R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod aquila » 09. Apr 2017 10:30

Tak tak , cesta po senec mala but aspon v parametrochbako II/502 do jura
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Vlados » 09. Apr 2017 11:06

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22417

D1 4+4, I/61 2+2 a R1 2+2 do BA je rovnaké ako kysucké megalomanstvo (stará a nová jednotka + D3 2+2) :roll:
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod PK » 10. Apr 2017 11:18

Pokial si pamatam tak podla posledneho scitania aut bol pomer pri Trnave 30.000 od Ziliny a 30.000 z R1 od Nitry. Na D1 TT - BA to bolo 60.000. (Pristavny 100.000)
Ak by bola spravena rychlostna cesta Sered, Senec, BA drviva vacsina z tych 30.000 aut by sla po nej. Vysledok o 30.000 menej aut na D1, 3 pruhy by bohato stacili na roky.
O 30.000 aut menej na useku obchvatu Zlate Piesky - Galvaniho. Pocitovo by bolo v BA ovela menej aut.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 523
Obrázky: 9
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Vlados » 10. Apr 2017 12:16

R1 do BA síce nie je tak stará téma ako rozšírenie I/61 ale stará je... potom prišli kolektori popri D1, následne D1 4+4. Mali by sme ustáliť koncepciu rozvoja cestnej siete a nie ju meniť, väčšinou vždy iba doplňaním o ďalšie cesty. R1 bolo vhodné riešenie k D1 2+2, keby už existovalo nikto by neriešil rozširovanie D1.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod i15 » 10. Apr 2017 12:36

D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod fh » 10. Apr 2017 13:09

Tak osempruh na D1 plus štvorpruh od Serede do BA je celkom dosť....to už skôr tú R1 a na D1 spraviť šesťpruh s normálnym odstavným pruhom.
Len tu sa nejačí, že aquila, že je to luxus :lol: a že plus ešte bude D4.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod PK » 10. Apr 2017 13:31

Osem pruhov na D1 je momentalne uplna zbytocnost. 3+3 funguju dobre aj v najvyssej premavke na nich nevznikali kolony z prilis velkej intenzity. Najblizsie k tomu hadam boli stvrtky a piatky z BA pred TT. To sa uz vedla exitov premavka zhustovala.
Jazdim D1 3+3 denne a moj dojem je, ze odstavne pruhy prakticky nechybaju. Drviva vacsina pokazenych odstavenych aut to da do bezpecnostneho zalivu. Ak sa pritrafi nejake pokazene auto medzi, tak sa zablokuje jeden pruh a obchadza sa. Nie je ziadny rozdiel ked sa zrazia auta v lavom pruhu a treba ich obchadzat, alebo pokazi auto v pravom a treba ho obchadzat. Ked sa uz pred prekazkou vytvori suvisly rad zipsujucich sa aut tak je to relativne bezpecne.
Nasobne nebezpecnejsie su auta stojace v kolonach na exitoch do Vajnor, na Staru Senecku, na Senec...
Priepustnost ciest v BA zo Zlatych Pieskov je mizerna, nestiha ani terajsie 3+3, 4+4 budu zbytocne. Mozno pomoze D4, ale to je dost loteria.
Nazyvat stvorpruh luxusom je dost odvazne. V sucasnosti by to mal byt uplny standard na cesty prvej triedy, vypadovky z mesta uplna samozrejmost. Terigat sa za Aviou 60km/h to su roky 80te - 90te...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 523
Obrázky: 9
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod fh » 10. Apr 2017 13:49

No želám ti aby si nemal poruchu mimo odstavneho ostrovčeka. O osem pruhu je už rozhodnuté a ako to bude s cestou od Serede na Senec a BA ešte stále nie je jasné
.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Vlados » 10. Apr 2017 14:18

