Stránka 48 z 50

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2018 17:07
od Lorenc
V podstate suhlasim, ale bol by som este skromnejsi, co sa tyka strednej R1/R3, tak by uplne postacovalo vybudovat obchvaty miest s hustou dopravou a semaformi: 55-tisicoveho Martina a 27-tisicoveho Ruzomberka. Donovaly a Kremnica este nejaky rocik vydrzia, su horsie useky na Slovensku, ktore potrebuju investicie.

[/quote]

A ktoré ???

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2018 19:45
od rastislav5
Tie s vyrazne vyssimi intenzitami. Kremnica ma 6500, Donovaly 8100 a su bez semaforov. Mame mesta, kde su intenzity dvoj az trojnasobne, napr. Prievidza (intenzity 18300) alebo Komarno (intenzity 21800) a so semaformi.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 16:07
od Jano1
PK napísal:Elekricke kamiony nie su ani hudba buducnosti, rovnako ako vodik.


Ty kde zijes? :roll:
https://www.tesla.com/semi
https://heavyvehicles.com.au/2018/01/29/electric-volvo-trucks-sale-europe-next-year/
https://nikolamotor.com/motor
https://www.autocar.co.nz/commercial-news-app/renault-says-electric-heavy-trucks-will-be-on-sale-in-europe-in-2019

PK napísal:tych 1500 nakladnych tam ti prirodzene narastie, vies kolko je tam teraz? Moj tip, ze viac ako tych 1500. Tunel ti stiahne dopravu z Certovice, Turca a D1.



Tie co tam jazdia teraz, aj keby si tam mal tunel zajtra, tak neusetria tych 30E, co si tvrdil, ze usetria, takze potrebujes ine kamiony, ktore by si skratili trasu a preto by isli cez Tvoj tunel.

Prave otvorenim Visnoveho a zlepsenim trasy cez Turiec, dojde k odklonu dopravy z Donovalov. Preco by niekto isiel cez Donovaly, ked bude moct ist po D1 a napr. do BA to bude mat o viac ako 10 km kratsie po D1.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 16:40
od Lorenc
Prave otvorenim Visnoveho a zlepsenim trasy cez Turiec, dojde k odklonu dopravy z Donovalov. Preco by niekto isiel cez Donovaly, ked bude moct ist po D1 a napr. do BA to bude mat o viac ako 10 km kratsie po D1.


To je len hypotéza. Pred rokom 2008, keď nebola R1 komplet tiež chodila doprava hlavne po D1 a predsa boli Donovaly zaťažené.
https://www.historiadialnic.sk/historia ... 008/a2007/

D1 BA- RK cca 70KM chýbalo
R1 BA-RK cca 120KM chýbalo

http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... vuc_za.pdf

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2018 14:33
od Jano1

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2018 15:17
od Lorenc
2005 rok
D1 BA- RK cca 100KM chýbalo
R1 BA-RK cca 130KM chýbalo

Donovaly cca 6000.

2010 rok
D1 BA- RK cca 65KM chýbalo
R1 BA-RK cca 110KM chýbalo

A intenzity na Donovaloch šli na cca 7000.

2015 rok
D1 BA- RK cca 50KM chýbalo
R1 BA-RK cca 50KM chýbalo

Donovaly mali cca 8000.

Zásadný vplyv si myslím na Donovaly D1 nemá i keď intenzity oscilujú...

