R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 21. Sep 2018 13:01

jarino:
co je dobre na tom, ze oba zmanipulovane tendre skoncili s dokoncenim odlozenym na neurcito?
Vsetky tendre kde vyhral prvy pravoplatny uchadzac sa dokoncili viacmenej nacas a za zmluvne ceny: R4 Ke - Miskolc, D1 Janovce - Jablonov.
Vsetky po zmanipulovani kde robia "nasi" ludia sa vlecu do neurcita.

a ohladne zrusenych tendrov:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/41 ... e-jablonov

prepac to bol pokus Doprastavu zrusit tender, bolo to za Figela a tender sa obnovil
https://ekonomika.sme.sk/c/5770921/tend ... covat.html
Naposledy upravil PK dňa 21. Sep 2018 13:09, celkovo upravené 2 krát.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 21. Sep 2018 13:04

PK napísal: Stat by mal vyhlasit tender a zistit ci by to bol niekto ochotny spravit. V podstate nam beznym ludom by bolo jedno ci to sukromnik postavi za 500 milionov ci 1,2 mld.

Drzim palce pri presviedcani statu, aby vyhlasil taky tender :-). A ak by aj chcel nejaky vyhlasit, najskor musi byt platna EIA. A ta nielenze nie je platna, ale na ziadnej sa ani nepracuje. Pre 8 km tunel Hradiste bolo konanie EIA na ziadost NDS zastavene este v roku 2016 (zrejme z dovodu, ze severny portal ustil uprostred Narodneho parku a Natury 2000) , pre 16 km tunel ktory navrhujes predpokladam ze neexistuje ani technicka studia, na zaklade ktorej by sa mohla zacat EIA. Takze sme na zaciatku debaty a velmi daleko od realizacie tohto dohasinajuceho variantu
Naposledy upravil rastislav5 dňa 21. Sep 2018 13:09, celkovo upravené 1 krát.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 21. Sep 2018 13:07

Dalsia krasna ukazka amaterizmu vedenia tohto statu, specialne dopravy.
Beriem spat, je to vsetko premysleny postup na maximalizaciu ziskov pre nasich....
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 21. Sep 2018 13:30

PK napísal:jarino:
co je dobre na tom, ze oba zmanipulovane tendre skoncili s dokoncenim odlozenym na neurcito?
Vsetky tendre kde vyhral prvy pravoplatny uchadzac sa dokoncili viacmenej nacas a za zmluvne ceny: R4 Ke - Miskolc, D1 Janovce - Jablonov.
Vsetky po zmanipulovani kde robia "nasi" ludia sa vlecu do neurcita.

a ohladne zrusenych tendrov:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/41 ... e-jablonov

prepac to bol pokus Doprastavu zrusit tender, bolo to za Figela a tender sa obnovil
https://ekonomika.sme.sk/c/5770921/tend ... covat.html

Prvý uchádač bol vyradený aj pri úsekoch Jánovce - Jablonov II. úsek a Fričovce - Svinia a tie boli viac-menej OK.
V prípade Hubová - Ivachnová nie je problém na strane zhotoviteľa ale štátu. Zhotoviteľ čakal dlhú dobu, aby mohol obnoviť práce. Chyba sa urobila možno tak 10 rokov dozadu, keď niekto stanovil nevhodné trasovanie diaľnice. Nič to nemení na fakte, že prvý uchádzač na to nemal a hádam prvý krát sa NDS snažila využiť inštitút mimoriadne nízkej ponuky. Druhý nesplnil predmet zákazky. A tretí boli tí, čo "robia" LL-DS a ich ponuka mala také chyby, že ani neprotestovali proti vylúčeniu. Bolo jasné, že to dostane druhý alebo štvrtý v poradí. Nebyť geologických problémov a následnej neschopnosti kompetentných a odvolávaní obyvateľov, ten projekt je snáď hotový.
LL-DS je iný prípad. Doprastav napadol cenu Skansky. V tomto jedinom prípade sa môžeme baviť, že priebeh VO je diskutabilný a Skansku vylúčili lebo chceli.
KE - Miškolc aj Jánovce - Jablonov, všade boli zhotovitelia, ktorí majú zázemie a skúsenosti. Darmo to tu vyťahuješ, HANT BA DS zo všetkých súťaží vyhadzovali ešte za Figeľa. Za Počiatka sa to už iba dotiahlo. Teraz sa to do tendrov hlási znova, iba sa menia názvy firiem.