Ako som kedysi napísal, tak sme radšej mohli zjednosmerniť existujúcu D1, (bez úprav by tam boli 4 pruhy a po rekonštrukcii by ich mohlo byť až 5). Pre opačný smer by sme najskôr postavali novú cestu, hoc vtedy len 3 pruhy s možnosťou rozšírenia na 4. Následne by mohla ísť existujúca D1 po jazdných pásoch do rekonštrukcie. Žiadne mosty ponad D1 by sa nemuseli búrať a ani komplikovane rozširovať tie na D1. Celkovo by sme ušetrili peniaze, nervy a nehody. Toto je už v passé. (Samozrejeme samotnej BA by to nepomohlo.)
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod mikeBoss » 03. Máj 2017 15:56

i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod michaelse » 03. Máj 2017 16:58

mna teda tych 20km navyse vobec neobtazuje ked si pomyslim kolko by predlzenie R1 po Ba stalo a tiez tu trasu jazdim velmi casto, uplne az zasnem ze niekto dokaze pozadovat dalsiu rychlostnu cestu na svoje cestovanie ked v tej trase uz dialnicne spojenie davno existuje,to je tych 20km navyse taka zavratna vzdialenost? jednak sa bude D1 rozsirovat na 4+4 pruhy aj ked dokonca este ani 3+3 kapacitne zvlada,treba vyriesit problemovu krizovatku D1/R1 ktora kapacitne nepostacuje,presnejsie odbocenie na BA,tma by mala byt samostatna vetva,krizovatka s D4 trocha uberie aut z lievika pred BA
Nitrania by skor mali spisat peticiu za postavenie zeleznice na trnovec nad vahom a nie snivat otom aby mali kratsiu cestu o trapnych 20 km,ta zeleznica by bola velka konkurencia pre dialnicu do BA lebo aj koridor z BA na nove zamky sa bude robit na minimalne 160km/h
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod DrX » 03. Máj 2017 17:27

R1 po BA rozhodne cim skor treba. Tych 20km to neusetri len Nitranom, ale v podstate vsetkym minimalne z 4 krajov (NR, BB, PO, KE), ktori pouzivaju R1 na cestu do BA. Skoda, ze sa to nerobi miesto rozsirovania D1ky.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod aquila » 03. Máj 2017 17:31

po rozsireni D1 co i len na 3+3 straca R1 most pri bratislave - vlckovce akekolvek opodstannie, mozno tak v roku 2050 .. ked budu dostavana nielen zakladna siet, ale aj R2, R7 aspon ako prelozky jedniciek , ako aj prelozky na I/51 a az potom mozno teoreticky uvazovat nad nejakou R1 most pri bratislave - vlckovce/sered
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Vlados » 03. Máj 2017 17:34

1. Toto je už neskoro. Rozširovanie D1 je takmer na spadnutie, aj keď len v určitej časti. Príprava predĺženia R1 by trvala ešte roky.
2. Pre vodičov z východu je určite prioritnejšie čokoľvek na východnej R2 ako predĺženie R1.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod michaelse » 03. Máj 2017 19:56

DrX napísal:R1 po BA rozhodne cim skor treba. Tych 20km to neusetri len Nitranom, ale v podstate vsetkym minimalne z 4 krajov (NR, BB, PO, KE), ktori pouzivaju R1 na cestu do BA. Skoda, ze sa to nerobi miesto rozsirovania D1ky.

noo a potrebuju bezpodmienecne z tych vzdialenych krajov usetrit trapnych 20km?? netreba ani rozsirenie D na 4+4 nieto este toto predlzenie R1,ked uz tak radsej ako to spomenul aquila ,staru senecku 2+2 a potiahnut to na I62 po sered a bude lacna 4prudovka

v niektorych krajoch je velky deficit v budovani obycajnych obchvatov na jednickach a mi tu snivame o nepotrebnom predlzeni R1 pritom vobec nevyuzivame moznosti sucastnej infrastruktury a moznosti morednizacie a skapacitnenia,
v zapadnych krajinach keby nejake predlzenie R1 spomenul tak si zatukaju na celo,kedze paralelana D1 este nema vycerpanu kapacitu a vedlajsie cesty na senec alebo na pezinok tak ci tak potrebuju rozsirenie
mne to pride podobne rozhadzovanie penazi ako megalomanske parametre D3(samozrejme D3 je iny level )
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod DrX » 03. Máj 2017 20:24

