Stránka 42 z 50

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 11:04
od Vceliak
PK napísal:Vlna brzdenia sa prevalila cez tych 6 aut, kazde dalsie muselo brzdit viac

Ja som také niečo zažil niekoľkokrát počas dvoch ciest v Srbsku. Tam je oficiálna MPR 120 Km/h. Auta v pravom pruhu idú cca 100km/h, a v pravom 150-180 km/h. No, aspoň som si otestoval kvalitu elektronických asistentov auta. :-)

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 11:35
od pohodak
PK napísal: Preto pomalsie auto NESMIE obmedzit a ohrozit auta v lavom pruhu pri preradzovani.


ano toto je svata pravda a urcite to plati aj v tvojej konkretnej situacii, ale nijako vam to nedava pravo jazdit po dialnici 160 a bublinkovat tu kvoli "slimakom" co idu 135 :idea:

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:45
od PK
No reagoval si na nespravneho, ja totiz neobhajujem ani rychlikov ani slimakov. Pri zvysenej premavke a naplneni cesty funguje jedine, ked sa vsetci zrovnaju na rovnaku rychlost, nepredbiehaju a nezdrziavaju. Mysickovanie, prekracovanie rychlosti v premavke je len arogantna snaha ziskat nieco na ukor ineho. Rovnako ako pomala jazda kvoli setreniu paliva.
Na dialnici dat tempomat na 137km/h dodrziavat bezpecny odstup a vsetci dojdeme najrychlejsie ako sa da.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 14:21
od JaNY
Plynulosti premavky tiez neprospieva ked vozidla maju roznu max rychlost. Inac to asi tam ani nemoze byt pre vela dovodov. U mna tu vsetci OA, NA maju stanovenu rovnaku ruchlost. Je to plynule( kym sa nieco nestane) aj ked je viac pruhov.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 14:37
od Vlados
ako vídím tých chválenkárov... 170... asi je čas spustiť úsekové meranie rýchlosti...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 17:36
od robertko
aký chválenkári ? ani ja nejazdím 170 ale proste keď idem aj 137 tak ten čo chce predbiehať v 135 ma nemá čo obmedzovať a musí čakať .

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 09:01
od ibdjambo123
Pre toto je dobré mať R1 cez Donovaly, ktorá bude zabezpečená a bude mať estakády a mosty pre zvieratá... Toto nie je prvý prípad - už to nie je len v záujme zvierat/prírody, ale aj ľudí:
https://myliptov.sme.sk/c/20916436/zraz ... rezil.html

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 09:10
od Lorenc
Je to fakt. Minimálne by tu mali byť opatrenia pre migráciu zvery. Vždy keď idem okolo v podvečerných hodinách stretávam množstvo zvery popri ceste. Hlavne jelene, a celé stáda, ktoré schádzajú do údolia k Revúcej práve pri doline Hlavačka. Zo skúsenosti idem tade, keď sa zotmie 60- tkou a malo by to byť oficiálne označené tabuľami na zníženie rýchlosti. Zvierat sa tu pohybuje ako ľudí okolo cesty.
V diskusiach sa ozývajú, že za to môžu ekoteroristi a je zver premnožená. Môžu za to tí čo nerešpektujú prírodné prostredie, vodiči aj kompetentní. V meste je tiež 50-tka pretože tam žijú ľudia tak aj na takýchto cestách by mali byť pri zhoršení viditeľnosti rýchlostné obmedzenia pretože tam žijú divé zvieratá. Zmysluplné značenie, signalizácia, zemné valy, ploty, protihlukové steny, ekodukty by mali byť bežná úprava strategických jedničiek.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 09:39
od fh
ibdjambo123 napísal:Pre toto je dobré mať R1 cez Donovaly, ktorá bude zabezpečená a bude mať estakády a mosty pre zvieratá... Toto nie je prvý prípad - už to nie je len v záujme zvierat/prírody, ale aj ľudí:
https://myliptov.sme.sk/c/20916436/zraz ... rezil.html


Tak stavajme všade R-ky kde sú frekventované cesty a výskyt divej zveri....to je logika.. úseky ako Bytča- Makov, Donovaly, Fačkovské sedlo, Čertovica atd...Alebo radšej tie cesty zabezpečiť by nebolo lacnejšie a rýchlejšie ?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 09:51
od Lorenc
Keby sme nemali príliš prísne pravidlá na rýchlostné cesty mohla sa urobiť štvorpruhová jednička aj s opatreniami v tomto úseku.