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2018 19:25
od Jano1
^^^ Lorenc, tebe nic nepommoze, zi si dalej v svojom svete, kde fakty nemaju miesto.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 12:45
od Lorenc
Co sa ti zdá nefaktické? Údaje som zobral z SSC a historiadialnic.sk z toho istého roka. Po jednotlivých rokoch 2005, 2010, 2015. Údaje sú cca lebo iná je vzdialenosť na diaľniciach ako po cestách 1 triedy. Faktom však je, ktorý prehliada žilinskocentrický pohľad na svet, že intenzity na Donovaloch rastú postupne a pomaly a domnievam sa že budú aj po dostavbe D1. Otázkou však je či s intenzitami urobí niečo rekonštrukcia betónky, ale to uvidíme pri ďalšom sčítaní.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 13:10
od fh
Lorenc pokiaľ presiahli intenzity na úseku pod Strečnom už dávno kapacitu, a to je už viac ako 10 rokov, môže byť po Žilinu aj od Martina súvislá diaľnica, tak proste sa jej budú vodiči vyhýbať a na východ pôjdu cez Donovaly alebo Čertovicu. Čo sa na tom nedá pochopiť.. Alebo to nechceš vidieť ?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 15:03
od Lorenc
Vy si tu nahovárate, že všetky dopravné vzťahy sú kvôli Žiline na Slovensku. Ak postavia D1 tak všetci pôjdu cez Žilinu.
Nepôjdu, lebo je evidentné, že nadregionálna doprava a medzi mesto je gro intenzít ! Napríklad keď si to rozložíme: 1. 35% intenzít na Čertovici sú vzťahy medzi BB-ZV a Spišom. 2. 30 % Horehronie Liptov a 3. 35 % je tranzit Ba- PP-Ke. Kde kedy táto doprava z bodu 1 a 2 prejde na D1 ku Žiline? Ten bod 3 uznávam to je vysokopravdepodobné. Pokiaľ sa nič z R1 nepostaví môže to byť tak. Ale napríklad aj tých 23km tunelov s 12 tunelovými rúrami medzi Bytčou-Ivach bude dostatočne odstrašujúce aby došlo k takýmto fatálnym presunom ako tu predpokladáte. Hlavne z hľadiska častej údržby.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 15:59
od devil
tie udaje mas odkial ?

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 16:27
od Lorenc
Ako nemáme žiadny smerový prieskum takže predpokladáme dopravné vzťahy.
Alebo si myslíme že 100% intenzít cez Čertovicu sú BA-KE a nikdy inak? http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... a_2015.pdf
Sčítací úsek 97250 pred Múk hybe má 13133 aut úsek za múk Hybe 97260 má 14012 aut.
To máme 900 aút naviac v smere PP. V úseku 91039 na prechode je 3294 áut. Štruktúra cestujúcich sa ovšem mení cez víkend a pracovný deň. Ak cez týžden chodia prevazne cestujúci z bodu 1 a 2 tak cez víkendy prevažne z bodu 3. Chcem tým len negovať neuveriteľný odliv z Čertovice a Donovál po dostavbe D1 aký čakajú Žilinčania.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2018 18:53
od fh
Akí Zilincania, ty si tu ďalší Feroslav :D , kto s tebou nesúhlasí je Zilincan to je choré.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2018 16:44
od devil
tieto kecy VUD a VUC ZA si nechaj. vodicov zaujima ako rychlo sa dostanu cez dany usek a nie ako je vycerpana kapacita. vycerpana kapacita neznamena automaticky kolaps od rana do vecera. to vase strasne strecno sa bezne prechadza 60-70 km/h. akurat teraz ukazuje zdrzanie v smere ZA - 50 km/h. donovaly to iste 60-70 km/h. to ze vsetci chodia cez donovaly a certovicu je mytus ktory nebol nikdy preukazany ako fakt. feroslav by napisal - vivaticka mytologia.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2018 17:32
od Jonathan
A teraz je to 35. Minulý týždeň to bolo 20. Ale Strečno nekolabuje.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2018 20:32
od IceFox
Strečno nekolabuje... len stačí jedna hlúpa križovatka pri Sconte a sú zápchy ,ale vraj nekolabuje :roll:

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2018 21:01
od jarino
devil napísal:tieto kecy VUD a VUC ZA si nechaj. vodicov zaujima ako rychlo sa dostanu cez dany usek a nie ako je vycerpana kapacita. vycerpana kapacita neznamena automaticky kolaps od rana do vecera. to vase strasne strecno sa bezne prechadza 60-70 km/h. akurat teraz ukazuje zdrzanie v smere ZA - 50 km/h. donovaly to iste 60-70 km/h. to ze vsetci chodia cez donovaly a certovicu je mytus ktory nebol nikdy preukazany ako fakt. feroslav by napisal - vivaticka mytologia.