Ja ešte doplním, že na rozbehnutie tendra musí byť zabezpečené financovanie.
PK napísal:Dalsia krasna ukazka amaterizmu vedenia tohto statu, specialne dopravy.
Beriem spat, je to vsetko premysleny postup na maximalizaciu ziskov pre nasich....

Týpkov, čo snívajú o R1 cez Donovaly je v štáte dosť, ale EIA a extrémne náklady to posúvajú chvalabohu do stratena...
Nikto nemá gule to pretláčať, aby potom Slovensko prišlo o eurofondy na diaľnice.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 22. Sep 2018 10:13

rastislav5 napísal:
PK napísal: Stat by mal vyhlasit tender a zistit ci by to bol niekto ochotny spravit. V podstate nam beznym ludom by bolo jedno ci to sukromnik postavi za 500 milionov ci 1,2 mld.

A ak by aj chcel nejaky vyhlasit, najskor musi byt platna EIA. A ta nielenze nie je platna, ale na ziadnej sa ani nepracuje. Pre 8 km tunel Hradiste bolo konanie EIA na ziadost NDS zastavene este v roku 2016 (zrejme z dovodu, ze severny portal ustil uprostred Narodneho parku a Natury 2000)


To sú tvoje dojmy založené zrejme na tvojej profesii. Nepíšem, že sa nezakladajú na faktoch, ale neviem v ako čase. K zastaveniu projektu úseku nedošlo kvôli EIA, ale kvôli výberu projektanta, kde mal Dopravoprojekt získať zákazku bez súťaže ako aktualizáciu DUR s EIA platnou od 2010.

Nové posudzovanie EIA, SEA bolo predtým zastavené na základe tohoto rozhodnutia https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica z 30.11.2016 Dôvody sú tam uvedené.

Tu je zastavenie výberu dodávateľa na aktualizáciu DUR.
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznameni ... &nzakazky=
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 22. Sep 2018 12:47

Lorenc napísal:To sú tvoje dojmy založené zrejme na tvojej profesii. Nepíšem, že sa nezakladajú na faktoch, ale neviem v ako čase. K zastaveniu projektu úseku nedošlo kvôli EIA, ale kvôli výberu projektanta, kde mal Dopravoprojekt získať zákazku bez súťaže ako aktualizáciu DUR s EIA platnou od 2010.

To, ze mal Dopravoprojekt problemy so zakazkou je sice fakt, ale suvis so zastavenim novej EIA tam nevidim.
Lorenc napísal:Nové posudzovanie EIA, SEA bolo predtým zastavené na základe tohoto rozhodnutia https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica z 30.11.2016 Dôvody sú tam uvedené.

Praveze tam dovody uvedene nie su. Je tam len odkaz na list NDS z 5.10.2016 o spatvzati ziadosti o konanie. Ak mas ten list s dovodmi o ktorych pises (zakazka Dopravoprojektu) alebo ine podklady preukazujuce spojitost zakazky Dopravoprojektu a zastavenia EIA, posli prosim odkaz, inak su to len "Tvoje dojmy"
Ja som vo svojom tvrdeni, ze NDS zastavila konanie "zrejme z dovodu, ze severny portal ustil uprostred Narodneho parku a Natury 2000", vychadzal zo dostupnych stanovisk ku konaniu (dorucenych predtym ako bolo zastavene), v ktorych sa okrem ineho pise:

Inštitút pre ochranu prírody, Banská Bystrica, (doručené dňa 13.07.2016)
- K dokumentácii uvádza, že celoslovenské ani regionálne dokumenty neuvádzajú žiadny sídelný rozvojový koridor, takže líniový pruh pretínajúci územie národných parkov je zo všetkých relevantných hľadísk neopodstatnený.
- Upozorňuje, že zásah do územia NATURA 2000 je možný, pokiaľ nie sú iné varianty. Má za to, že existujú aj iné varianty.
- Po km 6,5 nebola trasa posúdená podľa zákona o posudzovaní vplyvov
- Posúdenie vplyvu na územia NATURA 2000 nepovažuje za hodnoverný materiál, nakoľko neboli robené prieskumy.
- Upozorňuje, že MŽP SR neudelilo výnimku na ničenie chránených rastlín, na rušenie chránených živočíchov a ďalších položiek.
- Požaduje správu o hodnotení a riadne posúdenie vplyvu na územia NATURA 2000

alebo

MŽP SR, odbor štátnej geologickej správy, (list zo dňa 08.07.2016)
Upozorňuje, že v trase, príp. v okolí je výskyt výhradných ložísk, staré banské diela, evidované skládky odpadov, starých záťaží.
Upozorňuje na zosuvné územia.
K stanovisku je priložená mapová príloha.

alebo

Žilinský samosprávny kraj, (list zo dňa 19.07.2016)
Dopravný koridor R3 – R1 R3 vzhľadom na trasovanie úseku R1 v prírodne cennom území národných parkov a území NATURA 2000 v korelácii s minimálnym dopadom na rozvoj sídelnej štruktúry a dopravnej obsluhy územia (tabuľka č. 37, str. 93) bol vyhodnotený ako najmenej prínosný s najväčším negatívnym dopadom na životné prostredie. Po zohľadnení hodnotených parametrov uvedená SEA na str. 145 konštatuje: „Opatrenie 5„Stredoslovenská severojužná komunikačná os“ bolo koncipované v usporiadaní vetvy R3 a vetvy R3-R1-R3. Vetva R3 je v porovnaní s vetvou R3-R1-R3 environmentálne prijateľnejšia, pričom vetva R3-R1-R3 je zo všetkých opatrení hodnotená ako environmentálne najneprijateľnejšia.“
Predložené oznámenie o zmene navrhovanej činnosti sa odvoláva na vykonané Posúdenie vplyvu rýchlostnej cesty Banská Bystrica – Ružomberok na územia sústavy NATURA 2000“, ktoré napriek obsahovaným nepresnostiam a neurčitostiam pripúšťa možný negatívny dopad na integritu územia Natura 2000. Zároveň v časti V.6. tohto oznámenia sa konštatuje, že pre relevantné posúdenie variantných riešení III. úseku R1 je potrebné vykonať primerané posúdenie vplyvu na územia o zmene navrhovanej činnosti na sústavy Natura 2000 v zmysle čl. 6.3 a následne 6.4 Smernice o biotopoch. Závažný dosah na životné prostredie je taktiež konštatovaný v Záverečnom stanovisku z procesu hodnotenia vplyvov na životné prostredie č. 2354/2010-3.4/ml pre dopravnú stavbu „I/59 (R1) Banská Bystrica - hranica kraja - Ružomberok D1“.

alebo

MŽP SR, sekcia ochrany prírody, biodiverzity a krajiny, (list zo dňa 25.07.2016) Upozorňuje na významné vplyvy trasy R1 na chránené územia a územia NATURA 2000. Uprednostňuje iné alternatívy severo-južného prepojenia.

Zdroj: https://www.enviroportal.sk/eia/dokumen ... 701c6ce1a5
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 22. Sep 2018 13:15

Nebudem to tu prepisovať na EIA portále to je.
Prerušenie/zastavenie konania R SL Kor zastavenie.pdf 30.11.2016 a tam sú dôvody.