Ako som napisal, malo sa to robit miesto rozsirovania D1. A dosiahlo by sa vela pozitivnych efektov. Ale suhlasim, ze v dnesnej situacii by to nemalo byt skor, nez dokoncena napr. R2 ZV-KE. A tiez povazujem za uplne dostacujucu nahradu tu I62, ak by sa robila. Problem ale je, ze nic z toho sa robit nejde, lebo jednoducho vsetky peniaze sa tlacia len do naokolo-blizsie D1. A urobit cokolvek, co by skratilo cestu z vychodu na zapad a neslo by po D1, to je zo Ziliny zakazane.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Laco » 04. Máj 2017 07:11

mikeBoss napísal:
i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.


toto ma dostalo. este ze sedim... ze 20km navyse...

1. naozaj je to 20? mas to prepocitane z nejakych studii? 20 sa mi zda vela. mimochodom, ked uz p[ocitas, spocitaj aj kolko km urobi Kosican navyse ked ide do BA cez PO a RK a ZA/BB oproti variantu keby siel juhom. :)
2. keby to aj bolo 20, no a co? na SK su tisice dolezitejsich usekov co treba porobit. za cenu toho nezmyselneho predlzenia by sa mohla postavit polovica z nich. ide najma o obchvaty obci na tranzitnych tahoch, potom na vsetkych jednotkach, dvojkach atd podla intenzity. toto keby sa spravilo ako prve, zistilo by sa, ze ziadne extra dialnice navyse netreba. krasny priklad z regionu je I/61 BA-SC. keby sa tato cesta potiahla ako 2+2 s MUK a obchvatmi, osadila by sa MPR 110, dnes by o predlzeni R1 nikto ani nesnival. nebodaj keby sa 4 pruhy potiahli az po Sered. Keby boli takymto sposobom riesene vsetky jednotky, na Slovensku by nebol problem. a to uz mohlo byt za cenu niektorych "megalomanskych" predrazenych projektov.

Tvojim systemom by sme dospeli nakoniec do stadia, ze by bolo nutne spojit vsetky vacsie mesta priamou dialnicou... :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Čavo » 04. Máj 2017 08:15

Je to navyše 9km, keď porovnávaš I/61+I/62 s D1+R1 BA-Zlaté piesky - Sereď. Aspoň tak to mám porovnané podľa môjho tachometra. Keďže R1 majú ťahať na Vlčkovce, tak by to predpokladám ušetrilo ešte menej (nákres čo som videl bol zvlnený viac ako I/62). Jednoznačne to bolo navrhované ako náhradná cesta (paralelná) pre D1, keď na nej bude nejaký problém, nie ako skrátenie cesty od NR.
Podľa mňa rozšírenie na 2+2 a na vyťaženejších križovatkách MÚK určite bude dlho postačovať. Len škoda, že sa to neriešilo skôr ako rozšírenie D1. Pomohlo by to teraz.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod luboslavko » 28. Aug 2017 07:37

Už je známy variant? Podľa toho čo je vykolíkované z D4 (od križovatky Most pri Bratislave) to vyzerá na hnedý variant. Samozrejme za predpokladu, že budúca R1 by sa realizovala v identickom priestore ako dnes vykolíkovaný "obchvat Mostu pri Bratislave".
luboslavko
návštevník
 
Príspevky: 11
Obrázky: 0
Založený: 25. Okt 2013 07:56

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod jarino » 26. Okt 2017 23:12