Výborne, to si trafil. V poslednom období je havária pomaly každý deň. Takže hovoríme o hodinách, kým prejdeš ZA - MT, aj keď to sú mimoriadnosti. Strečno - ZA je bežne 50 km/h celý deň, možno aj menej, nakoľko to tam veľmi hustne a vznikajú z ničoho nič stojace kolóny -> a to samotné Strečno je fakt na prejazd bez nejakej mimoriadnosti v pohode. Aj v stredu na obed. Teraz to Sconto to dorazilo, veľká vďaka kompetentným.
Ak už Višňové je zbytočné, tak projekty pre R2 mimo obchvatu Zvolena by mohli rituálne spáliť. Presne ako píšeš, zaujíma ma ako rýchlo prejdem a práve preto kto môže, Strečno zďaleka obíde. Vlak, Donovaly, hocičo... Smer ZA - Vrútky je najvyťaženejší zo všetkých v prípade vlakov zo ZA a dá to za cca 20 minút, rýchlik kus rýchlejšie.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 15:48
od devil
ano, najnovsia mantra je ze vsetci chodia cez donovaly/certovicu. ze chodia je pravda ale masove obchadzanie ziadny prieskum ani scitanie 2015 nedokazuje, ale vsak v ZA dokazy nikdy nikoho nezaujimali. tam staci mytologia. ked sa este nestavali megatunely valili sa stovky pripevkov aky je tranzit zapad-vychod nizky a ako treba obsluhovat lokalku. teraz je tranzit uz podstatny a povedie k vyznamnemu poklesu na donovaloch a narastu cez visnove. ...donovaly ale nie su alternativa ked ZA, MT abolo cokolvek naokolo je zdroj/ciel dopravy.

minuly tyzden som sa rozpaval s tamojsim obyvatelom. na otazku kadial budu chodit kamiony CA-MT som dostal odpoved ze samozrejme cez hricovske podhradie. ach jaj.....

Ak už Višňové je zbytočné, tak projekty pre R2 mimo obchvatu Zvolena by mohli rituálne spáliť. Presne ako píšeš, zaujíma ma ako rýchlo prejdem a práve preto kto môže, Strečno zďaleka obíde. Vlak, Donovaly, hocičo... Smer ZA - Vrútky je najvyťaženejší zo všetkých v prípade vlakov zo ZA a dá to za cca 20 minút, rýchlik kus rýchlejšie.


lenze vacsina priamych vlakov nejde z MT cize treba prestup + dalsi prestup na MHD, taxi....aj pri 50 km/h alebo aj menej je auto casovo akceptovatelne a co sa tyka komfortu jasne vedie.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2018 20:51
od jarino
Akí všetci? To som nepovedal.
Tvrdil si, že nie je potrebné pozerať na vyčerpanú kapacitu ciest ale na rýchlosť prejazdu daným úsekom. Tvrdím, že to je ďalší argument podporujúci D1 Višňové, nakoľko rýchlosť prejazdu ZA - MT je taká aká je. Pre mňa za mňa nech aj rozšíria súčasnú I/18, čo je bohužiaľ nereálne. Neviem prečo tu vyťahuješ nejakú mytológiu.
Tranzit východ - BA a opačne je iba v istých dňoch a určite sa Strečnu vyhýba. Kedysi ďalším argumentom boli aj Vrútky, Sučany atď. Rozhodne tu nebudem tvrdiť, že je to nejaké extra číslo, to nechám na zástancov R2, ktorí tvrdia, že po dostavaní celej R2 tie intenzity budú úplne iné, lebo tranzit západ - východ. Takže táto pripomienka mi nemala byť adresovaná...
ZA - MT určite veľa tvorí lokálka, to bezpochýb, tak ako aj v iných prípadoch. Tá má alternatívu v podobe vlaku, komu vlak nevyhovuje, tak sa vlečie v kolóne. Každý má možnosť výberu.
Zlá situácia je preto, že tých vozidiel je veľa, t.j. mix lokálka plus tranzit.
Čo je na Donovaloch? Lokálka? Asi nie.

Áno, cez Hričovské Podhradie. Už to tu bolo dávnejšie spomínané. Tak si to želá EK, inak by nedala peniaze na D1. Tak isto sa to deje v prípade Donovalov, do ktorých nikto nebude liať peniaze...

