R1 Všeobecne

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 29. Sep 2018 06:57

okorec napísal:
devil napísal:podla toho aky velky je kopec a aka velka je obchadzka. v tomto pripade je to 60-70 km co nie je malo. lahsie mi pripada prejst s tym vozom cez donovaly.


Jasné, závisí to od viac faktorov. Napríklad trasa Budapešť - Katovice je cez Donovaly skoro o 100 km kratšia ako cez Brno a predsa o pol hodinu dlhšia. Lebo lepšia cesta ide dlhšou trasou. Prečo tak dve významné sídla na naše pomery nie sú spojené najkratšou spojnicou ale ako niektorí tu hovoria naokolo? Nikoho ani nenapadlo, že by išiel spájať vyslovene tieto dve mestá. Diaľnica sa stavala podľa lokálnej potreby (intenzít) a tranzit sa musí prispôsobiť. Btw Budapešť - Katovice je rovnaká vzdialenosť vzdušnou čiarou ako BA - KE. Ani len BA - KE netreba spájať najkratšou spojnicou. Nie to ešte RK - BB. Boli by to len peniaze zbytočne zabetónované v nejakých horských dolinách, kde okolo tej diaľnice nikdy nič nebude.


vyhlasil "muderec" z horskej doliny, kde nikdy nic nebolo, dokial tam nenatlacili dialnicu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Sep 2018 10:24

ráno som pozeral fórum na mobile (bez prihlásenia). ako krásne sa tu žije pro prihlásení, keď nie je nutné čítať primitívne nadávky.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 29. Sep 2018 10:56

Preto mám prihlásenie zapnuté stále aj v compe aj v mobile a nevidím primitívne príspevky plus nečítam bludy cenzora moderátora ktorého si tu väčšina hlasujúcich nepraje :)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Sep 2018 11:57

pls. ako filtruješ príspevky moderátora?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod fh » 29. Sep 2018 12:32

Nejde blokovať, nečítam ich, proste ich preskočím.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Sep 2018 20:56

myslel som, že máš nejaké zošírenie. toto je bežné fórum, možno niečo také spravil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 01. Okt 2018 08:26

okorec napísal: Boli by to len peniaze zbytočne zabetónované v nejakých horských dolinách, kde okolo tej diaľnice nikdy nič nebude.


Hore som vyratal, ze tunel popod Donovaly by sa mozno uzivil aj sam cisto z nakladnej dopravy ako 4 pruhovy.
Ako jednorurovy to vychadza uplne jednoznacne. Tunel by sa dal postavit ako PPP s naslednym specialnym mytom pre nakladnu dopravu.
Fungovalo by to aj bez prilahlych povrchovych rychlostnych ciest.
Takze ziadne zabetonovanie penazi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 01. Okt 2018 08:54

no tunel nad 10 km by mohol mat este navyse prejazdove myto nad ramec nalepky, alebo myta.
ale aj tak je to na SK pomery riziko, za prve zlodejina, za druhe PPP projekt nema velmi dobre referencie zatial, za tretie ako by dopadla ochrana prirody, a za stvrte opat zlodejina na myte.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 01. Okt 2018 09:20

To som pisal hore, ze prevadzkove naklady kamiona na 100km su okolo 48E palivo, 15E sofer, 20E opotrebenie, ~21E myto. Dokopy 104E na 100km. Takze usetrenim 30km obchadzky usetria kamiony 31E. Takze osobitne myto na tunel vo vyske 15E za prejazd by im usetrilo 50% nakladov.
Pri striedmom odhadovani 3000 kamionov denne je to 16,5 miliona Eur rocne na myte. To je za 20 rokov 320 milionov Eur, za 50 rokov 825 milionov. Cena jednoruroveho 10 - 16km tunela by podla ceny Visnoveho bola 270 - 430 milionov Eur.
V tomto vypocte sa daju menit parametre mnozstva premennych aby to vyslo k spokojnosti vsetkych. Co sa tyka ekologie, tak stiahnutie 3000 nakladnych auto z narodneho parku a obci na R3 je pozitivum co prevazi prakticky vsetko.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Vceliak » 01. Okt 2018 10:53

PK napísal:usetrenim 30km obchadzky usetria kamiony 31E

Presný výpočet z nepresného predpokladu. Nie pre každého je cesta cez Turiec alebo Čertovicu "obchádzka". Skôr naopak.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 01. Okt 2018 11:54