Tri razy posudzovať jednu vec je fakt úradne fajnšmekerestvo.

V tomto stupni sa neriešia strategické trasovania. To sa riešilo predtým v strategických dokumentoch, ktoré vypracoval VUD, kde túto trasu zvariantnil. Či tade alebo onade. Žijeme na Slovensku a nik tu neinvestuje 3mld do toho alebo 2mld do toho koridoru. Lebo to sú sekundárne trasy v rámci Slovenska. Pôjde to len postupným zlepšovaním parametrov. A keď to nepochopi MT, RK, BB tak nebudú mať nič.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 22. Sep 2018 14:05

Ale kdeze, ziadne dovody spatvzatia ziadosti o konanie tam uvedene nie su a uz vobec nie tie, ktore uvadzas Ty (zakazka Dopravoprojektu). Ked tu tolko vypisujes o tomto nepriechodnom variante, tak ich sem prepis, ak tvrdis, ze tam su.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod okorec » 23. Sep 2018 16:47

PK napísal:
fh napísal:R1 v tejto oblasti NESTAVAŤ. Trasa R3 cez Kremnicu a Turiec nemá tieto problémy či 12 alebo 8 km tunel.


Cesta cez donovaly je od vekov prirodzena cesta pre tranzit S-J a V-Z. Posunutim R1 na Turiec sa tato cesta uplne pokasle a spravi proti zdravemu rozumu.
Na mape Slovenska sa vytvori infrastrukturna cierna diera na ploche celych Nizkych Tatier ohranicena Martinom, Turcianskymi Teplicami, BB, Breznom, Tisovcom, Telgartom, SNV, Popradom, LM, RK, Vrutkami, Martinom
Je to mozno 10% rozlohy Slovenska. Pri takejto malej krajine ako nasa si toto nemozme dovolit. Ochrana odtial potial, ale vyhlasit 10% uzemia za skanzen a vytvorit nim prekazku v strede karajiny, ktore blokuje V-Z a S-J je sprostost.
Rychlostna cesta cez certovicu je samozrejme pre Slovensko lepsie riesenie ako Donovaly.


To nie je pravda. Cesty sa vždy prispôsobovali situácii. Cesta do Krakova v minulosti viedla cez Nitru, hore Nitrou cez Vyšehradné, cez Turiec a Oravu. Na to sa ale hádam nebudeme pozerať, že keď kedysi chodili poštové vozy touto cestou, tak dnes musíme tade ťahať diaľnicu. Je úplne normálne, že sa aj koridory presúvajú.
A to že sa na území Nízkych Tatier vytvorí územie bez diaľnic nie je nič zvláštne. Naopak, je to úplne logické.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

R1 Všeobecné hypotetické teoretizovanie

Odoslaťod KN.SK » 23. Sep 2018 19:57

Tak trochu "sebecko-lokálpatrioticky" (ak i druhí toto "presadzujú" pri "trasovaní") by možno mohla západná severo-južná tranzitná trasa (PL - SK - H) viesť:
1) teoreticky asi najúspornejšie: S1 - D3 - D1 - R1 - R64 - M? - M1 — Za Sereďou z R1 by sa pokračovalo R64 popri ľavom brehu Váhu povedľa Šale na Nové Zámky a Komárno...
2) S1 - D3 - D1 - R64 - M? - M1 — niekde pri Leopoldove "pripojiť" R64: HC - NR - NZ - KN - ... [Možno nejaký ten tunel v Považskom Inovci.]
3) S1 - D3 - D1 - R64 - M? - M1 — niekde pod Piešťanmi/Sĺňavou "pripojiť" R64: PN - NR - NZ - KN - ... [Možno nejaký ten tunel v Považskom Inovci.]
• Problém je, že v Maďarsku už (teraz) neplánujú pod Komárnom žiadnu D/RC (M alebo R), ktorá by sa pripojila k M1. M81, ktorá mala ísť od Komáromu (KN-R64 — M81) k M7 - pri Székesfehérvári (SzFV) sa na ňu pripájala, vyňali z plánov. M81 mala i variant na spojenie Győru (M1) a SzFV (M7).
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 24. Sep 2018 14:34

