelí vysokóóó až k hornému okraju.

A teraz o ničom úplne inom :

Zaujímavé (alebo až prekvapivé) zistenie : suverénne najčastejšou príčinou núdzového státia vozidiel na ceste je .... nedostatok paliva. Určite aspoň tri štvrtiny stroskotancov blikajúcich na krajnici nemá benzín/naftu. Bežne 3 až 8 kusov denne. A to nielen osobáky, ale už sa to stalo aj kamiónu (sic !) Pri tom som bol osobne a mnohé slová čo postihnutému šoférovi povedal jeho šéf, keď mu priviezol naftu som ešte nepoznal... K tomuto patrí dôležité upozornenie : nepýtajte sa ma prečo, ale hliadky už nevozia bandasky s palivom. Komu dôjde benzín, ten si do pol hodiny palivo zoženie (je jeho súkromný problém ako), ak nestihne, bude s celou parádou odtiahnutý. Môžem vrelo odporučiť mať natankované. Nalejete to tam tak či tak a určite to bude lacnejšie ako odťah (15€ naloženie, 80c/km) alebo dať si doviezť bandasku taxíkom (minule to ktosi urobil, 45€/5l benzínu)

Tomas PO napísal:naco krompac? :)


....eeeeeeh .... :roll: :? ... fakt ma momentálne nenapadá, že načo :( . Ale keď ho niekto použije, dám vedieť ako a načo.

technické okienko :
toť : gallery/image.php?mode=medium&album_id=28&image_id=11001 panel ovládania kropiacej nadstavby na MANe. V zime je tento stroj používaný na preventívny postrek vozovky solankou (22 až 25% roztok NaCl vo vode) v prípade hroziaceho namŕzania, v lete ako polievacie auto (samozrejme s čistou vodou) alebo ako zametacie auto s návesnou čelnou valcovou kefou.
Vľavo od displeja :
šipka do ľava - neobsadené
šípka do prava - simulovaná rýchlosť
"hrabličky" - pracovné svetlo (v pravom dolnom rohu je piktogram reflektora, ale na mizernej telefónovej fotke to nevidno)
šipka dole - majáky
0/1 - zapnúť/vypnúť postrek
tri čiarky (akože riadky zoznamu) - zmena režimu. Možnosti : umývacia lišta vpredu, rozstrekovacie rahno vzadu, strojovňa (striekanie hadicou, ktorá je zbalená v kastlíku na pravom boku nadstavby), práca s valcovou kefou.
displej :
horný riadok - Vypnuto! - to je asi jasné. Po stlačení 1/0 sa zmení nápis na Provoz!
dolný riadok - 4hviezdička = zimná prevádzka, rozstrek zadným rahnom; 030ml = navolená dávka postreku, 00km/h = okamžitá rýchlosť auta.
tlačítka vpravo od displeja:
horné dve - ľavé a pravé rozstrekovacie trysky. Nimi sa postrekuje vedľajší pruh. Cisterna obvykle ide v pravom pruhu a ľavý pruh kropí ľavými tryskami. Pravými tryskami kropí pripájacie pruhy na križovatkách.
vlnovka - miešanie solanky v cisterne
"hrabličky" - zapnutie zadného rozstrekovacieho rahna. Keďže zadné rahno sa zapína automaticky v zimnom režime a nedá sa vypnúť, je toto tlačítko vlastne neobsadené a funguje len ako kontrolka.
+ a - - nastavenie dávky postreku solankou (nastavuje sa v ml/m2), alebo výkonu pri umývaní prednou lištou, hadicou, alebo kefou (nastavuje sa v %)

... aha ... a ešte dlhujem od minula:
modrá krabička vľavo dole : ovládanie výstražnej svetelnej šípky. To je myslím jasné. Zelené svetielko svieti pri tlačítku On/Off, ostatné tlačítka fungujú dľa piktogramov. Ľavé dolné tlačítko s nápisom HIT je neobsadené.

čierna krabička vpravo dole : ovládanie snehového pluhu.
horný rad:
vpravo červený prepínač - zapnutie ovládania
v strede zelený prepínač - prepínanie režimu pevný/plávajúci. V pevnom režime hydraulika drží pluh tak ako bol nastavený. To sa používa pri prejazde. Pri pluhovaní sa prehodí zelený vypínač na polohu "plávajúci" aby mohol pluh kopírovať povrch cesty.
vľavo čierny prepínač - preklápanie pluhu do ľava/do prava
dolný rad:
vľavo - zdvíhanie/spúšťanie pluhu
stred - rozšírenie/zúženie pluhu (pluh sa dá teleskopicky rozšíriť na 5 metrov)
vpravo - zmena uhlu britu voči vozovke. Čím ostrejší uhol, tým agresívnejšie pluhovanie. Máme nakázané mať trvale nadoraz najostrejší uhol aký sa dá nastaviť.
Martin 4
diskutujúci
 