https://www.google.com/maps/dir/48.9613 ... m2!4m1!3e0

Je najviac exponovaný pre migráciu zvery a rozšírenie cesty s opatreniami je tu realizovateľné.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 09:58
od ibdjambo123
fh napísal:
ibdjambo123 napísal:Pre toto je dobré mať R1 cez Donovaly, ktorá bude zabezpečená a bude mať estakády a mosty pre zvieratá... Toto nie je prvý prípad - už to nie je len v záujme zvierat/prírody, ale aj ľudí:
https://myliptov.sme.sk/c/20916436/zraz ... rezil.html


Tak stavajme všade R-ky kde sú frekventované cesty a výskyt divej zveri....to je logika.. úseky ako Bytča- Makov, Donovaly, Fačkovské sedlo, Čertovica atd...Alebo radšej tie cesty zabezpečiť by nebolo lacnejšie a rýchlejšie ?


súhlas, ale tu ide o medzinárodný koridor... obiehanie kamiónov... široko-ďaleko žiadny S-J normálny prechod horami - ukážte mi civilizovanú krajinu, kde takýmto trestuhodným spôsobom absentuje aspoň R-ka???
A presne ako píšete: ochránenú a rozšírenú D-čku by si samozrejme zaslúžili aj Bytča-Makov, Fačkovské sedlo a Vernár. Čertovici by stačila aj rekonštruovaná ochránená D-čka

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 10:16
od PK
Nemusia to byt prave Rky. Stacili by cesty 2+2 o minimalnych parametroch.
Viac pruhov ti da vacsi priestor na manevrovanie. Stretli sa tam 3 auta + medved. Auta by mali 3 pruhy a s troskou stastia v stvrtom by zostal nezrazeny maco.
Auto predbiehajuce kamion by neslo na plny plyn, stacilo by mu na predbiehanie o 1km/h viac ako mal kamion. Cize by mal podstatne viac casu brzdit a zvladnut situaciu.
S oplotenim ciest v horach suhlasim.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 10:45
od fh
Toto som už písal dávno, urobiť upgrade tých ciest ako to robia na E50 na úsekoch ako Starý Hrozenkov, Chřiby, pridať pruhy a realizovať ochranu a koridory pre zver.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 11:06
od Vceliak
Rodziel medzi R-kou a jedničkou je tá, že na R-ke nestretneš zver, lebo je celá obohnaná plotom. Pre zver sa robí biokoridor (nie vždy pod cestu). .

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 11:29
od Lorenc
Nedokážu urobiť malú vec čaká sa na megaprojekt. Rozšírenie cesty 1.triedy a opatrenia zväčšenie oblúkov by pomohlo všetkým aj doprave aj zvieratám. Ako sú tu fatálne názory, že nič netreba. A dnes sa ukázal opak. Ani som si tento problém neuvedomil. Ale tých nehôd tam je neúrekom.

Projekty, ktoré by tu pomohli spustiť odstránili by lokálne závady, zlepšili parametre a nevyplieskali by všetky peniaze sú napr. :

0. Sprejazdniť cestu cez Magurku 2019
1. Rozšírenie 1/59 +opatrenia L.Osada - B.Potok 7km (full) (opatrenia zemný val voči hluku a ploty migrácii zvery etc.) 2022
2. BB - S.Ľupča 7km (full) 2023
3. Obchvat Ružomberok juh - 1/18 4km (full) 2025
4. Tunel Hradište 1 rúra 14km (full len k portálom tunela) 2030

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 12:06
od fh
https://domov.sme.sk/c/2724407/medved-v ... -auto.html

Aj na diaľnici stretneš macka, bola tam kolízia, tento krát zaplatilo životom zviera.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 12:19
od Lorenc
To si vybral riadne starú info, hádam D-čky ešte ani neoplocovali. https://myliptov.sme.sk/diskusie/331876 ... dveda.html tu je čerstvejšia. Môže sa to stať pri odpočívadlách a privádzačoch. Úplne sa tomu zabrániť asi nedá.