To nie je pravda. Cesty sa vždy prispôsobovali situácii. Cesta do Krakova v minulosti viedla cez Nitru, hore Nitrou cez Vyšehradné, cez Turiec a Oravu. Na to sa ale hádam nebudeme pozerať, že keď kedysi chodili poštové vozy touto cestou, tak dnes musíme tade ťahať diaľnicu. Je úplne normálne, že sa aj koridory presúvajú.
A to že sa na území Nízkych Tatier vytvorí územie bez diaľnic nie je nič zvláštne. Naopak, je to úplne logické.


Z Krakova kam? Do Viedne možno alebo Bratislavy. Krakow- Budapešť šiel cez Ružomberok a E77 kopiruje túto trasu. Preto E77 nevedie cez Turiec. Historicky Liptov patril pod Zvolenskú župu a z Liptova sa chodilo aj do Bratislavy cez Zvolen, Hronský Beňadik, Nitru. Ak by sme sa bavili o Katoviciach tak je to druhá vec. Tie s Liptovom historicky naozaj nemajú nič.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 24. Sep 2018 14:52

a to ze sa pripoji na M1 nestaci ? M7 a M85/6 bezia asi 100 km od seba....

To nie je pravda. Cesty sa vždy prispôsobovali situácii. Cesta do Krakova v minulosti viedla cez Nitru, hore Nitrou cez Vyšehradné, cez Turiec a Oravu. Na to sa ale hádam nebudeme pozerať, že keď kedysi chodili poštové vozy touto cestou, tak dnes musíme tade ťahať diaľnicu. Je úplne normálne, že sa aj koridory presúvajú.


presne tak, kedysi isli cesty dolinami a tak sa stavali aj zeleznice. preto neexistovala trat v trase E77 a dalsich XY usekov trati obchadza kopce a tym aj niektore mesta a potom to tu riesime. auta ale dokazu ist aj cez kopce. koridory sa presuvaju ale nie tak ze okresne mesto si povie ze si presunie koridor spajajuci statisicove mesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 24. Sep 2018 15:19

Tu chce skor okresne mesto (ale nie vsetci jeho obyvatelia, aby som nekrivdil, bohuzial vsak jeho primator) vybudovat rychlostnu komunikaciu veducu priamo cez Narodny park Nizke Tatry a priamo cez chranene uzemie europskeho vyznamu NATURA.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 24. Sep 2018 15:49

Z trate v trase E77 nebolo realizovaných len 17km Dk-RK+ 18km Korytnica-Úľanka, pre dva dôvody, lebo vychodozápadný smer obchodných trás 1.republiky a komunisti. Dodnes by fungovala a spájala by Krakow s Budapešťou za cca 6-7hodín. Jasneže by tam boli tlaky na modernizáciu... Potenciál Krakowa Zakopaneho a Budapešti je v milionoch turistoch, ktorí tieto mesta návštivia a maju zaujem sa pohybovať medzi týmito destináciami. Každé z nich navštívi ročne cca 8- 10mil turistov. Liptov-Tatry navštívi zlomok cca 1mil. Ale rastový potenciál tu je. Do Katovic turisti nepôjdu.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 24. Sep 2018 15:58

Nie je úlohou Slovenska spojiť Budapešť a Krakow cez Nízke Tatry čo najkratšou cestou cez megatunely nech to stojí čo to stojí. Že to chce BB a RK ako argument neobstojí. Navyše ani Poliaci ani Maďari neplánujú ani RC smerom na hraničné priechody k tejto trase. R1 v tejto trase NESTAVAŤ.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Sep 2018 03:39

PK napísal:Rovnako PPP na R1 Nitra - Zlate Moravce ktore ako jedine z PPP Figel pustil.