Pri realnom odhade sucet zapornych a kladnych nepresnosti sa zvycajne nuluje a vysledny odhad byva prekvapivo presny.
Ak vybudujes cestu ktora uspori 30 minut casu a v 2015 tam bolo 1500 nakladnych aut tak je vysoka sanca za postupom casu tam bude viac.
Jasne, ze nikdy nestiahne vsetku premavku z okolitych prechodov ako Turiec, alebo Certovica, ale vyznamnu cast ano. Pri sucasnych okolo 1700 nakladnych autach ratat, ze priemer za 50 rokov bude 3000 je realny odhad.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 01. Okt 2018 15:42

Dochadzaju argumenty, tak zacina znevazovanie? Nikde netvrdim, ze R11 je obchvat Budapesti, ale pisem, ze je k nemu blizko (16 km). A pre info R11 ma dalej pokracovat podla niektorych zdrojov k M6 (veducej smerom do Chorvatska koridorom Vc k Jadranskemu moru) https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _08_27.png


stale nechapes je uz osocovanie.....alebo argumenty dochadzaju tebe tak hras urazeneho ? ale k veci, uz 16 km od okraja je dost vela. ale aj potom su to len budinske kopce a potom vilove stvrte. to mas aspon 25 km k stanici kelenfold. vychodna M0 ide popri meste. uz len blizkost letiska je podla mna dolezitejsie ako lepsia cesta autom na jadran pre dovolenkarov.

Podla mapy hustoty obyvatelstva podla okresov trasa cez Sturovo na "prazdnu dolinu" nevyzera.


minimalne od LV dole je to podpriemerne ludnata oblast. a vyskusaj ze z tych LV kolko aut chodi na pohronie aj z toho kolko odbaca na NR a kolko ide priamo na NR po I/51. inac povedane pre KA je I/66 hlavna trasa, pre LV je I/76 vedlajsia trasa.

Samozrejme, poposuvanie sa hodinu v kolone na Kysuciach priemerkou 8 km/h nic nestoji ani PHM ani cas, ktory sa da premenit na peniaze, zvlast ked tam kazdi 5 tisic NA/24h, ktore tam denne stratia niekolko desiatkok minut v priemere! Tak si asi rozmyslia ci prejdu Oravou za hodinu alebo Kysucami za 2 hodiny.


aj ked bude D3 komplet bude ta trasa stat navyse km aj myto. menej navyse ako teraz ale navyse.

Jasné, závisí to od viac faktorov. Napríklad trasa Budapešť - Katovice je cez Donovaly skoro o 100 km kratšia ako cez Brno a predsa o pol hodinu dlhšia. Lebo lepšia cesta ide dlhšou trasou. Prečo tak dve významné sídla na naše pomery nie sú spojené najkratšou spojnicou ale ako niektorí tu hovoria naokolo? Nikoho ani nenapadlo, že by išiel spájať vyslovene tieto dve mestá. Diaľnica sa stavala podľa lokálnej potreby (intenzít) a tranzit sa musí prispôsobiť. Btw Budapešť - Katovice je rovnaká vzdialenosť vzdušnou čiarou ako BA - KE. Ani len BA - KE netreba spájať najkratšou spojnicou. Nie to ešte RK - BB. Boli by to len peniaze zbytočne zabetónované v nejakých horských dolinách, kde okolo tej diaľnice nikdy nič nebude.


lebo prioritna poziadavka bola vybudovat tahy zapad-vychod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 01. Okt 2018 19:07

devil napísal:stale nechapes je uz osocovanie.....alebo argumenty dochadzaju tebe tak hras urazeneho ?

Tak najskor "stale nechapem" samozrejmost, potom "hram urazeneho"... ale pokracuj, ak Ti to robi dobre.

devil napísal:minimalne od LV dole je to podpriemerne ludnata oblast.

Jednak nehovorime len o casti, ale o celej trase Hronsky Benadik - Sturovo, a to, ze je podpriemerna este neznamena, ze je prazdna dolina, na co som reagoval.

PK napísal:Hore som vyratal, ze tunel popod Donovaly by sa mozno uzivil aj sam cisto z nakladnej dopravy ako 4 pruhovy.
Ako jednorurovy to vychadza uplne jednoznacne.

Aj jednorurovy tunel by musel mat unikovu stolnu, takze usetrilo by sa malo. Citujem z technickych predpisov na protipoziarnu bezpecnost novych cestnych tunelov s dlzkou nad 300m: "9.1.2.1 V každom tuneli musí byť vytvorená chránená úniková cesta." http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 3_2015.pdf

PK napísal:Takze usetrenim 30km obchadzky usetria kamiony 31E.