Príspevky: 52
Obrázky: 26
Založený: 13. Mar 2009 23:08

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod tono » 12. Dec 2011 09:19

Zaujímavé info. Martin 4, nie je možné tie grafy intenzity nejako publikovať ? Síce si to popísal dobre, no čiara v grafe je predsa len lepšia.
tono
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 08. Nov 2006 16:52
Bydlisko: Trnava

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 12. Dec 2011 09:19

ono vlastne na 50 km nie je ziadna CSPH. s tym treba nieco robit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2011 09:32

V smere do TT je od OMV Tek. Nemce najbližšia CS na R1 až Slovnaft D. Streda..t.j. cca 70km, v opačnom smere je od OMV D. Streda ešte jedna Jurki pred odbočkou na V. Zaluzie a zasa nic az po OMV pri Tek. Nemciach.
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2011 09:36

A to iste je aj na opacnu stranu od Tek. Nemiec po Budču je to tiež cca 60km. Ale tak napriklad tieto vzdialenosti su bezne v zapadnej europe na dialniciach :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Arctic » 12. Dec 2011 11:50

60 km nieje najcastejsia vzdialenost od pumpy k pumpe 40 km je v celej zapadnej europe na niekde byvaju aj kazdych 20 km . U nas dost chybaju znacky o nasledujucej pumpe napriklad v I tam maju tabule aj s cenamy na pumpach a v takej F maju tabule asi z 5 a viac nasledujucimi pumpami....
Arctic
diskutujúci
 
Príspevky: 65
Obrázky: 13
Založený: 23. Dec 2010 10:03

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2011 12:57

60 km nie je najcastejsia, ale je bezna a to su uz siete dialnic dobudovane, u nas je siet v plienkach, u nas nie su ani znacky, ktore by ta naviedli na RC..napr. v NR na R1, tak sa necudujme, ze nie su info znacky o nasledujucej pumpe, aj ked, treba opravit, ze na D1 uz nieco je :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod peterle » 12. Dec 2011 13:41

Niekde som celkom nedávno čítal, že aj u nás už budú na značkách informácie o najbližšej benzínke.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2011 15:30

uz su, teda aspon na useku BA - TT na D1 som to zazrel, opravte ma, ak sa mylim lebo dost jazdim aj mimo SK, tak ci sa mi to nemyli :) ale myslim, ze sa nemylim :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Milos » 13. Dec 2011 14:25

Nemýliš sa, dokonca je niečo aj tu v galérii :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=65&image_id=7008
Neviem, či tie nesprávne údaje už opravili, musím si to pozrieť, keď tadiaľ pôjdem. Obdobná tabuľa je aj v opačnom smere
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod michael89 » 13. Dec 2011 22:06

Ale niekto tu dávnejšie písal, že údaje o vzdialenosti nie sú presné...
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 13. Dec 2011 22:31

Ale aspon snaha bola:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod peterle » 14. Dec 2011 13:31

To si vždy spomeniem výrok bývalého ruského premiéra Černomyrdina, ten akýsi prúser adekvátny veľkosti Ruska komentoval slovami, "mali sme tie najlepšie úmysly, ale dopadlo to ako vždy"
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 14. Dec 2011 17:47

:) ale tak treba uznat, ze ak ti aj pri tejto oznamovacej tabuli zasvieti kontrolka rezervy alebo ak ti aj ide to smadne svietiace oko vypalit tvoje oci pred nou, tak k najblizsej CS, ci uz na D1 alebo na R1 dojdes...to iste plati aj o vzdialenostiach CS na samotnej R1 max su 50 az 70 km, ako sme spominali..a tu rezervu kazde sucasne vozidlo ma...cize, je to uz len o zodpovednosti vodicov....a ta ocividne chyba
niekto si asi neuvedomuje, ze kazde zastavenie vozidla na najnovsom useku R1 moze sposobit tragicku nehodu
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Martin 4 » 04. Feb 2012 14:29

dobrý deň vospolok...

takže :

Tomas PO napísal:naco krompac? :)


... už viéééém :idea: :)
s použitím krompáča sme zakopávali odlomený patník ("smerový stĺpik") a tiež prišiel vhod pri očistení obruby poklopu na odlučovači ropných látok od ľadu.
takže nato!
________________________________________________

tono napísal:Zaujímavé info. Martin 4, nie je možné tie grafy intenzity nejako publikovať ? Síce si to popísal dobre, no čiara v grafe je predsa len lepšia.