To je síce pravda, avšak vo Vrútkach aj bez toho dosť veľa ľudí nastupuje/vystupuje/prestupuje, či už Vrútky/MT (pešo, vlak alebo MHD) alebo do dedín medzi MT a TR (vlak). Dalo by sa to zrejme lepšie zorganizovať, ale čo už, no aj tak vlakov majú až až -> R BA - KE každé 2 hodiny, Os/REX ZA - RK v špičke hodina/polhodina s prestupom na Os a R ZA - BB každé 2 hodiny.
Martinská MHD nie je nič extra a ak ŽSR postavia zastávku pri Fatre, tak dostupnosť ďalších sídlisk v MT sa radikálne zvýši. MT nie je veľkomesto, žeby sa nedalo pešo dostať za rozumný čas domov.
Áno, auto je komfort. Bez debaty. Na druhej strane v poslednej dobe autá stoja a vlak si to valí 100-kou. Teda ak sa nevykoľají. Pokým ide iba dostať samého seba z domu do roboty a späť, vlak je víťaz. Aj finančne lepšie vychádza.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2018 07:58
od devil
ja viem ze si to nepovedal ale precitaj si co sa tu vypisuje posledne mesiace - ako zrazu sa zrazu otocila verejna mienka. predtym tranzit bol nepodstatny a teraz zrazu auta budu masovo prechadzat z donoval na visnove.

isteze ale 60-70 alebo aj 50 km/h mas na mnohych usekoch buducej R2, R3 aj R4., to potom preco nie je argument pre dalsich xy usekov ktore sa nestravaju. cize opat DISKRIMINACIA. tato debata nie je donovaly vs. strecno. aspon pre mna nie. je to debata preco zilinsko-kysucke megatunely diskriminuju cely zvysok Sk.

REALITA vlakov MT-ZA podla cp: 5:33-6:05, 5:58:6:32, 6:40-7:06, 7:33-8:05 a 8:40-9:06. z 5 vlakov su 3 prestupove Os. cesta trva asi pol hodinu cize kvoli zastavkam je to asi 60 km/h + cas na/zo stanice co moze byt spolu aj dalsich 20-30+ minut. cize

- cestovanie vlakom je vyrazne obmedzene nedostatocnou ponukou
- autom to v pripade ze nie je vazny problem vychadza o nieco rychlejsie a ovela pohodlnejsie, ked niekto sa boji ze zostane stat v kolone tak pojde vlakom ale vacsina to tak nerobi bud kvoli prvemu alebo druhemu dovodu

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2018 10:30
od pohodak
osobne si nemyslim, ze budu prechadzat auta na visnove "masovo", auta vsak na donovaloch urcite ubudnu...do RK (aka spolocny bod D1 a trasy cez donovaly) to bude z BA/TT kratsie po D1 aj rychlejsie a samozrejme _vyrazne_ pohodlnejsie vdaka obideniu donovalov, plus ked sa otvori (mozno aj sucasne s visnovym) obchvat RK ozaj nebude co riesit a zo zapadu budu mat auta presne nula dovodov vyuzit donovaly, velmi by som sa ale cudoval keby to bolo celkovo stvorciferne cislo za 24h, ako som uz viac krat pisal, tranzit BA-KE je podla mna maximalne par stoviek aut denne a tie sa este delia na sever/juh a tiez si nemyslim ze nejake relevantne mnozstvo aut ide zo zapadu smer orava aby vymenili donovaly za visnove...tak isto tranzit zapad/severovychod nie je podla mna nejak zasadny, R1 za TT ma sice vysoke intenzity, ale to je jednak vdaka chybajucej paralelnej jednotke a dvak vdaka lokalke, za krizovatkou NR zapad to pada brutalne dole

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2018 22:40
od mikeBoss
Za krizovatkou zapad to ide dole lebo sa vsetko trepe cez mesto... briliantne riesene.

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2018 08:09
od pohodak
co "vsetko" sa trepe cez mesto? nebodaj tranzit dalej na vychod :D nitra ma 3 exity, co na take mesto bohato staci, jedina chybicka krasy je, ze nie je krizovatka s I/64 ale o 500m dalej s cestou druhej triedy

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2018 10:12
od Vlados
počíta sa s preložkou I/64, no JLR dostal v lokalite Nitra prednosť (čo nitrančania v sobotu ocenili :wink: )

Re: R1 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2018 10:19
od aquila
pritom do JLR len SSC investovala 230 mio euro. za to by mali prelozku I/64 ako lusk :)