MDV SR preložilo na posúdenie technickú štúdiu Hodnote za peniaze.
Odhadované náklady: 581 miliónov eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 874
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2017 09:20

keby sa zlomok tych penazi dal na zkapacitnenie I/61, I/62, bolo by lepsie .. lebo tento usek je ozaj zbytocny ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod pohodak » 27. Okt 2017 09:29

mat tie penazie tak sa da rozsirit I/61, I/62, II/503, porobit obchvaty na II/502 a Severna tangenta a bude to mat radovo vyssi efekt na plynulost dopravy v BA kraji
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod Milos » 27. Okt 2017 14:13

S tou cenou, atakujúcou 14 mil./km NA ROVINE si niekto z ľudí strieľa.. Podobne ako na R2 Moldava - Košice. Nehovoriac o tom, že zmysel by to malo jedine na Váhovce
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod mikeBoss » 30. Okt 2017 16:39

Laco napísal:
mikeBoss napísal:
i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.


toto ma dostalo. este ze sedim... ze 20km navyse...

1. naozaj je to 20? mas to prepocitane z nejakych studii? 20 sa mi zda vela. mimochodom, ked uz p[ocitas, spocitaj aj kolko km urobi Kosican navyse ked ide do BA cez PO a RK a ZA/BB oproti variantu keby siel juhom. :)
2. keby to aj bolo 20, no a co? na SK su tisice dolezitejsich usekov co treba porobit. za cenu toho nezmyselneho predlzenia by sa mohla postavit polovica z nich. ide najma o obchvaty obci na tranzitnych tahoch, potom na vsetkych jednotkach, dvojkach atd podla intenzity. toto keby sa spravilo ako prve, zistilo by sa, ze ziadne extra dialnice navyse netreba. krasny priklad z regionu je I/61 BA-SC. keby sa tato cesta potiahla ako 2+2 s MUK a obchvatmi, osadila by sa MPR 110, dnes by o predlzeni R1 nikto ani nesnival. nebodaj keby sa 4 pruhy potiahli az po Sered. Keby boli takymto sposobom riesene vsetky jednotky, na Slovensku by nebol problem. a to uz mohlo byt za cenu niektorych "megalomanskych" predrazenych projektov.

Tvojim systemom by sme dospeli nakoniec do stadia, ze by bolo nutne spojit vsetky vacsie mesta priamou dialnicou... :)


Tak tebe sa to zdá vtipné, mne nie. Nitra okrem R1 nemá žiadne spojenie s BA. Skús ísť vlakom z Nitry... takže tých trápnych 20km by pomohlo a nielen Nitre.

A nebavme sa o peniazoch - okolo Žiliny sa vyhádzalo toľko peňazí a ešte sa vyhádže na cesty aj železnicu.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

Odoslaťod michaelse » 30. Okt 2017 20:24

tych 20 km je taka kratka uspopora ze je az bezvyznamna a nema vyznam momentalne nad niecom takym uvazovat
uz len v tom ohlade je tych 20 km zbytocnych ze slovensko este vela ciest potrebuje postavit po celom slovensku a nitra uz roky ma dostatocne dialnicne spojenie do BA

kedze spomynas zeleznicu tak treba co najskor rozmyslat a pracovat nad novou tratou na trnovec cim by nitra ziskala rychlejsie spojenie do centra BA ako cesta autom po R1,takze velmi slusna alternativa pre cestnu dopravu
v prvom rade treba prestavat a skapacitnit krizovatku D1/R1 ,ta je v plnej premavke uz takmer nebezpecna a D1 od senca bude o par rokov 4+4,bude hadam aj obchvat BA postaveny o 4 roky takze cesta Nitra-BA bude vybavena,mozno este 3 pruh na R1 bude treba a myslim ze to nebude trvat velmi dlho kym im to na NDS dojde
a o peniazoch sa treba bavit lebo to nieje ziady relevantny argument ze pri ziline sa rozhadzovalo a rozhadzuje tak mozeme aj tu, lebo bolo by hlupe opakovat tie chyby ktore uz niekde urobili
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Založený: 23. Dec 2010 20:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.