Moderátor: Moderátori
PK napísal: Stat by mal vyhlasit tender a zistit ci by to bol niekto ochotny spravit. V podstate nam beznym ludom by bolo jedno ci to sukromnik postavi za 500 milionov ci 1,2 mld.
PK napísal:jarino:
co je dobre na tom, ze oba zmanipulovane tendre skoncili s dokoncenim odlozenym na neurcito?
Vsetky tendre kde vyhral prvy pravoplatny uchadzac sa dokoncili viacmenej nacas a za zmluvne ceny: R4 Ke - Miskolc, D1 Janovce - Jablonov.
Vsetky po zmanipulovani kde robia "nasi" ludia sa vlecu do neurcita.
a ohladne zrusenych tendrov:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/41 ... e-jablonov
prepac to bol pokus Doprastavu zrusit tender, bolo to za Figela a tender sa obnovil
https://ekonomika.sme.sk/c/5770921/tend ... covat.html
PK napísal:Dalsia krasna ukazka amaterizmu vedenia tohto statu, specialne dopravy.
Beriem spat, je to vsetko premysleny postup na maximalizaciu ziskov pre nasich....
rastislav5 napísal:PK napísal: Stat by mal vyhlasit tender a zistit ci by to bol niekto ochotny spravit. V podstate nam beznym ludom by bolo jedno ci to sukromnik postavi za 500 milionov ci 1,2 mld.
A ak by aj chcel nejaky vyhlasit, najskor musi byt platna EIA. A ta nielenze nie je platna, ale na ziadnej sa ani nepracuje. Pre 8 km tunel Hradiste bolo konanie EIA na ziadost NDS zastavene este v roku 2016 (zrejme z dovodu, ze severny portal ustil uprostred Narodneho parku a Natury 2000)
Lorenc napísal:To sú tvoje dojmy založené zrejme na tvojej profesii. Nepíšem, že sa nezakladajú na faktoch, ale neviem v ako čase. K zastaveniu projektu úseku nedošlo kvôli EIA, ale kvôli výberu projektanta, kde mal Dopravoprojekt získať zákazku bez súťaže ako aktualizáciu DUR s EIA platnou od 2010.
Lorenc napísal:Nové posudzovanie EIA, SEA bolo predtým zastavené na základe tohoto rozhodnutia https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica z 30.11.2016 Dôvody sú tam uvedené.
PK napísal:fh napísal:R1 v tejto oblasti NESTAVAŤ. Trasa R3 cez Kremnicu a Turiec nemá tieto problémy či 12 alebo 8 km tunel.
Cesta cez donovaly je od vekov prirodzena cesta pre tranzit S-J a V-Z. Posunutim R1 na Turiec sa tato cesta uplne pokasle a spravi proti zdravemu rozumu.
Na mape Slovenska sa vytvori infrastrukturna cierna diera na ploche celych Nizkych Tatier ohranicena Martinom, Turcianskymi Teplicami, BB, Breznom, Tisovcom, Telgartom, SNV, Popradom, LM, RK, Vrutkami, Martinom
Je to mozno 10% rozlohy Slovenska. Pri takejto malej krajine ako nasa si toto nemozme dovolit. Ochrana odtial potial, ale vyhlasit 10% uzemia za skanzen a vytvorit nim prekazku v strede karajiny, ktore blokuje V-Z a S-J je sprostost.
Rychlostna cesta cez certovicu je samozrejme pre Slovensko lepsie riesenie ako Donovaly.
To nie je pravda. Cesty sa vždy prispôsobovali situácii. Cesta do Krakova v minulosti viedla cez Nitru, hore Nitrou cez Vyšehradné, cez Turiec a Oravu. Na to sa ale hádam nebudeme pozerať, že keď kedysi chodili poštové vozy touto cestou, tak dnes musíme tade ťahať diaľnicu. Je úplne normálne, že sa aj koridory presúvajú.
A to že sa na území Nízkych Tatier vytvorí územie bez diaľnic nie je nič zvláštne. Naopak, je to úplne logické.
To nie je pravda. Cesty sa vždy prispôsobovali situácii. Cesta do Krakova v minulosti viedla cez Nitru, hore Nitrou cez Vyšehradné, cez Turiec a Oravu. Na to sa ale hádam nebudeme pozerať, že keď kedysi chodili poštové vozy touto cestou, tak dnes musíme tade ťahať diaľnicu. Je úplne normálne, že sa aj koridory presúvajú.
PK napísal:Rovnako PPP na R1 Nitra - Zlate Moravce ktore ako jedine z PPP Figel pustil.
Ak sa dobre pamätám, tak on a spol., mohol len "prestrihávať pásky" a ľudkovia z úradov predtým o mesiac posunúť odobrenie/skolaudovanie úsek.Jano1 napísal:A co mal na tom pustit alebo nepustit, ked zmluva uz bola podpisana?PK napísal:Rovnako PPP na R1 Nitra - Zlate Moravce ktore ako jedine z PPP Figel pustil.
Nie je úlohou Slovenska spojiť Budapešť a Krakow cez Nízke Tatry čo najkratšou cestou cez megatunely nech to stojí čo to stojí. Že to chce BB a RK ako argument neobstojí. Navyše ani Poliaci ani Maďari neplánujú ani RC smerom na hraničné priechody k tejto trase. R1 v tejto trase NESTAVAŤ.
Niektorym tu stale unika, ze otvorenim Visnoveho klesne na Donovaloch intenzita a to zrejme az o niekolko tisic v./24h. Kolko tam zostane z tych necelych 8 tisic v roku 2015, bude to aspon 5 tisic? Okrem toho uz aj rekonstrukcia turcianskej betonky moze zobrat cast dopravy z Donovalov, aj ked samozrejme podstatne menej ako Visnove.
devil napísal:ty evidentne zijes vo virtualnej realite..... ja som npr. za tie roky hlasoval malokedy.
- cez turiec nebude RC dalsich 20-30 rokov pretoze na to nie je dovod, stara betonka skonci, vyriesia sa kremnicke bane.
- ziadny zasadny presun z trstenej na skalite samozrejme nenastal cize treba postavit prelozky okoli dedin na orave a je uplne jedno ci C11,5 alebo R11,5
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.