Ak by Poliaci stavali rychlostnu komunikaciu k Orave, tak by som to bral, ale oni si do uzemia NATURA 2000 na polskej Orawe dalsiu dopravu pritahovat nechcu a aj preto stavaju rychlostnu komunikaciu S1 ku Kysuciam, takze pre relaciu S1-Budapest je tunel cez Nizke Tatry nie usetrenie 30 km, ale 30 km navyse.

Zakoncim citatmi devila, ktoreho tazko niekto nemoze obvinovat, ze by bol proti Donovalom. Citaty potvrdzuju, ze je dolezite brat do uvahy to, ci a kde stavaju dialnice nasi susedia v Polsku:

devil napísal:R3 na orave je zbytocne planovat ako RC pokial nema pokracovanie v polsku.

devil napísal:pokial nebude polska D/RC je mozne skrtnut BB-RK
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 63#p193963
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 01. Okt 2018 20:03

PK napísal:To som pisal hore, ze prevadzkove naklady kamiona na 100km su okolo 48E palivo, 15E sofer, 20E opotrebenie, ~21E myto. Dokopy 104E na 100km. Takze usetrenim 30km obchadzky usetria kamiony 31E. Takze osobitne myto na tunel vo vyske 15E za prejazd by im usetrilo 50% nakladov.
Pri striedmom odhadovani 3000 kamionov denne je to 16,5 miliona Eur rocne na myte. To je za 20 rokov 320 milionov Eur, za 50 rokov 825 milionov. Cena jednoruroveho 10 - 16km tunela by podla ceny Visnoveho bola 270 - 430 milionov Eur.
V tomto vypocte sa daju menit parametre mnozstva premennych aby to vyslo k spokojnosti vsetkych. Co sa tyka ekologie, tak stiahnutie 3000 nakladnych auto z narodneho parku a obci na R3 je pozitivum co prevazi prakticky vsetko.


Vychadzas z velmi mylnych predpokladov. Pre tych 1477 NA/24h v roku 2015, ktore isli cez Donovaly sa trasa tunelom neskrati o 30 km. Takze by si musel z inych smerov, cez ktore jazdia a sposobuje im to 30 km obchadzku dostat 3000 NA/24 do tunela. Odkial ich chces zobrat?

Spotreba paliva sa znizuje a casom sa prejde na elektricky pohon, ktory vychadza pri vela najazdenych km uz dnes lacnejsie a neskor zrejme na vodikovy pohon.
"Spotrebu testovali na trase dlhej 502 km medzi San Antoniom a Dallasom pri priemernej rýchlosti 105 km/h! Celá súprava vážila 29,5 ton. Spotrebu 19 l/100 km nedosiahne priemerný muscle car zo 70. rokov... a tu sa bavíme o bezmála 30 tonovom kamióne."
https://www.topspeed.sk/daimler-supertruck-ma-29-5-ton-a-spotrebu-19l/100km-/8478

Dalsia vec je, ze vyratavas naklady pre kamion, ale v skutocnosti sa scitavaju nakladne auta nad 3,5 t, vacsina z toho nie su 30 a viac tonove kolosy, ktore maju vyssiu spotrebu, ako som uviedol uz dnes to moze byt pod 20 l/100km pri 30t kamione.

Mozes si menit parametre ako chces, ale musis tam tych 3000 kamionov, ktore usetria 30E dostat. Preto sa pytam odkial?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Okt 2018 23:41

Dnes to moze byt, ale nie je :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 02. Okt 2018 06:57

Jednak nehovorime len o casti, ale o celej trase Hronsky Benadik - Sturovo, a to, ze je podpriemerna este neznamena, ze je prazdna dolina, na co som reagoval.


pre nasu debatu je to riedko osidlena oblast. porovnatelna s krupinou. I/64 je niekde uplne inde. takisto I/51 a I/75. ale opakujem treba vidiet aj spadove oblasti s dopravnymi tokmi. pre LV je to NR. pre KA je to ZV.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=40422
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 02. Okt 2018 07:57

Aj riedko osidlena oblast je "osidlena" oblast, a nie "prazdna dolina", na ktoru som reagoval.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod PK » 02. Okt 2018 08:44