A co mal na tom pustit alebo nepustit, ked zmluva uz bola podpisana?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Sep 2018 03:52

Niektorym tu stale unika, ze otvorenim Visnoveho klesne na Donovaloch intenzita a to zrejme az o niekolko tisic v./24h. Kolko tam zostane z tych necelych 8 tisic v roku 2015, bude to aspon 5 tisic? Okrem toho uz aj rekonstrukcia turcianskej betonky moze zobrat cast dopravy z Donovalov, aj ked samozrejme podstatne menej ako Visnove.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

R1 Všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 25. Sep 2018 06:11

Jano1 napísal:
PK napísal:Rovnako PPP na R1 Nitra - Zlate Moravce ktore ako jedine z PPP Figel pustil.
A co mal na tom pustit alebo nepustit, ked zmluva uz bola podpisana?
Ak sa dobre pamätám, tak on a spol., mohol len "prestrihávať pásky" a ľudkovia z úradov predtým o mesiac posunúť odobrenie/skolaudovanie úsek.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Sep 2018 07:58

Nie je úlohou Slovenska spojiť Budapešť a Krakow cez Nízke Tatry čo najkratšou cestou cez megatunely nech to stojí čo to stojí. Že to chce BB a RK ako argument neobstojí. Navyše ani Poliaci ani Maďari neplánujú ani RC smerom na hraničné priechody k tejto trase. R1 v tejto trase NESTAVAŤ.


pokial viem trasa vedie stale cez sahy, usporny variant je bukovinka a sturovo je mokry sen ZA a MT a par ludi pomimo. ak mas ine info uved zdroj. kym nie je potreba suvislej RC treba mat odstranene zavady. to je uloha Slovenska na ktoru sa kasle a nielen na tejto trase. a moze byt aj 8 prudove blizsie naokolo pre obsluhu okresnych miest to nijak neovplyvni tranzit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 25. Sep 2018 20:19

A pokial ja viem core TEN-T koridor, ktory je v buducnosti financovatelny z europskych penazi a ma byt postaveny do roku 2030, stale vedie cez Turiec a nie priamo cez Narodny park Nizke Tatry. A tych, ktori uprednostnuju Sturovo je podla hlasovania v tejto teme https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811 asi 3 krat viac ako ostatnych (uz 73% k 27%)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Sep 2018 20:33

Pre MT je daleko dolezitejsie napojenie na Hornu Nitru ako nejake napojenie na Budapest, cize R3 Sklene - Raztocno. Tym sa zaroven obide pre BB neprijatelne trasovanie R3 a vyuzije sa pre BB akceptovatelne trasovanie R2.

Kedze priprava a realizacia R3 Sklene - Raztocno bude trvat 20 rokov, tak by bolo vhodne postavit 2 km obchvat Kremnickych bani do 5 rokov. Kedze Kremnicke bane patria pod IVSC BB, tak sa to nebude robit, kym nedojde k odplaveniu cesty.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2018 07:03

ty evidentne zijes vo virtualnej realite..... :lol: ja som npr. za tie roky hlasoval malokedy.

- cez turiec nebude RC dalsich 20-30 rokov pretoze na to nie je dovod, stara betonka skonci, vyriesia sa kremnicke bane.
- ziadny zasadny presun z trstenej na skalite samozrejme nenastal cize treba postavit prelozky okoli dedin na orave a je uplne jedno ci C11,5 alebo R11,5
- R11 prilis obchadza BP, bude nepouzitelna pre velku cast aut (OA), dovolim si tvrdit ze pre vacsinu. o M10 nepocut nic. cize treba postavit prelozky na juznej R3
- M0 zapad tiez tak skoro nebude zato M0 vychod a juh existuju juh ako 3+3 cize priama nadvaznost M2 a E77 na ostatne dialnice.
- ze ake sci-fi prepojenia R1-R2-R3 tu riesime nikoho v polsku a madarsku nezaujima