eeeej bisťu .... to si ešte netrúfnem :? ... predsa len neviem, nakoľko interná informácia to je.
skús sa spýtať nášho hovorcu : E-mail: robert.kiss@granviaoperation.sk
________________________________________________

Kanky napísal:niekto si asi neuvedomuje, ze kazde zastavenie vozidla na najnovsom useku R1 moze sposobit tragicku nehodu


prečo len na novom úseku? Každá prekážka na každej ceste smrdí priekakom a čím rýchlejši sa na tej ktorej ceste jazdí, tým väčščia rana z toho môže byť.
však veď toť : http://natankuj.sme.sk/c/6244415/severn ... latky.html

Pre zaujímavosť .... skúsim čiastočne (spamäti) citovať postupy v prípade výskytu prekážky na R1 Pr1bina.
Ak prekážku zistí cestná hliadka, okamžite toto oznámi dispečerovi CMD (Centrum Monitoringu Dopravy) a prekážku označí.
A to:
- zapnutím oranžových výstražných majákov
- zdvihnutím výstražnej blikajúcej šípky zo signalizačnej nadstavby na hliadkovej dodávke a zapnutím tohože tak, aby bol naznačený smer obchádzania prekážky (obvykle do ľava, ale už boli riešené aj prekážky v ľavom pruhu, takže sa šípkovalo do prava)
-zapnutím vhodného nápisu na zobrazovacom panely
-rozložením dopravných kuželov na vzdialenosť 100 metrov (hliadková dodávka má stáť 100 m za prekážkou, alebo tak, aby bola zozadu viditeľná na vzdialenosť minimálne 400 m. Takže ak je prekážka tesne za oblúkom do ktorého nie je vidno (obvykle cez protihlukové steny) tak dodávka stojí ďalej a kužely sa rozkladajú aj na 300 metrov)
V prípade zníženej viditeľnosti sa na prvé 4 kuželi umiestňujú oranžové zábleskové svetlá tvoriace efekt bežiaceho svetla.
Patrolman potom zostáva na mieste až do odstránenia prekážky na čom sa aj aktívne podieľa. (zavolá cez CMD odťah, pomôže pri oprave, poskytne náradie a pod.)
Prekážka musí byť odstránená do 60 minút, inak veľká pokuta.
Ak prekážku zbadá niekto iný a oznámi do CMD, musí byť hliadka na mieste a konať do 30 minút.

Niečo také, že za pokazený kamión sa postaví zopár vodiacich tabúľ a šofér ide do hotela je absolútne nemysliteľné.

Problémy nastávajú, ak je vodič nepojazdného vozidla obštruktívny a odmieta odťah (bo by ho musel zaplatiť) Vymýšľajú možné nemožné, volajú kadekoho a "za 5 minút príde koňa otca švagra brat a donesie mi naftu..." (a za pol hodinu sa pri telefonickej urgencii zistí, že dotyčný ešte neodišiel z roboty a tú robotu má v Žarnovici :evil: )
Správca cesty nemá žiaden spôsob ako vodiča/majiteľa prinútiť k spolupráci a policajti sa k tomu tiež moc nemajú.
Blbé je, že zákon ukladá odstrániť prekážku "bez meškania" a nikto nevie, koľko času ešte nie je meškanie a koľko už áno. Toť sa pokazil kamión z RS a chlapíci si zavolali servisné auto s náhradným dielom .... z RS. Čiže na odstránení prekážky sa "bez meškania" pracovalo, len by to trvalo ukrutne dlho (vtedy sa mi ich našťastie podarilo ukecať, že zníženou rýchlosťou opustia R1) Teoreticky by sme mohli čakať na doručenie náhradného dielu aj z Japonska, keby zdechol nejaký Nissan alebo Toyota...

Pre zaujímavosť ... mal som možnosť pozorovať, ako sa to robí inde.

O pol ôsmej som videl nepojazdné nákladné auto v pripájacom pruhu. Stálo dosť debilne, pretože zablokovalo pripájací pruh a bolo treba sa vtrepať hore kopcom priamo do pravého pruhu rýchlostnej cesty.
O jedenástej za ním stálo auto NDS s blikacou šípkou, ale nie v nájazde, kde by malo upozorniť na prekážku, ale na trase v šrafovaní, čiže komplet bezúčelne.
O jedenástej už tam nabol nik, len autíčko kruto zavadzalo a za ním boli rozložené dve vodiace tabule Z4 .... a šmytec.
Martin 4
diskutujúci
 
Príspevky: 52
Obrázky: 26
Založený: 13. Mar 2009 23:08

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 04. Feb 2012 18:23

na pribine je to o nieco tragickejsie ako inde kvoli "sirke" "odst. pruhov"
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.