Jano1 napísal:Spotreba paliva sa znizuje a casom sa prejde na elektricky pohon, ktory vychadza pri vela najazdenych km uz dnes lacnejsie a neskor zrejme na vodikovy pohon.
"Spotrebu testovali na trase dlhej 502 km medzi San Antoniom a Dallasom pri priemernej rýchlosti 105 km/h! Celá súprava vážila 29,5 ton. Spotrebu 19 l/100 km nedosiahne priemerný muscle car zo 70. rokov... a tu sa bavíme o bezmála 30 tonovom kamióne."
https://www.topspeed.sk/daimler-supertruck-ma-29-5-ton-a-spotrebu-19l/100km-/8478
Mozes si menit parametre ako chces, ale musis tam tych 3000 kamionov, ktore usetria 30E dostat. Preto sa pytam odkial?


V tvojom clanku je jasne napisane:
"pred piatimi rokmi mal priemerný americký kamión spotrebu 40 litrov"
Toto v clanku je rekorder v spotrebe, zaroven merane na absolutnej rovine medzi San Antoniom a Dallasom. Tuto trasu som zhodou okolnosti soferoval.... Cez horske oblasti na Slovensku bude spotreba len vyssia a to ratane vyssia ako tych 40litrov....
Elekricke kamiony nie su ani hudba buducnosti, rovnako ako vodik.
tych 1500 nakladnych tam ti prirodzene narastie, vies kolko je tam teraz? Moj tip, ze viac ako tych 1500. Tunel ti stiahne dopravu z Certovice, Turca a D1.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 02. Okt 2018 09:00

super, kazdopadna ci sme v EU alebo nie nemozeme stavat dialnice do kazdej doliny najma ked vedla je vhodnejsia dolina.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 02. Okt 2018 09:19

Nikto tu nehovori o kazdej doline, tak prosim neprehanaj.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod devil » 02. Okt 2018 09:24

prehanas ty ked riesis problem na I/76 ktory neexistuje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 02. Okt 2018 10:27

Sme na fore o dialniciach a moj nazor zdiela vacsina hlasujucich https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=48&t=19811, takze o prehanani nemoze byt ani reci.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 02. Okt 2018 15:37

Severojužné spojenie treba stavať postupne. Došiel som k názoru, že je totálne Irelevantné posudzovať koridory spôsobom BUM BÁC tu pôjde 4pruhy a vedľa nič. Ak by sme šli cestou odstraňovaním závad a zlepšovaním infraštruktúry tam kde to je v krátkodobom a strednodobom horizonte potrebné ukázala by sa potreba, ktorej z ciest dať prioritu. Kvalitná E77 s obchvatmi Oravských sídel, Rk, prechodu Donovaly, Krupiny, Šiah je podľa mňa základ v tomto priestore. Obchvat MT, Prerobenie betónky, Kremnica, je v podstate druhá vetva, ktorú isto treba riešiť minimálne pre regionálnu dopravu.
Takéto fatálne rozhodnutie o koridoroch padlo na R3 vs D3 a vôbec to nedopadlo dobre. Hlavne investícia Sv-Sk mohla byť len z polovice na Orave a vyriešili by sa reálne problémy ľudí nie imaginárne potreby politikov a plánovačov medzinárodných TEN-T koridorov.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 03. Okt 2018 06:57

lorenc napísal:Severojužné spojenie treba stavať postupne. Došiel som k názoru, že je totálne Irelevantné posudzovať koridory spôsobom BUM BÁC tu pôjde 4pruhy a vedľa nič. Ak by sme šli cestou odstraňovaním závad a zlepšovaním infraštruktúry tam kde to je v krátkodobom a strednodobom horizonte potrebné ukázala by sa potreba, ktorej z ciest dať prioritu. Kvalitná E77 s obchvatmi Oravských sídel, Rk, prechodu Donovaly, Krupiny, Šiah je podľa mňa základ v tomto priestore. Obchvat MT, Prerobenie betónky, Kremnica, je v podstate druhá vetva, ktorú isto treba riešiť minimálne pre regionálnu dopravu.

V podstate suhlasim, ale bol by som este skromnejsi, co sa tyka strednej R1/R3, tak by uplne postacovalo vybudovat obchvaty miest s hustou dopravou a semaformi: 55-tisicoveho Martina a 27-tisicoveho Ruzomberka. Donovaly a Kremnica este nejaky rocik vydrzia, su horsie useky na Slovensku, ktore potrebuju investicie.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 03. Okt 2018 08:19

Ako vela usekov nam uz ale neostava a nastal cas ale poradovnik riesit tieto useky. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.