Niektorym tu stale unika, ze otvorenim Visnoveho klesne na Donovaloch intenzita a to zrejme az o niekolko tisic v./24h. Kolko tam zostane z tych necelych 8 tisic v roku 2015, bude to aspon 5 tisic? Okrem toho uz aj rekonstrukcia turcianskej betonky moze zobrat cast dopravy z Donovalov, aj ked samozrejme podstatne menej ako Visnove.


scitanie dopravy sa robilo inou metodikou a preto casto mame nizsie hodnoty za 2015 ako 2010. napriek tomu na donovaloch bol narast cize bol tam nejaky presun tak ako pises. to iste vsak platilo aj na certovici cize ten pokles sa rozdeli medzi donovalmi a certovicou. donovaly 2010 7.438 aut a ten isty s.ú. 8.140 v 2015, certovica 2010 2.017 aut a ten isty s.ú. 3.280 v 2015. cize narast na certovici bol mozno este vacsi ako na donovaloch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 26. Sep 2018 11:12

devil napísal:ty evidentne zijes vo virtualnej realite..... :lol: ja som npr. za tie roky hlasoval malokedy.
- cez turiec nebude RC dalsich 20-30 rokov pretoze na to nie je dovod, stara betonka skonci, vyriesia sa kremnicke bane.
- ziadny zasadny presun z trstenej na skalite samozrejme nenastal cize treba postavit prelozky okoli dedin na orave a je uplne jedno ci C11,5 alebo R11,5


Predpokladam, ze potom neveris ani prieskumom verejnej mienky, ked sa Ta nikdy nepytali ani neuznavas vysledky volieb, v ktorych si nehlasoval :-) Hlasovanie 60 ludi ma vacsiu vypovedaciu schopnost ako Tvoj nazor jedneho cloveka.

Co sa tyka Turca, tak cez Turiec pribudne do cca 10 rokov 14 km rychlostnej cesty R3 lebo:
1. ide o obchvat mesta Martin a obce Kostany nad Turcom
2. lahky teren
3. sucast CORE TEN-T koridoru, z rozpoctu pojde len mensia cast, vacsia z europskych fondov, nie ako na Orave (mimo CORE TEN-T koridoru), kde si to musime z rozpoctu platit cele
4. intenzity v Kostanoch nad Turcom, ktore nemaju ziaden obchvat , su 18 874 vozidiel na scitacom useku 91250 a 14 233 vozidiel na scitacom useku 91260. Taketo intenzity nema ziaden iny usek na severnej alebo juznej R3, napr. Krupina alebo Sahy maju intenzity polovicne a dediny na Orave, ktorych potrebu obchvatov C11,5 alebo R11,5 spominas, maju intenzity tretinove.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Sep 2018 14:02

prieskum a volby su 2 veci. 60 ludi v porovnani s tisicami na cestach je nic.

ked sa ma stavat tur-hub a dokoncovat D3 tak z KF neostane ani cent. okrem toho bude zaujimave co sa bude stavat na vychode cize v regione s najnizsim hdp.

kostany nad turcom

https://www.google.sk/maps/@49.0280192, ... 312!8i6656

krupina

https://www.google.sk/maps/@48.3530401, ... 312!8i6656

sahy

https://www.google.sk/maps/@48.0704426, ... 312!8i6656

dobra niva

https://www.google.sk/maps/@48.4711695, ... 312!8i6656

nizna

https://www.google.sk/maps/@49.3108002, ... 312!8i6656

a mohol by som pokracovat....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 26. Sep 2018 14:05

pravdepodobne pocitas intenzity len z cesty I/59 ale orava ma aj cestu I/78 a ta tiez ma nejake intenzity a nakladna doprava z nej sa moze kludne dostat na R3 alebo na nejaku cestu ktora by sa bud postavila alebo by sa poriadne opravili tie dve, nie ako momentalne su v biednom az ubohom stave a parametroch castokrat
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.