Popri 1/59 môžeš zvieratá kŕmiť to je niekedy ako safari. To že tam nieje zrážka každý deň neznamená, že tam niesú kolízie, o ktorých nik nevie a naštastie nekončia haváriou.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 12:29
od fh
To len že riešenie nie je všade diaľnica či rychlostná cesta, ale ochranné prvky.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 12:45
od Vceliak
fh napísal:riešenie nie je všade diaľnica či rychlostná cesta, ale ochranné prvky

Problém je, že na opravu nevysporiadanej cesty prvej triedy nedostaneš "eurofondy". A keď začneš vyvlastňovať, tak sa už oplatí urobiť to v novom koridore ako R-ka, alebo diaľnica. Vyjde to na rovnako. Samotná realizácia už je rôzna, ale stavba cesty zaberá v priemere iba 3,5 roka z priemernej celkovej doby vrátane prípravy 19,5 roka.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 12:57
od Lorenc
Ak by chceli v danom úseku L.Osada-B.Potok ospravedlniť prostriedky na úpravy jedničky a ak je popri pripravovaný akože sen R1, tak by sa musela 1/59 aj rozšíriť s tým, že raz sa upgraduje na R1. Tak ako ZV-BB, alebo ako to riešia Maďari. Tak by sa dala aj zväčšej časti oplotiť aj postaviť zemný val aj postaviť ekodukt. A na to by sa dali použiť eufondy.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 13:03
od fh
Vceliak napísal:
fh napísal:riešenie nie je všade diaľnica či rychlostná cesta, ale ochranné prvky

Problém je, že na opravu nevysporiadanej cesty prvej triedy nedostaneš "eurofondy". A keď začneš vyvlastňovať, tak sa už oplatí urobiť to v novom koridore ako R-ka, alebo diaľnica. Vyjde to na rovnako. Samotná realizácia už je rôzna, ale stavba cesty zaberá v priemere iba 3,5 roka z priemernej celkovej doby vrátane prípravy 19,5 roka.


Stavať tam miliardové megatunely pre 7-8 tisíc vozidiel je nonsense. Teraz aj za 20 rokov.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 13:35
od lostrail
Ked sa nieco taketo stane, vzdy je to smutne. Ale nikto nebrani kompetentnym okolo celej tejto cesty natiahnut plot a postavit tie biokoridory. Aj ked sa potiahne ta R1, tuto cestu nezatvoria, cize ako presne ta rychlostna cesta vyriesi problem?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 13:39
od Lorenc
Stavať tam miliardové megatunely pre 7-8 tisíc vozidiel je nonsense. Teraz aj za 20 rokov.


Jediný kto dnes tlačí 2x12km rúr BB-RK je primátor RK. Zatiaľ som nepočul rozumnú debatu o odstránení bodových závad a vyriešenie Donovál s ponechaním dopravnej priepustnosti v tomto koridore. Ak pôjde Korbelkou v 2026 14 tisíc tak v 1 rúrovom Hradišti by nešlo viac ako 8 tisíc. Tlak Ružomberčanov s Bystričanmi na 2+2 rúry za každú cenu je dnes primoc.
Na tomto fóre sa vytvorili mýty o jedinom možnom riešení všade stavať 2 rúry. Lebo jedna je vraj drahšia. Branisko funguje 15 rokov a všetko funguje. Soroška bude 1 rúra a bude stačiť 20 rokov, lebo popri ide kvalitný horský prechod. Švajčiari tiež stavajú primerane intenzite a je tam plno jednorúrových tunelov.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 13:42
od Yoggy52
Ked uz sa ma stavat tunel tak len jedna rura, tak isto ako v pripade sorosky.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2018 13:45
od lostrail
Tak zas argument, ze ked sa uz ma razit tunel, nech sa razi 2+2, nie je az tak uplne mimo. Tiez sa priklanam k nazoru, ze by sa mala skapacitnit existujuca cesta povedzme na 2+2, ako vrtat do kopcov (namiesto toho potiahnut radsej Turciansku R3) a ak uz vrtat, tak na plny profil, lebo ak by sa mala vrtat neskor, skutocne sa taky tunel predrazi. Branisko funguje ako funguje, ale urcite by som to nepovazoval za standard alebo nedajboze za vyhovujuci stav. Skor, ci neskor tam ta druha rura bude musiet pribudnut a popri tom sa bude musiet zmodernizovat aj ta prva. V pohode to bude stat raz tolko, ako keby sa to stavalo naraz dvojrurove. Druha vec je, ze Donovaly su naozaj past na oko najma, ked taka R3 ma trasovanie ovela vyhodnejsie (tie rury by tam boli urcite kratsie).